Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > BMW X3, 2.0d nebo 3.0d ??

 o Navštíveno 23243x o
o 17.10.2013, 09:51 | Zbyna | Upraveno: 2013-10-17 09:52:01
Uvazuji o koupi, a potreboval bych poradit jakou motorizaci vybrat.
Popripadne na co si dat bacha pri koupi
R.V. 2005 cca

Diky.


o 17.10.2013, 09:59 | tesil
Jednoznacne 3.0
2.0 jsem prevazel zname ze servisu a neuveritelne liny a jalovy.
o 17.10.2013, 10:17 | Žigi
za mě taky určtiě 3.0D
Mám 2005 3.0D a max spokojenost.
A na co si dát pozor? Těžko říct, je to poctivě postavenej Baworák v Rakousku, a pokud seženeš dobrej kousek,určitě nebudeš zklamanej. Ale pozor asi hlavně na km a automat...v před FL je tam ještě 5q automat,a prostě v nějakých 240+ už se dost sere, a to je 50 repas nebo 104 tis nová převodovka:( A zase manuál bych v tomhle autě nechtěl:( Takže spíš bych hledal něco s rozumnýma doložitelnýma km. KDyby jsi potřeboval něco konkrétního, tak není problém zodpovědět, s tím autem trávím každý den cca 100 km.
o 17.10.2013, 10:20 | Aegis
V6 jedině
o 17.10.2013, 10:22 | muSlim
2 Aegis: i ty rádio, ktorú V6 konkrétne? ;-)

P.S.: pozor, chyták :-P
o 17.10.2013, 10:22 | Chris
do bmw sa nikdy V6 nedaval :)
o 17.10.2013, 10:39 | Zbyna
Prevodovku taky vaham ale asi pujdu volbou manualu.
Od jakeho roku se tedy daval ten lepsi automat? 2006?

BMW jsem nikdy nemel, je to povoz vicemene pro manzelku. A rikam si furt lepsi toto nez Tiguan a nebo Touran.

Jak je na tom 2.0d vs 3.0d se spotrebou?
o 17.10.2013, 10:45 | Žigi
Bude to na ní šíleně tvrdý a nekomfortní :)
Jinak já mám 10 litrů,ale je to tím že to provozuju na "horách". Když jedu pak někde do civilizace,tak se s tím kolem 8my dá v pohodě jezdit.
Jinak 6q už dávali i v roce 2005, ale musíš podle Vinu, lámalo se to tam někdy květen myslím +-, ale musí se to ověřit kus od kusu, skladovky,atd...
Jinak auto má samotný 2 tuny, což je dost nadváha na relativně "malý" auto.
o 17.10.2013, 10:47 | Aegis
Nejde o slovíčkaření, ale každej ví, že 3 litr má šestiválec a dvoulitr jen 4. Jinak moje spotřeba na 330D E90 je 7,9. Je to ten 170kw motor. X3 má větší váhu takže bych počítal o litr až dva více. Jel jsem v X6 3.0d 2012 a tam to pod deset nešlo.
o 17.10.2013, 10:57 | Zbyna
Žigy: tak si bude muset zvyknout :)
Jinak motoricky si nemel zadny problem? Cetl jsem ze casto dochazi vstriky. Co turbo?
o 17.10.2013, 11:21 | Chris
ak chces prave x3 a automat, siel by som asi skorej do X3 3.0i s automatom, ak sa ti podari zohnat.
Automat bude zachovalejsi, lb nebude dostavat naprdel krutakom ako pri 3.0D.

