Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi

o

Forum > Ostatní > Rada koupe Subaru Forester LPG

 o Navštíveno 626x o
o 11.01.2017, 14:37 | maca123
Zdravim vsechny,po dlouhe dobe se na vas obracim s prosbou o radu. Potrebuju nove vozitko a do oka mi padlo Subaru Forester s LPG. Motor 2.0 benzin, 150k, automat, najeto 50000, rok vyroby 2009, plyn primo od vyrobce. Mate nekdo zkusenosti co se tyka plyn+ tenhle motor? Funguje to nebo je to sebevrazda? Dalsi vec co me zajima, jak casto musi auto s lpg do servisu na prohlidku a co to stoji? Moc diky Martin
o 11.01.2017, 16:03 | Zdeny60
Máš dva systémy: vstřikování kapalné fáze (LPI) a plynné (LPG). LPI = Viale (firma Coubal). Provozně dobré, auto jede jak ne benzín, dokonce o cca 3% lepší spotřeba - tvrdí firemní literatura. Servis: po 80tkm odchází palivové čerpadlo kapalného plynu (cca 18 tisíc bez DPH).
LPG - systému je tisíc a jeden, Je třeba důkladně zjistit, co to je za systém a jak je na tom repase/výměna LPG vstřikovačů. Některé jous levnější, některé jous drahé. Pak zjistit, kde je v blízkosti opravdu schopný plynař, snad žádná instalace není bez chyb a servis je prostě potřeba.
Kritické u všech motorů Subaru bez rozdílu je absolutně nezbytné kontrolovat ventilové vůle ( co tisíc km). POkud je nutnost je seřídit, neváhat, jinka hrozí zhičení hlav následkem zaklepání ventilů do sedel a hlavy motoru jsou dvě, tudíž cena spojená s repasí hlav je mastná. Obvykle se ventily seřizovat opravdu musí. U systímu tohoto motpru je kaliborvaná miska, která se mění, pokud nejde použít jiná z vedlejšího válce tak, aby vůle byly v toleranci. jeden Kč bez DPH a je jich tam tneto hrníček stojí ca (neb je to ti ventil), ale obvykle cca polovina z počtu se dá použít na jinou pozici. Motor musí při této operaci definitvně z auta ven, přio kontrole vůlí nemusí, schopný mechanik to zvládne na autě. Kontrola vůlí v autorizáku je 10, u specialisty Subaru kolem 4. Horší je, když se musí vůle vymezovat těmi hrničky. Přirpav se na častější výměny svíček co cca 30-50tkm, častěhší výměny oleje (co 10 tisíc). U auta bych požadoval neprůstřelnou servisní historii, protože pokud někdo na LPG dlabal a neděla, co měl, můžeš být překvapen. Zásadně - okud je to tvý provní Subaru - si vezmi k prohlídce člověka, co ví, o čem je řeč a zásadně - to je alfa omega-si nechej předvézt auto púromrzlé po noci, když jej budeš poprvé startovat. Pokud přijdeš do bazáru a auto bude teplé, ruc e pryč, až druhý den za studena a na tom trvej.
Zbytek auta je bez potíží, motor je asi 116kW. Pročti si obě česká fóra a tams e dovíš vše. Přední brzdy 3-6 tisíc dle servisu a tyopu ND, spojka je 15 vč. práce (naštěstí F. má 1hmotu, takže o starist méně), olej převodovka + diferáky co 60tkm= suma cca 5-6 tisíc vč. filtrů, ostatní jous normální ceny. Elektrika je bezproblémová, podovozek taky, občas silentbloky na předku cca 300Kč, nějaký tyčky cca 1500 všechny, dražší je kulák, co si pamatuji, tak cca 1500 bez práce. Ale pokud nelítáš v lomech po kamneí, vydrží fakt hodně dlouho. Převodovka - opět- test za studena, to je podmínka. Obvykle s ní nejsou potíže, pokud se mění olej a pak se dožívá 300 tisíc bez repase. je to starý 4°HDM automat. Rozohndš doporučuji HAVPOJ, oprotože vyhřívané sklo je pecka (18), plechy sice nejsou kritické, ale taky něco stojí. Obecně bych řekl, že servis Subaru je v cenách Oktávky. Tlumiřče no problém, jenže ty máš LPG a zadní niveláky po čase padají, takže 1ks cca 15. Ale to tě zatím nemusí trápit, naštěstí se dají vyměnit za druhovýrobu nebo obyčejné. Pneu bez potíží, ale je třeba dbát na stejný druh/typ/rozměrt a zejména tlak. A občas nechat udělat geometrii. Na Subaru blbá geometrie = ztráta jeho vlastnotí a pocitu, že řídíš auto, ne gumu. Výfuk - nebývá problém, střední dál 12 bez daně, zadní díl 6 bez daně, ty máš dva, ale do 180tkm by měl střední díl vydržet, zadní díly ještě déle. Počítej, že LPG je v tomto ohledu horší, než benzína výfuk je více namáhán. Co je občas kritické, tak kontrolka check engine. Pokud svítí, nedě sse, je to daň za příliš citlivě nastvaneé prahové hodnoty lambda sond. Kup is kabel na diagniostiku a chyby si maž sám, stojí cca 1500, i méně. Kdybys šel s chybou na STK, jednak tě vyhodí a jednak servis ti bude vnucovat nový katalyzátor. To je samosebou kravibna, ten vydrží min. 250tkm /pokud ti motor nežere nadměrně olje a tyto 16V motory ho fakt nežerou), ale stačí jednoduchá uprava šroubení sondy za 2 stovky a je na věky klid.

