Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Mazda 6 GTA ano či ne?

 o Navštíveno 11350x o
o 20.10.2014, 07:55 | Zdeny60
po nemožnosti sehnat slušné ojeté Subaru bez CVT nebo Accorda a v solidné ceně a stáří, zvažuji tuto možnost:

[ Link ]

Má smysl se títmo blíže zabývat? Podotýká, že v autě jsem jel, servsní historii jsem viděl, s mechanikem jsem mluvil, ale mám vhlavě stále otazík ohledně koroze. Na webu jsem pročetl všechno možné i nemožné a otazník v hlavě mám stále.

S Mazdou mám zkušenosti jen s 3MPS, takže kvalitu jsem zažil, 6 GTA je stejná tzn. má všechny ctnosti i nectnosti, jako 3MPS.

Nebýt pochybností o korozi (viz model GG a GH), šel bych do toho.

Na mazdaclubu se píše o nějakých případech koroze na voze z roku tuším 2010, probírá se tam vysoká spotřeba oleje u jednoho vozu...

Potřebuji už rychle auto za odepsané Legacy.

ta Mazda se mi vždy dyzajnově líbila, jakástakás spolehlivost by tam mohla být také, ale potřebuji nějak poš´touchznout, nejsem schopen se fakt rozhodnot. Subaru nasadilo laťku hodně vysoko, po 5,5 letech 0 problémů, pouze servis opotřebených věcí.

Uvídám smysluplné reakce k věci, i když vím, že se najdou staří znáí šprýmaři:-)


o 20.10.2014, 09:09 | Shr3k
Nechápu, proč řešíš korozi u GH, když mazdy BL, CW a GH nekorodují, na rozdíl od BK, CR a GG/GY. GH je super auto a kdyby nabídlo větší výkon a 6kvaltový automat, je mnohem lepší než aktuální GJ. Pokud hledáš nějaký lepší sedan/liftback než je mazda GH 2.5, tak jedině accord 2.4 VTEC aktuální model.
o 20.10.2014, 09:14 | Only_One
no taky jsem ji chtěl zkusit, ale v bazarech jsem nenašel nenačatou od koroze. Což mě vždy odradilo. Ale já jsem hledal asi trošku starší, levnější a ojetější kusy
o 20.10.2014, 09:17 | Zdeny60
Ano, řeším to - protože jak píšu GG a GY měly problémy s lemy a dveřmi, však to čteš na mclubu , Doris to popisuje dost jasně. Z tohoto mám obavy i u GH, viz ten borec a jeho střecha... Fakt je, že co po nich koukám na parkingu, tak lemy a vše se zdá být OK.

Accorda jsem měl vyhlídnutého krásného, však jsem o něm se tu zmínil, ale bohužel už dost starý - 2008 a to je dost na to, abych ho měl dalších 5 let na firmě.

Tak jak? Mám do toho jít? Výkon má až až, jede do dobře, výbava je špičková.
o 20.10.2014, 09:18 | Zdeny60
O_O: jaký ročník to byl a jak byly načaté? Šlo o tu, co mám v linku??? Šark tvrdí, že tyhle nehnijou.
o 20.10.2014, 09:30 | Dudelina | Upraveno: 2014-10-20 09:31:36
Už se trochu opakuju, ale pokud vyhlídneš kus bez koroze, tak prostě připlatim 2kkč za pořádnej nástřik dutin a spodku (nemyslím žádný tlumexy apod.) a hotovo, ne?

Tatík to tak vždycky dělá a u Feldy I. mu nerezly ani zadní vrata.
o 20.10.2014, 09:32 | Zdeny60
To by bylo v to mto případě zcela zásadní. Souhlas.
o 20.10.2014, 09:43 | fredh
přesně tak, nech to kvalitně ošetřit a mělo by být po problému
o 20.10.2014, 09:51 | tommas
co se stalo s Legacy že je odepsané, jestli to není tajné?
o 20.10.2014, 09:54 | Zdeny60
Není to tajné:-) je odepsané z účetnictví:-)))