s LPG este lacnejsie vozenie, kedze pochybujem, ze v meste sa dostanes na 3.0D pod 9-10l a naklady na repas vstrekov, turba neni lacny, ktory je pri tychto autach okolo 200-250k km nic neobvykle
o 17.10.2013, 12:09 | Žigi
Zbyna: No musím to ťuk ťuk zaklepat, že já zatím za celou dobu měnil jen termostat, který odešel asi na 140ti, oprava 2800. Jinak jen olej, brzdy, teď mám 174 000 km a akorát byla na velkým servise.
o 17.10.2013, 13:00 | Martyn | Upraveno: 2013-10-17 13:00:55
Tata ma ted nove X1 2,0d - ten twinturbo 180hp tusim model, jako jede to moc pekne na 4 hrnec, zase bych to uplne nezavrhoval, chce to se svezt a porovnat no..
Edit, safra nevsiml jsem si ze "05, to se omlouvam, tam urcite 3,0 no..
ALe to auto je hnusneeee, promin:D to nova x3 je jiny kafco:)
o 17.10.2013, 13:39 | RedBaron
3.0d oproti 2.0d prostě letí a spotřeba je o cca litr vyšší. Řekl bych, že za to předjíždění a prostě výkon s přehledem to za to jednoznačně stojí ;-)
o 17.10.2013, 15:14 | muSlim
2 Aegis: ale ide, V6 je proste 6 valec do V-čka a to BMW nikdy nemalo :-) Mal si napísať 6-valec alebo R6 / I6 a bolo by jasno :-P
o 17.10.2013, 15:41 | Aegis
@ muSlim: nejsem tak zběhlej v označování, ale tím "V" jsem myslel Válec, ale vidím že to byla voda na mlýn všem "detailistům"
o 18.10.2013, 10:42 | RedBaron
Ne, véčkem se vždycky označuje konfigurace motoru a výmluva na válec je srandovní, taky určitě používáš zkratku v4, že jo? :-D
o 18.10.2013, 11:01 | Knightey-
a mam pocit, ze pocet valcu se znaci pomoci: "W" ne? :)
Napriklad 6.0 W12 :)
o 18.10.2013, 20:28 | muSlim | Upraveno: 2013-10-18 20:29:09
2 Knightey: vedľa, W12 je "V6" + "V6" a W vyjadruje tvar motoru/valcov (laicky povedané dve "staré" VR6-ky zlepené do seba) :-)

Valec je zylinder alebo valve, ale nikdy sa neoznačoval písmenom V. Hej, je to slovíčkárenie svojim spôsobom, ale celkom dosť na mieste ;-)
o 18.10.2013, 20:45 | Jozzo
těmito slovíčky a značkami se řídí celý svět :D takže je to dost důležité kde se to V nachází
o 19.10.2013, 12:53 | DaveF
valve je spis ventil ne ? ;-)
o 19.10.2013, 14:02 | muSlim
2 DaveF: hej, chcel som napísať zylinder/cylinder a napíšem takú pičovinu :-)
o 21.10.2013, 21:43 | Zbyna
Poraďte ješte jestli ty auta hnijou, nějaký místa na který se soustředit?
Ještě co se týče motorů 3,0d, ten má rozvody řetězem?

Diky
o 21.10.2013, 21:48 | tesil
Nehnijou, řetěz.
o 21.10.2013, 22:10 | Zbyna
Díky, jeste se zeptám je něco na co si dát bacha u toho Xdrivu?
o 21.10.2013, 23:19 | muSlim
Na samotný xDrive :-)
o 22.10.2013, 08:45 | muSlim | Upraveno: 2013-10-22 08:45:40
double
o 30.10.2013, 06:16 | Zbyna
Trochu to tu ozivym.

Nyní se mi naskytla za rozumnej peníz X3 2,0d 130kw s automatem. R.v. 2008

Jak jsou na tom tyhle motory co se spolehlivosti a funkčnosti týkají? Co automat? Ten už by měl být 6-stupnovi, ty už fungují bez problémů?

