Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Supersort stavba vozu tatra MTX?

 o Navštíveno 32183x o
o 16.10.2008, 06:41 | krtekaudio
Zdravim panove znate tento vuz nebo jine auto ktere nekdo postavil? zajimalo by me to. Na netu jsem nasel jen tu TATRU MTX viz [ Link ]
pokud o necem vite tak sem s tim nebo na muj mail diky
Strasne mi to vrtaaaa hlavou :-)))))))))


o 16.10.2008, 07:18 | tykeev
jojo, tahle Tatra MTX od Krále je opravdu něco, co mě designově uchvátilo.... jednoduchý tvary a prostě nádhernej výtvor.

Pokud ale vím, stálo to naprostej nesmysl a k sehnání to taky není....

Určitě o tom ale budou vědět víc jiní uživatelé (asi radek.613 a další znalci)...
o 16.10.2008, 07:38 | MATTESS
Když byla představena na autosalonu Praha 1991, koukal jsem na to s otevřenou pusou. Dle knihy MTX byli 4 kusy, jeden je v čechách, druhý v německu, třetí v itálii a jeden nesmontovaný v USA byl kdysi na prodej
Praha 91

foto k příspěvku  od MATTESS

o 16.10.2008, 07:39 | MATTESS

foto k příspěvku  od MATTESS

o 16.10.2008, 07:39 | MATTESS
v Lánech (2006)

foto k příspěvku  od MATTESS

o 16.10.2008, 07:40 | MATTESS

foto k příspěvku  od MATTESS

o 16.10.2008, 07:41 | MATTESS | Upraveno: 2008-10-16 07:42:50
nástupce (foceno z plakátu, omluvte kvalitu)
o 16.10.2008, 07:50 | Only_One
proč se tahle tatra nechytla a nevyráběla vic? kvuli ceně?
o 16.10.2008, 07:52 | krtekaudio
kdysi v casopise autosport tuning byl clanek o frajerovi co si taky postavil vlastni auto (motor ze 613ky)jmenovalo se GRAFIT nabrousena tuha (kdyby jste meli SCAN toho casaku jeje to bych mel rohlik na tvari)
o 16.10.2008, 07:57 | basstard
to je mazec kára. a já myslel že TATRA dělá jen náklaďáky :-)
o 16.10.2008, 07:59 | Only_One
no a co limuzíny od tatry... vládní speciály 603 613.. to byly stroje panečku.. a od návrh VW brouka tak trochu taky udělala tatra že? :o)
o 16.10.2008, 08:18 | MATTESS
krtekaudio: jj, grafit je super a článek taky. Asi 2 měsíce než vyšel článek, jsem to auto potkal cestou z dovolený a nechápal jsem, co to je. Připomínalo mi to Zender. A pak jsem viděl ten článek. Skeny jsem někde stahoval, ale nevím kde. Doma je mam určitě
o 16.10.2008, 08:23 | MATTESS | Upraveno: 2008-10-16 08:23:53
Našel:-)))
[ Link ]

krtekaudio: už máš rohlík ?
o 16.10.2008, 08:54 | Tuner#2
MATTESS: Nějak Tě vypadnul obrázek "nástupce", který vzniká v současné době. Motor údajně Porsche.
o 16.10.2008, 09:00 | MATTESS
o, pordon :-)

foto k příspěvku  od MATTESS

o 16.10.2008, 09:01 | MATTESS
a celý plakát

foto k příspěvku  od MATTESS

o 16.10.2008, 09:04 | Verano
připomíná mi to starší bugati
o 16.10.2008, 09:05 | Verano
o 16.10.2008, 09:15 | ruffrider | Upraveno: 2008-10-16 09:18:43
je to nádherný auto, škoda že se nevyrábělo sériově, by jsme mohli mít aspoň jednu fabriku na supersporty v republice.
o 16.10.2008, 09:16 | Zdenek (A)
me to zase pripomnelo jaguara xj220
o 16.10.2008, 09:18 | Zdenek (A)
Ten Grafit je paradni. Ten clanek jsem kdysi cetl a nechapal jsem. Tomu cloveku se to podarilo legalne postavit na papiry. Rekl bych, ze to bylo tezsi, nez dat dohromady samotnou karu!
o 16.10.2008, 09:27 | MATTESS | Upraveno: 2008-10-16 09:37:08
v Automobilu byl článek o dalším autě, které bylo postaveno doma. Bylo inspirované tatraplánem, ale nějak si nepamatuju na jméno.
Ještě mě napadl GIOM
[ Link ]

EDIT: už to mam - AML Lanta
[ Link ]

A ještě JK2500
[ Link ]
o 16.10.2008, 10:09 | Tuner#2
Když už se tady mluví o Grafitu, tak už má světla a sjednocenou barvu. Na to v jaké době a jak to vznikalo, tak je to neskutečně nádherné auto.