Co chceš vědět víc?

Já mám třetí Subaru jako majitel, s X jsem se najezdil, auta mají své mouchy, ale patří v této ceně k tomu nejspolehlivjšímu a nejodolnějšímu, co za svý prachy seženeš. Bohužel 2009 není přiliš vyvedená a propti 2006/07 je ve všem horší, zejména v provedení, odhlučnění, je velký, těžká, nemá tu agilitu předchozí řady, ale bývá levná.

Závěr: důkladně proběřit, viz výše a pak se rozhodfni. Já osbně bych uto s LPG nechtěl. Nevyplatí se to, při nájezdu cca 20tkm/rok je to šul nul, jen starosti. Počítal jsem to X krát a výsledek je, že jezdím na SUbaru skoro 10 let a jen na benzín. SPotřeba není to zásadní, 8/100 se dá přežít v pohodě.
o 11.01.2017, 16:35 | maca123 | Upraveno: 2017-01-11 16:42:53
Ahoj Zdeny,

Doufal jsem, ze se ozves vim ze si Subaru mel/mas.. potom co jsi psal na ten plyn prdim, nehledal jsem ho ale to auto mi padlo do oka vybavou, kilometrama a cenou. Pri mym najezdu okolo 10tis rocne uzivim i ten benzin :) jak je na tom ten automat? Da se s tim rozumne jezdit? Radsi bych ten nez machadlo..Nebo radsi manual? U manualu je ke vsemu vyhoda redukce. Motor bych chtel ten 110kw/150k benzin, zadny turbo a ostatni co stoji jen penize.. ze je to liny vim ale zavodnik nejsem tak bych to mel vydrzet :) co se tyce servisu, kazdy auto ma nejaky mouchy, s tim pocitam ale jsem presvedcenej, ze to nebude tak hrozny jako to,co prozivam se svym Hyundaiem

Edit: co jsi psal o tech motorech, stelovani ventilu a tak dale, to bylo mysleno na ten lpg nebo vseobecne na vsechny motory?
o 11.01.2017, 18:07 | Zdeny60
Převodovka nebývá problém, tohle je nový auto dle nájezdu. Jak dopodručuje výrobce, měnit olej za přesně předepsaný typ v převodovce a diferenciálu.

Oholedně ventilů - výrobce DOPORUČUJE (ale striktně netrvá) kontrolu vůlí i u benzínu. To je brnkačka, za 4 hoidny není co řešit. Já to dělal a bylo to v cajku při cca 110.000km na 2,0R. LPG jsme nikdy neměl.

Takže pokud motor chytá v zimě, neprojevuje se žádný problém, je to bez potíží. Mnoho liíd ventily na benzínu vůbec nekontroluje a problémy fakt nejsou.

