Navštíveno 13286x
20.12.2009, 20:48 |
hawai | Upraveno: 2009-12-20 20:55:01
teď jsem jel autem cca 15km (7-8tam, to samy zpatky) už po těch prvních 8km jsem měl ručičku teploty na červenejch políčkách a když jsem zastavil, tak z nádobky na vodu se kouřilo a byla i natlakovaná. auto sem nechal cca 15min vychladnou a pak jel zpátky domu. celou cestu zase ručička v červenym poli, z podkapoty se už kořilo a když jsem otevřel nádobku na vodu, tak z toho vylítávala pára ale v intervalech....vždycky sposta páry, pak chvíli nic, a pak znova a takhle furt do kola. viz
[ Link ] a celou cestu mi taky nešlo vůbec topení. i když jsem ho měl na max, tak foukalo jen studeně. neví někdo čím to je? tim že je venku -20 tak jsem myslel že třeba zamrzla hadice, ale to by se snad cestou rozehřálo, ne? auto je felicie
zamrzly! => do tepla, vypustit, dat neco "poradnyho" do systemu a po prdeli...
20.12.2009, 20:52 |
Nora změř jestli máš v autě nemrzku, zkontroluj oběh vody, jestli máš klíňák v pohodě, kontrola vodní pumpy.
20.12.2009, 20:56 |
hawai no a asi blbá otázka....když to teda asi zamrzlo a pak se to ohřeje na 100°C tak to nerozmrzne?
hehe tohle pozoruju ted dene u moji puceny winter cary :-D taky felicie, zamrzl ti okruh jak chlazeni tak topeni, jak pise tmx. nech ji rozehrat pokud to nemas dat kam do tepla (ja to taky rozehrejvam venku) dycky ji nastratuj a hlidej teplotu kdyz se bude blizit ke 110 chcipni ji a nech vychladnout chvili pak znovu dokavad nezacne topit pak pust topeni na max. a cekej az se ustálí teplota pak hned dolej dost nemrznouci smesi at to nemusis delat jak ja blbec dene :-D hlavne s tim nejezdi nebo oddelas tesneni pod hlavou!
ohřeje se ti motor (blok, nebo jak to rict) ale nerozmrzne ti okruh vody, tim jak nekoluje voda to nechladi proto se to hned zahreje
20.12.2009, 20:59 |
Timbo bych spis rekl ze mas v prdeli termostat ne?
timbo: nene to bych ho musel mit vprdeli i ja a to kazdej den :-D muze to taky tak bejt ale jako prvni problem bych videl tohle az po tom ze by to blblo porad i po rozmrznuti vody bych hledal problem v termostatu
20.12.2009, 21:05 |
hawai no az do ted to bylo vsechno v poho, ještě v poledne jsem jezdil a všechno OK. a teď jsem sednul do auta a už to netopilo a hřálo se to.
aha... no tak to mi zas pride jako blbost aby ti to takhle rychle zamrzlo, to se stava vetsinou prez noc kdyz ve dne jezdis tak by to nemelo mit moc casu zamrznout.. minulej rok se mi to stalo u bmw e30 takhle rychle asi behem hodiny a tam byl problem ze sem mel zavzdušněnej okruh a tam kde byla bublina dál neprocházela voda, odvzdusnil sem odvzdusnovacim šroubem a jezdil sem vklidu dál, tak jestli to u felicie taky nejak de tak zkus.. otevres sroub (nevim teda kde ho má) a nechás nastartovano a otevres banku na vodu bude flusat páru a bude ubejvat voda furt dolejvej dokavad neprestane flusat páru a nezacne ti zustavat voda v nadobce, rikam tak sem to vyresil u bavoraka u feldy nevim zda to taky jde
20.12.2009, 21:16 |
hawai no zejtra to zkusim nějak rozmrznout a odvzdušnit a uvidí se. jestli bude problém jen v tomhle, tak by to ještě šlo. termostat by mě už asi štval....vrakáč tu mam kousek vedle, tak sehnat by asi nebyl problém, ale dělat sed s tim v týhle zimě se mi vážně nechce
20.12.2009, 21:23 |
hawai a ještě jen tak pro ujištění ať vim na co si dát hlavně pozor...má vodní pumpa a termostat neco spolecnyho s topenim?
samozrejme: vodni pumpa jak uz nazev napovida se stara o pupovani vody, takze pokud ti nejde => nedochazi k nucenemu obehu vody => varis...
