Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > nekonečný příběh s výběrem ojetiny

 o Navštíveno 8080x o
o 28.11.2017, 08:11 | Petura
Stále dokola ze všech stran omílané téma a to jaké auto, jaký motor a palivo.
Zajímalo by mě co by jste vybrali a proč, vaše zkušenosti. Zadání bude jednoduché, pořizovací cena cca 50tis (plus nějaká rezerva na nutné opravy), plánovaný nájezd 3000km měsícně, jako druhé auto ke kombiku, takže může být cabrio, coupe, hatch. Provozní náklady pokud možno co nejnižší tzn. LPG nebo nafta.


o 28.11.2017, 09:45 | Pglock | Upraveno: 2017-11-28 09:48:29
Nějak letem - světem

Osobní zkušenosti s:

Fiat stilo 1,9 JTD 115 (85kW, 2004) 3D

Motor nezmar
Spojka a setrvák - tak 150-200 tis pak jde (13000 komplet)
Přední náprava origo max 2 kila (5000Kč komplet)
Silentbloky zadní nápravy (origo 80kkm, druhovýroba jezdí dodnes, 1500 silenty, děsná práce)
Je nutný shánět auto po facu, koroze minimální
Měl jsem ho 2 roky/70kkm
Pořizovací cena cca 50-60 (slušnej kus, trochu vybavenej, rozumnej rok)
Průměrná spotřeba 5,1


Fiat stilo 1,6 76kW 3D

Motor je klasickej taliánskej mixér - umí potrápit spotřebou oleje a ŘJ
Přední náprava vydrží trošku víc než na naftě
Funguje dobře na LPG
Svezení podstatně lepší než s naftou
Oproti naftě je podstatně levnější spojka a věci okolo motoru
Zadní náprava stejnej problém jako na naftě
Nutný shánět model po facu
Pořizovací cena cca 40-50
Spotřeba benálu 7/100; plyn 9/100

Punto MK2 1,2 8V
Nezmar po všech stránkách, kdy na to cokoliv stojí úplný hovno. Největší problém je koroze a českej přístup.
Provozní náklady jsou hodně nízko, svezení nic moc
Na 30k ročně to asi moc nebude.
Cenovka 20-60


Megane 2 1,5dCI (78kW)
jezdí ke mě dlouhodobě na servis - 250k na tachu

Dokáže potrápit spojka (cca 10-15 výměna)
Vstřiky (první generace Siemensu, 40k repas)
Nápravy to auto snad přežijou (zatím řešeny pouze stabilizačky a čepy řízení)
Koroze po 12 letech provozu nikde
Potřeba zmínit drahý kotouče dozadu (ložisko + kotouč v jednom), blbou pověst motoru (tady ještě nebyl problém), mírně náladovou french elektriku.
Cenovka někde okolo 50-60
Spotřeba 4,2 - 6


Celkově na takovýdle "jebce" budeš řešit existenční problémy auta - na naftě vstřiky, čerpadla, turbo, píčoviny. Na benzínu zase lambdy, klapku, apod.


Když to vezmu celkově, tak za tydle peníze je vcelku fuk co koupíš (když pominu těžce poruchový modely). Pokavad se o to někdo postaral, mělo to slušný zacházení, tak budeš řešit jen provozní a spotření věci.

Nebál bych se po delším vybírání taliána (vynech alfu a lancii), P307, Megane apod.
Rozhodně bych se vyhnul v týdle cenovce koncernu, BMW, apod. Protože to jsou většinou dojetý šroty do posledního dechu.
o 28.11.2017, 10:07 | Milhauzz
Hledej parametricky, ja mel pred lety podobnej "problem". Potreboval sem auto, presne jak ty, do 50.000,- s taznym, kombi a pokud mozno nafta, protoze sem potreboval dene litat pres 100km.

Sel sem na sauto.cz, vybral sem tedy nafta, kombi, tazny do 50tis, vypadlo na me asi 10 aut, 7 bylo spis na ND a ze trech sem vybral p406. A bylo to ...