Diky
o 30.10.2013, 08:44 | RedBaron | Upraveno: 2013-10-30 08:47:46
Šestistupňový ZF6 používá BMW už od roku 2003, nevím jak zrovna u X3. Rok výroby nebude tak kritický parametr jako skutečné najeté kilometry. Protože každý automat funguje tak bez problémů, jak se o něj majitel stará, automobilka tam nikdy nedává převodovku, která by ty Nm nepřenesla. Jen bohužel to známé debilní pravidlo o "doživotní" náplni, to je problém. Pokud to jezdí jen město, měnil bych část náplně ATF klidně po 30 tisících, pokud jen dálnici na jeden kvalt, měnil bych po 80 tisících km. Přesto krouťák připojeného motoru má na odcházení převodovky slušný vliv. U benzínu nebo 2.0d bych byl na stav převodovky celkem klidný, u 3.0d pozorný a u 3.0sd velmi opatrný.
o 30.10.2013, 09:05 | Zdeny60
Zbyna: oživYYYYm, 6-stupňovÍÍÍÍ (automat)- oživ si gramatiku:-)
Kuwa překlepy beru (sám jich dělám tisíce), ale HRUBKY, to fakt ne:-)
o 30.10.2013, 12:31 | muSlim
2 RB: "automobilka tam nikdy nedává převodovku, která by ty Nm nepřenesla" - A čo GM 5L40-E? Automobilke je jedno čo tam dáva, nejakú dobu... hlavne aby to bolo lacné, viď spomínaný príklad, prevodovka stavaná na 1.8-3.6l motory a 340Nm, kdežto sériová 530d E39 má 410Nm a umiera to práve preto, nie že by sa o to majiteľ nejak extrémne nestaral :-)
o 30.10.2013, 13:45 | macek
Zbyna 2,0d 130kw to bude N47 motor a to je spatny:-(( je tam problen s rozvodama
o 30.10.2013, 13:50 | Lukasino
Souhlasím s muSlimem, to samé 3.0d jakožto TD6 v RR, nebo u volva s80 T6 první generace, kde dali automat který na to prostě nebyl stavěný a mohl se člověk klidně stavět na hlavu, stejně ten automat odešel... :-/
o 30.10.2013, 14:55 | RedBaron | Upraveno: 2013-10-30 14:56:37
Jo, tak to sorry, mluvím sice o ZF, ale o tomhle průseru už jsem slyšel. Já chtěl 3.0d v manuálu nejen kvůli tomuhle, ale hlavně kvůli tomu, že s automatem jde spotřeba +1,5l/100 km nahoru a stejně radši řadím sám.
o 30.10.2013, 15:08 | Zbyna
diky, takze proste vzit 3.0d v manualu a je klid..
o 30.10.2013, 16:08 | RedBaron
Nejlepší řešení, bude to papat jako 2.0d automat a vystaráno.
o 30.10.2013, 17:45 | Knightey-
Jinak ty ZFka nejsou spatny prevodovky, jsou i ruznych autech. Taky ji mam uz nekolikatou :)
o 31.10.2013, 07:24 | muSlim
Že ZF nie sú špatné... Trochu podhodnotené, asi nevieš kto sú ZF :-D
o 20.11.2013, 10:19 | Zbyna
Takze vyreseno a koupeno..

foto k příspěvku  od Zbyna

o 21.11.2013, 15:21 | Chris
takze si kupil 3.0 v manualu ?
o 21.11.2013, 16:12 | Zbyna
jj presne tak 3,0d v manualu
o 22.11.2013, 10:59 | Chris
tak vela stastnych km ;)
o 22.11.2013, 13:32 | Zbyna | Upraveno: 2013-11-22 13:32:46
Dekuji.

