Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Megane 2017 anebo velmi příjemné překvapení

 o Navštíveno 6363x o
o 22.06.2017, 16:53 | Zdeny60
V poseldní době už nemám příliš chuti cokoliv kamkoliv psát, ale říkám si, že něco pochválit se sluší a patří. Řeč je o Renault Megane 1,6 Turbo, se kterým jsem te´d najezdil na dovolené asi 600km. Původně jsem měl objednané Clio, ovšem jako letiý "štamgast" u půjčovny Thritfty mi dali za stejný peníz auto z vyššího segmentu - Megane. Předem říkám, že auto nemělo žádné označení a ani k němu nebyl malý TP, abych si přečetl, o jaký motor se opravdu jedná - o tom později. Šlo o funglovku s cca 150km, takže panenský auto. Renault už mě delší dobu oslovuje dyzajnem - má šarm a na živo vypadá daleko lépe, než na nějkém prospektu,. V tmavomodré metalíze vypadá opravdu hezky. Ovšem, šarm u Francouzů je jejich spúlečným jmenovatelem u vícera výrobků, nejen u některých aut. Megane budí dojem daleko většího auta, než kam patří a to zejména při pohledu zpředu. Vzhled je však otazkou vkusu, mně sedl na 100%. Ovšem větší překvapení se ukrývá uvnitř kabiny. Jak pravím, od auta nebyla žádná technická informace, takže netuším, kam spadá "můj" model výbavou - ale jmenujme:
- absolutně perfektní sedačky s bederní opěrou, které dnes řadím mezi top v kategorii, kam Megane patří '(třeba Focus se musí hodně učit, o Oktávii, Leonu a pod. ani nemluvím, totéž o korejské produkci - mám na myslí i30 a Ceed).
- výtečné zpracování plastů - měkčené plasty, prvotřídně slícované, na menorských skalnatých cestách nikde nic nevrzne, neskřípne...
- Palubovka s tabletem - napřed šok (u Subaru nic takového nemám a tudíž neznám), takže chvíle tápání, kde co je, ovšem po chvíli zjistím, že vše má logiku a řád až na jednu drobnost - po startu se trvale přepíná mód neutral, já jej trvdošíjně přepínal na sport
- Digitální rychloměr a bargrafový kruhový otáčkoměr a kupa dalšách informačních přístrojů s meřením teploty oleje, tlaku v pneu, BC se vším všudy, asistenta řazení,včetně závěrečného "vyhodnocení" režimu jízdy z pohledu řazení, akcelerace a "cítění" s autem...Parkovací asistent R/F, podpora všech možných medií, atd...
- dokonalá ergonomie při posezu - měřím 186cm a mám dojem, že auto bylo stavěné přímo pro mě na míru - pozice obou loketních opěr, volantu, pedálu a sedačky je prostě dokonalá a ani jednou jsem nezaregistroval, že mi něco vadí - třeba že je loketka nízko, nebo vzadu, nebo tohle či tamto. Volant je malý a výtečně tvarovaný, navíc s velmi příjemným povrchem, který v horku sice pálí, jasně, ale aspoň se na něm nepotí ruka. POzice nastavitelná v takovém rozsahu, že i moje žena, která má problém s dosažením na pedály, aby měla volant pohodlně - dosáhla prostě tak, že řekla - toto mi sedí - a to je u ní co říct.
- Klimatizace - auto stojící na výhni (občas ve stínu 36°C) od rána do večera je vychlazené po pár km natolik, že je nepříjemná zima a musel jsem nastavovat teplotu na 25°C, pokdu jsme nechtěli chytit angínu nebo revma. Prostě výkonná jako bejk.
- Nyní k motoru: jak říkám, žádné info. Večer se ještě podívám na stránky thrifty, zdali tam nemají něco, ale nyní to nevím. Takže - jen to, že je to benzínový 4válec s turbem. Motory Renaultů neznámm, takže bez nastudování nemohu tvrdit de facto nic. Ale - pokud to byla 1,2TCE (nevím, zdali má 3 nebo 4 válce, ale 3v má snad jen 0,9), tak před jízdním projevem se hluboce klaním a smekám klobouk - pkdu to byla 1,6T, tak se klaním taky, protože mám v paměti motor 1,6EB z Focusu a ten mě tedy příliš nenadchnul. Jestli je toto 1,6T, tak proti 1,6EB zejména v režimu sport bleskvě reaguje na jakýkoliv sebemenší pohyb pedálu s prodlevou pod 1300rpm - tam se mu nechce, ale kolem 1600rpm je to prostě excelentní motor až do omezovače (což jsem vyzkoušel s ohledem na nový motor jen jednou a krátkodobě). Jsem náchylný věřit spíše tomu, že to byla 1,6T, protože od 1,2T bych toto asi nečekal a třeba ač jsem zarytým fandou SUbaru, 1,6 v Levorgu se s tímto motorem bohužel srovnat nedá. S ohledem na podmínky ostrova jsem měl průměrnou rychlost asi 38km/h, takže naprostá většina ujeté trati byla na 1-2-3, pouze při cestě do Mahonu a na jižní pobřeží 5-6. Výtečná spotřeba 7,6/100 s oheldem na jídzní režim dle BC, podle výpočtu 7,5. Takže i údaj BC sedí dobře. Vynikající brzdy a jasným a definovaným nástupem a výborným dávkováním, ostré řízení, jen menší rejd. Co jsem kvitoval, auto nepotřebuje za jízdý žádné korekce směru, prostě jede tam, kam natočím volant a to zejména rovně - prostě drží jak na kolejích. Za jízdy je v autě velmi ticho, co ale kritizuji, je nelibozvučný zvuk motoru, jakoby slabě chrčivý s podtextem jakéhosi "pazvuku", který bych tam slyšet nemusel. Ale jde o slabé vnímání, za jízdy to nevadí, pokud se na to člověk vyloženěn nesoustředí.
Výkonná audio sestava s celkem neurážejícím zvukem ( s ohledem na třídu auta), rádio neuráží.
Tablet: je to o zvyku, naštěstí konstruktér aspoň trochu přemýšlel a některé funkce nechal na "točítkách" a tlačítkách - nastavení topení/chlazení je na "čudlíkách" Panel navigace je malý, ale lepší něco, nežli nic a asi 3x jsme využili mapové podklady, které kupodivu najdou i tzv. polňačky a bezpečně dovedou tam, kde na papírové mapě je naznačená jen jakási pěšina. Hodnotím velmi kladně!
Kufr tak tak, jako v HB této kategorie na to, abych tam "na délku" dal 2 nabité tašky a manželčin bágl, můj fotobatoh se tam už nevešel. Takže - pro rodinu na hranici, ale stačí, pro dva bohatě.