Jinak je po rozvodech a před prodejem bude udělám servis ve smyslu odstarnění všech nedostatků. jako např. nutnost vyměnit zadní brzdy, střední díl výfuku, který by kdysi užvařený, přední manženty (jedna je trochu zpuchřelá), gumy stabilizátorů, prostě vše, abych se nemusel stydět prodat auto ve sylsui "perfektní stav". Tento servis je objednán na 6.11. u pana Emberta. To hovoří samo za vše.
o 20.10.2014, 10:23 | Shr3k
Korozi střechy tam řešil jeden. Asi pondělní auto. :-D
o 20.10.2014, 10:26 | Zdeny60
A jeden podobný problém na nějaké GB foru.
o 20.10.2014, 10:27 | Shr3k
Ježiš tak si tu střechu u té tvé vyhlédnuté prohlédni ne? :-)
o 20.10.2014, 10:28 | Shr3k | Upraveno: 2014-10-20 10:35:16
Moje střecha byla v pohodě a každá střecha každé GH, co jsem kdy na servise ve Zlíně potkal, nebo kterou jsem jel, taky. Švagrovi jsme kupovali v UK sociální verzi 1.8 TS HB z roku 2008, najeto pouhých 23000 mil, auto stálo jen venku, zadní světla okolo samý mech, ale koroze nikde.

foto k příspěvku  od Shr3k

o 20.10.2014, 10:35 | Shr3k

foto k příspěvku  od Shr3k

o 20.10.2014, 10:35 | Shr3k

foto k příspěvku  od Shr3k

o 20.10.2014, 10:37 | Zdeny60
Šarku, prosím tě, nezačínej. Jasně, že jsem si střechu a vše prohlédnul, mimo spodku, na to už nezbyl čas, ale pokud se rozhodnu, tak samosebou i spodek.
Sháním informace, kterých je nanteu málo a těch pár, které jsem našel, se značně různí. Jak o té korozi, tak o spotřebě oleje, tak o problémech s TPMS.
o 20.10.2014, 10:38 | Zdeny60
V UK se asi moc nesolí.Nevím, Nikdy jsem tam nebyl.Za to u nás se solí od října do května. A to zcela vážně.
o 20.10.2014, 10:41 | Shr3k
Zdéňo, když nechceš rady, neptej se. Koroze není, spotřeba oleje je naprosto běžná, TPMS to jako, že když upadne nebo přestane fungovat senzor v kole, tak je to neřešitelný problém? Spíš bych se u té L5 zaměřil na dotaz, jak je to s pístními čepy, jestli se toho VINka týkala servisní akce nebo jestli to je už po. Jiné "nenormální" problémy ten motor neměl.
o 20.10.2014, 10:41 | Shr3k
V UK že nesolí? To si děláš kozy, tam se solí ostošest. Kdyby se nesolilo, tak se půlka UK na těch letních gumách v zimě zabije.
o 20.10.2014, 11:10 | kadel21
Mazda nemá nějaká záruku proti korozi?
Já vyreklamoval bublinky na střeše u 10 let starýho audi

Kadel
o 20.10.2014, 11:17 | Lukasino
Vypadá pěkně, jen za mě škoda té nejnudnější barevné kombinace, šedá myš z venku, černá uvnitř, ale chápu že každému se líbí něco jiného :)
o 20.10.2014, 11:28 | Only_One
psal jsem starší.
o 20.10.2014, 11:59 | Tendr
Zase někdo za někoho(Zdenyho) rozhoduje, jestli si má koupit auto či ne? :D :D
o 20.10.2014, 14:05 | Vlastah
"nutnost vyměnit zadní brzdy, střední díl výfuku, který by kdysi užvařený, přední manženty (jedna je trochu zpuchřelá), gumy stabilizátorů"

bavime se o dvouletem aute, najeto 43000km???
o 20.10.2014, 14:07 | Bart 007
ne, o Subaru které má na prodej....
o 20.10.2014, 15:45 | Zdeny60
Shr3k:

díky - to je hodnotná info.
Jaké akce se měla týkat? A co je s pístními čepy? Tohle je 2012 - té se to týká taky?
Na mazdaclubu jsem nenanšel nic o nějaké svolávací akci na tento model.
o 20.10.2014, 15:58 | Shr3k
Nevím, ale myslím, že to byla nějaká série motorů L5 předface. Už si teď nevzpomenu.
o 20.10.2014, 16:09 | walish
Tak znehodnotit přívlastek GTA. Zdeny, nekupuj to :)
o 20.10.2014, 16:15 | Lukasino | Upraveno: 2014-10-20 16:15:58
Zdeny...

