Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R:Odstoupení od smlouvy - koupě ojetého auta

 o Navštíveno 4922x o
o 02.02.2014, 13:05 | Lsimak
Zdravím,
vím, že tady je spousta lidí z různých oborů,
ale s jednou společnou vlastností - a to vztahem
k našim plechovým miláčkům...
Věřím, že někdo mohl řešit už něco podobného co potkalo
nyní mě a tak bych byl rád za vaše postřehy popř. rady
jak se zachovat dál...Trošku více nastíním situaci:

Po cca měsíci rozmýšlení a váhání mezi dvěma auty
FORD mondeo combi a MAZDA 6 combi. hledal jsem rok cca 2009/2010, nafta, slušná výbava, nájezd do 130tis km.
Nakonec zvítězila mazda. V prosinci minulého roku jsem
našel na Tipcarsu auto, které mě oslovilo.
MAZDA 6 combi 2,2 MZR-CD 136kw, dovoz DE, 2010, najeto 117tis km, maximální možná výbava GTA+ (cena nového vozu byla 950tis) ve velmi pěkném stavu - jak podvozek tak interiér. poslední servis v 99tis začátkem ledna v mazdě v německu. Cena 298tis byla běžná v porovnání s ostatními inzeráty
,,Prodejce": autosalon s vlastním
servisem v plzni. Na place měli cca 8 aut různých značek ve stáří 3-4 roky. Vyjeli jsme tedy s otcem na auto kouknout (otec automechanik, cca 30let praxe)
Nechali jsme si auto zvednout, poslechli si motor, zkoukli karoserii, atd...
vše v pořádku, odpovídající najetým km, navíc byl nově vyměnen olej. Oba dva jsme se s otcem svezli - vše v pořádku. Přijeli jsme do salonu, domluvili se na ceně 294tis a já zaplatil zálohu. Za dva dny jsem si pro auto přijel. Autosalon byl pouze zprostředkovatel, přijel majitel auta (dovozce aut), podepsala se smlouva, doplatil jsem hotově peníze a spokojený odjel v novém autě...


Necelé dva měsíce jsem jezdil (cca 2tis km) až mi při cestě po městě začala blikat
kontrolka mazání, při volnoběhu zhasla, při plynu se rozsvítila. Po pár metrech jsem raději zastavil. otevřu kapotu, oleje nad měrku ,,F", při otevřeném víčku prskal olej,motor tedy mazal. Ale i tak jsem měl obavy - odtáhli jsme auto k otci před dílnu a opět zkoušeli na místě, volnoběh-plyn, pořád stejné...
Po konzultaci s mazda servisem jsme zavolali prodejci do salonu a auto tam na odtahovce odvezli. Na auto se stihnou podívat až po tomto víkendu...

Mezitím jsem si začal zjišťovat co by s motorem mohlo být...a bohužel jsem se nedozvěděl informace které by mě uklidnili...
Mazda prý údajně u těchto motorů (pouze 2,2) trošku ve výrobě podcenila (posrala) těsnění kolem vstřiků (přispěl by údajně 1mm na tloušťce) , díky čemuž se k oleji dostává nafta a bordel,
který postupně ucpává sací koš až do chvíle kdy klesne tlak na čerpadle, čidlo to vyhodnotí
jako chybu, kterou hlásí do palubního pc.
Na mazda clubu jsem našel kontakt na člověka - specialistu na mazda diesely. Po telefonu
s ním jsem byl ještě více otrávený, protože mi potrdil tu informaci s tím těsněním na vstřicích a rovnou mi řekl, jestli bude ucpaný sací koš tak se toho auta raději pokus zbavit,
protože už je hodně veliká pravděpodobnost, že bude načaté turbo, šály na klikovce,
popř. i šály na vačce, tudíž investice za několik desítek tisíc...(za poslední půlrok se prý setkal s dvěma CX-7kama se stejným motorem který takto uhynuli při 60tis km)

Čekám tedy netrpělivě až mi zavolají nějaký závěr, může nastat několik situací...
V případě, že motor a turbo nebude načatý a oni to opraví tak, že si budou jisti, že motor vydrží
a dají mi záruku kterou budu požadovat (15tis km), tak by to bylo celkem ok.
Bohužel se připravuji spíše na nejhorší a to, že až to otevřou a zjistí co s tím opravdu je se z toho budou chtít nějak vykroutit.

