Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi

Články /Různé

oNa víkend s nízkonákladovou leteckou společností do Dublinu a na poloostrov Howth

 

Jak mnozí ví, o víkendu 1.3. - 2.3.2008 jsem absolvoval s přáteli takovou menší sebevraždu v podobě cca. 30ti hodin bezespánku. Už někdy na konci října jsem díky kamarádovi Jirkovi dostal nabídku na společný let "na pivko" do Irska, říkám si proč ne, letenka vycházela na krásných 500 Kč v jednom směru, čili 1000 Kč včetně tax tam i zpět, pohodička. V sobotu v 6.40 jsme měli sraz v Karlových Varech na autobusovém nádraží a se Student Agency jsme razili směr Ruzyně, na kterou jsme dorazili v cca. 8.35 a v 10.25 byl plánovaný odlet se společností Ryanair, číslo letu FR1022, registrace "EI-CSX"

 

do Dublinu. Po pasové kontrole jsme šli na terásku, kde foukalo jak blázen a později začlo lejt jako z konve a k tomu pomalu sněhové mraky, dali jsme si pohodičkové cigárko a šup ke Gatu B16, osobně jsem měl smíšené pocity z toho počasí, které ovšem byly zcela zbytečné.

 

Příchod ke Gatu B16:

Odletové informace:

 

Odlet byl o cca. půl hodiny zpožděn díky počasí, který panovalo. Po nastoupení do Boeingu 737-800 společnosti RyanAir (http://www.ryanair.com) jsem se pohodlně usadil, shlédnul kam se usadil zbytek naší výpravy a čekal na start, který přišel v několika dalších minutách. Samozřejmě po nezbytném dotankování letadla a shlédnutí "Moldavana", který stál naproti. Odlet byl díky opožděnému příletu letadla z Dublinu opožděn celkem asi o 40 minut, čili jsme odlétali lehce po 11té hodině dopolední. Let díky nepříznivému protivětru trval asi 2 hodiny a 45 minut. Teď bych nechal chvíli mluvit fotografie :o)

 

 

Další fotografie ze startu naleznete v galerii ... link zde:

 

FotoGalerie

 

Po vzorném dosednutí na letišti v Dublinu - Collinstown (letadlo se tedy třáslo neskutečně a poryvy větru byly silné a pilot měl plné ruce práce, avšak jeho dosednutí bylo precizní) jsme se vydali do terminálu a prošli pár set metrů, než jsme dorazili k pasové kontrole, která byla více než odfláknutá, prakticky kdybych měl na pasu fotku opice, tak by stejně nikdo nic nepoznal, protože pán v budce jen ukázal na osobu, tak mu ukázala pas letmo a prstem pouštěl dál, pomalu se dostáváme do schengenu, jde to vidět, ale co :o)

Po východu z terminálu následovalo nezbytné první irské cigárko a poté "čekanka" na autobus. Díky Jirkovi jsme zvolili levnější dopravdu z letiště v podobě levnější verze dublinské MHD a nikoliv airlinku, který je rychlejší a luxusnějí, čili jsme nastoupili do doubledeckeru linky 746 a když po mě chtěl řidič 2€ a já neměl drobný, bylo to dosti zajímavé, naštěstí kamarád Kuba V. měl, tak jsem nezůstal na letišti jedináček :o)))

 

Výhled z doubledeckeru:

Další pohledy z jízdy MHD:

 

 

Po asi půl hodině jízdy jsme dorazili na O ´Connel street, srdce Dublinu, kde byla k vidění dublinská "jehla" a další zajímavosti...

 

O´Connel street:

 

... mimo jiné lidé spící na zemi, člověk co vypadá jako socha, další co modeluje z písku, bylo toho hodně :o) Více viz galerie.

Poté jsme vyrazili na místní nádraží, na tzv. DART, což je nadzemní dráha, prakticky něco jako metro co jezdí venku, vypadalo to hodně podobně. Po příchodu na nádraží a zakoupení zpáteční jízdneky na poloostrov Howth v ceně 3,80€ jsme se vydali na nástupiště, vlak jel za 5 minut, čili ideální situace. Po nastoupení a zhruba 20ti minutách jízdy jsme dorazili k moři. Slunce, písečná pláž a duha byly ideální k zachycení několika docela povedených snímků. Dokonce se k nám přidal i irský pesan, kterého jsem si taky dovolil poznamenat a zanést do toho článku a samozřejme i do galerie, byl to krasavec :o)

 

Více

 

Po procházce v silném větru, který na pobřeží panoval jsme se vydali pohlédnout z výše na přístav, pohled byl téměř dokonalý (viz. fotografie) a po procházce po přístavním molu jsme opět zamířili na DART, původní průchod celého poloostrova se díky časovým možnostem neuskutečnil a hlavně vítr byl opravdu silný a unavující, čili se to realizovat nedalo, snad někdy příště...

