Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > CNG - rady, postřehy, zkušenosti

 o Navštíveno 8579x o
o 04.05.2014, 20:20 | jp1
uvažuju o koupi auta na CNG, něco staršího, benzínku nemám daleko od domova, na papíře při mém ročním nájezdu ušetřím dost, ale jaká je praxe? má někdo? lepší z výroby CNG, nebo dodatečně namontované? Origo asi lepší přizpůsobení motoru CNG, ale menší dojezd na CNG. Jaké jsou reálné náklady na provoz, servis atd. Největší nabídka je Berlingo 1,4 a Combo, Zafira 1,6. Dík za info


o 04.05.2014, 22:39 | Knightey-
A rozdil vs LPG?
o 04.05.2014, 22:39 | Knightey-
A rozdil vs LPG?
o 04.05.2014, 22:55 | kozlustechnykus
Zdeny tady o tom mel tema, i s nejakyma vypoctama tusim.
o 04.05.2014, 23:44 | radek.613
Uživatelsky provoz zhruba stejně drahý jako na LPG, kilometráž i úspora vychází podobně, o pár procent hůře než na LPG. Uživatelský pocit - jak to kdo vnímá, přeci jen vozit si pod prdelí a porůznu v podlaze "hasičáky" ve kterých je 250 bar tlaku plynu nemusí být pro každého příjemné.
Technicky v případě závad mnohem dražší komponety k opravám, zejména na vysokotlaké části a zejména u aut, které mají několik porůznu umístěných a navzájem propojených nádrží. Software stejný, systém řízení a tvorby směsi defacto stejný se sekvenčním LPG. Podobné jsou tím pádem i problémy u některých motorů - fyzické (zaklepávání ventilových sedel, detonační spalování), i řídící - rozsvěcení check-enginů kvůli nestabilitě směsi, odcházení svíček, nouzové režimy chodu, atd. Největší průšvih - nádrže - 90% ojetin sem s CNG dotažených ze zahraničí nemá v pořádku doklady či přímo fyzicky nádrže jako takové, čímž jsou zde nepřihlásitelné/neservisovatelné. Týká se i ojetin s origo CNG od výrobce, které se v bazarech objevují zpravidla tehdy, když nadchází čas velkého "servisu" - výměny nádrží, mnohdy v ceně zbytku celé ojetiny. Ještě stojí za to zmínit opravárenské specifikum - v případě nehody/servisu při které je třeba zasáhnout do VT rozvodu či uložení nádrží, už to není o měděné trubičce, která se dle potřeby naohýbá a vede jednoduše skulinami podvozku, ale je to VT ocelový rozvod s minimálními možnostmi změn tras a lokálních oprav. Mění se obvykle celek, včetně řádné tlakové zkoušky (a kdo jste z oboru, tlaková zkouška na 300 bar není sranda na znalosti ani na vybavení).
o 04.05.2014, 23:45 | radek.613
Jinak chrchel objemu 1.4, ještě na CNG..... to bude žůžo s tím jezdit a předjídět....
o 05.05.2014, 06:48 | jp1
radek.613: je mi jasné, že 1,4 moc nepojede, ale Opel je na tom lépe. Jak píšeš uživatelský provoz stejně drahý, tak máš namysli že perfektní cena za km zvednou servisní náklady? Dočetl jsem se, že s CNG jezdí za 1kč až 1,2kč za km (cena jen za palivo), což s LPG s obdobným autem není možný. Nádrže by měli vydržet 15 až 20 let, tak když koupím 8 až 9 let staré auto, tak to řešit nemusím, ale to vše je jen teorie, kterou jsem našel na netu :-)
o 05.05.2014, 06:49 | jp1
kozlustechnykus: toto téma jsem bohužel nenašel.....
o 05.05.2014, 07:02 | Only_One
Ta zafira na CNG nejezdí uplně tak zle. Měl jsem tu čest, ale horší to je s tím tankováním. Pokud nemáš doma plničku, tak to je fakt hardcore. V Plzni jediný stojan v plynárnách a ještě otevřená omezeně a autobusy mají přednost, takže se občas stojí docela dlouho. Na cestách to je laborace, neboť se do toho vmísí laborace kde tankovat, kdy mají otevřeno... prostě zatím je provoz CNG dost frustrující a otravující život. Moje Thalia jezdí (když teda jezdí :-))) ) dlouhodobě za 1,22kč/km není to za kačku, ale rozhodně to je velice solidní provoz.
o 05.05.2014, 10:43 | koren
znamej ma tovarni zastavbu MB B, parkrat me tim vez a:
prepnuti benzin - plyn absolutne bez sance poznat
auto ma celkove vykonu dost (jako jasny ze zadnej zavodak to neni, ale uplne bez problemu)
zavady 0
ta 1,2kc/km je spis strop
tankovani po praze bez problemu
o 05.05.2014, 11:53 | TROY
Kolega z práce má Felicii z CNG a vysmátej jak lečo :) - prostě je to auto do práce ne na předjíždění apod
o 06.05.2014, 07:26 | jp1
když jsem vzal pro a proti a četl rady tady i jinde, tak mi opravdu nejlépe vyjde auto na LPG, na dojíždění do práce stačí menší obsah, tak uvidím jak to dopadne