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 16.10.2008, 10:11 | Tuner#2 | Upraveno: 2008-10-16 10:12:14
Tady jede jako druhý za Škodou 1100 GT

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 16.10.2008, 10:28 | MATTESS
Ta přestavba Grafita byla tak trochu nucená kvůli nehodě
o 16.10.2008, 10:35 | Only_One
už má novou značku takže majitel prodal?
o 16.10.2008, 10:43 | Tuner#2
Ne majitel je pořád stejný, sice o tom prý i uvažoval, ale nakonec ne.
o 16.10.2008, 10:46 | MATTESS
možná ji musel po nehodě vyměnit ?
o 16.10.2008, 12:03 | SilverGhost
Ještě existuje teď nově Jema 630GT, ale to je závodní speciál. I když taky zajímavé auto.
o 16.10.2008, 13:33 | Kesam
To jsou pěkne rakety.
o 16.10.2008, 17:15 | crestik
jůů, foceno v Kopřivnici :-))
o 17.10.2008, 07:08 | hanzz
AML Lanta - tak to je docela mazec!
o 17.10.2008, 22:30 | radek.613
Mno, ještě že se to nevyrábělo seriově, zaplaťpámbu. 4 hotové + 1 rozpracovaný kus jsou tím nejlepším receptem na jedinečnost, jaký existuje a velmi málo výrobců se něčím takovým z hlediska počtu vyrobených kusů může pochlubit. Jinak ta seriovost by se nekonala ani v případě pokračování výroby a realizaci prodeje, neb na celistvá serie těchto MTX čítala 20 kusů, ani o šroubek víc. Nesmysl to ani tak nestálo, ovšem nebyli na to ti praví zákazníci (v době výroby tohohle MTX si bylo možné objenat novou XJ220 od Jaguara za tehdy zvláště a i dnes těžko uvěřitelných 24 mil. korun a protože to byly zlaté časy zde se rodícího kapitalismu, prodalo se tu v ČR tehdy převlečeným vekslákům, umělcům a politikům rekordní množství XJ220, a ti lidi platívali "keš") protože běžný tehdejší český člověk měl ve své omezenosti v hlavě zažito že "tatra=komunisti" a proto se to neujalo, i když hodně pomáhalo to, že na autě byla loga MTX a ne Tatry. Ambice k exportu zase likvidovala nepřipravenost MTX k provozu v jiných zemích ze strany legislativy, nebylo jednoduché při takovéto mikroserii a ruční výrobě splnit bez dalších investicí např. tehdejší kalifornské emisní předpisy nebo předpisy ohledně výčnělků, osvětlení a výhledu, které byly zákonem požadovány kupř. v británii. Čtvrté, do USA vyvezené MTX se tam neprodalo, bylo koupeno v ČR a do USA vyvezeno na přání pár kumpánů, kteří ho hodlali, vybavené bigblocky od GM/Chryslera, vyrábět na půdě USA jako levné sportovní auto. Bohužel jim nedošlo že nemají koncepcně správný motor (poháněná náprava přímo součástí bloku motoru) a že ten litinový ingot od GM ani nejsou schopni v zádi té karoserie uchladit, protože je to vodník a předek MTX opravdu s instalací vodního chladiče o ploše 1 m2 nepočítá. Dneska jsou tyhle auta zaplaťpámbu již chápána správně - jako ukázka toho, jak lze téměř z ničeho, za použití dílů seriového sedanu a několika geniálních a přitom jednoduhých nápadů zhotovit funkční auto s adekvátními vlastnosti, dokonce schopné provozu nejen na závodním okruhu, ale i na běžných silnicích. Tím že byla produkce těchto aut tak v zárodku zastavena, najde se na nich ještě pár "mušek" k doladění, ovšem je třeba znát podmínky, místo a hlavně dobu jejich vzniku, aby soudnému člověku došlo, co vůbec V.Král se synem tehdy dokázali a čemuž firma Metalex vdechla život. Díky za to, že se jejich nápad stal v několika kusech skutečností a díky za to, že Jirka Král pokračuje ve stopách svého otce, je to v dobrém smyslu slova stejný "blázen" jako jeho otec, což se na jeho práci pozitivně projevuje a já jsem ze srdce rád, že jsem měl tu možnost se osobně setkávat s Václavem Králem a nyní mám tu možnost v tom pokračovat s Jiřím.....
o 18.10.2008, 08:32 | tykeev
No, hezký počtení...
Jsem rád, že jsem se nesekl s tím, kdo o tom ví, něco víc :-)

