Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jaguar XJ R6 3,2 155 kw (x300) 1997

 o Navštíveno 10985x o
o 21.07.2014, 21:21 | xSam
Ahojte,
nemáte někdo prosím zkušenosti s tímto autem?
Zvažuji, že bych si to pořídil na denní ježdění (120km)
Předělal bych to LPG.
Dává to smysl nebo je to jako daily car blbost.
Za jakákoliv příspěvek budu rád.
Díky moc
xSam


o 21.07.2014, 23:23 | Only_One
lepší volba je 4,0. žere stejně a jede o poznání lépe.
o 22.07.2014, 07:22 | Lukasino
Jako O_O, ikdyž ona i ta 3,2 jede dostatečně a to pohodlí v XJ je prostě neskutečný.

Jako daily car si to určitě dovedu představit, jen samozřejmě v zimě na sněhu to asi nebude ideální :)
o 22.07.2014, 08:16 | Only_One
ten rozdíl tam je znát opravdu moc. Když sem ho svého času chtěl a objel sem pár aut a vyzkoušel i 3,2 tak to bylo znát celkem dost i pro nestranného pozorovatele.
3,2 je základ a spojoval se s výbavou sport (alias sociál) kde chybí celkem dost věcí, ale zase by měl mít seriově uzávěrku diferenciálu a má lepší stabilizátory. I tak bych raději Sovereign s komfortní výbavou nebo Daimlera :-)
o 22.07.2014, 08:43 | Lukasino
Jo tak samozřejmě výbava je jinde :o)
o 22.07.2014, 09:39 | radek.613
15 let zkušeností,servis, opravy, dovozy.... asi takhle - 3,2 určitě nekupovat, pokud se nejedná o vysloveně nějaký sbírkový kus. 3,2 má totiž provozní náklady 4litru, ale s tím těžkým autem má dost práce, takže ve výsledku žere stejně nebo víc než čtyřlitr, ale tak dobře nejede. Není to o kW, ale o průběhu Nm. Dále 3,2 byly většinou v jednodušších výbavách, tím nemyslím švihadla nebo chybějící dvířka odkládací schránky :-D :-D :-D, ale spíš konfiguraci a jakost kůže, šití, kresby dřeva, paměti pro sedačky, málokdy má vyhřívané čelní sklo či tempomat nebo kontrolu trakce. Jinak samozřejmě i úplně základní 3,2 má výbavu pro koncernisty z říše tvrdých příplatkových snů :-D. Další podstatná věc je, že všechny X300 3,2 mají "starou" hydraulicky a pouze čidlem zátěže řízenou převodovku, kdežto čtyřlitry mají plně elektronicky řízenou AT která se "baví" s ŘJ motoru, má winter režim, a zesílené pásy a brzdy na planetách, takže je nepoměrně lepší. Čtyřlitr jde dokonce občas sehnat i s částečným samosvorem. Jinak na LPG naprosto bezproblémová věc, nádrž toroid, letitá spotřeba dálky 11 LPG,město tak 12+. Díly když se umí vybrat bezproblému, náplně žádných tajemných specifikací s litrovou cenou X set korun, ale X desetikorun, žádní longlify a jiná svinstva. Uzávěrku diferáku to nemá,jen podpůrnou funkci vzájemného přibrždění kol pomocí ABS jednotky. Kontrola trakce pak naopak místo přibržďování kol probíhá omezováním výkonu motoru. A provoz v zimě s tím není nijak problematický,kromě těch 12 km silnic kolem baráku u Zdenyho, tam to určitě nefunguje aniv létě :-D
o 22.07.2014, 09:49 | radek.613
Jo, jako daily car - k tomu je to přeurčeno, už z toho nevytáhneš pozadí. Na full-size dospěle motorizovaný sedan pro pohodlné trávení "kontinentálních" cest to má provozní i servisní náklady maximálně rozhrkané jedničkové fabie....
o 22.07.2014, 09:50 | Zdeny60
Radku, ne*er:-)
o 22.07.2014, 10:01 | radek.613
Pardon :-) Ještě jsem zapomněl poznamenat, že ač má X300 celohliníkový motor včetně hlavy, při provozu na LPG se neroztéká ani nerozpadá, anglický engineering je halt o dost primitivnější a ne tak na žiletce,jako japonský. Chvála bohu, profit pro zákazníka :-D
o 22.07.2014, 10:22 | xSam
Hmmm, diky za prispevky.
Mam teoreticky moznost vymebit svoji s60tku za tohodle Jaguara a silne nad tim uvazuju. Je to teda fakt jen ta 3,2.
Tak to tedy jeste budu muset zvazit, kdyz ten motor moc nedoporucujete.