Rovnou se zeptam na vas nazor. Puvodni majitel jezdil na olej 5W 30, menen po 30tis km. Vzdy jezdil do origo servisu BMW.
Ja budu menit po 15tis km, ale ted nevim jestli mam dale pouzivat 5w 30 nebo jestli nemam dat 5w 40. Samozrejme s prislusnou normou BMW Longlife-04

Co mi poradite?
o 22.11.2013, 14:01 | tesil
Ja menim 10 - 12t castrol 5w30
o 22.11.2013, 14:55 | Zbyna
a kolik mas najeto?
Nekdo zase rika ze kdyz uz motor ma neco najeto je lepsi dat 5w40
o 22.11.2013, 15:20 | tesil
190t ....Ale vis jak.... Nikdo nevi. Toto jsem neslysel, vim, ze se prechazi na 10w40. Pokud ale auto slape jak ma, lil bych tam to, co tam bylo a ma byt.
o 26.11.2013, 12:34 | Zbyna | Upraveno: 2013-11-26 12:35:31
O te 10W40 jsem neslysel. Nevim jestli vubec nejaky 10W40 splnuje tu normu.
Ja mam najeto 280tis poctivych prvni majitel, koupeno v CR vcetne servisky, do poslednich km vedena.
Tak nevim co je ted lepsi..
o 27.11.2013, 15:12 | RedBaron
Dobrej dieselovej olej 0W40 - 10W40 v tom musí fungovat OK, 5W30 sice o pár vteřin dřív promaže komplet motor studenej, ale taky když ho za horka s klimou ženeš, tak dřív s mazáním končí. Kvůli spotřebě oleje bych se nebál, 3.0D nebere víc než pár kapek od výměny k výměně. Tu dělám 1x za 12 tisíc km, původních 22 tisíc na longlife jsem zavrhnul.
o 27.11.2013, 17:02 | Zbyna
Myslis tedy ze 5W40 bez problemu bude fungovat?
Chci tam dat tohle [ Link ]
o 28.11.2013, 20:38 | RedBaron
Rozhodně si motor bude víc libovat s 5W40 na kratším intervalu výměny než 5W30 s longlife intervalem.
o 29.11.2013, 10:38 | Zbyna
ok, dam tam 5W40.
Jeste se zeptam jak je to s tim odlucovacem oleje? Ma se menit? Po kolika km?

Dik
o 29.11.2013, 10:48 | RedBaron
To ti asi nikdo nepoví přesně, ale nejlíp podle stavu nebo pro jistotu každá čtvrtá výměna oleje. Já na E46 3.0d měnil jednou co pamatuju, na jaře vyměním zas.
o 29.11.2013, 15:53 | MaxxT
tam neni nad cim spekulovat, lejt tam to co ma bejt ..

[ Link ]
o 29.11.2013, 15:54 | MaxxT
a pokud vim, tak bys tam mel mit prece v iDrivu pocitac, kdy ti ukazuje na vymenu oleje ne? Budes mit 30 tis, tak jezdi po 30tis. :-) to jsou vzdycky spekulanti, ze po 15ti je to lepsi. :-)
o 29.11.2013, 16:04 | tesil | Upraveno: 2013-11-29 16:07:18
Ja mam za to, ze tady se uz odlucovac neresi. Nebo to neni tak akutni jak tomu bylo u e39 a podobne.
o 29.11.2013, 17:52 | RedBaron
Spekulanti prej. Každý loglife interval vzniknul za jediným účelem - neotravovat zákazníka, který dává po 100 tisících auto pryč, s častými výměnami. Ne jako nějaké dobro pro motor. Na tohle téma se radši zeptej jakéhokoliv motoráře, řekne k tomu něco podobného.
o 29.11.2013, 18:54 | macek | Upraveno: 2013-11-29 18:56:32
tesil separator je i u novejsich u moji E91 treba je interval po 60 tis
Ja davam Original BMW 5W-30 Quality Longlife-04 a ven jde cca 15 tis nikdy bych olej nenechal na 30 tis
o 30.11.2013, 09:01 | CervinVega
Olej určitě radši levný po 15ti, jak to valit na "mazut" do 30ti dle PC na dráhy LL...
Separátor má 2 konstrukce, jeden je s "houbou" uvnitř, ten je potreba vyměnit a druhý má prázdný labyrint, který je zbytečné měnit... při výměně vzduch filtru to zkontroluj...
o 30.11.2013, 09:10 | Zbyna
Presne tak na olej max 15tis. Jeste navic auto nebude jezdit velky dalky, takze tam si myslim ze neni co resit. Vymena oleje vyjde na cca 2000Kc, a 1x za 15tis km neni co resit, na tom neschudnu.