S 4°AT jsem kdysi jel v legacy s motorme 2,0R 121klW a zcela v pohodě. Vůbec jsem nestrádal tím, že to má jen 4 stupně. je to pár let, takže detaily mi vypadly z apměti, ale nic dramatického jsem fakt nepozoroval. Totéž jsem jel s jedním z prvních CVT s Otasem 2,5 a tam už musím říct, že to nebylo ono a vadilo mi to (dnešní CVT jsou absolutně v pohodě, ani o něm nevíš - levorg, Outback). Takže starý dobrý a odolný 4°AT je pro normál ježdění zcela OK - byť ti řada lidí bude oponovat. Já bych radši taky asi volil 5°, jnež ten je jen u 3 litrů. Motor 110kW má vyšší t.m. než 121 a díky tomu i lépe zvládá ty 4 stupně, než 121kW, který má výkon ve vyšších otáčkách.

Jo - ještě jedna poznámka - jestli je to auto z bazaru, tak co nezapomen před nastartování zcela 100% zknontrolovat, je stav oleje. Kdysi jsem chtěl taky Forestera (2010, je to už asi 3 roky) a v praze jsem objel 3 auta v bazarech, kde hlásaili - servsi atd...Znáš ty kydy. nevím, ale shodou náhopd ani v jednom nebyl olej. Nejhorší to bylo v nějakým bazaru v tom údolí, co vede od Motolský nemocnice dolů na Smíchov po pravé straně - chlap mi do telefonu Foryna vybájil do nebs. Já tam dojel - auto dobitý, samý šrám, ale malý nájezd, ovšem motor suchej jak trn. Takže rychle pryč. Motory obecně olej nežerou, ale při využívání vysokých otáček a veměstě tam vždy nějaký úbytek je. Ten "můj" kus byla jasně měšťák - dobitej jak bitevní kůN v 50.000km a olej nebyl. Holt, púražský servis (mimo AWD a boxer) stojí za123 včetně Freye. Paradoxně 2 auta jsem kupoval u Freye a zatím no problém, ale chvíli jsem je dával do pucu. Odkud jis?
o 11.01.2017, 18:08 | Zdeny60
Aha, už to vidím. Takže na sev. Moravu to máš z ruky - tady je fakt fachman na Subaru a jezdí k němu kupa lidí včetně STI (mj ve svém STI mě před vánocemi svzel na sněhu a hoši, na to jen tak brzy nezapomenu:-)
o 11.01.2017, 18:16 | maca123
Jsem ze zapadu ale bydlim jeste vic zapadne v Nemecku :) Auto budu kupovat od dealera, se serviskou, zarukou atd.. ono dnesni bazary tady uz nejsou to co byvaly, jakmile se majitel jmenuje Mohamed a podobne tak se otacim. Co bych jeste rad vedel, jak je to s reznutim?
o 11.01.2017, 18:16 | maca123
Jsem ze zapadu ale bydlim jeste vic zapadne v Nemecku :) Auto budu kupovat od dealera, se serviskou, zarukou atd.. ono dnesni bazary tady uz nejsou to co byvaly, jakmile se majitel jmenuje Mohamed a podobne tak se otacim. Co bych jeste rad vedel, jak je to s reznutim?
o 12.01.2017, 10:55 | Zdeny60
Jasně, bazar je vždy otazník.