Závěr: vyvedené auto s bohatou výbavou, dokonalým zpracováním, hezkým dyzajnem a výbornými jídzními vlastnostmi od motoru,, přes řízení po brzdy a světla.Přitom úsporné - při 100km/n na 6. stupeň po rovině ukazje BC asi 4,8/100. Neznám cenu za danou výbavu, ale kdybych měl volit mezi Focus x Megane - pro mě jasná volba Megane. Když kvůli ničemu jinému, tak vůli sedačkám. Ty jsou prostě excelentní.Věřím, že Renauzlt si drží svoji pověst o výtečné odolnosti proti rzi a fámy o nespolehlivosti jsou opravdu jen fámy (nakonec, jedno Clio 12 let staré máme doma a nemohu říct křivého solva).


o 22.06.2017, 17:37 | Kamil
Díky za fajn čtení Zdeny
o 22.06.2017, 18:09 | Tomcat.530i
Snad budeš mít štěstí i příští rok a budeš moci provést hodnocení i po x najetých km. To že interiér u funglovky nevrže a sicny nejsou proseděný je doufám normální? :-)
o 22.06.2017, 18:23 | PAVELK
To ze nevrze interiér u nového auta uz asi normální není, před par dny jsem byl nucen se povozit v novém kodiaqovi, větší tragédii jsem snad ještě neridil, hrůza děs za nesmyslné peníze, jak někdo muze dat 1,4 mega za auto co se rozpadá uz když vyjede ze salonu? Hrůza!!! Renault poslední dobou vypadá opravdu skvěle
o 22.06.2017, 18:43 | Crimson
Já teď jezdil (řídil) v Rabcu tuhle dvoubarevnou potvoru 3008 v automatu 200koní a musím říct, na to jakou mám averzi na francouze, tak jakože kurva dobrý ..

foto k příspěvku  od Crimson

o 22.06.2017, 18:43 | Crimson

foto k příspěvku  od Crimson

o 22.06.2017, 21:39 | camron
To je co, nad tim fofrklackem? Vypada to jako psaci stroj?

Jinak je pravda, ze designove sel Renault hodne nahoru. Uz Talisman, kdyz s nim vylezli, se mi moc libil.