[ Link ]

[ Link ]

Kokrétně asi nejdůležitější:
"The campaign covers the vehicle identification number (VIN) range from JM0GH105100100948 to JM0GH105100105500."
o 21.10.2014, 13:43 | Vlastah
jo tak
nojo, staci cist poradne :-)
o 22.10.2014, 12:13 | Zdeny60
Tak nakonec ne.
o 22.10.2014, 13:33 | RedBaron
A kolotoč začíná :-)
o 22.10.2014, 13:45 | Lukasino
...spíš pokračuje, ne? :D
o 22.10.2014, 14:03 | Zdeny60
Bohužel - pokračuje, ale směrem, který by nikdo nedokázal předpovědět.-)
Zkrátím to - zůstávám věrný značce. Aspoň prozatím.
o 22.10.2014, 20:51 | .mycTD
takze bude funglovka Clio?
o 22.10.2014, 21:21 | Zdeny60
Twingo
o 23.10.2014, 18:20 | Shr3k
Je mi od začátku jasný, že tady Zdéňovi jde především o to, si o tom pěkně pokecat. :-)
o 23.10.2014, 23:05 | Zdeny60
Shr3K:
ne, opravdu intenzivně hledám náhradu za Legacy, ale je to opravdu marný. Auto, které by splinilo to, co mi dalo Lego a za tu CENU, není.
GTA jsem nevzal nakonec jednak kvůli nepraktičnosti sedanu (jednoho doma už máme a kombi je asi pro nás nutnost) a taky obavy z koroze, to se přiznám.
Dnes jsem byl na Subaru XV, bohužel malé, ale hezké. Jinak paráda, agilní svezení, prostě jak mně, tak ženě to "sedlo", ale kvůli každž´ýmu lyžování nebo cyklovýletu dávat něco na střechu se mi nechce, navíc není rezerva a to je pro mě taky dost zásadní věc. Resp. když ji tam dám, už tak malý kufr je v háji. Ale pro dva bez krámů by to byla paráda a žena do práce by byla spokojena.
Zítra jedu na Legacy, ale předem vím, že CVT bude asi problém, ze zoufalství pak na Mondeo a Superb. Superb je jen pro forma, TSI nevěřím, možná jen předsudek. Mondeo - no nevím, no šedá myš, imidž nula:-)Taková tuctovka. Ale zase místa hafol.
Pežot 508se nám líbí moc, jenže 1,6THP od BMW se "zapsal" do dějin. Ještě máme v plánu zkusit CR-V, nový Civic vyloženě zklamal, Avensis je sice možný, ale pouze jako nový (coý nechchi, chchi max. 1-2 royk starou ojetinu), benzínové ojeté s manuálem není. S dýzlem jsem se byl svézt, jestli mi to padne, no, nic moc, starý AVik byl lepší. Takže jsme zkusili i Auris kombi s 1,6, slabé, ale slušné auto, krok do nižší třídy, což nechchem, podobně, jako Civic Tourer. Takže jak vidíš, nehci jen kecat, ale řeším to.
Nakonec to dopadne tak, že v sobotu dovezu Legacy ze servisu, kde je nyní na nástřiku spodku a dutin, příští týden udělám servis toho, co není zcela 100% a bude sloužit dál.
Mnozí budou kroutit hlavou, ale Legacy nasadilo hodně vysokou laťku, jednak pohodlém za jízdy, spolehlivostí a úsporným provozem ve smylsu 2 litru a 4x4, ale také obrovskuo univerzálností. V zimě naprostá pohoda, prostě auto v kombinaci stejných užitných vlastností jsem dosud nenašel. Stačí jen sednout do sportovních sedaček (tak je označuje výrobce) a po 1000km vyskočit bez nutnosti rehabilitace. Koroze po 8,5 letech na kastli nula, vše šlape. Vlastně nechápu, proč ho chchi vyměit...Bohužel, Subaru mě odrazje CVT převodovkami a také poněkud i vzhledem, současná generace ž nemá ten duch a šmrnc.
Mazda GTA se mi strašně líbí, ale nedávám to, jsouc posera.-)
o 23.10.2014, 23:12 | Zdeny60
Ještě drobnost, při pátrání jsem narazil an Suzuki Kizashi. Je to sice sedan, ale ženě se tak zalíbil, že to v jednu chvíli vypadalo, že Infiniti bude mít brtaříčka z Průhonic.-)
Nevím o tom autě nic, než to, že lidi to chválí, naše testy vyzněly taky vesměs velmi dobře a není to rozhodně tuctovka, kterou by člověk potkal 100x za den, jako Mondeo. K tomu 4x4, slušný motor, dynmaickáý vzhled... Ale zase CVT. Sedan... Ale i mně se to líbí. To jen tak na okraj, že hledám i tam.
o 23.10.2014, 23:17 | 323Marty
Já vim, že doporučovat zarytému subaristovi BMW je jako takovej políček rukavicí do tváře, ale smím se zeptat, co máš třeba konkrétně proti obyčejnému 530xi touring ať už manuál nebo automat. Skromně bych si troufnul tvrdit, že bude ve všem lepší, než Subaru... ;-)
o 24.10.2014, 01:38 | Tichy
Co mas konkretne za problem s CTV?
o 24.10.2014, 05:11 | Zdeny60
BMW - cena, kterou bych musel zaplatit za slušný kus.
CVT - projev. Odtažitý projev.
o 24.10.2014, 07:14 | cupra.165
Zdeny -Kizashi je snad nejporuchovejsi model u suzuki..to by sis pekne naběhnul...zkus si toho vygooglit vic...taky sem se o nej kdysi zajimal.
Jen by mi zajímalo,k cemu slouží ten sedan v rodine? Jen jako vyletni auto na vikend?
o 24.10.2014, 13:06 | CervinVega
když je ten pátek...