radek.613: jestli tě to neotravuje, napsal jsem ti mail co máš tady uveden, dík za odpověď, když budeš mít čas :-)
o 13.05.2014, 20:45 | jp1
radek.613: nezapomeň prosím na ten mail ode mne, děkuji
o 15.05.2014, 12:43 | jp1
radek.613: :-(
o 02.06.2014, 14:01 | AR
hele jak je to s revizema na bobmbě atd? Je potřeba mít k tomu nějaký papír? Včera sem totiž dotáhl jednoho dědědčka s CNG tak aby věděl co a jak?
o 02.06.2014, 14:50 | jp1
Podle mě neodbornika je na bombě do kdy je platná a revizi uděláš. Copak jsi přivezl?
o 02.06.2014, 14:50 | jp1
Podle mě neodbornika je na bombě do kdy je platná a revizi uděláš. Copak jsi přivezl?
o 02.06.2014, 18:34 | AR
jp1: mno bomba je celá zakryta tapecem, jen je tam malé okínko na hlavní ventil, takže prd vidět. Hele dotáhl jsem staré škopek BMW E34 518g takže fabrické CNG.
o 02.06.2014, 18:38 | Only_One
každá tlaková nádoba musí mít passport a tedy papíry. pokud k tomu nemáš doklady, tak to máš docela blbé a revizi ti nikdo nenapíše
o 02.06.2014, 18:41 | jp1
To je celkem rarita, já vždy viděl jen 316g
o 02.06.2014, 18:42 | AR
OO: jak to cca vypadá? je to něco zvlášť nebo to je někde na bobme? Hádám že bez toho nejde udělat legální stk či přihlášení takže to snad někde bude, zatím mám jen auto.
o 02.06.2014, 18:43 | AR
jp1: jo aji je, celkem udělali 298 kousků
o 02.06.2014, 18:44 | Only_One
no to je součást dokumentace jako máš TP od auta, tak musíš mít papír od tlakové nádoby - takovej TP od nádrže, kde je seriové číslo a všechyny potřebné údaje.
o 02.06.2014, 21:28 | crestik
...to je to stříbrné, bourané na předek?
o 03.06.2014, 07:23 | RedBaron
Taky jsem zaregistroval. A je to sice rarita, ale pětka s osmnáctkou motorem vždycky byla spíš k smíchu, jede to jak HTP...
o 03.06.2014, 07:31 | AR
crestik: jj

RedBaron: tak závodník to není to je fakt ;) hlavně při té hmotnosti. Lehčí snad jen o 200kg ale výkonově půlka oproti 2,5ce
o 03.06.2014, 12:39 | AR
OO: hele tak teď nevím, trocha googlování a vypadlo na mě že:
1. Tlaková zkouška bomby se provádí jednou a to při výrobě samotné bomby a její platnost je uvedena na samotné bombě. Běžná doba byla 20let a po skončení této platnosti by se měla bomba vyměnit.