Jinak auto se mi moc libi a cenove je to velmi zajimavy.

Trochu se bojim zimy, se zadokolkou nemam moc zkusenosti a auto taky casto ridi zena, tak abychom se v tom nekde nevyklopili
o 22.07.2014, 10:57 | CervinVega
Mno, nechci byt pesimista, ale 2 tyhle zazraky techniky mel tatik a prvni se prodal ve finale nejakemu kolotočáři za pár kaček (r.89? neustale problemy s elektrikou-jednotky, konektory, hydraulikou-zadni tlumice, posilovac, servo a pocinajici korozi A-sloupku, mazani motoru), druhy ted nedavno (r. 2001? opet elektrika, CATS tlumice, vykon motoru-diagnostika psala vse ok, ale jelo to jak 250PS namisto 400PS)...
.... nevim, zvenku/uvnitr super, ale malo mista, podvozek jak z nakladaku (ocel/litina mega prumeru), jizdni vlastnosti nic extra (kdyz vezmu v potaz, ze je to nizky, placaty a na 255 R18 pneu), sverazne chovani/nastaveni...
o 22.07.2014, 11:06 | Bart 007
tak zas je to auto za 50, nějaký mouchy to mít asi bude..

Proč chceš měnit volvo s lpg za tohle?
o 22.07.2014, 11:14 | xSam
CervinVega, také jsem narazil na podobné zkušenosti.

Bart007:
odpověď je jednoduchá, je to rozmar.
Ačkoli je volvík bez problémů, mám ho už dlouho a rád bych nějakou zajímavou změnu.
o 22.07.2014, 11:21 | CervinVega
rozmar a zmena to bude... nepocitej se spotrebou mensi jak 14-15 v LPG...
krome vzhledu a hezke vune kuze uvnitr to auto imho nema co nabidnout, proto take stoji kolik stoji, vzdy to ma duvod...
o 22.07.2014, 11:37 | Dudelina
Mně se tyhle Jaguary taky líbí, ale mám klasickou českou nedůvěru.
Jinak s tím srovnáváním by to chtělo taky srovnávat pořizovací ceny nových vozů ;-) (bylo by to smutný kino, kdyby to tu výbavu nemělo)
o 22.07.2014, 12:11 | xSam
Tak asi nebudu takovej dobrodruh:-(

o 22.07.2014, 12:17 | radek.613
CervinVega: rok 1989 a rok 2001 není X300, to pro pořádek. 89 je XJ 40 vražedného roku a modelu s totálně nespolehlivou elektrikou a značnou korozineodolností po vzoru anglických odborářů - auto z doby, než výrobu,a kvalitu nad ní převzal FORD (1992,pro M.Y. 1993). X300 je 1995 až 1998, a je to nejvíce spolehlivá a nejvíce bezproblémová modelová řada z celé XJ geneze šestiválců od roku 1965 do nástupu osmiválců v roce 1998. Takže je zbytečné tu operovat jak poruchovostí veterána ob tři modelové kroky zpět, tak probírat konstrukčně úplně jiné auto, opět z počátku modelové řady nového milénia. To jen pro pořádek a pro to,že u těch rádoby recenzí po netu je třeba si všímat roků výroby a etap vývoje, neboť "XJ" je obecně záležitost více jakpůl století.... To je jako kdyby člověk četl recenzi na Octavii z roku 1963 a kvůli ní nekoupil český sen 1.9 TDi :-D :-D :-D

Ad Xsam: rozhodně prostá výměna S80 za nějakou zde doježděnou X300 s 3,2 nemá absolutně smysl. Obecně drtivá většina v ČR provozovaných X300 je na pokraji potřeby GO,po čtyřech - deseti majitelích,z nichž každý jezdí, ale nestará se. Pokud to s obměnou vozového parku myslíš vážně, Volvo prodej a X300 vyber a kup Sovereigna se 4.0, dost daleko od česko-německé nebo česko-polské hranice. A co se týká zimy a Tvého dojíždění od vás dopráce a upět,to je absolutně v pohodě...
o 22.07.2014, 12:36 | Lukasino
Já bych se s CV hádal, x300 nabídne o dost víc. Jasně, nemá to milion tlačítek a dotykových displayů, ale ta jízda v tom je prostě svezení. Není to trhač asfaltu ani okruhový přeborník ale při normální běžný jízdě to prostě jen pohodlně pluje. Nebýt stav těch aut v ČR jaký je a nestát fakt pěkný kusy venku tolik co stojí, tak už bych ho měl zase doma :o)