foto k příspěvku  od CervinVega

o 24.10.2014, 13:42 | OMEGA
Jak dlouho už zadavatel dotazu řeší pro sebe auto? Já sem teď tedy moc nechodím....ale že bych měl takové štěstí se mi taky nezdá :)
o 24.10.2014, 15:21 | Dudelina
Zdeny, s Tebou je to fakt těžký :)
Od začátku víš, že potřebuješ kombíka a tlacháme tu o sedanu...

Jinak teda závidím starosti ;-)
o 24.10.2014, 16:42 | Kapka (M)
Zdeny nakonec skočí u Mondea jako já :-DDDD
o 24.10.2014, 17:32 | walish | Upraveno: 2014-10-24 17:33:15
Hele Zdendo, co takhle Cadillac SRX? ;-)
o 24.10.2014, 19:56 | Zdeny60 | Upraveno: 2014-10-24 19:56:38
Hoši, právě jsem se vrátil z cest a vzdávám to. Auto pro mě/nás prostě není....
Jdu načerpat nových sil do dalšího boje:-)

Referát na téma CR-V a další mohu dodat:-)
o 24.10.2014, 22:19 | Rajdlos
Resim podobny problem cim nahradit Sharana 7M. Potrebuji minimalne stejne prostorne auto na vozeni kramu. Prakticke, idealni s mensi spotrebou a hlavne s nejakou vybavou. Nový model 7N už je malý.
o 25.10.2014, 01:34 | 323Marty
Rajdlos: stoupni si do fronty na Multivana. To auto je prostě neoddiskutovatelně perfektní.
A Zdeny... No snad nevyhodíš moc peněz, než se propracuješ k tomu BMW :o) Prostě kdo chce kvalitu, schopnosti a trochu toho "přiměřeného luxusu" tak může skončit už jen u BMW, Mercedesu nebo za odepření si výkonu ještě u Lexusu, pokud se nebude jednat o IS-F, ale ten zase bude postrádat to potřebné pohodlí, jak nepřijít o ledviny, než přejedu půl kilometru po rozbité silnici...
o 25.10.2014, 08:05 | Zdeny60
Po probdělé oc, kdy jsem si kladl otázku, jak dál, jsem dospěl k jednoduché rovnici:
Chceš dobrý ojetý auto? Pak zaplať. prostě levná ojetina v ČR není ve stavu, kdy ybch ji koupil. Drhá rovnice: mladá ojetina je vždy bouraná, pokud je jen o trošku víc dražší, než ostatní vozy stejného druhu.
Třetí rovnice-nikdy nevěř už nikomu.
Vlastěn nic, co by nikdo neznal.