V případě že by na to došlo tak bych se co nejvíce snažil odstoupit od smlouvy,
s tím, že mi prodali ,,nepojízdné" auto.
Podařilo se mi najít nějaké info o dovozci a nevím jestli to bude pro eso v rukávu nebo naopak skutečnost která mi může uškodit.
Dovozce-firma(akciová společnost) se kterou mám smlouvu má pouze jednoho akcionáře-člena představenstva.
Člověk který mi,ale smlouvu podepsal má v akciovce funkci ,,předsedy dozorčí rady". Tudíž podle mého
dosavadního zjišťování nemůže vystupovat za firmu směrem ven. Pouze v případě, že by měl podepsanou plnou moc od člena představenstva, která by musela být součástí smlouvy, kterou se mnou podepsal...a tomu se tak nestalo...(raději s předstihem začínám hledat právníka)

Rozepsáním jsem se snažil nastínit co nejpodrobněji (možná až zbytečně moc-sorry) moji situaci. Byl bych rád aby vaše vyjádření směřovalo k mé otázce i když po zkušenostech tady už teď vím, že bude půlka příspěvků spíše na téma diesel/benzin, japonec/amerika, blbej motor/dobrej motor apod.... (zkuste tyto vaše pocity přenést do jiných příspěvků,děkuji)
Prostě jsem hold měl smůlu a koupil pravděpodobně auto se závadou, která se nedala při obhlížení
nedala odhalit...

Rád bych znal váš názor na smlouvu, kterou jsem podepsal a jak by jste se zachovali na mém místě
v případě, že se prodejce ke mě otočí zády...


o 02.02.2014, 13:06 | Lsimak
smlouva...

foto k příspěvku  od Lsimak

o 02.02.2014, 13:07 | Lsimak
pro rýpavce: je to pouze výřez ze smlouvy :-)
o 02.02.2014, 13:16 | Zdeny60 | Upraveno: 2014-02-02 13:18:59
Lsimak:
tohle bude problém, protože dokáza skrytou vadu není snadné. Ale toto není skrytá vada, to je VLASTNOST tohoto modelu nafotvého motoru. Škoda, že sis nepročetl příslušné diskuze o M6 na mazdaclubu, je toho tam stovky stránek a končí to tak, jak ti asi sdělil člen, jehož nick začíná na "K". Nikdo jiný totiž lépe mazdám nerozumí. Že se dostává nafta do oleje, je u tohoto modelu chronická věc a končí tak, jak se stalo tobě a domnívám se, že před prodejem se toto i stalo a auto šlo proto pryč.
Oprava je možná a relativně snadná,ale finančně nákladnější. Záleží, zdali budeš i po opravě nadále M6 s tímto motorem důvěřovat a nebo ne. Já osobně bych se snažil dohodnout s bazarem, aby provedli opravu, na níž bych možná finančně praticipoval. Nedokážeš totiž, že o vadě tohoto konkretního vozu věděli, budou tvrdit, že určitě ne.

Pak bych, po provedení opravy, tuto M6 prodal a koupil bych si benzínovu , jejíž větší spotřeba si vrátí na prvním servisu FAP (vyndání, také členem "K") a výměnou vstřiků (což je dost nákladné a u M6 to není nic neobvyklého). Pročti si vlákno i o korozi, protože za chvíli budeš řešit i tento problém, zejména členka Doris o tom napsala parádní stať:-)

Tak good luck.
o 02.02.2014, 13:19 | mr.brain
viz [ Link ]

Minimálně budeš potřebovat znalecký posudek, počítej s tím, že prodejce (ten, který je napsaný v kupní smlouvě jako bývalý majitel, ne zprostředkovatel) peníze vrátit chtít nebude... Z toho pak vyplyne nutnost soudu, Mazdu budeš muset někde "uskladnit" aby zůstala v tom stavu, v jakém je teď atd. atd.