A to jsem měl tu "blbou a haněnou" 3.2ku :)
o 22.07.2014, 12:51 | xSam
Radku, moje volvo nikdo nekoupí:-)
Není to oktávka v tédeí a má najeto 300K:-)
o 22.07.2014, 12:52 | radek.613
Je třeba si včas uvědomit, že X300, či jaguar obecně, není a nikdy nebyla spotřební věc pro klasické konzumenty, kteří již při koupi chladnokrevně počítali ztrátu při následném prodeji a uvažují s vlastnictvím vozu tak dva roky a dost, ani to není a nikdy nebyl etalon sterilní a bezpohlavní dokonalosti. Jsou to automobilové "osobnosti" s duší i vrtochy v základní výbavě a faktorem nestádnosti, netřídnosti a nekonzumu, pořizované a kupované ne pro binární hyperužitek, vyjadřovaný počtem držáků na nápoje a decilitry objemu kufru, ale pro radost z precizní jízdy, z vlastnictví jako takového, z nabídky té přirozené nedokonalosti a tradice.... když si člověk promluví s mnoha prvomajiteli, najde hrozně společných jmenovatelů, většinou si pořizovali "dalšího člena rodiny". Ani jakoojetiny to nejsou "auta pro každého",je třeba mít určitý přístup a úroveň. A proč dneska ta milionová auta stojí co stojí? Nezájem trhu (nikdy nevyráběli naftové čtyřvále co jezdí za 3,3333 na sto :-D), strach z cen dílů (ale o řád víc lidi klopí bez mrknutí oka i za běžný servis domilionových koncernů), všeobecná lidská malost a závist (co tomu řeknou sousedi.... on má jaguára, ten je ve vatě... a podobné kydy). Tahle auta se nekupují na půl roku a jako ojetiny už vůbec ne, spíš napořád, na dožití, dokud fungují. Stanou se členem smečky... a zůstanou. Není vůbec třeba řešit následnou prodejnost a podobné blbosti,není to důležité....
o 22.07.2014, 12:56 | xSam
[ Link ]

Hmm...
o 22.07.2014, 12:59 | Only_One | Upraveno: 2014-07-22 12:59:55
to už ale není x300 :-) leč X308 s asi nejhezčím interiérem co kdy v jagu byl
o 22.07.2014, 13:01 | radek.613
Kamarád autobusák S80 šestivál s 280k kupoval :-D:-D :-D Pravda,takhles odstupem času říká, že už by to nikdy znovu neudělal :-D. Ale fakt ta výměna kus za kus v Tvém případě není moc dobrý nápad.... jako i ta 3,2 bude plně jiný svět, zmizí severská sterilita a nudnost, začneš se na cestu kamkoli, i do trafiky, těšit :-D :-D :-D, to ano, auto Ti nebude vyhrožovat,že máš chvíli horší emise než stanovil úředník v bruselu a nebudeš muset měnit kupříkladu sadu čtyř lambdasond za 35tis..... ale když už přesedlat, tak já osobně bych to vzal z gruntu, čtyřlitrového.....
o 22.07.2014, 13:03 | radek.613
Ad odkaz -ano, interiér nejhezčí z řady XJ, bohužel motorizace dosti problematická - nikasilový osmiválec, který se moc nepovedl. Když osviválec, tak až ten bezproblémový -atmosférickou 4,2 litru...
o 22.07.2014, 13:08 | xSam
Radku, máš bordel v těch volvech, já mám S60tku:-)
Ale jako prodat se dá všechno.

Já už velmi akutně potřebuji změnu za něco zajímavého.
Volvo je super auto, ale je to už dlouho. Stárnu a nic moc emočního jsem si v motoristickém světe neužil.

o 22.07.2014, 13:14 | radek.613
80 bo 60... vypadá to stejně, kor podél baráku pod oknem :)Mám v nich bordel, přiznávám,nějak moc drží stejný design :-D :-D :-D
o 22.07.2014, 13:21 | xSam
BTW: Radku pošli mi prosím Tvé aktuální číslo do mailu, zkoušel jsem ti několikrát volat a nepodařilo se mi.
Rád bych s tebou rád prošel nějaký věci.
Díky.