Včera jsem byl na tyto dva vozy:
[ Link ]

a na toto:
[ Link ]

K Subaru:
evidentně bořený kus, ačkoliv všichni mě ujišťovali, že to bylo je lakované po škrábancích a pod.... Celke paradoxně funguje skvěle, starý motor SOHC 2,5 se 121kW jede pocitově opravdu výborně (v rámci Subaru, aby nedošlo k mýlce:-), auto, přes své rozměry opravdu dělá to, co se od Subaru čeká. Víc netřeba psát. Nebýt ale toho, že bylo opravené, spojka s 2hmotou je v čudeli (35tCZK) a je to rok 2009, takže pro nás staré. Jinak ano, cena je supr, výbava slušná (opět v rámci Subaru, ale kdo je Subarista, víc nepotřebuje). A zejména spotřeba byla příkladná. Po řádění kolem Liberce 9/100 a to je krása (opět v rámci Subaru).

CR-V je ve stavu, se kterým bych mohl žít já a zejména, žena, té se líbí posez, jízd a apohodlí. Mně se nelíbí, že v reálu to je nejspíš r.v. 2011 dle čísla na sklech a kde to stálo, jeden neví, fakt je, že serv. historie a včechny záznamy sand sedí na to, že to bylo uvedeno do provozu až v 2/2013 a snad i nájezd trochu sedí. Žádné důlky, odřeniny (které by nešly rzleštit), interier v pohode, výbava v rámci toho, co jsem si definovali. Jízda velmi dobrá, spotřeba výborná, motor 2,0i s tím jede dobře, není to trhač, ale ani brzda, to fakt ne. Bohužel dvě věci: kufr malý - asi nedám dovnitř dvě kola, jako do Legacy a dále, na rok výroby se mi zdá dost vysoká cena, ale dostal bych aspoň zimní kola v rámci slevy. Po stránce provedení je to GB - takže ochranný nástřik poskdfu totál nulka, jen šedý základ (znamenalo by samodomo dodělt nějakým nástřikem) a pak, trochu se seznámit s tím, co Honda "umí a nemumí". Vyrozumněl jsem, že některé tyto motory jsou olejožrouti a dále, celkem snadný sklon ke korozi. Jinak jako celek asi ano, jízda není kupodivu ve smyslu Pežot 807, kterého jsem měl a je to podobná kategorie, ale přesné řazení, výborný zátah motoru, hrby člověk necící a zejména neslyší (což v 807 ano, vše chrastilo a harkalo:-)
Vpředu relativně méně místa u spolujezdce, nenatáhnu si čapáky, jako např. v Oktávce:-)
A provedení rolet v kufru je na vyšší dívčí, tady konstrzktér asi něco hulil.Ale zvyknout se na to dá. Jo a výhoda dnešní doby - jak to cítí já - je dojezdovka, žádný opravný sady. Opravdou sadu při rozbité gumě kdesi v Itálii n ahorách si mohu strčit o vánocích tak do dupy:-)
o 03.12.2020, 16:25 | worm03
Co to tady rozjíždíš za hru? Proč si se sebou povídáš?
o 04.12.2020, 08:19 | Only_One
Hele sociální distanc některým jedincům prostě rozjíždí tyhle stavy :-D
o 05.12.2020, 09:29 | gizmi
Ví někdo, v čem Zdeny teď jezdí? Nebo stále hledá nové auto, které ještě nikdo nevyrobil a za cenu ojetiny po Arabovi? :)
o 08.12.2020, 12:25 | Zdeny60
Já to povim: Mondeo 1,8i r.v. 2006 - daily dříč - dědictví po otci. Subaru Outback 2,5i 6°MT family car a pro občasné svezení Infiniti G37 4x4 7°AT. Stačí takto? nebo detaily třeba? :-) PS: za půl hodiny má přijet kupec na Infiniti. Tak nevím...
o 08.12.2020, 13:50 | worm03
Aby to někoho nemátlo, tak moje reakce byla na někoho jinýho, ne na zdenyho... Admini to smazali...
Ale když to teď čtu, tak bych i jemu napsal něco podobnýho... :-D
o 08.12.2020, 14:47 | Zdeny60
Jen to napiš a nežinýruj se :-)
