Navštíveno 10434x
15.11.2012, 11:04 |
War Mám poměrně špatný čich (odjakživa). Poslední dobou se mi při cestě autem dělá poměrně nevolno a mám pocit, že je plyn cítit v autě. Bohužel to není poprvé, ale vždy se to vyřešilo. Zajel jsem do servisu, kde mi montovali LPG a našla se netěsnost u nádrže. Řekl jsem si paráda, bohužel se problém nevyřešil, spíš prohloubil. Další návštěva servisu, stál jsem u technika, který měl jakýsi detektor plynu a objížděl vedení a spoje, vše v normě. Znovu vše dotáhnul, považují to za vyřešené, já jsem stále přiotrávený. Dnes jsem posadil do auta 2 kolegyně, dal jsem jim "čichnout", jestli nejsem blázen a obě mi potvrdili, že cítí plyn. Jaké je řešení? V servisu LPG jsou sice vstřícní, ale mám pocit, že toho víc nevymyslí. Doporučíte mi někoho, kdo tomu rozumí, z Prahy a středních čech?
LPG je staré 8 let, 3 roky ve Fiatu Brava, po nehodě se udělala demontáž/montáž tou samou firmou do atmosférického Saabu 9-3 2.0i. Na LPG je najeto přes 100tis. 03/06/2010 se dělala větší revize, přetěsnění gumiček na vstřicích, výměna filtru.
A je to určitě od plynu? Nejsou to baktérie v klimatizaci nebo něco takového? Někdy je to podobný smrad.
15.11.2012, 11:17 |
War klimatizace byla čistěná 29/06/2011
Já když měl problém s LPG, že byl cítit, tak to bylo po výměně filtrů. Odvezl jsem jim to tam, poprvé nic tím čichacím přístrojem nenašel......až jsem jim to tam odvezl podruhý a nařídil, ať v tom mechoš jezdí chvíli, tak mi dali zapravdu. Veškeré spoje se přesponkovali(jinýma sponama) a byl klid. Zkusil bych, ať ti prolezou hadice, jestli nejsou uskřipnuté a ať to přesponkují.
Mam P405, LPG 12let a nejto na nem skoro 200tkm a obcas je plyn citit, hlavne v lete. Netesnosnt zadna, nejspis se casem nacucaly hadice tim smradem, ktery se k plynu pridava, aby byl citit...
15.11.2012, 11:37 |
War ta montážní firma mě přesvědčovala, že při demontáži a montáži by se měli dát znovu všechny hadice nové. Pokud budu vycházet z předpokladu, že to opravdu udělali, tak jsou nějakých 4-5 let staré. Navíc, to není závan zápachu, na to nepomáhá mít vnitřní okruh ventilace, na to nepomáhá mít ani pootevřené okýnko. Vystupuju z auta s bolestí na plicích
to stim pocitem na plicich mam presne kdyz se zapne klimoska, vlitne tam takovej navlhle vzduch. A taky mi ji cistili loni v lete ozonem. To se tam za chvili zase vysrazi.
Kadel
15.11.2012, 11:55 |
JA jaký druh lpg? mě to dělala načnutá membrána.A taky to má takovej odvod přetlaku kdy se má dát hadička až pod auto.Občas si prostě odfoukne...
15.11.2012, 12:04 |
War kdyby to byla špinavá klima, tak by fungoval vnitřní okruh a nebylo by mi blbě. aktuálně mám topení a cirkulaci vzduchu úplně vypnutou a nepomáhá to.
LPG je sekvenční.
to War: ok ja prave mam klimu vyplou ale kdyz tam vnitni okruh tak se zapne a pak to zacne prave. Nerikam, ze je to ono, ale to cos psal o tech plicich mi to proste vyvolava ta klima no.
Kadel
15.11.2012, 14:56 |
sts Sekvent cítím jen když jsou vadné kabely, svíčky nebo cívky.
Vyměním a pak zase bez smradu...
1. Nemusí být nutně utíkající LPG ze spojů, ale klidně spaliny nasávané do interiéru podtlakem za jízdy nebo ventilací, např. z rezavého výfuku pod podlahou, a podobně
2. všechny ty spoje to chce čuchat detektorem při chodu motoru na lpg, ne staticky. Některé úniky totiž "jsou" až při proudění kapalné či plynné fáze, takže ještě očuchat v autě brblajícím na volnoběh na lpg
3. Lepší než detektor je rozprašovač s mýdlovou vodou/jarem - citlivě opěnit všechny spoje, kde se začnou dělat bublinky, je netěsnost
4. může být vadný reduktor a stále přepouštět malinko do pojistného přepadu, pokud ho montážní firma vyvedla jen hadičkou volně do atmosféry - viz příspěvek od JA. Správně je takové řešení bnepřípustné, i pojistný odfuk má být zaústěný do sacího potrubí, aby případný odfouklý lpg neputoval volně kolem auta, ale byl bezpečně vcucnut motorem a spálen
15.11.2012, 17:48 |
War Auto jsem kupoval před cca 5 lety s již nově vymenenym vyfukem bosal.
Detektor plynu byl použitý za chodu motorů, stal jsem u toho technika, díval se i na podvozek.
Jsem objednany na jinou pobočku do stejné firmy na pondělí, uvidíme
Tak 5 let na vyfuk u nekterych aut uz je az az :)
A za dalsi, kde mas jistotu ze ti to tam poradne tesni?
Dej pak reference jak si dopadl.
17.11.2012, 18:54 |
JA jako radek, já nevěděl na co to tam je :-)) a pak sem měnil reduktor no a to už mi docvaklo.Když se ty 3.5 naložilo tak občas to šlo do přepadu a smrdělo..no a při měření na volnoběh jsme nic nenašli.Ale pořád nevim co tam má War za systém...
27.03.2015, 16:50 |
Jozzo Je třeba si dát na něco extra pozor při výměně těsnění v reduktoru nebo to můžu jen přeskládat a nic štelovat?
hlavne si asi vsechno fotit, kdyz ho rozebiras.
Ja vychazel z predpokladu, ze kdyz si ty tesneni sedaly, tak to taky nikdo nesteloval :-)
27.03.2015, 18:07 |
Jozzo Když ti namontují celou soustavu, tak přeci jezdíš na kontroly a případné úpravy v softu ne?