Nerikam at koupis zabozrouta v nafte, to ne, ale treba diky parametrickymu vyhledavani narazis na neco, co ti cvrnkne do oka :)
o 28.11.2017, 10:36 | Petura
přiznám se, že mám v hledáčku právě koncern G4 nebo beetla, 1,6 nebo 2,0 s tím, že bych do toho nechal dát LPG, které mi na provoz přijde méně nákladné než nafta, případně staré "nesmrtelné" TDi, ale ty ceny víc jak 15let starých aut, jsou výš jak 50tis, kufr nepotřebuju, jde o denní přesun jedné osoby 150km, případné svezení nějakého spolucestujícího...

o 28.11.2017, 10:56 | Milhauzz
LPG je fajn, taky sem vlastne z naftaku presedlal na benzin/LPG v koncernu. Zatim spokojenost.
o 28.11.2017, 11:09 | Kapka (M)
kouknul bych se po nějakém golfu 4.generace ..bud s nesmrtelnou 1.9TDi nebo benzin..nahradní díly seženeš za hubičku a opraví ti to každy Lojza vedle ve vesnici :-D
o 28.11.2017, 11:13 | kiklop32
Zlaté 1.9 TDi kolem r.v. 2000 s rotačkou. Potíž je nájezd těchto aut.
o 28.11.2017, 11:28 | Pglock
G4 s ropou za 50 tisíc? No, buďto se hodně blíží nájezd milionu (tacho oblíbených 150-250), je to napadený vidlotunerem, je to shnilý na mraky nebo to nestojí 50 tisíc.

Koncernový auto za tydle peníze (fóbie TDI, octa TDI, G4 apod) jsou cesta do jistýho pekla plnýho sypání za servis.
o 29.11.2017, 07:55 | gizmi
Pglock: souhlas. Sám mám G4 s rotačkou a raději jsem mu dal nové prahy a budeme jezdit dál, než kupovat něco mladšího. Mám 250t (kupováno s kilem) a tyhle auta se nevyplatí prodat (i když si drží docela cenu).

Jinak kouknul bych po nějaké Hondě. Kolem téhle ceny máš už pěkného Jazze mk2 jakožto mladé a nedoceněné auto. Kupoval jsem teď ženě mladší a vybavenější model za kilo a to auto je sen. Zkrátka někdo u toho přemýšlel, takže obrovský rejd, zadní sedačky sklopný nahoru (ideální pro kolo prcka), atd.
o 29.11.2017, 09:14 | Dave1984
Fabie/Octavie SDI, nesmrtelny motor, co sezere i fritovaci olej :-) bracha to ma v oktavce sdi a ma najeto pres 400 a krom spotrebnich veci tam za poslednich 100k km nemel zavadu...jen to trochu rezne, hlavne prahy a zadni dvere se zacina objevovat rez, ale je mozne, ze to bylo v minulosti bourano a nekvalitne opraveno...
o 30.11.2017, 17:46 | Honza2.016v
GIII 1.8 90PS.. pokud nějakej slušnej ještě je.. nezmar... pokud se pamatuju, řešilo se jen utrženej silentblok zadní nápravnice... u GIV je adekvátní náhrada 2.0... pokud ej to motor stejnej jako ve fabii, tak to má kolega a je spokojen (teď dělal chip+vačku+sací potrubí a je to přesně to co chtěl.. na 4500 to neumře, ale jede dál do 7..)

Fobie SDI, nebo 1.4 OHV...

Punto 1.2 - nezmar... jezdící za hubičku s cenou ND jako když jdeš pro svačinu..

Stilo spíš ne... měl jsem a benzíny často žerou olej, nafat -dvouhmota... a bejvá u všech veselá elektronika :) (KO relátka -po výměně za nový OK, polámaný kabely v sedačkách/kroužek pod volantem..)

u italů se dá narazit na kousky jezdící už z fabriky na plyn...