Kdyby někdo případně měl nějakej zajímavej povoz a chtěl vyměnit za sterilní a nudný volvo S60 v LPG, ať dá vědět:-)
o 22.07.2014, 13:43 | walish
pokud to může být pouze teoretické, ozval bych se Nismovi na fiestu Bimoto
o 22.07.2014, 15:28 | CervinVega
r.613 - ja ti verim, ze z tveho uhlu pohledu ma to auto co nabidnout, ale z meho praktickeho (a to jsem nastesti nebyl vlastnikem) to je debakl...
v te dobe jsem mel Audi V8 (podobny r.v.) a jag byl bohuzel krom vzhledu o nekolik trid horsi uplne ve vsem...
ten druhej je po usazeni do interieru uplne stejne auto jako ten prvni, jen ma hure vyuzitelny kufr (ten starej mel nadrz mezi operadlem a kufrem s rezervou na stojaka), pohled na napravy odhlali mozna jine vykovky (z ingotu povodne pro zeleznici), ale o existenci hliniku nebo pricnych stabilizatoru o prumeru mensim nez lidska ruka jim asi jeste nikdo v roce 2000 stale nerekl...
v X300 jsem jel taky, sice jen s XJ-R, coz je trochu jine auto nez resi, ale porad stejny dojem... lokomotiva, ktera vypada hrozne cool kdyz stoji, ale pak prijde vystrizliveni...
podvozek je uplne normalni (treba Bmw s Mpaket podvozkem jsou v zatacce citit, jak "pracuji", jak maji mechanicky grip), pri brzdeni a nedej boze pricne vlne v rychle tahle zatacce to proste neni zrovna etalon tridy nebo to, co bych ja od sportovniho sedanu s velmi premiovou cenou ocekaval...
nevim, jako auto na masirku pred diskoteku/bar do Horni/Dolni urcite super, pripadne pro fajnsmekra, kteremu nevadi castecna nefunkcnost a rad si to nalestene projede kolem baraku, spali tim 1/2 nadrze a teteli se blahem, jak tech 120km zase dal jednou bez odtahovky...
sorry, proste moje zkusenosti :-)
o 22.07.2014, 23:03 | radek.613
CV: nevím jaký úhel pohledu máš na mysli, nicméně považovat reprezentační sedan pro překonávání dlouhých vzdáleností, tedy X300 s hmotností takřka 2 tun a délky 5 m a automatem za nějaké sportovní náčiní, které má řidiči zprostředkovávat grip a mechanickou práci silentbloků v každé zatáčce, je úsměvné a dost mimo mísu. Pro tyhle požadavky bylo třeba tehdy sáhnout po finální verzi XJSR, nebo lépe XK/XKR. Je krásné chtít po nečem něco, na co to není určeno, a pak to pomlouvat, že... K ingotům a lokomotivě - ta koncepce a konstrukce má dnes v těch autech odslouženo X set tisíc km se servisem typu výměny pár pryžových dílů za stokoruny. Kde je žehrání koncernistů na pravidelné výměny hliníkových ramen, řešení nekvalit druho a třetivýrob, kde jsou koncernové multilinky plné čepů a pouzder, které se chovají spíš jako pojízdná železářství? :-D :-D :-D Opět se vracím k tomu - XJ40/X300 není sportovní náčiní a není ani konstruována jako zákaznické rukojmí, aby se rejžovalo na servisu, nepotřebuje tedy ani karbonové nápravnice, ani multilink z dvaceti hliníkových dílů kolem každého kola, ani jiné nízkonákladové (pro výrobce) řešení proto, aby na svou hmotu, rozměry a výkony držela stopu a řídila se tak jak má. A pokud sem taháš Mpaket, tak se svez s podobně upravenou X300 třeba od Beera, a pak něco srovnávej. P.S. X300 konstrukčně vznikla v roce 1992 jako finální dotažení konceptu a potlačení všech do té chvíle známých neduhů celé čtyřgenerace XJ40 původně z roku 1979, takže ten rok 2000 je od Tebe úžasný, i když poněkud trapný vtip... v roce 2000 měl Jaguar dávno hotovou celohliníkovou X350 včetně podvozku. No a nakonec - vyhovuje-li ti mnohem více Audi/BMW, jednoduchou binární logikou "nejsi ten pravý, kdo by se měl zajímat, kupovat a užívat Jagury. To je pro Tebe jiný svět, který nemůžeš pochopit" :-D :-D :-D