Více

 

Po příjezdu zpět na nádraží jsme volnou chůzí zamířili do obchodu se suvenýry, kde někteří znás ještě doplnili potřebné upomínkové předměty (já jsem zvyklý na magnetky, které si odvážím odevšad, kde jsem byl) a volným tempem jsme došli do Temple Bar, čtvrti, kde se nachází veškeré hospody, hospůdky, bary a pivnice, zamířili jsme do českého baru s názvem Czech Inn, kde se točí jak jinak než české pivko a obsluhuje česká obsluha (http://www.czech-inn.org). Bar jsme lehce posilněni opustili kolem 2 hodiny noční či snad ranní a zamířili na airlink, který nás měl odvézt na letiště. Když se ještě vrátím k místním hospůdkám, tak si nedovolím odpustit jeden komentář, a to že je docela příjemné, že se v Irsku nekouří v restauracích, sice to venku před nimi vypadá jak velké kuřácké doupě, ale v samotné restauraci je to velmi příjemné, a to i pro kuřáka, když nemusí trávit celý večer v zakouřeném prostředí...

Nějaké foto z Czech Innu plus jeden takový malý postarší skvost, Nissan Skyline, asi člověk, co rád driftuje: fotky 

Zhruba ve 2.15 jsme dorazili zpět na O´Connel street, odpoledne byla "O´Connelka" docela čistá, v noci tomu tak nebylo, ale Jirka mi na můj dotaz kdy se tohle uklízí odpověděl tak, že v neděli v 5 ráno naběhne četa a začne uklízet. Zpět k transferu na letiště. Pravidelný spoj AirCoach měl na letiště jet ve 2.40 resp. 2.45 ráno, ovšem místní si s tím hlavu nedělají a spoj jel o téměř půl hodiny dříve, naštěstí máme dlouhé a rychlé nohy, čili po platbě 7€ na hlavu jsme nakonec seděli v relativně luxusním autobuse směr letiště, kam jsme dorazili po cca. 15ti minutách svižné jízdy.

Poté jsme znaveni na chvíli ulehli na letištních sedačkách, kde nás asi po půlhodině klimbání vzbudila úklidová četa s tím, že se ani ne ve 4 ráno jde uklízet, tak jsme šli o kus dál, kde nám otevřeli kavárnu, čili se někteří z nás posilnili po ránu kávičkou, někdo RedBullem (po ránu už nikdy :oD) a pomalu jsme poté zamířili k pasové kontrole a ke Gatu D74, k němuž byla cesta opět několik set metrů, RyanAir má totiž svůj vlastní malý dřevěný terminál pro své lety mimo hlavní terminál a cesta k němu je opravdu několik set metrů, možná pár kilometrů, kde byla tedy ukrutná zima a po hodině a něco strávené asi v 15 stupních jsme byli rádi, že se otevřel Gate a mohli jsme nastoupit do letadla registrace "EI-DLN" společnosti RyanAir (http://www.airliners.net/open.file?id=1291972&size=L&width=1024&height=690&sok=&photo_nr=3) a let FR1021 mohl pomalu začít. Díky web check-inu jsme si ušetřili dost práce a nastupovali do letadla jako jedni z prvních, já osobně hned zamířil k nouzovému exitu, jelikož je tam nejvíce místa na nohy a chtěl jsem si pohodlně zdřímnout se svojí výškou přes dva metry :o) Probudilo mě slunce asi po hodině letu, který trval díky dobrým povětrnostním podmínkám jen necelé dvě hodiny a kolem 10 hodiny ranní v neděli jsme opět s mírným házením přistáli hladce na letišti Praha - Ruzyně.

Díky otevřené jízdence se Student Agency jsme přes mobilní telefony provedli rezervaci autobusu, povedla se úspěšně celé naši 5tičlenné výpravě a v 10.30 jsme opouštěli letiště směr Karlovy Vary, totálně unavení, ale naprosto spokojeni...

 

Závěrem bych chtěl říct, že jsem rád za poznání další země, do které se určitě rád někdy vrátím, v době, kdy je tolik možností to myslím nebude problém. Děkuji Jirkovi N. za skvělou průvodcovskou činnost a za obstarání letenek, Kubovi V. a Kubovi J. vč. Jany R. za perfektní zábavu a odreagování, smíchu bylo hodně a opravdu jsem si to užil! Takže zase někdy příště ... ;o)

 

Související odkazy:

Reportáž Jirky N. za LKKV.info - http://www.lkkv.info/dub08.htm

Letecká společnost RyanAir - http://www.ryanair.com

 

Za výpravu Ondřej T. (TheTimo)

Stránka vygenerována za 0.0135 sekund.