Honda/Toyota- zde jsme ztracen, ale možná to je tajnej tip...
o 01.12.2017, 16:49 | blázen
Já chtěl koupit taky něco na zimu, tak asi měsíc koukám po autě do 50.. chtěl jsem combi a benzin, protože diesly z let těch aut netopí. takže jsem vybral octavia 1,6 74kw.. a občas se dá natrefit na pěknou ,ale volám vždy pozdě. Trošku jsem se naštval a připlatím ,protože bych takhle nic nekoupil. Mi ta octa vyšla pro mne jako nej. Záleží, ale na kritériích, na zimu ale starou naftu ne, netopi. tak bych doporučil rozhodně benal..
o 01.12.2017, 20:22 | /// MiŠeL ///
Fabia
Ford Focus
Peugeot 206
Seat Ibiza
za 50 seženeš uplně v pohodě
o 03.12.2017, 11:39 | bafis
Taky máme rodinné auto a k tomu prcka na skákačku do práce a po okolí. Pár let to bylo Polo SDI 2002 mělo najeto přes 300, žralo 4 litry nafty a jedinej problém za celou dobu byl se startérem - koupil jsem jinej za 500 a byl klid. Polo jsem letos prodal za 30 tisíc a koupil další malý dieselový auto a zároveň si tak trochu splnil sen... za 50 jsem koupil Golfa 4 cabrio, TDI 66kw - najeto pod 200 se serviskou, r.v. 2002 a novou termo střechou, motor šlape jak hoinky, vše dělané, spotřeba podobná jak u pola a jediný co jsem od jara kupoval byli hezký kola a sháním elektrickou stahovačku okna.
o 30.01.2018, 09:21 | Petura | Upraveno: 2018-01-30 09:22:26
Přidám zase něco placu na oživení diskuze :-)
Co vozy Mercedes? Jsou opravdu nesmrtelný? Cestou z práce jsem se zahleděl do nového kombi, nad kterým jsem si jen povzdychl, že snad někdy jako stará ojetina by se ke mě mohl dostat, a začal jsem si víc všímat po silnicích aut s hvězdou ve znaku. A kupodivu jezdí spousta starších modelů i z počátku 90let a kolikrát na pohled hezčí stav jak mladší Golfy, Oktávky a jiná koncernová havěť.
Možná mě někdo vyvede z mého omylu, ale myslím si, že ač rokem výroby jsou tyto auta starší, tak technologicky jsou stále o krok napřed, takže se vyrovnají jiným vozům o cca 5let mladším, motory o obsahu 2l, 2,3, a 3,2 by mohly vydržet mnohem víc než kde jaká 1,2-1,6 a celkové zpracování auta je jinde, než mladší automobilová konfekce.
Chápu že záleží na tom, kdo a jak s autem jezdil a že dokáže být auto "vybydlené" i po pár letech provozu nevyjímaje ani "premiové" značky.

Konkrétně se mi zalíbilo CLK 1. generace, rok cca 2000, kdy je už po faceliftu, v manuálu s 6 kvaltem, výbavu bych nejradši nějakou socku (kde nic není, nemá se co srát). Zaujalo mě to z důvodu líbivosti (coupe) a medvědí nesmrtelností.

o 30.01.2018, 10:06 | crestik
tak CLK I.gen se mi taky dost líbí, a to tak, že jsem se rozhodl, že ho prostě chci. Tak jsem dvě projel, a už mě to nějak přešlo. To auto je prostě jen pěkné zvenku, vnitřek nic moc. Ohledně motoru jsem chtěl jen 200K/230K. Ve výsledku to nijak závratně nejede (stará 328/325 tomu ujede jak nic), kompresor dělá zajimavý zvuk, ale tak na pár minut, pak to začne otravovat. Podvozek je spíš dálniční a tak nějak v tom jde cítit, že to něco váží. Ono celkově i při ustálené rychlosti jsem čekal, že to bude výrazně tišší. Asi bych oželel couvací senzory, protože ty přídavné kapličky s barevnýma ledkama jsou vevnitř jak pěst na oko.
o 30.01.2018, 20:14 | radek.613
Petura: já se trošku rozepíšu, kdyžtak to smažte :-D

Citace: "Možná mě někdo vyvede z mého omylu, ale myslím si, že ač rokem výroby jsou tyto auta starší, tak technologicky jsou stále o krok napřed, takže se vyrovnají jiným vozům o cca 5let mladším, motory o obsahu 2l, 2,3, a 3,2 by mohly vydržet mnohem víc než kde jaká 1,2-1,6 a celkové zpracování auta je jinde, než mladší automobilová konfekce."