TERMOSTAT: stara se o prepousteni vody mezi "malym" (motor) a "velkym" (topeni, chladic) okruhem...
Takze pokud nefunguje, bud netopis nebo varis - v horsim pripade oboji - to podle venkovni teploty...
jj, já jsem dělal chladič ségře na fáčku v -5°C a luxuska, jak ti zmrznou ruce, pak už ti je jedno, kolik je pod nulou :-D
Každopádně rozmrazit, zkontrolovat a klidně nahřívat třeba fénem apod., pak bych klidně dal jen vodu a hnedka točil a počkal, zda termostat funguje, pokud ano, vodu vypustit a pak až chladící, pokud termostat ko, vyměnit a zase zkusit s vodou, vše samo dělat v teple.
Předloni jsem rozehříval známému meďáka :-D nechal ho zamrznout a 2 dny v nevyhřívané garáži jsem to fénem a PETláhvema s horkou vodou rozehříval, až se podařilo, hlavně byl průšvih v zamrzlém čerpadle....
Hodně zdaru
20.12.2009, 22:12 |
Kesam kurwa dyt je mínus 20 tak je top jasné :-)
20.12.2009, 23:08 |
maxov jako Kesam...je to jasny,zamrznuto...prostě ti zamrzl okruh no,co se prepousti z chladice...v chladiči maš kostku ledu a voda se ti mění jen mezi motorem a nadobkou,nejak se tomu rika,velky a maly okruh nebo tak,nevím
a když ti to zamrzne cele tak ti vyskáčou zátky na hlavě
20.12.2009, 23:36 |
hawai a jestli je teda zamrznutej chladič, nemůže se mu něco stát? třeba roztrhnout nebo něco? nebbo to vydží..... ráno na to kouknu, ale jen pro lepší spaní bych rád aby mě tu nekdo uklidnil :-D
Termostat KO = 2 možnosti =
1) permanentně otevřenej / auto se neohřeje, ručka stále například na 60°C a dál se nedostane, netopí to.
2) permanentně zavřenej / teď v zimě ( -10°C přes den ) by se auto za jízdy mělo uchladit i kdyby se chladilo jenom náporem. Tedy není třeba aby termostat reguloval vpouštění ohřáté vody do chladiče, uchladí se již zmíněným malým okruhem ( motor -> topení ) ( pro info, velký okruh = motor -> topení -> chladič -> zpět do motoru )
Kdybys měl out klíňák, tuším že by Ti u Feldy nešlo též dobíjení, poznal bys to tedy jednoduše rozsvícenou kontrolkou ( to by mělo za následek popisovanou situaci kdy se netočí vodní pumpa a nemění se v malém okruhu motor -> topení, případně kdyby otevřel termostat tak i ve velkém ). Zde vylučuješ teda i tuto závadu.
No a zbývá více než jasné zamrznutí chladící kapaliny. No a to není žádná prdel, protože nejenom že se to neuchladí a může odejít těsnění pod hlavou, ale v opačném případě je led jako rostoucí kámen, vytlačí Ti jistící zátky a až to rozmrzne, tak doleješ vodu a ta poteče ven z bloku. V nejhorším případě pak led ( rozpínající se ) roztrhne blok motoru a můžeš měnit.
Asi bych doporučil co nejrychleji rozmrazit zamrzlou vodu v hadicích, trubkách, motoru...všude jak píšo ostatní nade mnou a dolít nemrzku dokud se nestane něco horšího. Už takhle jestli se Ti s tím nic nestalo, tak si myslím, že jsi měl z prdele kliku.
20.12.2009, 23:43 |
hawai sakra to me vubec netesi :-( tak to abych jeste ted bezel ven a neco s tim udelal....:-(
20.12.2009, 23:56 |
RepaO stalo se mi to samy a bylo to těsnění pod hlavou ;-) taky jsem myslel termostat..
20.12.2009, 23:58 |
RepaO a nebo jak píše zbytek zamrzlo..
Taky sem si jednou takhle jel a najednou bum teplota nahoru topení studeny. Odstavyl sem auto v nadrzce na vodu sajrajt nepopsatelne konzistence,tak slo auto do servisu. Nejdřiv mi řekli ze to bude asi tesneni,pohodka nakonec to byla posunuta vlozka takze brousily blok hlavu oprava jak prase za 40k a to to vypadalo jen na tesneni no
21.12.2009, 00:07 |
hawai tak ted sem byl u auta, nalil jsem tak 2 litry fridexu, nastartoval, nechal tak 5 minut bezet a auto uz zacalo topit :-) tak to me malinko potesilo, rano to projedu a uvidim jestli jeste bude varit nebo ne....