To, co navrhuje Zdeny (částečná finanční účast prodejce) je asi nejrozumnější řešení.
o 02.02.2014, 13:31 | Lsimak
Zdeny díky za tvou reakci, je mi jasné, že když si vlastnil M3 MPS tak si na mazdaclubu byl doma jako tady :-). Máš pravdu, musím zvážit jestli i po případné opravě autu důvěřovat nebo ne.
Rád bych znal tvůj i názor ostatních ohledně toho jestli
by mi mohlo pomoci to, že smlouva byla podepsána neoprávněně. I když třeba jen pouhým naznačením, že to vím a nerad bych se pouštěl do sporu. Netuším totiž co by dotyčnému za tento ,,přestupek" hrozilo...díky
o 02.02.2014, 13:35 | Lsimak
mr.brain, díky za odkaz
o 02.02.2014, 13:41 | tesil
Clanek IV a prvni dve vety v nem ti odpovi uplne na vse.
Hlavne ta prvni.
o 02.02.2014, 13:48 | mr.brain
Hm, bohužel souhlasím s tesilem. Reklamaci můžeš zkusit uplatnit, ale v tomhle bych to viděl negativně. Pokud budou chtít alespoň částečně pomoct s opravou, tak bych to asi vzal. Poraď se s právníkem, ale nevím, jestli přijdete na něco lepšího.

Co se týče jednání, kdo může jednat/nejednat je uvedené v obchodním rejstříku resp. ve stanovách společnosti, které jsou zveřejněné tamtéž.
o 02.02.2014, 13:56 | Lsimak
To Tesil: o této větě vím a tuším, že logicky asi prodejce bude mít smlouvy nastavené tak aby se co nejvíce chránil. O známého (není to právník) který
se ve formách společností vyzná (sám má a.s.) jsem
se dozvěděl právě tu informaci, že dozorčí rada je pouze
kontrolní orgán a bez plné moci nějakého ze členů představenstva nesmí za firmu jednat, což ale očividně udělal, podepsal smlouvu=smlouva není platná. Potřebuji tedy zjistit jak zachovat v tomto ohledu...
o 02.02.2014, 14:11 | tesil
Takovych plnych moci ti pak muze ukazat kolik budes chtit.
o 02.02.2014, 14:37 | Lsimak
To Tesil, kdyby plnou moc měl (což může mít) tak ve smlouvě, kterou podepisuje se na ní musí odkázat a ke smlouvě jí přiložit...
o 02.02.2014, 14:47 | Rudi
já sem zvědavej i na tu tvojí podmínku, že pokud to servis opraví, budeš chtít záruku aspoň 15tis. km :-)
o 02.02.2014, 14:48 | mr.brain
S tou kupní smlouvou se vracíme zpátky na začátek - v případě, že budeš rozporovat kupní smlouvu, tak sic budeš auto mít, nebudeš jej moct užívat (abys dostal komplet peníze zpátky) a budeš se muset soudit.
o 02.02.2014, 18:29 | Shr3k | Upraveno: 2014-02-02 18:39:17
Zanesený sací koš u tohoto konkrétního typu motoru (R2) má ovšem původ v zanedbání servisu, konkrétně kontroly stavu oleje a jeho výměny. Jinak je to výborný motor, který si ani to kuchání DPF nezaslouží. Turbo vydrží snad věčně, mám známého, co má servis a prodej ve Zlíně a turbo u tohoto konkrétního typu motoru ještě neřešili. A to těsnění vstřiků - pokud na tom v Dojčlandu servisák něco dělal a nedal nové a nedotáhl je přesně podle předpisů (je na to speciální postup), tak samozřejmě proteče.
Osobně si spíš myslím, že jsi natrefil na káru, kterou její bývalý majitel/majitelé provozovali na krátké trasy a která už nějakou tu opravu (možná ne zcela podle schválených postupů) absolvovala. Servisku sis vyjet nenechal, když jsi auto kupoval? BTW divím se, že když na tom měnili při 115000 km olej, že se nepodívali na ten koš. U neznámého auta, které bylo servisováno jinde a nikdo neví, jak se s ním jezdilo, je to v případě tohoto motoru must have - stejně jako úhel vytažení řetězu - ale to musí v servise Mazda vědět.

Zdeny60: Olej se ředí naftou u _každého_ motoru s DPF, který má regeneraci zvýšením teploty výfukových plynů pomocí řízení spalovacího procesu.
o 02.02.2014, 18:56 | Docthor
Tak jak stojí a leží hmm..tak ať se daří, ještě že jsi dal jen 1/3 ceny nové, oprav, zaplať, a jezdi :-)
o 02.02.2014, 19:05 | Zdeny60
Ano, to vím, samosebou. Ale u Mazdy se to děje v nadměrném měřitku. Třebas motory 2,0 Boxer-diesel, které mají také své "mouchy", tyhle problémy vůbec nemají.Princip regenerace DPF je u nich shodný s Mazdou.