P.S. Nikdy a nikde jsem nenapsal, neřekl a neprezentoval žádnou infaltinost typu "X300 je nejlepší auto na světě bez chybičky, má spotřebu TDi a výkony Veyronu". Je to auto jako každé jiné, má své klady i zápory, a někomu vyhovuje, někomu ne. To je ta svobodná volba, má ji každý. Hrabu se v autech tak dlouho a v tolika různých a navzájem úplně jiných, že jsem stále pragmatický realista a co kde řeknu/napíšu/sdělím, mám osobně vyzkoušené. Ale může mě nas*at, když ve vlákně o tomto modelu, který patří k jedněm z nevydařenějších v celé éře té automobilky a nyní při cenách ojetin je výbornou volbou pro pořízení bezproblémového povozu s nulovým zájmem zlodějů a drbanů, s jasnou identifikací na jakkoli přeplněném parkovišti, s tachometrem co ukazuje pravdu, píšeš o modelu 3 generace zpět jiném či naopak o dvě generace vpřed totálně jiném, a pasuješ osobní zkušenosti se dvěma ojetinami na zrovna tuhle řadu, kterou jsi nikdy nevlastnil, neprovozoval ji a jediné čeho jsi si všiml, že má bytelný podvozek jako její předchůdce. To je dost trapné a ehm.... takové "něměcké" :-D :-D :-D Krásný večer.
o 23.07.2014, 10:29 | art
moc hezky psáno...
až budu pořizovat Jaguára, tak vím na koho se obrátit : )
Buď tu prosím, tak za 2, 3, 4 roky...
o 23.07.2014, 10:58 | JB
Radku super článek. Můžeš napsat, když bys měl náladu, kolik si má člověk připravit peněz, aby si takové auto v dobrém stavu mohl pořídit na letní víkendové svezení? Jinak jsem na tom jako art, taky musím počkat, než se dodělá barák... ale tohle je opravdu krásné auto. Seděl jsem v 1,5 sérii E typu a na to se nezapomene.
o 23.07.2014, 12:10 | RedBaron
E-Type chápu, ale XJ přece vždycky bude potah a ne nějaká zábavná víkendovka...
o 23.07.2014, 12:27 | Miky_CZ
Radku, zajimalo by me to same co JB.
XJ 4.0V8, X300 co jsem si všiml tak v r.98 přišla nová, pěknější palubka, jsou tam ještě nějaké změny, který ročník nejlépe. koukal jsem ted i po jedne LWB, jaky je problem shanet dily na tuto verzi? Ty jsi schopny i nejake auto dotahnout ze zahranici podle prani?
o 23.07.2014, 12:31 | Miky_CZ
teda ted se v tom trosku ztracim, ten 4.0 je R6 nebo V8?
o 23.07.2014, 13:30 | Only_One
4,0 do 1998 je R6 od 1998 je to model x308 a jsou to V8 modely
o 23.07.2014, 23:23 | radek.613
Můžu to napsat, dám to dohromady podle reálných dat z provozu minimálně sedmi těhle modelů, o které jsem se servisně staral, či je pomáhal vybrat, dovézt či dát do kupy. Ale nerad bych, aby se to opět zvrhlo v následné pseudoporovnání s jakýmkoli něměckým koncernem. To jsou prostě odlišné světy, úplně jiná filozofie a přístup....
o 24.07.2014, 11:03 | crestik
Mě se líbí ten protiklad radkových zkušeností na úrovni, které pak deklasuje tím rádoby povýšeným a rádoby oprávněným pohrdáním "koncernisty", na které si při své údajné zaneprázněnosti najde čas v každé reakci :-D :-D :-D
o 24.07.2014, 11:44 | Luke_288
myslím, že by stálo za to to napsat na plnou hubu a neschovávat to za jinej svět, filozofii apod. tyhle auta si kupujou lidi co ví proč si je kupujou a co za to dostanou a je třeba mít nějakou rezervu na to, když se něco posere (jako asi u každýho auta) a nespolíhat na to, že koupí za posledních 50K Kč aristokrata a nic se nestane.
o 24.07.2014, 12:43 | radek.613
Crestik: nemůžu za to, že produkty jistého koncernu jsou v této zemi až demagogicky vždy brány za komparační předmět, ať už je to o spotřebách, výkonech, poruchovosti, poštu odcizení/vykradení... jednou to jsou nejvíce rozšířené samohyby, které nejvíc lidí zná a přitom bohužel nikdy nepoznali nic odlišného a jiného. Když tu porovnám XJS a Astona, kolik z vás bude vědět a mít osobní zkušenost o čem píšu? A tím se dostávám k meritu věci - když už musím užít pro srovnání právě tyhle produkty, aby si drtivá většina diskutujících dokázala tu realitu představit,fyzicky a technicky mi to tak napříč spektrem vychází, a nejenom mě. To třídní rozlišení na "spotřebák a konzum za co nejnižší cenu" a kupř. zrovna v tomhle vlákně na "Don't dream it. Drive it!" takové prostě je. Není to pohrdání, je to o jiném světě, světě plném plastů, světě bez emocí a osobitosti či designu, světě nic neříkajících hvězdiček, levných nefungujících technických řešení, EU směrnic, levné výroby, prodeji zákazníkovi ve stylu "prodáme vám co chceme my, nikoli co chcete Vy"... prostě ta spotřební a konzumní část spektra. Je myslím celkem logické, že kdo po vzoru této části spektra žije, myslí, a koná, nemůže pochopit jinou část spektra, kde se před sterilní rádoby dokonalostí upředňostňují úplně jiné věci a pocity. Jen je poněkud úsměvné, že pokud si člověk dovolí mít vlastní názor, diametrálně odlišný od většinového stáda, automaticky prý "pohrdá"... "plive špínu".... "neví co mluví".... no co na to říct, nic, leda se pousmát....