reznutí - mám jedno Subo z roku 10/2006- tedy více, než 10 let. Nikd nic. Samo ramena jsou povrchově orezlá, protože nemají žádnou antikor úpravu, ale kastle je 100%. Mám sice nástřik spodku a dutin...
I v zimě meju od soli, auto parkuje jen pod stříškou, takže větrá a rychle vysychá.
o 13.01.2017, 10:04 | maca123
Diky moc Zdeny, ted jen najit to spravny :)
o 13.01.2017, 10:43 | Samantus
Zdeny, omlouvam se ze vstupuju do diskuse ale tohle co jsi napsal: "Co je občas kritické, tak kontrolka check engine. Pokud svítí, nedě sse, je to daň za příliš citlivě nastvaneé prahové hodnoty lambda sond. Kup is kabel na diagniostiku a chyby si maž sám, stojí cca 1500, i méně. Kdybys šel s chybou na STK, jednak tě vyhodí a jednak servis ti bude vnucovat nový katalyzátor. To je samosebou kravibna, ten vydrží min. 250tkm /pokud ti motor nežere nadměrně olje a tyto 16V motory ho fakt nežerou), ale stačí jednoduchá uprava šroubení sondy za 2 stovky a je na věky klid." je fakt nebetycna blbost, protoze diky tomuhle pristupu odchazeji katalyzatory... pokud se rozsviti kontolka motoru, tak jedinej pripad kteryho bych se nedesil je KO monitorovaci lambda :-) jinak vse ostatni ma vliv na kvalitu smesi, tzn posunute korekce... jinak pokud se rozsviti kontrolka tak je potreba na serizeni LPG a hlavne pri nastavovani mapy sledovat prepinanim jestli je prubeh spalovani (kratkodoba korekce) stejny jak na benzin tak na LPG a to hlidat na prohlidkach u plynare (malo kdo to umi seridit tak dukladne) jinak to ze nekdo rika ze mu sviti kontrolka a oduvodni to ze to je OK protoze "tam je plyn" tak to je na preshubu... pokud jsou hodnoty lambda stejne pri pouziti ruznych alternativnich paliv, tak se ta kontrolka v zivote nemuze rozsvitit..
o 13.01.2017, 15:11 | Zdeny60
Samantus:

tohle je na delšé diskuzi a rozhodně to nelze paušalizovat.
U benzínových (tedy nikoliv LPG/LPI) aut check engine v drtivé většině případů znamená P0420. Vyřeší to již zmíněný nástavec a je klid.U všech lidí, co řešili tuto potíž na 2,0, 2,5 i 3,0 to mezikus vyřešil v 99% případů a katalyzátory se dožily své přirozeníé smrti kolem 300tkm (u 3,0 o něco dříve). O plynu nemluvím, protože tam se může dít milion věcí a díky tomu je jen málo LPG/LPI aut, co jezdí zcela bez potíží.
V seřízení LPG ti dávám za pravdu, o tom se nebavím.

Kdy se rozsvítí kontrola ch.e. tak při závadě v okruhu sekundárního vzduchu a EGR ventilů. Tam už dle čísla závady jde o závadu, vyžadující zásah typu minimálně vyndání master i slave ventilu a jeihc vyčištění a nebo oprava/výměna pumy a nebo její elektronická emulace. Nicméně, i toto je stav, který nemá na chod auta pramalý vliv, neb obvod sekundárního vzduchu je v činnosti jen krátce po startu a pak se vypíná. S chodem motoru nemá opět tato chyba nic společnbého, jde jen o úlitbu emisím.

Mám známeho vlatsbníka 3,0R, který x měsíců laboroval s ch.e. a chybou P0420. Došlo to tak daleko, že koupil OBA nové katalyzátory na radu "zkušenéh uaotrizivaného servisu",m,ale problému se nzbavil, jen utratil x desítek tisíc. Pak si rval vlasy, když za flašku Fernbta mu udělal kamarád dvě redukce a od té doby fičí jak větr. Dnes má auto skoro 280.000km a po svícení není ani vidu a ni slechu. Takže ty pdložky fakticky v 99% fungují, emise jsou neměřitelné, STK v úžasu a majitel taky.
o 13.01.2017, 15:31 | Samantus
jj p0420 uz je ale pozde :) a nevěřím ze pred zavadou katalyzatoru nesvitil MIL :) lidi na to z mnou uvedenyho duvodu serou... jinak ano nastavec na monitorovaci lambdu a nebo dioda popropade RC obvod.. a je klid.. jinak třeba u posledni kalibrace u focuse MK2 jsem RC obvodem a potom i diodou resil tuhle závadu a po chvilce se bud rozsvitil MIL nebo visela DTC s vyhříváním lambdy (podotykam ze do vyhrivaciho okruhu nebylo zasahováno:)) a tim padem se neukoncily readiness a STK smula :) se starou kalibraci to bylo ok...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.5157 sekund.