Ale myslím, že tohle tazateli neprospěje.
o 02.02.2014, 19:26 | Shr3k | Upraveno: 2014-02-02 19:29:31
Zdeny60: No ono asi jak u které, já jsem najel se 105kW RFkem 50000 km bez sebemenšího problému s DPF a ředěním oleje, a se 136kW R2 107 000 km bez sebemenšího problému s DPF a ředěním oleje. RF měl navíc ještě starší typ DPF, R2 má menší a účinnější.

Jo to je fakt, Subaru Boxer diesel umírá mnohem dříve a na něčem jiném (zadřené vačky, tekoucí vstřiky, sajrajt v sání).
o 02.02.2014, 19:45 | Zdeny60
Shr3k: nespetl ses??? Subaru a zadřené vačky?? Tekoucí vstřiky??? Bral bych všechno, ale tohle slyším poprvé:-)
Že u prvních dýzlů odcházela ložiska na klice díky jejich špatnému axiálnímu zajištění,že u prvních modelů 2,0D odcházely spojky, to ano, ale vačky... Eeéé. Netvrdím, že se to nemohlo stát, ale 2,0D boxery trpěly na jiné chronické neduhy. Dnes už minulost, ale Mazda problém zatím nevyřešila, jak pročítám mazdaforum.

Naštěstí se FHI k problému postavilo celkem obstojně čelem a v rámci záruky měnili celý polomotor bez řečí, nesmlouvali, i když český dýler se kroutil, tak Němic a Rakušáci ihned a bez keců měnili.

Jinak ocas nehájím, dýzla nemám a nikdy už mít nebudu.
o 02.02.2014, 20:07 | Timon.z
pokud si hned zastavil jak píšeš,a stalo se to jenom tobě a ne dřív,tak zas taková hrůza to nebude.vyměň podložky pod vstřiky(dej ty kulaté a ne vějířovité,zafrézuj sedlo v hlavě),sundej vanu,vypucuj sací koš a vše kolem,spodem sundej šálky prohlídni,změř ovalitu čepu,nové šálky,a to samé s vačkama(pokud je klika dobrá,vačkám nic nebude).
turbo vydrží věčnost,tady je důležité aby byly dobré čepy na klice,pak je to pohoda a ani to moc nestojí.
Opravoval sem i protočenou ojnici na 4tém válci,brousil kliku a motor už 4roky jezdí.turbo i vačky to přežily a to s tím dojeli 450km do dílny.
o 02.02.2014, 20:17 | Timon.z
subaru jak píše Zdeny má problém hlavně s klikama,oproti mazdě pracnější na opravu a málo kdo je ochotný to zaplatit.-jako každý boxer že...
o 02.02.2014, 22:10 | Shr3k | Upraveno: 2014-02-02 22:12:19
Zdeny60: Ano, je to možné, četl jsem kdysi už tak rok dva zpět nějakou zprávu z ADACu nebo tak, špatná ložiska a tedy zřejmě na klice, ne vačkách.

Tady to asi řeší víc: [ Link ]
o 12.02.2014, 13:22 | Lsimak
Tak nakonec to dopadlo vcelku dobře...
Ještě před otevřením motoru mi prodejce nabídl finanční spoluúčast 50/50 se kterou jsem souhlasil.
Pustili se tedy do opravy....
Vana nikdy dole nebyla,ucpanej koš od karbonu ale bez špon.
Pod třema vstřikama těsnění celkem ušlo,ale pod jednim bylo uplně KO. šály na vačce i klikovce ok,bez znečištění, Turbo taktéž vydrželo...
Takže nakonec největší částka za práci, kupovalo se jen těsnění,filtr, nový čidlo tlaku,olej. Cena celkem
10tis, zaplatil jsem 5tis a dostal záruku do další výměny oleje...
Takže časem uvidíme,ale věřím že snad to už bude v cajku...
Timon.z mi doporučoval udělat si dodatečně budík na hlídání tlaku oleje, na kolik by takováto záležitost mohla vyjít?
díky
o 12.02.2014, 13:56 | Petura
tak za bůra to je ještě v klidu ... měl jsi štěstí :)
o 12.02.2014, 19:04 | Alííí
To je jeden z tech stastnejsich koncu, gratuluju...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3897 sekund.