Nu, mám doma měsíc jednu "hvězdu v letech".... a ano, je to obývák na kolech :-D. Auto pro uživatele, spíš než řidiče, hniloba legendární a nezastavitelná, když fungují komfortní věci a výbava fajn, ale protože jsou vesměs od pana Bosche, není to fungování tak úplně pravidlem :-D, a chápu proč typickým kupcem a uživatelem aut z hvězdou jsou starší páni bez vlasů a problematickou prostatou... Rozhodně ta věc nebudí nějaké specifické emoce, a že by byla nacpaná nějakou vesmírnou high-tech, no to už vůbec ne, technologie mě přijde spíše primitivní, mnohdy řešená "přes budějovice" (třeba nivo u kombíků nebo třeba využívání kompresoru centrálního zamykání jako zdroje tlaku pro dovírání dveří, opřes vládání klapek v topení až po řazení kvaltů, to je enormě pošahaný :-D ). Bytelnost "pián" a "pagod" už byla před mileniem taky dávno pasé, ten zvláštní "smrad" uvnitř je mimo jiné dost specifický (úplně jiný než třeba u VW, prostě originální :-D), a co pročítám fora, u dehťáků se pořád řeší zalomené svíčky a vstřiky, u benzínů zase váhy vzduchu, řídící jednotky nebo zapalovací lišty v ceně ojeté felicie..... No, asi ano, kdyby můj tatík (75 let) sháněl auto na denní provoz, bude 15-20 let stará hvězda pořád lepší volba než nová dáčie nebo kia, ale že bych "medvěda" sháněl coby aktivní řidič, to fakt ne.... :-D
o 30.01.2018, 20:17 | Pglock
Mercedes rozhodně ne. Jak píše Radek - jsou to pojízdný průsery

Jestli se chceš povozit, tak sežeň E46 - E36 s R6kou. Jede to obstojně, hnije ještě rychleji.
o 31.01.2018, 08:24 | Petura
radek.613, Pglock: beru každý názor, díky

Hledám auto na denní jezdění, než dehet, tak chci radši větší obsah v benzínu a bude to na LPG. Jelikož to bude druhé auto na střídání ke kombiku, tak coupe, hatch nebo cabrio (není potřeba aby bylo praktické), zajímá mě spolehlivost techniky, pohodlí při jízdě, na nějaké hi-tech vyfikundace si nepotrpím a supersportovní vlastnosti taky neočekávám, proto mi do oka padlo CLK, klasický sedan mě neoslovuje a kombi mám
o 31.01.2018, 09:37 | Pglock
Do 50 tisíc buďto Ital nebo utahaná E36ka. Oboje splňuje tvoje předpoklady

Cokoliv jinýho je sebevražda.

o 31.01.2018, 11:24 | Petura
no než utahanou E36, tak šáhnu zase po starém Civicu případně utahaný oktávce, kterou pak bez větší finanční ztráty zase prodám :)
o 31.01.2018, 11:31 | Pglock
U toho civica budeš hodně rychle řešit ementál... :-D
o 31.01.2018, 12:04 | Kamil07 | Upraveno: 2018-02-01 05:41:06
Necele 4 roky zpet jsem koupil jako druhe auto Leona SDI a nemuzu na nej rict krive slovo.
Je sice trosku linejsi (50 kw), ale spotreba nafty kolem 5l, spolehlivost a nizke naklady na servis to bohate vyvazi.
Jelikoz se za par dnu stehuju do mista kde partnerka pracuje, tak uz nebudeme potrebovat druhe auto a bude na prodej.
Cena bude kolem 50 tis., r.v. je 2000, barva cervena metaliza, najeto cca 225 tis. (vypis z TK mam), rozvody byly preventivne delany hned jak jsem ho koupil tj. necele 4 roky zpet ve zhruba 160 tis., plni euro 3 (neplati se poplatek), TK cca do konce roku.
Minuly mesic probehl vetsi servis: drazkovy remen, silentbloky prednich ramen, tahla rucky, axialni tyce rizeni, predni brzdy komplet, zadni brzdy komplet, spodni cepy ramene, cepy rizeni, ulozeni stabilizatoru, kosti stabilizatoru, geometrie (vc. vypisu), 4x nove zimni pneu, olej + vsechny filtry vc. palivoveho (fakturu od vseho mam - normalni kvalita dilu, bez slevy to vychazelo na 12 tis. bez prace, pneu a geometrie).
V prubehu tech let co ho mame se jeste menily vsechny loziska kol, baterie, chladic a kazdych 15 tis. olej + filtry.
Nejake zavady jsou, sviti bag (dle mechanika spatny konektor), central si zije vlastnim zivotem (vzdy jde odemknout/zamknout tlacitkem z auta, takze jsem to neresil, ale melo by to byt mikrospinacem na zamku).
Koroze LP blatniku na spodni casti u dveri (v miste kde se za plastovym nadkolim drzi blato).
Jinak vse funguje, tento tyden udelal bez problemu cestu 1500 km na Kaprun a zpet.
Celou dalnicni cestu 150 km/h se spotrebou dle dotankovani 5,2l/100 km.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4287 sekund.