Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi

Články /Různé

oKam kráčíš autohifi?

 

Kam kráčíš autohifi?

Není jednoduché se zamyslet nad základním významem autohifi. Dnešní doba je strašidelně rychlá a jak se na nás všechno sype ze všech stran, jsme náchylní stejnou rychlostí měnit názory. A pak si klademe otázku. Proč můj koníček je vlastně autohifi? Nebo proč už není? A co je vlastně to autohifi, jak to mám kamarádům v hospodě, manželce doma nebo kolegům v práci podat? Jednoduše :)

Hlavní je se nestydět. Pokud bude mít někdo posměvačný názor, že autohifi je veškerý ten modře blikající odpad na nějakém aukčním serveru, tak to chce mít názor, který tuhle myšlenku vyvrátí. Jenže jak? Ano, každý si prošel nějakým začátkem pokusů a omylů, měl svoji pravdu a pral se za ni. Jenže postupem času, pokud se člověk něčeho drží a chce se vyvíjet, získá zkušenosti, které mu napoví, co je dobré a co nikoliv. Po získání nějaké té rozlišovací schopnosti se pak autohifík (ale i domácí hifík) musí poprat ještě s další skutečností. Většina populace je komerčně nasycená informacemi z médií postavených jen na principu reklam, testů, recenzí a podobně. O jejich transparentnosti lze kolikrát více než pochybovat. Dnešní doba je nakloněna all-in-one systémům a než na kvalitu se hledí na zpracování a funkce. O parametrech, které si výrobce dosadí sám a nejdou prakticky ověřit ani nemluvě.

Pokud se zaměříme exaktně jen na pole autohifi, tak vývoj nových technologií, doba a výrobci automobilů nám skutečnost nijak neulehčují. Pryč jsou doby, kdy nové auto hrálo velmi mizerně a poznal to i laik. Situace, kdy se dalo autorádio velmi snadno vyměnit je také ta tam. Standard velikosti autorádia jak jej známe (při pohledu zepředu klasický obdélník 177×50mm tzn. 1 DIN) z minula je dnes vyloženě skoro raritou. Doba si žádá uživatelsky jednoduché a pokud možno integrované systémy, které nejenže splňují funkci ozvučení auta, ale umí navigovat, telefonovat, zobrazovat obraz couvací kamery a další výstrahy nebo spojovat různé funkce komfortního systému. Pokud se k tomuto přičte integrace do palubní desky, zjistíme, že v některých autech je autorádio prakticky nevyměnitelné a majitel takového vozu se stane obětí automobilky doslova. Naštěstí zvuková kvalita u těchto systémů už není tak tristní a většinové populaci bohatě stačí. Toto je nejspíše jeden z hlavních důvodů, proč autohifi jako takové je na sklonku své životnosti a mnozí z něj vystupují už jen kvůli tomu, že proveditelnost jakékoli úpravy je buď nerealizovatelná nebo příliš složitá. Dalších důvodů by se našlo mnoho a během pěti minut by jich bylo minimálně tucet. Zvláštní na dnešní době je i fakt, že mladí lidé už tolik netouží po vlastním autě jako kdysi.

Naštěstí je zde ještě hodně autohifíků. Uvádět něco jako legendy nebo zdravé jádro této komunity by bylo zavádějící. Jak člověk stárne, tak se priority mění. Mnoho ze „staré gardy“ autohifi ctí spíše už jen ze zvyku nebo z existence tohoto webu, potažmo diskuzního fóra. Staří odcházejí a mladí přicházejí, počet opravdových autohifíků klesá, ale stále tato komunita existuje. Pokud se tedy cítíte jako autohifík a poperete se uvedenými skutečnostmi, tak je to jen dobře.

Jak si tedy obhájit autohifi? Asi nejjednodušší odpovědí bude ta, že mě to baví. Někdo sportuje, jiný vyhledává sběratelství, modelářství, zahradničení, z těch zdomácnělých to je gaučing a kriglistika. Takže ano, koníček jako každý jiný. A každého na autohifi baví taktéž něco jiného. Někdo prostě jen rád montuje a tvoří, takže výsledná radost z poctivě natažené kabeláže a jejího řádného ukončení je kolikrát větší, než pocit ze skutečnosti, že sestava dobře hraje. Někdo jiný zase rád zkouší nové věci, rád testuje a srovnává. Pak zde máme skupinu lidí, která chce okouzlit kolemjdoucí výkonem své aparatury. Jistě, tohle je spíš pro mladší generaci a ti starší se na tuto věc dívají skrz prsty, ale budiž, každý nějak začínal a měl určené priority, takže i z těchto reprezentantů svého ega se postupem času může stát ortodoxní autohifík vyhledávájící jen a pouze kvalitu. Soutěže jsou další kapitolou a to buď v různých cenových kategoriích v honbě za co nejkvalitnějším přednesem nebo nejvyšší hladinou akustického tlaku, při kterém se sem tam spálí reproduktor za desetitisíce. Tuning je spíše vedlejší kapitola a přiznávám, že mu absolutně nerozumím, ale které vytuněné auto není ozvučené? Další skupina jsou ti, co vycházejí jen z toho, že mají rádi kvalitní hudbu i v autě a tím to pro ně začíná a končí. Přeběhlíci mezi domácím hifi a autohifi, ať už jakýmkoliv směrem snad ani není nutné zmiňovat. Rozdělování do skupin není dogma. Ať už se ten či onen někde najde nebo ne, ať si kdo chce co chce říká, autohifi žije a bude přesně takové, jaké si ho uděláme.

Toliko na úvod. Karty jsou rozdané a úkol je nelehký. Oživit toto fórum, psát racionálně a pokud možno nezaujatě. Každý týden minimálně jeden článek, ať už tématicky od článků pro začátečníky přes aktuální dění až po produkty, pokud o to bude zájem.

Miloslav Janda aka Milhauzz 

Stránka vygenerována za 0.0256 sekund.