Akorat nechapu, ze ta pi.a je stale vetsi a vetsi?
o 22.06.2017, 23:29 | Mika
Pěkný počtení a Rencek se mi opravdu poslední dobou moc líbí.
o 23.06.2017, 08:47 | Augi
Jenže o francouzích je také velmi dobře známo, že design se kua rychle okouká. Novej francouz = pěknej, jakejkoliv po pěti šesti letech = k zblití...
o 23.06.2017, 09:38 | Only_One
no jo, jenže Zdena měl nejvyšší výbavu, nejsilnější motor což je naprosto diametrálně jiná liga než většina meganů co bude prodaná včetně interieru . A ta cena taky není už uplně žádná láce když to koketuje na hranici 600 tis bez příplatků. Já jsem s tím GT taky chvilku jezdil, motor byl symaptický, vskutku povedený, ale co jsem tedy nedával je ta EDC převodovka. To je věc, která dobře funguje na takové normální ježdění, ale na cokoliv v režimu agresivnější jízdy to totálně zabila.
o 23.06.2017, 13:25 | radek.613
Náhodou, náš soused (věk 39 let) říká, že Renaulty jou úžasný auta, proto už má v pořadí dvanáctého :-D :-D :-D
o 23.06.2017, 19:34 | Proffesor_W
Jsou to vyjebany pastiky. Ta moje mrdka z roku 2007 se furt jen sere, hodi se to tak leda hodit do macochy. Naposled jsem na tom musel udelat rozvody, a ted, po roce, mi praskla zarovka osvetleni SPZ, do pice uz s tim kramem, nemel jsem si to kupovat nikdy. Za tech 5 roku co tu plecku mam je to uz druha vec co se posrala. Prvni byla aktuator na prevodovce kterej jsem musel slozite za 10 minut rozebrat a vycistit, a pak ho za 5 minut vratit zpet. Kdo se v tom ma furt rejpat, mel jsem si koupit VW v TDicku kde bych resil jen vymenu turba ob rok, tu a tam repas prevodovky a vstriku a nemusel se furt nervit s prasklou zarovkou. Ze ja pica to tenkrat koupil, navic to ted po tech 9ti letech je hnusna pliva, to by se u golfu nebo otavie nestalo, tam je design nadcasovy a jen tak se neokouka.

foto k příspěvku  od Proffesor_W

o 23.06.2017, 19:47 | Legacy 2.5
23.06.2017, 19:34 | Proffesor_W - PECKOVĚ NAPSANÉ!!!!!!!!!!! :-D
o 23.06.2017, 20:37 | AR
Proffesor_W: ne VW ale Jaguara :D s VW bys udělal chybu, ale takovej starej jagouš to je jiná :D
o 23.06.2017, 21:10 | Proffesor_W | Upraveno: 2017-06-23 21:10:42
Njn, ja nikdy na supersporty nebyl, radsi vzdycky koupim mrtku od ktere nikdo nic dobryho neceka a muze jen prekvapit, nez superluxusni megaprostorny spaceship jezdici trista z mista. Navic je to az moc spolehlivy, mne by nebavilo kdyz bych se v tym nemohl vrtat. Ale zas co je moc, to je moc no, jdu tu picu zapalit, svrbi mne z toho koule.
o 23.06.2017, 22:12 | Bart 007
Kolik si najel za tech 5 let?
o 23.06.2017, 22:23 | Proffesor_W
12 metru
o 24.06.2017, 03:16 | radek.613
Ehm, proč to má vzadu hranatou kastli a v ní kulaté sklo? Došlo sklo, nebo přebýval plech?
o 24.06.2017, 07:47 | Dudelina | Upraveno: 2017-06-24 07:48:16
Takto to zkrátka designer vymyslel - když se to nelíbí, nekupuj.
Mně osobně to zadní sklo navazuje na zadní světla a hranatá část nad sklem dělá dojem spoileru?

Nu, já jsem zastáncem Fr aut, ale flame rozjíždět nebudu. Někdy jsou věci vymyšlené opravdu po francouzsku, ale to má všechno něco - viz. jak se tu řešila výměna rozvodů u 3.0TDi.
Některé motory se holt nepovedou, ale to je taky napříč automobilkama.
Každý má možnost výběru...
o 24.06.2017, 09:40 | radek.613
Francouzi výborně vaří a mají dobré víno, o tom žádná, v tom se určo shodneme :-D
o 24.06.2017, 10:05 | Collin
Proff najel si kolik km za 5let??
o 24.06.2017, 11:40 | crestik
24.06.2017, 09:40 | radek.613
tohle už je bohužel taky urban legend.
o 24.06.2017, 18:04 | Proffesor_W
Jak jsem uz psal, 12 metru to bylo od roku 2009, thda jsem nuloval pocitac. Ale 3 metry jsou na zpatecku abych nenicil prevodovku.
Jo no, to zadni sklo je taky na hovno, je kulaty a navic je prez neho videt.
o 24.06.2017, 19:45 | gizmi
Próóófo ani mi nemluv! To já koupil pred 9 lety k Hondě golfa s tím, že konečně se naučím dělat něco na autě a představ si to, blíží se 300t a to neschopné TDi má pořád původní turbo (a to jsem mu naložil řádně větší tlak), pořád originál váhu vzduchu a i převodovku. Jen teda ta spotřeba není 3,1111 co mi slibovalo pár rovnokšiltářů, ale jezdí za 7. Prostě úlet..