o 09.12.2020, 08:42 | CervinVega
A co recenze vlastnictví Infiniti, bude? Těším se na barvité nedostatky antikoro v oblasti zakrytovaného nadkolí nebo chybějící 2,7mm na délce sedáku :-)
o 11.12.2020, 09:03 | Zdeny60
Hele, mohu napsat a to zcela beze srandy po 7 letech vlastnictví. Stačí říct :-)
o 11.12.2020, 10:00 | Dudelina
Zdeny napiš - pro budoucí generace :)
o 11.12.2020, 12:11 | Zdeny60
Infiniti G37 4WD
Na úsměvné přání doplňuji své postřehy o používání tohoto vozu za období 7 let, co jsem jej koupil. Za 7 roků v mém vlastnictví najelo auto cca 32.000km. Jelikož to bylo vždy druhé, ale daleko větší časový interval spíše třetí auto v rodině, nemohu hodnotit jeho zimní provoz. V zimě jsme s ním jel sporadicky a to pouze za suchého počasí. Důvody jsou u mě známé, nesnáším zasolená auta.
Chování:
1850kg váhy je znát. Zejména při brždění. Auto by si zasloužilo výkonnější brzdy, minimálně ty z modelu kupé nebo FX 37.
Řízení- zcela přesné, s velmi dobrou odezvou a to i kolem středové polohy. Díky hydraulickému servu má člověk pocit, že auto skutečně řídí (což rozhodně nemohu prohlásit o rodinném autě, kterým je Subaru Outback – ten, díky el. servu řídí spíše vás. Trvale musíte korigovat sebemenší pohyb volantem, auto přecitlivě reaguje na každičký pohyb. To je nezvyk proti předchozímu Legacy s 2,R a SpecB s 3,0R) Přesnost a odezva řízení se ještě zlepšila po výměně obou spodních ramen (orig. Díly Infiniti v ceněn 16.000Kč, bez práce). Drobné vůle, které již byly, se po výměně ztratily a přesnost či jemnost řízení byla skutečně cítit.
Motor: bez komentáře. Výkonu akorát, gradace nad 4500rpm až do omezovače, který je nastaven na 6500 a 6700 dle toho, jaký mod AT je zařazen. Spotřeba oleje neměřitelná. Chod motoru je sametový, zcela bez vibrací a pokud je motor ohřátý, při zavřeném víku a vzdálenosti cca 2m od auta jej na ulici neuslyšíte. Odezva na plyn v D režimu je mdlá až ospalá, sofware drží otáčky nesmyslně nízko, někdy se stalo, že na 6 třeba jen 1000rpm. Snažil jsem se jezdit v M, takže otáčky jsem držel kolem 2000. V DS režimu je naopak reakce na plyn velmi dobrá, minimální otáčky jsou těch 2000. Bohužel, na můj vkus je cítit poněkud opožděná snaha o přeřazení na vyšší stupeň, pokud jsou otáčky hodně vysoké. Tam bych uvítal zásadně rychlejší reakci, ani manuální řazení toto příliš neřeší. Prostě ta malá prodleva tam je vždy. Směrem dolů to jde, zejména při prudkém snížen rychlosti, kdy navíc auto řadí s meziplynem. Ovšem ve srovnání s převodovkou ve SpecB je tohle jiná galaxie ???? Nebo s Volvem. Spotřeba: dlouhá trať a rodinný výlet 9, město 11-12, když se člověk chce svézt, záleží, kde má svoji hranici. Okamžitá spotřeba je při akceleraci „za rohem“, takže 50+/100, jinak nějaká trasa typu Šumperk Červeňák s trochou zrychlení je kolem 15-17/100. Dolů to zase klesne, takže stále jsme po 7 letech na průměru 9,8/100. Víc to neumím ????
Servis: předepsané úkony jsem dodržoval všechny, takže včetně výměny oleje v At včetně proplachu, svíčky, filtry a samo sebou leje. Používal jsme Millers CSF 5w50. mezi výměnami, což byl rok, později dva (za posledních 5 let auto najíždělo cca 800-2000km ročně) se nemuselo dolévat.