Luke: je to jiný svět, to už jsem tu psal v reakci na CV příspěvek ohledně Mpaketu :-D :-D :-D To co píšeš - s rezervou a upřednostněním vyšší kupní ceny a tím lepšího stavu je logické a funguje úplně u všech samohybů, přece. Já to myslím spíš tak, že kupec "aristokrata" (buď opatrný, sedan od Jaguaru je normální auto, aristokraty dělali v Crewe :-D :-D :-D) prostě myslí jinak, a má jiný prioritní systém výběru - např. počet držáků na nápoje, zvuk stahování rolety v kufru, decilitry objemu kufru, reproduktor co předstírá zvuk dospělého motoru, existence kapsy ve dveřích, kam se vejde 2litrová PET lahev, spotřeba nejlépe 3,33333 na sto, výměnu seriových do kastle zapadlých galusek na plechách za normální kola, litr oleje za 500 nebo 1000 korun, okamžitou montáž defend-locku ještě na autosalonu a kvalitní pojistku proti odcizení a rozebrání v nejbližší stodole ... to všechno takový kupec opravdu nemusí řešit....
o 24.07.2014, 13:44 | CervinVega
staci si sjednat asistencni sluzbu a v telefonu mit v predvolbach 1- Rada.613, 2- asistencka, 3- kama s vlekem, 4- maminka, 5- mlada, 6- tatka, 7- ...

Me se ty auta libej, maji sve kouzlo, ale proste ten o_er kolem za to nestoji...
Nevim, proc je tu vytahovana spotreba, pokud si koupim 4litra 2t karu v automatu, vim ze bude zrat... ale jde o to, ze tyhle zerou, nejedou a jeste se se_ou... ze je nikdo nekrade, je dusledek a ok, bonus pro majitele...
o 24.07.2014, 15:55 | Luke_288
radek: v pohodě, já osobně s tím nemám problém, jen aby si někdo zdejší nemyslel, že když si koupí jaga za půl sta, kterej byl v pořizovačce možná 3mio, tak to bude jen selanka...
o 24.07.2014, 22:53 | radek.613
staci si sjednat asistencni sluzbu a v telefonu mit v predvolbach 1- Rada.613, 2- asistencka, 3- kama s vlekem, 4- maminka, 5- mlada, 6- tatka, 7- ...

Myslím že přesně tohle znají a provozují spíš majitelé vozů francouzské provenience :-D :-D :-D
o 25.07.2014, 07:00 | Zdeny60 | Upraveno: 2014-07-25 07:02:26
Vozy francouzské provenience v posledním desetiletí fungují stejně, ajko zbytek běžné automobilové produkce. Doby Laguny I jsou ty tam a zbytek funguje průměrně stejně dobře/blbě.