Klasika zamrzlé. Měl jsem tohle na subaru dva dny zpět.Stačilo dát do garáže, rozmrzlo, vypustil se okruh a nalil fridex do -30st.C... byl tam pouze do -12st.C
hawai: takovy akce o pulnoci :-D tak dej vedet jak si dopadl
21.12.2009, 11:09 |
hawai tak ráno jsem si jel koupit snídani, vzal jsem to trochu vic oklikou a najel jsem asi 10km. celou cestu to už krásně topilo, teplota vody když vylezla na 90, tak najednou spadla na 70 a celou cestu se uz pak drzela kolem tech 85....takze si myslim ze bude snad vsechno v pohode a vazne to bylo jen trochu zamzly....
to je jasné že to bude v pohodě, bylo to jen zamrzlé.
Tak s tim hlavne neco udelej nebo se ti to stane zas :-))))
Mám ted problém taky s feldou v zimě. Nějak to cuká a vynechává jakoby plyn, dělá to hlavně za studena ale občas i za jízdy když je to zahřáté. Jakoby to vynechává a má takový nepravidelný otáčky.. Nevítě někdo co by to mohlo být a jak to spravit?
21.12.2009, 21:45 |
hawai Barthez: jj, už se stalo. nalil jsem tam fridex tak to snad pomůže
basstard: to se mi taky stava, ale jen kdyz to je studeny.....ale staci trochu protocit motor a za chvíli je to v poho
basstard: Nesaje hodně studeného vzduchu a zakucká se, může blbnout ta klapka ve vzduchovém filtru.
22.12.2009, 22:59 |
TUNER Ještě k tomu termostatu....až ho budeš schánět,vykašli se na vrakárny a kup si novej...tohle se snad ani nevyplatí vyndavat z "vraku",když novej stojí kilo ))))
hawai: mě to právě dělá někdy i když je to zahřáté na provozní teplotu...jakoby se to zadusí a pak to zase přidá najednou a zadusí a přidá..
dragster: díky za radu, jak se dá opravit ta klapka ve vzduchovém filtru?
23.12.2009, 14:13 |
hawai basstard: hele a zkousel si vymenit nebo vycistit vzduchovej filtr? tohle mi delalo u motorky. kdyz jsem vzal prudce za plyn, tak se pridusila ale za chvilku se rozjela. a bylo to vzd. filtrem
Dobrý den pánové, mám trápení se svou Felicií, přestala topit a vaří.První vec jsem šel po termostatu, vyměnil jsem ho, problém zůstává.Chladič byl horký stejně tak přívod i vývod k němu, k topení se teplá voda dostala ale teplo jsem nezískal, Máte nějakou radu pro mně? Jestli se mám zaměřit na vodní pumpu rovnou, nebo jestli je ucpané topení? Díky za radu
Zkus odvzdušnit, jestli je tam nějaký kohoutek.
V háji těsnění pod palicí...
Odvzdušnit není jak, po stisku hadic jsem zjistil, že voda nekoluje, takže volba jasná. Dnes jsem ji odevzdal do servisu na výměnu vodní pumpy a rozvodů. Koukal jsem na olej pod víčkem emulze, což je normální, vzhledem k relativně krátkých tratí co jezdím do práce, měrka jen mastná...
Auta dělám jen asi 5 roků, ale stiskem hadice opravdu nepoznám, zda voda proudí.
Jediný co poznáš je to, zda jsou hadice nafouklý nebo ne.
Emulze? Záleží kolik.
14.02.2018, 10:51 |
Georges | Upraveno: 2018-02-14 10:53:01
Když zavřu víčko expanzky tak se hadice nafukují, jak došlo k varu náplně, emulze pod víčkem byla minimální, a hnědá, kdyby šla voda do oleje byla by hned bílá? Pokud jsem hadici mačkal tak se var zmírnil a postupně jsem vodu tlačil k topení, když jsem mačkal dostatečně dlouho trošku topení hřálo...
Normálně ti to tlakuje, tudíž je těsnění nebo hlava KO.
Tak naštěstí to byla opravdu jen pumpa, vypadala hrozně:) je svým způsobem naprd, že je s tím spojená výměna rozvodového řemene a kladky, na druhou stranu, kdyby pumpa neodešla rozvody bych asi nedělal...