:D :D
o 24.06.2017, 21:38 | Collin
Proffesor_W,no a ted vážně kolik,jen at nemáš trapný humor..
o 25.06.2017, 09:31 | radek.613
Crestik: vycházím z osobní, mnohokráte opakované zkušenosti s kulinářskými zážitky v restauraci rodinného penzionu v jizerkách, který vlastní a provozuje francouzská rodina a umí neskutečně, včetně vožení si ingrediencí z FR a včetně pěstování různých roztodivných věcí na zahradě za penzionem... takže vařit dnes umí už jen fr emigranti?

P.S. ačkoli výzdoba i všudypřítomný fr nacionalismus celým stavením přímo prostupují, mají a používají Octavii a Mazdu 6 :-D :-D :-D
o 25.06.2017, 10:10 | crestik
...takže jsi ve Fr. vlastně ani nebyl :-) Já si dovolím tvrdit, že dobré restaurace jsou i u nich, ale taky i u nás. Ale rozhodně neplatí, že co francouz, to skvělý kuchař. Právě naopak, lecjaká průměrná česká maminka je oproti nim Pohlreich. Co naplat, že k obědu mají hlavní, předkrm, zákrm, a já nevím co. Ale když všechno z toho stojí za prd, nebo jsou tak líní, že to prostě ojebou, hlavně že to mají. Byl jsem tam hezkých pár měsíců a ohlasy z okolí jsou takové, že v dobré restauraci super, ale ostatní kuchyně nee. Zato když frantíci přijeli k nám, tak už jen z naší kantýny byli hotovi.
o 25.06.2017, 21:26 | radek.613
Nebyl, proboha co tam :-D :-D :-D Asi třikrát jsem tou zemí projel, ale probůh, nezastavoval :-D

P.S. našel jsem na netu takovou zajímavou hlášku, která krom toho že je 100 procentně pravdivá, dost věcí vysvětluje, včetně vzniků zbytečných flame a podobně :)

"Většina lidí jezdících jen francouzskými vozy si často ani nevšimne, že jejich auto dělá něco špatně. Považují to za vlastnost"
o 26.06.2017, 06:58 | Dudelina
Ale jo sranda musí bejt - dobrej joke :-D

Jinak tedy z rodinného okolí se nejvíc sere tchánovo BMW X3.
o 26.06.2017, 08:13 | Frozen7
Radek: to, bohuzel, neplati jen o francouzkych vozech.

Moje nedavna reklamace u vozu Ford S-Max MK2...predmet reklamace..."ostrikovace strikaji az na strechu, svou funkci plni az od cca. 130km/hod". Podotykam, ze nejdou sestelovat. Vyjadreni "pane, to tak ma byt, konstrukter vozu to tak zamyslel", reklamace zamitnuta.
o 26.06.2017, 09:57 | gizmi
:D :D :D Nikdy jsem tam nebyl, ale určitě je to tak a tak :D :D :D Hláška roku.

Tak si říkám, že bude něco špatně, když při klácení Francouzsky chtěla i něco jiného než Francouzské milování..
o 26.06.2017, 11:08 | radek.613
Pro pomaleji chápavé absolventy policejní akademie: "nikdy jsem tam nebyl, pouze projížděl" = nikdy jsem ve vnitrozemí té země jako turista ani pracovně nepobýval, nežil, nepracoval, neoblézal památky. Je to lépe pochopitelné?
o 26.06.2017, 12:19 | Zdeny60
A to je právě důvod tvého postoje. Kdybys tam byl, zajel a pobyl nebo aspoň zstavil,, změnil bys na řadu věcí názor. Já to štěstí měl a vždy jsem tam byl velice převelice spokojen. Naopak, kdybych měl to štěstí, chtěl bych žít v oblasti Sisteronu, střílet orly a pít víno od rána do večera...
o 26.06.2017, 12:25 | Only_One
No ve francii jsem párkrát byl, když pominu krásný venkov, tak mě neuvěřitelně fascinovala jejich extrémní nechopnost a odpor mluvit jinak než tou jejich příšernou řečí co skoro nikdo neumí, maximálně se hezky poslouchá.. Anglicky ani neměcky se tam člověk nedomluví, což je dost problém, když má nějaký problém.

Ale hlavně dneska je jedno co si člověk koupí, první majitel a prvních pět let a 150tisc to bude v pohodě a pak to bude na jedno brdo a všechno má své mouchy. Od Audi po Volvo.. Jen je otázka, zdali závady auto zastaví a nedojede, nebo to jen znepříjemní pobyt na palubě..
o 26.06.2017, 13:05 | radek.613
Zdeny, nezměnil, mě stačily ty průjezdy :-D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3671 sekund.