Jen poznámka na dané téma, které čtu se zájmem: pokud Jaguar ctí obdobné filozofie, jako konstruktéři anglického hifi, tak se pak ničemu nedivím:-)))

Jako vodítko doporučuji zájemcům mrknout, co je v reprobednách Tannoy Westminster:-)))
o 25.07.2014, 08:09 | CervinVega
u Jaguaru meli spoustu zajimavych napadu, jako ostatne xy jinych anglickych konstrukteru (Chapman, Walkinshaw, Murray, ...)
nicmene ne vsechny funguji, treba u zadni napravy chteli eliminovat prenos vibraci/hluku do kastle, snizit neodpruzene hmoty a zjednodusit nezavisle zaveseni... v dusledku vznikla na zastavbu/misto slozita a draha konstrukce, s nevyhovujicim chlazenim brzd (prenos tepla do difu), problematickym resenim pruzeni (nutnost pouziti 4 pruzin/tlumicu), servisne nevhodne (rucni brzda, vymena desek, pristup k diferaku)... takze nakonec se preslo na ulozeni tlumicu/pruzin do kastle (degradace puvodniho smyslu celkove izolace pomocneho ramu), aby se mohlo prejit na delsi s vetsim prumerem a jen 2... protoze kotouce prehrivaly dif, sly nakonec normalne ke kolum... a to ani nebudu rozebirat moznosti nastaveni geometrie, ktere byly vic nez omezene (nekde jsem cetl, ze "uz" v r.95 objevili kouzlo excentrickeho sroubu a dala se nastavit sbihavost jinak, nez ohybanim ramen - tomu se i ja, skeptik, zdraham uverit)...

na obrazku je naprava z E-typu z roku 1961, pouzivana az do r. 1986...

ta druha varianta s 2 pruzinama vydrzela od xj40 (r.86+) do r. 2006...

Tomu rikam "vyvoj"...

foto k příspěvku  od CervinVega

o 25.07.2014, 08:11 | Zdeny60
Tak to bude servisně jednoduchý a hlavně levný:-)))
o 25.07.2014, 08:39 | CervinVega
a naprava Bmw z r. 1969 (mimochodem z 3,0 CSi, par zavodu vyhralo)... mimochodem take pouziva pomocny ram, uchyceny na silentblocich, pro eliminaci prenosu razu/pazvuku

foto k příspěvku  od CervinVega

o 25.07.2014, 08:48 | AR
a mimochodem tato koncepce nápravy používána až někdy do roku 96 ;)
o 25.07.2014, 08:57 | nome
Zdeny: nechci ti brát iluze ale laguna I byla na servis ok, az dvojka to trosicku posrala :-)
o 25.07.2014, 10:01 | kuja
Nome: Renaultu to nejvic posraly modely z druhy pulky 80. let a prvni 90. let a pochopitelne prvni ranne modely Laguny II :)

Jinak ja mam francouzsky auta rad, uz mam 3 a nikdy sem neresil nic, co bych neresil na jinejch autech :) No jinak o tech oblibenejch cislech, tak to by si to tam museli pridat majitele letitejch koncernu a japoncu, jelikoz tyhle auta vidam nejcastejs stat u pangejtu. Kupodivu minimum francouzu, anglanu a premiovejch znacek globalne :) A to jezdim kazdej den po R7 a R6, takze mam s cim srovnavat :)
o 25.07.2014, 10:54 | radek.613
Jsem neobyčejně potěšen, kterak jsem probudil detailní technický zájem o koncepci a techniku Jaguaru ve vrchním skeptikovi C.V. Nicméně to co píše jsou z 90% kraviny, ničím nepodložené a zcestné A HLAVNĚ to opět vůbec NESOUVISÍ s předmětem vlákna, tedy s X300, která má nápravu tomuto řešení, kromě patentu "suplentu horního ramene poloosou", úplně jinou. Je to opět ubohé, trapné a manipulační, nic víc. Řeší se tu X300, ne šedesátá léta, ku*va! Pro pomaleji chápavé - tu vyobrazenou původně "závodní" nápravu v kleci opravdu v X300 nenajdete, takže ani Zdeny se nemusí děsit náročnosti a ceny servisu tohoto montážního celku. A co se týká nastavování geometrie "ohýbáním ramen", tomu se nelze nic jiného než zasmát a pomyslet si něco o jistém funkčním orgánu lidského těla..... C.V. přijeď se podívat, zadek ze SeriesII XJC mám zrovna na repasi v dílně a budeš překvapen, na kolika místech a jakém rozmezí lze naprosto přesně hýbat mírami, k dosažení žádoucí geometrie. A opravdu se k tomu nepoužívá ohýbačka :-D :-D :-D

o 25.07.2014, 11:42 | CervinVega
ok, xj40 naprava, aneb r. 1986+

foto k příspěvku  od CervinVega

o 25.07.2014, 11:48 | CervinVega
x300 naprava

In 1995 on X300 models, the attachment of the lower wishbone to the hub carrier was changed to use a bolt with eccentric head, enabling the rear toe-in adjustment that was not possible before without bending the arms.