2. Kontrola těsnosti by se měla provádět pokud si to přeje sám výrobce vozidla a měla by sloužit výhradně majiteli/provozovateli

Pokud se tedy jde s takovým vozidlem na ME/STK tak by neměli požadovat jakýkoliv doklad či potvrzení o tlakové zkoušce, revizi atd. Nebo se něco změnilo?
o 03.06.2014, 17:28 | Only_One
Ty při každé revizi musíš doložit, že systém má platnou tlakovou nádobu. MYšleno revize systému plynu. SAmozřejmě že omezení je 10 let životnost, ale jak to zjistíš jinak, než podle čísla nádrže a jejím typovém listu ve kterém je rok výroby. Takže jsou jen dvě možnosti, buď ti plynař napíše revizi a nebude to řešit. Tím máš napůl vyhráno pokud nebudou chtít doklady od plynu i na úřadě při registraci.

o 03.06.2014, 19:45 | AR
10let? to je snad jen pro LPG ne? CNG mělo v základu 15let pokud výrobce nestanovil jinak ne? A že je bomba platná by mělo být na ní vyraženo ne?
o 03.06.2014, 20:52 | Only_One
netuším přesně, bude to podle typu nádrže. Ale je to omezené
o 04.06.2014, 06:14 | kadel21
jen se zeptám, s CNG to taky musí nejdřív startovat na benzín nebo to rovnou může startovat na plyn?

Kadel
o 04.06.2014, 07:47 | AR
kadel21: to co mám já startuje na benzín a pak se přepíná na plyn.
o 04.06.2014, 09:42 | kadel21
AR: díky

Kadel
o 13.07.2014, 16:24 | AR
radek.613: pls neměl bys hrubý odhad co může být ko když motor nechce na cng táhnout? volnoběh je ok, ale jakmile stoupnou otáčky nad cca 2tis tak to začne kuckat a dusit se. Jediná závada co tam teď ještě je profukování výfukového potrubí, ale to by snad nemělo mít vliv ne?
o 13.07.2014, 18:03 | AR
jo a po vypojení jedné lambdy se to chová ok takže asi lambda ko.
o 14.07.2014, 22:53 | radek.613
Chudá/bohatá směs. Záleží kde ten výfuk netěsní, jestli před lambdou, tak to vadí velice, protože se jí tím ředí spaliny a ona jde na doraz korekcemi. Fyzicky pak nad ty 2000/min už je fofr vzduchu s kyslíkem v sání a na škrtící klapce a je to tolik vzduchu k tak málo palivu, že to nemá z čeho jet....
o 15.07.2014, 02:59 | jp1
Radek.613: škoda že jsi neměl čas poradit mě :-(
o 15.07.2014, 07:42 | AR
radek.613: netěsní hned spoj parohy - potrubí kde je nové těsnění, takže před lambdou. Akorat po konzultaci s předchozím majitelem na tom jezdil taky s vypojenou lambdou a to se dá předpokládat že mu to na tom spoji těsnilo. Dá se nějak v domácích podmínkách ověřit funkčnost lambdy?
o 15.07.2014, 09:02 | radek.613 | Upraveno: 2014-07-15 09:04:00
Čas mám kdy mám, to holt tak je, rozhodně u bedny nesedím denně, spíš jen z donucení. Když je krize, je lepší volat...