Emise: jsou problém. Infiniti, ač má shodný motor, jako Z370, vám udělá jen pár firme na Sev. Moravě. V Šumperku a okolí nikdo, i když Z370 zde dělá několik firem, takže až Přerov nebo Hradec Králové. Nissan Olomouc se vámi ani nebaví.

Komfort jízdy: výtečný. Parádní sedačky, byť já už nikdy nechci auto v kůži. Radši hadr. Bederka je přesně tam, kde ji já pro svá poničená záda chci. Velikost sedadel je tzv. proamerická, ale nedovedu si představit 120kg amíka, jak s emu v tom bude sedět. Pro nás štíhlé však paráda. Problém je, že než vystoupíte, musíte si buď sednout na bočnici a nebo vyleštit vnější práh kalhotami. Díky tomu všechna Infiniti mají levou bočnici sedáku zdeformovanou více, či méně, ale zcela všechny. Výhřev hřeje ve smyslu vlažný-až mi hoří koudel.
Palubka: mně stačí. Nepotřebuji zrcadlení mobilu, navigace (mám v telefonu), nepotřebuji USB (hifi poslouchám doma a v autě mám rád klid), ba ani vodotrysk. Neohrabané ovládání jasu palubky a displeje navigace, kde se to nastavujete separátně. Zvuk Bose je slušný v rámci montovaných chrchláků v běžných autech. Dá se říct, že zvuk má basy, trochu dynamiky, slušné výšky. Tím to vadne. Tuner je velmi dobře citlivý a odolný proti artefaktům typu křížové modulace a rušení blízkým silným vysílačem na blízkém kmitočtu. CD hraje výborně. CD měnič jsem za 7 let ani nezkusil. Tragické ovládání PP z lemu palubovky a reset údajů po jednom.

Světla: bi-xenony – tragedie. I po výměně výbojek to svítí asi jako Š100 v r. 1975. Jezdím téměř trvale na dálková, nikdo na mě nebliká a já stále nevidím. Na seřízení jsem samo sebou byl, nic nepomohlo, takže jedině výměna komplet optiky. Neřeším, na to kolik jsme s tím najezdil. V tomto ohledu je Outback zcela jiná třída a tam mohu prohlásit, že v noci vidím.

Užitečná výbava: senzory vpředu i vzadu jsou chirurgicky přesné. Dosud žádné auto, které jsem měl, nemělo tak přesné měření vzdálenosti. Tady si dovolím tvrdit, že přesnost je na centimetry. Zadní kamera je problém, pokud třeba sněží – brzdová světla silně zhoršují obraz. Adaptivní tempomat: občas jsem jej využíval, citlivost jsem měl nastavenou na 3. úroveň. Někdy zazmatkuje. Za silného deště či sněžení však nefunguje díky systému měření vzdálenosti vůbec a hlásí to kontrolka na palubovce (tuším BA). Slušná regulace automatiky stěračů, o které se dá říct, že funguje tak, jako by ji ovládal člověk. Tedy přesně v závislosti na míře deště. Taky ne příliš častý zjev, zejména tedy u současného dělníka (Mondeo 1,8i).