zdroj: [ Link ]

foto k příspěvku  od CervinVega

o 25.07.2014, 11:56 | CervinVega
A je zbytecny hnat tuhle debatu o technice do emocnich vylevu.
Jaguar je znacka, ktera hraje na zavodni historii, u kazdeho promo videa (jedno jaky model) je na to odkaz, v realu je to pak zklamani, s ohledem na porizovaci cenu o to vetsi. Neco jako Aston Martin, vypada cool, pak v testech ma hezkej zvuk, interier a lak, brutalni spotrebu, jezdil s nim pan Bond a stare maji povest asi jako ty Jagy...
a to je tak asi vsechno.-)
---peace---
o 25.07.2014, 12:50 | radek.613
Je lepší wikipedie, nebo fabrická výrobní a servisní dokumentace ke konkrétnímu modelu a řešení? Jasně, wikipedie, protože přeci co se píše na netu, je pravda pravdoucí, přísahejme na pupík samotné matky Terezy...... Kdepak, nemá to cenu, ani úroveň. To je asi tak všechno, co k tomu ještě mám, jinak je to opravdu ve vlákně o X300 škoda času...
o 25.07.2014, 15:13 | Harryp
A já se těšil, že se dále dozvím něco nového, poutavě napsaného. Radku kašli na některé jedince a pokračuj :-)
o 25.07.2014, 15:32 | schwaboid
Co je špatného na poslední fotce?
o 25.07.2014, 17:29 | Only_One
Právě že vůbec nic. Jaguár má uplně normální nápravu. Jen Carvin sem plete různé technické přešlapy, které se postupem času vyřešili a očekává od cestovního pohodlného vozu asi závodní speciál. Jinak si to neumím vysvětlit. Jaguár není BMW a opačně. Carvin je prostě jednoznačně typ zákazníka, pro kterého tento model a asi ani žádný jiný Jaguar není určený.

o 25.07.2014, 17:32 | Proffesor_W
Jaguar ma jeden zasadni problem. jezdi v nem džentlmeni co chlastaj caj o pate. V mercedesech vekslaci, cigani, kolotocari, negri a vseobecna pakaz co snupe koks. A proto kdyz jsem se rozhodoval co dal delat, benz byl jasna volba.
o 26.07.2014, 20:05 | walish | Upraveno: 2014-07-26 20:05:27
Jaguar je pro ty, kteří mají vkus. Pro ty ostatní je tady BMW...:)))
o 26.07.2014, 21:50 | Proffesor_W
Jaguar je pro zaprdence co se tvari ze maji vkus, nosi semisovy sako s obsityma loktama, fajfku, mancestraky a cucaji caj :D BMW je pro machyrky :)
o 28.12.2014, 18:52 | CervinVega
Tatík opět nevydržel vnitřní pnutí a průtokový ohřívač benzínu x350 okupuje hever :-) tenhle už vypadá na 21. století, uvidíme až se povyměňujou brzdy, filtry a oleje...

foto k příspěvku  od CervinVega

o 29.12.2014, 11:08 | Chadzi
radek.613 : kolik těch x300 jsi za 15 let teda sevisoval?
o 16.01.2015, 14:04 | CervinVega
Tak musim pripustit, ze tohle XJR uz jede, sedi a ma feeling odpovidajici znacce... asi nejvic me prekvapil komfort na R19 (vzduch perovani) pri zachovani ovladatelnosti...
kdyz vezmu, ze stejne vybavena a rychla 750i/760i by stala 2x tolik, nebylo moc o cem :-)
o 16.01.2015, 14:16 | RedBaron
To je ten klasickej XJ vzhled s hlínkovou kastlí a čirýma světlama?
o 16.01.2015, 21:39 | muSlim
2 CervinVega: Pics. Or. It. Didn't. Happen. :-)
o 11.02.2015, 20:49 | CervinVega
Jen z dovozu, teď jsou v lakovně oparkovaný nárazníky a přijdou nový lišty, předchozí majitel asi nebyl moc puntičkář, když parkoval :-)

foto k příspěvku  od CervinVega

o 11.02.2015, 20:53 | CervinVega
A něco na tom dělat je "radost"... lišty nemohou být nacvaknuté, jako u obyčejných aut, tady se musí rozebrat podběhy, sundat nárazník (ostřikovače, park čidla) a pak je zevnitř "odjistit"...
ale při ceně těch lišt to i chápu :-)

foto k příspěvku  od CervinVega

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3961 sekund.