Lambdu jednoduše a během mžiku zkontroluješ osciloskopem, za běhu motoru musí generovat napětí úměrné polohám "chudá" a bohatá" střídavě, neboli kmitat... zhruba 200mV pro chudou až 800 mV pro bohatou (čistý signál z lambdy). Platí pro "1V" lambdu, pokud je tam 1,5V , meze se jen posunou, ale ono na tom konkrétním napětí nezáleží, důležité je vidět, že se pravidelně mění, tedy že lambda čichá a reguluje. Z velké nouze na teplý volnoběh lze ty změny napětí sledovat i ručičkovým milivoltmerem. Pokud bude napětí furt jen nízké nebo jen vysoké nebo žádné, lambda je v pryč nebo je přísun falešného vzduchu natolik podstatný, že je směs "konstantní" a nejde zregulovat....
o 15.07.2014, 09:55 | AR
tak ani osciloskop a ani ručičkový Vmetr doma nenajdu ;) zkusím prvně utěsnit netěsnosti co to udělá a pak jestli nepoví něco diag.
o 15.07.2014, 14:19 | radek.613
Pokud Ti nesvítí MIL (checkengine), ani přes diag neuvidíš chyby, neboť "neexistují" ve smyslu splnění podmínek zápisu do registru dočasných nebo trvalých chyb. Musíš jedině, pokud to diag umí, rozklíčovat adaptační hodnoty od lambdy a podívat se, zda dosahují nějakého limitu, stagnace, nebo jsou provozně správně....
o 15.07.2014, 15:48 | AR
to auto je celkem holátko takže palubák co by hlásil závady to nemá ;) zkusim domluvit diag, ta by teoreticky mohla něco ohlásit.
o 16.07.2014, 21:28 | AR
Tak dneska celkem fail na čerpačce :( Přistavím káru, jdem nasadit pistol, přicucne se a uvolní....prostě nešla nasadit na hrdlo tak jak by měla aby se stojan spustil :(
o 18.07.2014, 18:21 | AR
Ha tak fail na čerpačce byl obsluhy a ne můj ;) to je tak když ani obsluha neví jak se obsluhuje tankovací stojan ;) Dneska sem si to tankoval sám a pohoda. Plnou za 220Kč jsem dlouho netankoval ;)
o 19.07.2014, 08:02 | Knightey-
To nemas moc velkou nadrz ne?
o 19.07.2014, 09:44 | AR
klasika válec za zadnima sedackama.
o 22.07.2014, 10:42 | AR
Knightey-: tak nádrž je cca 14kg ale záleží na počasí/teplotě kolik tam toho natlačíš ;)


btw neměl by někdo tip na CNG plynaře někde po Brně? Jako i okolí by se dalo pokud to bude fakt někdo kdo tomu rozumí a né klasický vyměňovač ;)
o 22.07.2014, 11:20 | Zdeny60
V pátek mě vezl člověk s Pasátem (firma Passenger servise Olomouc) z Vídně do ŠPK. V prostějově tankoval: za 350Kč (cca) asi 17kg plynu. dojezd 550km.
Na plyn má průměr cca 4kg/100, spíše méně. to jem si nyní potvrdil, psal jsem to už a nikdo tomu moc nevěřil. CNG je zajímavý, bohužel nedostatek plnících stanic silně omezuje použitelnost.
Zajímavá je cenová politika: WV s CNG ve verzi kombi je o 9000 dražší, než benzín bez CNG.
o 22.07.2014, 11:45 | Dudelina | Upraveno: 2014-07-22 11:55:47
To se přiznám, že čumim.
Já jsem pořád žil v tom, že to vychází +- jako LPG.
o 23.07.2014, 15:07 | Knightey-
AR: Tak to me taky velmi prekvapilo.
O jake auto s motorem se presne jedna? Jaky rv? A prestavba je dodelavana ci origo?
o 23.07.2014, 15:45 | AR
Knightey-: ono to je poměrně dost stará instalace, takže dali jednu velkou bombu do kufru. Oproti aktuálním instalacím kdy se to rve pod podlahu a zmenšuje se benzínová nádrž, tady to dali do kufru za sedačky.

CNG zástavba je tovární. rv 96, motor M43 1.8 85kW, tovární označení 518G (model E34)

foto k příspěvku  od AR

o 23.07.2014, 15:46 | AR
btw na bmwklubu se bavím s jiným majitelem 518G a dle diag má ta jeho najeto přes 550tkm ;) což je docela výkon na ten motor ;)
o 23.07.2014, 17:13 | Knightey-
AR: Hodne podobna nadrz na LPG, se divim ze se tam toho vejde tak "malo" na KG :)
Takze kolik najedes na plnou nadrz a kolik te to stoji. Kolik se vubec pohybuje cena CNG dneska?
o 23.07.2014, 17:50 | AR
jop, ale CNG oproti LPG tolik neztlačíš proto tam toho narveš méně. Dojezd na jednu bombu je cca 200km podle toho kolik tam toho nacpeš a jak tomu šlapeš na krk. Cena CNG u nás je 27,5Kč/kg a když jsem v ponděli projížděl FM tak tam jej měli za 24,3Kč/kg
o 23.07.2014, 18:26 | Knightey-
Tak to mas cca 1,9kc/km.
Coz uz teda neni takova "hitparada" :)
To zdenyho udaje jsou mnohem lepsi, tam to vychazi pod 1kc/km. To uz je pekne, na takove to zvejkani po meste :)
o 23.07.2014, 18:29 | Dudelina
Aha, tak to jsem se nějak upočítal. To už by tak pěkný nebylo.
Na LPG jezdím s 2.0L Xantií za 1,6-2 kč/km dle stylu.
o 23.07.2014, 18:52 | Sau
Zdeny60: CNG stojí ca 24-27 Kč za kilo, pokud bral 17 kg, platil ca 450 Kč a ne ca 350 Kč. Za 20,5 Kč sem CNG eště nikde snad neviděl...

