Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > 4x4

 o Navštíveno 6961x o
o 10.01.2018, 14:43 | jzxr
někdo se zkušeností s Legacy 2.0R, A6 2.5TDi 132 nebo 30xd 150 kolem r.05? Recenze a zkušenosti na netu sleduju, četl jsem o problémech TDi s vačkama a spotřeba od 9L výše, poměr cena/výkon/spolehlivost mě vychází na XD, na co se zaměřit před koupí?


o 10.01.2018, 16:01 | Zdeny60
Co chceš konkrétně vědět? Měl jsem Legacy 2,0R a najel s ním skoro 180.000km. Nyní mám Ouback 2,i 6°MT a před tím ještě Legacy SpecB. "Něco" o Subaru vím:-)
o 10.01.2018, 16:41 | jzxr
zdeny, vím že o subaru něco víš.) jde mě o zkušenost s těmahle vylítanýma vrakama. teď jezdím s TDS (95) a za ty 4roky co auto mám byl počet závad na veškerých agregátech nula. Totéž očekávám od auta z rv.05, tzn. o 10let mladší. Je to u Subaru reálný?
o 10.01.2018, 18:04 | Zdeny60 | Upraveno: 2018-01-10 18:04:58
U SUbaru jakožto u každého auta věci závaisí od toho, jak s ním bylo zacházeno, jak bylo udržováno a jaké má daný model "chronické" závady.
Subaru jich není prosté.
Co jsem řešil já:
- výměna 2hm. setrvačníku Valeo za 1hm. - pasuje z Forestera. Bohužel ař teprve od roku 2007 byl použit SACHS a ten problémy s vrzáním a skřípáním ve vyšších nájezdech neměl. Mě ta výměna potkala v cca 100.000km. Následný provoz se setem z Forstera byl absolutně OK. Cena 12.000Kč.
- U vysokých nájezdů 200+tkm se objevují občas poruchy funcke ventilu sekundárního vzduchu (P0420), řešeí se to buď výměnou (způsobuje to obykle master) za cca 8000Kč, mně stačilo vyndat, vyčistit a dát nová těsnění za cca 400Kč a vymazat chybu.
- Někde po 8 letech se téměř jistě objeví díra v rozvětvení zadního dílu výfuku. Na chvíli pomůže zavařit, ale obvykle po roce to končí výěmnou dílu za cca 13.000Kč. Tohle mě na legáči vadilo asi nejvíc. Řešením je náhrada výfukového potrubí díly z PL nebo na míru vyrobenými nerezovými díly.
Někde v 180.000Km jsem měnil synchron 4. stupně - cca 8.000Kč - to bylo v autorizáku, jinka by to stálo méně.

To je asi vše.

Ke korozi: u 12 letého auta počítej téměř s jistotou, že mohou být načaté zadní lemy. Bude to sice jen maličko (orpti jiným podobně straým autům japonské výroby), ale nějaká bublinka tam už být může. U mého auta byla koroze NULA, ale to díky tomu že jsem na auto pednat, bylo trvale myté v zimě v létě a trvale ošetřované starýni trenýrkami a TURTLE wax s PTFE. Kastle po 11 letech byla v top stavu a to včetně spodku, o který jsme se také příkladně staral (,mytí, nástřiky).

Jiank se velmi zásadně doporučuje hlídat intervaly výměny olejů motor 15tkm, MT 60tkm, AT taky 60tkm - je to určeno výrobcem. Zadní diferák taky 60tkm.

Já jsem ještě v cca 210.000km měnil ložisko vloženého hřídele. Byla to preventivní výměna, protože při poslechu stetoskopem bylo slyšet téměř neznatelné ševelení, ale jak říkám. jsem pedant a bylo to vyměněno. Cena 6000Kč, ale jak mi bylo řečeno mým mechanikem, tohle dělal snad poprvé za celou kariéru servusování SUbaru.

