Navštíveno 7558x
Hoši, potřeboval bych poradit. Na MOndeu 2006 1,8i se rozsvítila kontrolka airbagu. Napřed asi 5x zabliká po 3 bliknutích a ankonec svítí trvale. Byl jsem na diagnostice a dostal jsem zprávu, že jde o chybu 42. ÍUdajně je vadné čidlo s číslem 1S7T-14B342 AD, které je uméstěné pod zámkem kapoty.
A nyní doatz: jde na diag Ford poznat, že jde skutečně o TOTO čidlo pod zámkme, protože na chematu jsou 2 další stejná čidla kdesi jinde?
A dále - kdybych ho hypoteticky vyměnil, je třeba chybu smazat přes diag, nebo se zruší sama (=přestabne po výměně blikat)?
NA papíru, co jsem dostal , je napsáno Senzory vozidla (GE) JERReltrkický systém>>02 Kabely a související díly >>055Jednotky A a k tomus e váže blokové schema. Na něm já vidím čidla 3+5, že jsou stejná a samosebou kupu dalších věcí.
A proč to sem píšu? Vzhledem k ceně čidla 3700 Kč a k tomu, že auto jde za měsíc do Áček, nechce se mi investovat skoro 5 litrů(s prací) do této závady, o které nejsem 100% přesvědčem, že to je tím - opravdu Ford dokáže diagnostikovat jednotlivé čidlo??? Nerad bych, abych ho objednal (skladem není) a pak se zjistilo, že sorry, ono je to něco jiného.
Poslední doatz: neví někdo, jaké elektrické parametry má čidlo mít (má nějaký odpor, nebo je to kapacitní???)
To moje ukazuje nekonečný odpor.
Děkuji za případné podněty k totmuto dotazu.
Jinak už vidím zlodějinu - čidlo se dá koupit za 9 dolarů až 570Kč u nás. Přesto můj dotaz ale platí.
Tak v první řadě uveď přesný číslo závady, případně výpis z diagu.
Blikání/svícení povětšinou ukazuje uložený závady/přítomný závady
Jinak ano, lze to poznat - od toho diagnostika je (pokud se nebavíme o nečem typu vesnickej lojza a kabel z ebaye)-
A ještě dotaz - kde je uméístěné boční čidlo tohoto označení?
Pglock - to je právě to - na papír jsem se nepodíval, a tím pádem až doma jsem zjistil, že na výpisu není kod chyby - to mi řekl technik per huba - 42. Nic víc. Na lojtzadiag to nebylo, bylo to u Fordů, tak věřím, že to nebylo přes stodolamodem.
Č. chyby se pokudím vytelefonovat.
Nárazové čidlo č. chyby B2296
Uhnily konektor na cidle nejpise... je vpredu na pricce.
Čidlo mám na stole a kon ektor je OK - tedy mechanicky. Aleukazuje mi nekonečný odpor - jaký mám mít?
A znovu doatz - každé z těch dvou má jiný kod chyby, nebo mají stejný - jde mi o to, zjistit, které je opravdu vadné. A kde to druhé vůbec je?
02.01.2018, 20:29 |
dj.DEKL | Upraveno: 2018-01-02 20:29:59
Bocni cidlo je v prahu. Kvalitni diag ti napise ktery to je cidlo. dle tve chyby to je to predni (vem z vrakace za 200,-Kc)
[ Link ]
02.01.2018, 20:36 |
DaveF chvilku jsem googlil a našel jsem kontrolu pomocí ohmmetru a byly tam varianty:
>10ohm
<0,5ohm
takže bych si tipnul že to má být někde v tom rozmezí 0,5-10ohmu, tj. jednotky ohmu podobně jako airbagy
za 500 z vrakoviste, cvak a je to.... jinak DTC v pameti zavad zustane viset jako prerusovana a kontrolka zhasne..... takze se mazat nemusi, jako u koncernu.
jinak mam kabel za 300 "z ebaye" a SW Forscan... je to na chlup stejny jako nase IDS a dokonce ma lepsi datalogger, jen neumi ve free verzi pats funkce.. kdyz s tim clovek umi delat a ne jen vycitat DTC tak si poradi i s levnou diag.
Tak čidlo vyměněno. Jeho odpor je asi 112kOhm. Kontrolka zatím nevsítí:-)
Děkuji za rady.