Udávaná spotřeba u Passatu je 4.3 Kg a jak moc dobře víme, uváděná spotřeba automobilkama bývá v drtivé většině případů hooodně přikreslená. Nicméně ale aj kdyby opravdu žral ty 4,3 kg, dojezd by byl necelých 400 Km. Ani náznakem ne 550 km, bo za 3 Kg plynu ti nepojede ani kdybys nevím co dělal.
o 23.07.2014, 19:27 | AR
Knightey-: spotřeba je cca 5-5,5kg/100km ale pořád lepší než 10/100 N95ky ;) Ono to auto je na ten motor docela těžké proto tak vysoká spotřeba.
o 23.07.2014, 19:54 | Knightey-
AR: jasne, chapu. Urcite to je pekne a to auto je navic starsi uz. Cili preci jen ta spotreba tam je jina nez u novejsich :) Kazdoapdne s LPGckem by jsi na tom byl obdobne ne?

Sau: nooo to uz by mi davalo lepsi smysl ;)
o 23.07.2014, 20:16 | Dudelina
Ale zní to zajímavě...."za kolik jezdíš?" "Za 4 a půl kila" :-D
o 23.07.2014, 20:36 | Knightey-
Dudelina: to je fakt :D
o 23.07.2014, 20:59 | AR
Knightey-: LPG v šestiválu jezdí tak za 12/100, pořizovačka 40tis? či tak nějak takže návratnost po hodně km.
o 23.07.2014, 21:16 | Knightey-
AR: no tak nejak. Porizovacka je cca 30-35t. Ale zase plyn je pod 17kc. Ja tankuji za 15,9 zatim :) Coz pri postrebe 12L/100km je okolo 1,9Kc/km. Coz je stejne jako mas ty.
A kdyz budu pocitat spotrebu 10L/100km pri N95 (35kc/1l) coz je 3,5Kc/km. Coz mi vychazi uspora 1,6km/km. Takze za 20t km je plyn zaplaceny cili za rok? :) Dobre, at nezeru, ne kazdej najezdi 20t km a trocha toho benzinu se tam spotrebuje pri startech. Stejne to bude asi i u CNG ne? Cili rok a pul a mas LPG zpet :)
o 23.07.2014, 22:35 | AR
20tkm nedám už ani náhodou ;) proto byla volba cng verze, kde sice byla zajímavá pořizovačka, ale bohužel nasazení do plně použitelné formy se zatím prodražuje :(

btw teď jsem zahlédl na cng foru že někdo má fobii 1.4 combi a na cng 4,7kg/100 což je hodně blízko tomu co mám já ;)

radek.613: hele netušíš zda něco takového jako na obr je sehnatelné v ČR? stačil by ten "plastový" solenoid.

Art nr: 0000000381001200, Benämning: Spole Herion 12Vdc M24x1, Leveranstid: ca 4 veckor

Vstupy/Výstupy to má:
hrdlo, bomba, vedení k motoru.

foto k příspěvku  od AR

o 23.07.2014, 23:19 | radek.613 | Upraveno: 2014-07-23 23:20:59
Heriony se sem jeden čas vozily jako solenoidy do plynových průmyslových hořáků Weishaupt. Takže čistě teoreticky by cívky mohl importér mít, zkusím vyhrabat papíry, už je to dost let, bylo to na obludy mazut/plyn pro výtopny, co kousek, to 4MW výkon :-D