A nyní to zásadní: na forech se dočteš, že řadě majitelů začal motor klepat. Tyto informace je třeba důkladně přefiltrovat a před nákupem vozu ZÁSADNĚ dbát na to, abys motor startoval ty jako první po studené noci. Tam odhalíš maximum info o tom, v jaké kondici motor opravdu je. Nesmí skutečně vydávat žádné hluky, 2,0R tiše ševelí, nechvěje se a nekouří. Pouze vodní pára. Motor je třeba nehonit za studena, což ale není třeba nijak zdůrazňovat. Motor v dobré kondici by neměl brát olej (já třeba nemusel dolévat ani Ň mezi výměnami, ale u mě byl motor opravdu jako v bavlnce. Do červeného se snad nikdy nepodíval a protože s autem jezdila žena, tak nebyl nijak nadměrně vytáčen nikdy. Ona jezdí sice celkem svižně, ale má moji školu a ví, že motor nemsí ani zbytečně vytáčet, ale také ani podtáčet. Proto jsem po 15tkm vylil to, co jsem tam nalil a tak tomu je u všech 3 motorů, které jsem měl či od Subaru mám. Někomu motor žere jako tank a od něj ruce pryč.

Olej je nejlepší 5w30, ale trochu lepší značky. Já léta používal Sunoco Sportivo, nebo Millers a myslím, že na motoru to bylo poznat.

Přes to všecno, co jsem napsal, považuji Subaru Legacy za vynikajcí auto a řada majitelů by třeba neměnila 2hmotu, ložisko vloženého hřídele, ani možná výfuk, ten by třeba někdo jen po 1-2 roce v tom větevní zavařil.

Spotřeba je silně individuální a na še auto, které jezdí v podhůří Jeseníků denně 25+25km má spotřebu resp. mělo spotřebu 7,98/100 za celý náš nájezd. Žena s ním jedzila do práce, já v rámci podnikání na delší trasy 300+300km apak nějaké výlety do hor, ročně cca 25tkm. Rychlosti se u nás dodržují a na občasné svezení mám jiné auto. Dnešní Outback je na tom se spotřebou lépe, ten má zatím asi 7,6/100 na stejném profilu trati a jede o poznání lépe-proužněji a "vocpod" le má 2,5 litru vs. 2 litr a navíc 6MT. A SpecB, které jezdilo bu´d jen dlouhé trasy a pak nějaké to svezení pro radost, tak to žarlo asi 9-15 dle stylu jízdy. Nicméně šlo zajet trastu Šumperk-Štětíé a zpět za 8,4 bez nějakého loudání, ale muselo se jet např. v neděli ráno kdy nebyl provoz.

Subaru je specifické auto pro ty, co k němu najdou cestu. Rozhodně bych ho dnes už nedoporučil nikomu, kdo léta jezdil s Oktávkou 1,9TDI, protože navzdory jeho vlastnostem bude dotyčný vidět jne spotřebu 5 vs. 10/100. Moje spotřeba je reálná, leč v praxi málokým dosahována. Navíc servis je dražší, než u dýzlové O I a fachamnů, co dokáží auot opravdu opravit není zase tolik. SVého mechanika si musíš najít a neváhat k němu zajet třeba 150+150km. Já to tak dělal, ale byl jsem spokojen.

S nostalgiíí na 2,0R vzpomínám, protože jídzní vlastnosti byly excelentní a mohu prohlásit, že jsem zatím v daném segmentu nepozanl nic lepšího, snad jen Accord se tomu blížil. Bohužel, ani auta z německé provenience neměla takové chování, jako Legacy s lehounkým předkem. Žel, Legacy už v této modelové řadě ve slušném stavu není a když je, bylo bořené. Jedno takové je nyní v inzerci na klubových stránkách.

PS: překlepy neřeším:-)
o 21.01.2018, 16:43 | jzxr
aut je sice mrtě ale najít něco slušnýho už je horší...nic slušnýho jsem dosud nesehnal a mimo XD ještě řeším Legacy 2.0R vs 2.5, oboje 121kW LPG. Osobně bych se přiklonil k 2.5, jak je na tom tento motor?
o 21.01.2018, 18:59 | Šroub
uz se tesim na Zdenyho reakci na tu zminku o LPG:-)
o 21.01.2018, 19:10 | jzxr
Njn, do teď jsem měl auto se spotřebou 7.5 a chtěl bych to lehce stáhnout nebo zůstat nastejno, víc ne:)
o 21.01.2018, 19:20 | Šroub
jj v poho, pro vysvetleni ja mel za poslednich 25 let jen auta na LPG (mam najezd skoro 50 tisic rocne), ale nikdy ne v Subaru, ale pockejme na Zdenyho a kombinaci LPG v Subaru:-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3237 sekund.