Pro jistotu udelam i ten separator a mam klid.
o 30.11.2013, 09:18 | AllInOne
A jak si spokojenej? Jak to jede v takové krabici? Za kolik to jede v takové krabici?
Ať slouží!
o 01.12.2013, 07:16 | Zbyna | Upraveno: 2013-12-01 07:17:38
Spokojenej moc. Jsem zvyklej na vsechny mozny VW, a tohle je fakt uplne neco jineho.
Jede to paradne, myslim ze neni duvod si stezovat. A spotreba, jezdi s tim manzelka a jenom mesto, a dle BC ma 10,7 litru, uvidime jaka bude spotreba az s tim nekam pojedem.

Jinak jsem to zatim nemeril, nevim jak presne BMW vypocitava spotrebu dle toho BC.
o 02.12.2013, 00:10 | MaxxT
ja jsem na E91 menil olej dle predepsanych intervalu, za tri roky to melo najeto pres 250 000 km a jezdilo to naprosto normalne, nic to nezralo (krom nafty). Kdykoli jsem menil tak vzdy jen origo a ejhle vsechno porad fungovalo. Vsichni "tvrdi" motorari "vi" nejlip. Nikdo to auto nevymyslel a pochybuju ze maji doma laborator na rozbor kvality oleje. Znam lidi co meni veci origo jak maji, servis maji v podstate nulovej a najeto i pres pul milionu, na tom LONGLIFE oleji.. proste kecy, kecy, kecy..
o 02.12.2013, 05:11 | walish
Jasně, automobilky to s náma vlastně myslí dobře :)))
o 02.12.2013, 10:48 | Zdeny60
Teda ta spotřeba 11litrů nafty je docela vysoká, ne? Já se kroutím, když mi benzínová 3,7 vezme na příměstský trasy 9,5/100 :-)
Bych řekl, že adekvátní spotřeba by mohla být někde kolem 8-8,5/100 nafty.
o 02.12.2013, 10:55 | AllInOne
Tak je město a město :)
Zima, studený starty, pokud je to větší město, tak tomu i věřím. Je fakt že s 330i sem v zimě město Brno jezdil okolo 11-12
o 02.12.2013, 12:28 | Zbyna
ted se jezdi s autem cca 10km jedna cesta, z toho nejakych 6km fakt mesto, krizovatky, svetla, prechody... Jak ale rikam nevim jak presne meri ten BC, s mym Multivanem 2,5tdi se dostavam okolo 7,5-8 litru v tom samym mestskym rezimu, ve skutecnosti jsem pres 9L.
o 12.09.2017, 09:52 | Pepino
Trochu to tady ozivim:)

Zbyna: Jak jsi/byl spokojen s odstupem casu?

Ma tu jeste nekdo zkusenosti s X3? Koukam po modelu od 2008 a vejs, tzn. facelift, motor 2.0D(130kW) nebo 3.0D, ale jen manual. Diky:)
o 12.09.2017, 10:14 | AllInOne
Pepino, proč jen manual?
o 12.09.2017, 11:27 | Pepino
AllInOne: Tata chce manual, automat odmita:)
o 12.09.2017, 14:33 | CervinVega
Protoze s automatem nejel? At se sveze, zmeni nazor .-)
o 12.09.2017, 21:57 | Pajk
Určitě 3.0d... 2.0d se serou jak na běžícím páse. BMW neumí dělat 4válce.
o 12.09.2017, 22:29 | muSlim
2 Pank: ha!
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3495 sekund.