Ad ty výpočty: už v úvodu jsem psal, opět z reality a osobní zkušenosti, že provoz CNG/LPG myšleno v tom nejzásadnějším objemu, tedy v ceně spotřebovaného paliva na 100 km či 1 km ujeté vzdálenosti, je prakticky stejný, žádný enormní exces, jako třeba 50% úspory mezi těmi palivy, není. Jde o jednotky procent houpající se na obě strany, které v současné "pětiletce" pořád ještě díky tristní síti čerpaček, drahým nádržím, jejich malým objemům a u fabrických vestaveb díky malinkým i benzínovým nádržím a nutnosti mnoha drahých specifických dílů odlišných od čistě benzínové či naftové seriovky stejného modelu, stále lépe vycházejí ve prospěch LPG. Teď to potvrzují i reálná data co tu píšete. Pouze v jiném světě, na jiné rovnoběžce, v 12 km rádiusu kolem baráku u Zdenyho v horách to neplatí, tam všichni jezdí i s dvoulitry za 3 litry na sto lhostejno zda LPG, CNG, BA, NM či čehokoli jiného a neplatí tam fyzika a chemie. To je tak všechno, co k tomu můžu říct :-D :-D :-D
o 24.07.2014, 07:40 | AR
radek.613: pls zkus kouknout ;) zatím nevím závadu na 100% ale dle diskuzí v německu/švédsku zlobí tohle, obal solenoidu pod autem popraská a zkoroduje, pak se ventil naplno neotevře. A dávat dvacku za nový je docela úlet :(
o 24.07.2014, 09:17 | radek.613 | Upraveno: 2014-07-24 09:18:51
Tak smůla, vozí sem a disponují pouze nízkotlakou řadou, t.j. těla ventilů do 5 bar tlaku media, cívky pak pouze na 230AC :( Tyhle vysokotlaké ventily s cívkami a jádry na nízké napětí co potřebuješ dělá úplně jiná divize toho spolku, a nelze to od ní přes sekci topné techniky nijak "vysápnout".....

Úlet to moc není, je to vysokotlaká armatura se zaručenou bezpečností a navíc na nebezpečné medium, tomu odpovídá cena. Uzavírací ventily na kapalnou fázi LPG stály v dobách jejich počátků začátkem devadesátých let, taky kolem 2500 Kč a dneska už není problém ten samý ventil i s vestavěným filtrem pořídit za 400,-.... takže věci na CNG budou za deset, dvacet let taky cenově příznivější. I když ne o tolik jako u LPG, protože u CNG se pořád pohybujeme u hodně vysokých tlaků a nejen materiálových nároků, takže v tomto oboru zdaleka není tolik náhradních "výrobců" v Polsku či Číně, aby ceny komponent řádně klesaly.....
o 24.07.2014, 09:46 | AR
pitcha :( ono ten ventil to údajně vždy přežije ten nemá problém, co jde srát je ten solenoid, jak je to pod autem nechráněné tak dostává zabrat. Dal by se případně nahradit solenoidem z jiného ventilu? Předpokládám že by se musel najít se stejným odporem vinutí aby to nedělalo blbosti v jednotce a tipuju že ještě bude rozhodující vytvořené elmag pole co?

Jeho funkce je zřejmě přepínací? Bez napětí je propojena bomba - plnící hrdlo, po přivedení napájení se to přepne bomba - vedení do motoru?
o 24.07.2014, 10:58 | radek.613
Přesně tak, je to trojcestný přepínací ventil, nepřímo řízený jádrem (k vlastnímu přesunutí šoupátka pomáhá tlak procházejícího media, cívka a jádro vytváří počáteční pohybový impulz). Jednotce je úplně jedno, jaký odpor vinutí ta cívka bude mít, jednotka prostě přes pojistku posílá +12V na cívku. Kolik cívka "žere" je dáno jejím odporem, takže když by se ulovila podobná byť s trošku jiným navinutím, stačí si spočítat proud, případně upravit hodnotu pojistky. Mnohem mnohem podstatnější je najít dostatečně podobnou sílu (tedy to pole), průměr pro náboj jádra (když tam bude i malinká mezírka, síla zdvihu neskutečně klesne) a taky si všímat zatěžovatele - musí být 100%.
o 24.07.2014, 11:32 | AR
takže to bude chtít nějaký katalogový list, protože pokud již cívka necívkuje jak by měla tak se to pole ani nepude dát změřit ne?
o 24.07.2014, 12:13 | radek.613
přesně tak, datasheet toho ventilu.
o 24.07.2014, 12:34 | AR
mno což bude sranda sehnat :(
o 24.07.2014, 13:28 | semysak
co mam zkusenost (ackoli muze kdokoli pochybovat) tak ta civka je sundavaci bez ztraty tesnosti systemu je to proste civka elektromagnetu tak bych ji zmeril rozmery a kouknul bych se na nejake podobne ventily pouzivaji se v chladirenske technice, a i v pneumatice nebo hydraulice