Kufr: na koženou diplomatku a pár kreditních karet. Ski vak je výhodou. Nikdy jsem jej nepoužil a v kufru jsme snad nikdy nic nevezl. Do dneška jsem nepochopil logiku, kdy se kufr otevře a kdy zůstane zamčen. Asi tam nějaká logika bude, leč pro mě je utajená.
Vůbec, některé funkce klíče se dají najít jen na YT, jinak v manuálu popsané nejsou.
Ochrana proti korozi: už jen to, že výrobce dává 12 let záruku na prorezavění kastle, něco říká. Exponované díly jsou parádně ošetřené, jednak nástřikem z výroby, jednak ochráněny plasty. V zadních podbězích je sice hadr, ale proti Mazdě 3MPS nemá snahu se nacucat a pak z něj ještě dva dny nevytéká slaná voda. Dvojité těsnění spodku dveří, zadní lemy bez rantlu, takže nečistoty hned stečou a nikde se nedrží. Tady jasně palec nahoru. Po 10 letech nikde ani náznak koroze, což je však možná dáno i tím, že 7 roků auto už nepoznalo sůl a bylo pravidelně myté a lak ošetřován osvědčeným Turtle waxem s PTFE a starými trenkami ???? Kdo by rád viděl stav laku, do úterý je auto doma. Je prostě precizní.
Co se týká spodku, tak po 10 letech je mírně orezlý výfukový systém, ale tím to končí. Kastle je prostě precizní. I tak jsem však v rámci svých zvyklostí nechal provést komplexní očistu podvozku a nástřik protikorozním materiálem. Jako u všech mých dosavadních aut.


Co se mi líbí:
+ projev motoru
+ precizní řízení
+ ticho v autě za jízdy
+ minimální hluk od kol a větru
+ pohodlné sedačky s účinným výhřevem
+ skvěle padnoucí volant a jeho automatické odklopení při otevření dveří včetně posunu sedačky do zadní pozice kvůli vystupování
+ velmi slušné audio
+ slušná spotřeba s ohledem na objem a váhu auta
+ velmi dobře řešená ochrana proti korozi a štěrku
+ kvalitní lak
+ primárně RWD, připojitelná přední náprava


Co se mi nelíbí:

- Projev AT v jistých jízdních režimech
- Spotřeba při defenzivní jízdě by mohla být nižší, avšak viz plusy
- Výkonnější brzdy
- Účinnost hlavních světlometů
- Vysoké ceny dílů kastle a nemožnost je koupit ihned v ČR
- Emise neudělají v Nissanu
- Bočnice sedadla řidiče trpí díky vzdálenosti od hrany prahů
- Není to sporťák. Ale v rámci třídy GT je to slušné auto.
- Váha (daň za robustní stavbu a velký motor)
- Vysoký odběr proudu z baterie v době nečinnosti auta, tím pádem rychlejší sklon k vybití AKB. Nutnost to hlídat a dobíjet AKB, min. po 14 dnech v zimě.
- Díky váze rychlejší opotřebení pneumatik.


Závěr:

Auto u mě svůj účel splnilo. Komfort a ticho na dlouhé cesty s dostatkem výkonu a slušnou spotřebou, v rámci mých schopností a požadavků umožnilo i občasné projetí se pro radost. Jestli bych si ho dnes koupil znovu? Nevím. Spíše bych volil lehčí Nissan 370. Co se však motoru týká, je to jeden z nejlepších motorů, které jsem měl jednak doma a nebo které jsem řídil a v autě za cenu ojetiny cca 0,5 milionu Kč u 3 letého auta. Momentálně mě napadá snad jediný agregát, který se projevem přibližoval tomuto a to V6 v MB E 350 a pak Lexus GS. Mně osobně příliš nesedí přeplňované motory a třeba jízda s Audi A6 TSFI 3,0 ( byť to je plněné kompresorem) nebyla tak příjemná, jako s atmosférickým 3,7 od Nissanu. Motor nemá tak výraznou charakteristiku jako VQHQ 37 a to i přes srovnatelný výkon. Jízda se čtyřválci v 3MPS či Focusu ST nebo STI už není vůbec pro mě. Spíše mám rád už sametový projev V6 a opravdu velice slušný zátah už od nízkých otáček, pokud tyto leží aspoň u hranice 1500-1800, včetně téměř okamžité reakce na sešlápnutí pedálu.
Celková známka: 8*/10*
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3401 sekund.