Naprosto souhlasím, hlavně s tím, že na tu dobu, v jaké se to vyrábělo, je to až neskutečnej výtvor...
o 05.12.2008, 14:37 | radek87
Shodou okolností znám majitele vozu Grafit, tak jsem chtěl ještě přispět nějakými informacemi. Tady je jedno hodně staré foto - je na něm původní vozidlo tenkrát světle červené a ještě "úzké". Myslím, že to je ještě před rokem 90.

foto k příspěvku  od radek87

o 05.12.2008, 14:40 | radek87
loni focený detail vozu na zvedáku.

foto k příspěvku  od radek87

o 05.12.2008, 15:08 | MATTESS
zajímavý, můžeš pokračovat :-)
o 05.12.2008, 15:14 | radek87
další foto je před pár lety, ještě před poslední vetší úpravou... na blatnících atd. je ještě vidět struktura carbonu, ze kterého je většina dílů, 17" kola, vyklápěcí světla, zrcátka, atd...

foto k příspěvku  od radek87

o 05.12.2008, 15:18 | radek87
detail struktury blatniku a vyklapěcího světla

foto k příspěvku  od radek87

o 05.12.2008, 15:22 | radek87
foto z přestavby, při které dostalo auto červenou barvu a lak...

foto k příspěvku  od radek87

o 05.12.2008, 15:24 | radek87
pak auto v "plniči" pod barvu...

foto k příspěvku  od radek87

o 05.12.2008, 16:16 | Lukasino
nadhernej projekt
o 05.12.2008, 17:11 | Tuner#2
Radek87: Nádhera...
o 05.12.2008, 17:47 | radek87
Tuner#2: Jj to je. :)škoda jen, že je teď mimo provoz, má totiž nějaký problém s přidřenou ojnicí. V cca 400koní výkonném "závodním" motoru 4,5i V8 z Kopřivnice (označení 623) je totiž poddimenzované olejové čerpadlo, které dává malý tlak. Na autokross (kam byl myslím motor původně určen) to stačí, ale na "běžnou" jízdu po dálnici, kdy je motor trvale ve vysokých otačkách (až 7500ot/min) to je bohužel málo. :-(

foto k příspěvku  od radek87

o 11.06.2011, 20:04 | Péďa17
Radek84:moc pěkný,nemáš aktuální informace nebo fotky?
Jinak odkaz na článek o Grafitu v Tuning Magazine
[ Link ]
o 11.06.2011, 21:15 | Péďa17
Tuner#2:udělal jenom dobře že ho neprodal
o 12.06.2011, 23:06 | petrbanan
cca od 00:40
[ Link ]
o 13.06.2011, 13:09 | AR
říkejte mi blesku že?
o 28.09.2011, 21:56 | Tuner#2
Tak jsem dneska viděl Grafita naživo a je to neskutečný mazec... Mám nafocené i nápravy, zavěšení, motor, "kufr" a jako třešnička na dortě byl pokec s majitelem.Fakt nádherný auto na to kdy a jak vznikalo...

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 28.09.2011, 22:44 | Lukaash
Dnes bylo v Moste asi celkove fajn, ne?
o 28.09.2011, 22:52 | Tuner#2
Byl jsem před 2 roky (loni bylo hnusně pršelo) a celkově to bylo předtím o 100% lepší. Nebejt letos Grafita, tak jsem odjížděl zklamaný... Moc aut nebylo.
o 29.09.2011, 01:08 | MATTESS
Jo, Grafit mi velice potěšil. Moc pěkná práce.
Trochu v pohybu:
[ Link ]
[ Link ]
o 01.10.2011, 10:42 | Mr.pitr
Parádní stroj,jak Grafit tak Tatra.Hlavně velký obdiv.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3648 sekund.