treba zde [ Link ]

ventil elektromagneticky solenoid a podobne

ridil bych se tim rozmerem a pak by se videlo

kazdoadne pokud se odsroubuje maticka nahore mel by ventil tahnout jako magnet pri vystaveni - mit snahu zustat na telese
o 24.07.2014, 14:02 | AR
semysak: jj jde vytáhnout a měl by jít vyměnit. Na švédském foru jsem našel i nějaký shop kde jej borec objednal, cena 2000 švédských korun :(
o 24.07.2014, 15:42 | semysak
hm... asi bych tu cívku vymontovala zkusil se podívat po firmách v okolí co dělají automatizaci a chladírenství v tvojem okolí, otázka jestli by to s časem a všim nevyšlo dráž něž tech 2000 SEK, nebo kde převíjejí elektmotory rozebrat a převinout elektromagnet by mělo být jedodušší
o 24.07.2014, 16:32 | Knightey-
Co takhle se podivat po nejvetcih vyrobcich tehle clen jako je FESTO, SMC atp?
o 25.07.2014, 08:36 | AR
Heh pokus o napíchnutí auta na diag a prohledání CNG jednotky na chyby....fajn v menu diag se položka CNG objevila nicméně obsahovala jen info o tom že se má připojit jiný spešl tool a dělat diag ním pomocí počítání blikání diody ;) To sem teda čekal že to chlapci v mnichově zvládli trochu lépe než takto na prasáka
o 25.08.2014, 21:04 | AR
Mno výměna lambdy jak se zdá to vyřešila. Plynifka obět blafá na plyn a první CNG nádrž úspěšně vyjetá. Dnes tankovačka a konečně to natlačilo 10kg ;)
o 07.12.2014, 21:14 | AR
Tak o vékendu menší dálka a po dálnici a brno praha, cca 220km na 11kg cng, to aji de ne? Pokud to vztáhnu na cenu co máme v brně 27,5Kč za Kg tak to vychází 1,4 na km. Pravda auto dokáže letět po tej dálnici těch 130-140 vic ne, ale za tu sumu :-D
o 07.12.2014, 22:38 | crestik
...to CNG to tak utlumí, nebo je něco blbě s tím autem?
o 07.12.2014, 22:45 | AR
tak blbě, jak se to veme, ono to má jen 85kw a ta 5ka je fakt těžká, navíc převodovka co tam je není stavěná na rychlosti, při těch 130ti to točí cca 4tis
o 07.12.2014, 23:25 | crestik
...já to mám v e36 kombíku a 200 tacho to jelo. Ale mám tak o 2-3 metráky míň, no...stejně mi to příjde celkem málo :-/
o 08.12.2014, 07:40 | AR
tak jestli to máš v e36 touru tak to nemáš fabrickou zástavbu. Na jakém motoru to máš?
Ale mě ta rychlost nesere, nemám potřebu letět jako šutr ;)
o 08.12.2014, 08:51 | Dudelina
TDi 66kw r.v.95 - dálnice 4,7 na biodiesel za 28,9Kč = 1,35Kč/km ;-)
konec OT
o 08.12.2014, 09:07 | Only_One
první odstavení na mrazu po -10 s biodízlem k nezaplacení :) na vše ostatní je tu MAstercard
o 08.12.2014, 11:54 | Dudelina
Only: S tím počítám :-)...až ty mrazy hrozit budou, tak buď aditiv, nebo normal nafta, i když zkušenost v kolika to fakt zatuhne ještě nemám. Možná zkusim vzorek do mrazáku :)
o 08.12.2014, 12:17 | AR
Dudelina: no vidíš a já kdybych tankoval jinde než v brně kde je snad nejdražší CNG v republice tak jedu o pár haléřu méně než ty :-D
o 08.12.2014, 13:07 | Dudelina
Však to je správný :) Já jezdím ještě LPG, ale tam jsem momentálně na 1,6Kč - takže dálky fičím ekodiesel - starej krám to žere a současná cena luxus :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.336 sekund.