Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Nezávislé topení VW

 o Navštíveno 8542x o
o 02.10.2018, 11:42 | Woko_O
Ahoj

Originál Webasto 5K0963272A v Golfu 6. Funguje aktivace přes Maxidot, i přes dálku. Topení normálně hučí, nikde nic nebliká, jako chyby ale fouká studený vzduch. Ani to vůbec neohřeje vodu když ráno zapnu auto. Tohle jsem v autě ještě neměl ani nerozebíral. Když sem to měl poprvé na diagnostice tak to bylo zablokovaný z důvodu málo paliva a sporadické chyby o uhašení ohně - po odblokování se chyby smazaly.

Napíchnul jsem si to - byla tam uložená sporadická chyba 03154 - start přerušen vzhledem k teplotnímu limitu.. ok, smazal jsem..

Dal jsem si akční členy - žhavící svíčka fungovala, jak v procentech, tak i ten měřený odpor. Čerpadlo nafty fungovalo - zatížení v % a vydávalo zvuky. Ventilátor bufíku fungoval v % a vydával zvuky. Cirkulační čerpadlo - ukazovalo 100% ale nic nebylo slyšet? Ani bzučení ani nic..

Ale okey, zkusil jsem to zpustit a koukat na hodnoty. Teplota začla růst z bufíku se začal valit bílej kouř (asi jak tam bylo moc nafty), začlo se to rozjíždět, všechno včetně teplot rostlo, status byl jako starting, teplota vzrostla asi na 120°C a pak to všechno vyplo a šel právě jen ventilátor, kterej jen foukal vzduch. Pak to vydávalo takový bublající a praskající zvuky.. v paměti závad žádná chyba. Pak jsem to zkusil ještě přes ovladač a stejnej proces.. Znova rozeběh, kouř, chvilku zvuk startu a pak jen ventilátor.

Co by to mohlo být? Oběhové čerpadlo?


o 02.10.2018, 14:12 | Pglock
nech to na Webasto servis. Todle nebude jentak.
o 02.10.2018, 14:49 | Woko_O
Problém je, že je před sezonou, takže všichni dodělávaj a mechanici maj moře práce. Ve směs tam toho moc neni. Čerpadlo nafty, čerpadlo vody, spalovaci komora se svíčkou a celá jednotka. Začnu asi tim nejlevnějším. To je ta vodní pumpa, na kterou mi to hraje nejvíc vzhledem k tomu zahřívání..
o 02.10.2018, 16:16 | sonyk02
Na 99% tu bude to vodní čerpadlo, odchází celkem často. I podle tvého popisu to na něj vypadá.webasto se pustí a jak necirkuluje voda tak se po chvíli přehraje a tepelná pojistka ho vypne.
o 02.10.2018, 17:31 | michall
Webasto neznám, ale u Eberspacher bílý kouř z výfuku znamená, že nedochází k zapálení nafty. Příčinou může být moc nafty na málo vzduchu, tj. buďto dává čerpadlo nafty moc velkou dávku (neobvyklé) nebo dmychadlo dává málo vzduchu. Nebo žhavící svíčka žhaví, ale ne natolik, aby zapálila. Nebo je ucpané sítko, díky němuž se nafta rozpráší a snáz zapálí. Nebo je zanesená spalovací komora a vzduch neproudí tolik, kolik má. Oprava se dá udělat doma, ale je potřeba mít trochu zkušeností. Předpokládám, že ta teplota 120st. je teplota ve spalovací komoře.
o 02.10.2018, 21:41 | Woko_O
Bílej kouř byl asi proto, že sem měl puštěný čerpadlo na naftu, tak se jí tam asi dostalo moc. Když jsem to pustil dneska po práci, tak se to rozjelo bez kouře a po chvíli zase vyplo. Taky si myslím, že to bude tím cirkulačním čerpadlem. Kde přesně se ta teplota měří, to nevím, ale myslím si že to bude v komoře, tam kde to vyhodnocuje hoření plamene i další teploty.. Ještě jsem si totiž myslel, že by to mohlo bejt baterkou, protože v těch měřených hodnotách to padalo k 11V. Tak jsem ji dneska měřil. Sama o sobě má 12.3V při startu bufíku 11.8V... není to nic super samo o sobě, ale limit pro vypnutí je 11.3V. Po tom co se to vyplo tak to jen prskalo vodu do expanzky.. Asi sundám nárazník a mrknu na to. Vyndavat tu komoru by se mi asi moc nechtělo. I proto, že je docela drahá..
o 03.10.2018, 04:42 | michall
No pokud se prehriva voda v bufiku, tak jim neproudi voda, tj. budto je v haji cerpadlo, ale setkal jsem se i s tim, ze majitel pouzil utesnovac chladice a ten se stal totalne nepruchozi. U cerpadla to byvaji ojete uhliky.
o 03.10.2018, 10:19 | Woko_O
Jo no.. myslim si, že tam jen stojí voda a jak roste teplota, tak to vypne. V akčních členech není slyšet, takže chci ještě sundat nárazník a případně si ji poslechnout, změřit napětí atd. Když to nebude pumpou, tak to vyndám a někam odvezu na opravu. Nebo uvidim jak moc složitý by bylo vyměnit připadně tu komoru a vyčistit věci kolem..
o 06.10.2018, 22:04 | z0diaC | Upraveno: 2018-10-06 22:06:17
Je to elektrické pomocné oběhové čerpadlo vody, bufík dosáhne maximální teploty a odstaví se, tím jak se rychle odstaví, tak ještě čerpadlo dopraví trochu nafty a při dalším startu si trochu zahulí... čerpadlo vody umím zrepasovat.
o 07.10.2018, 23:04 | Woko_O
V pohodě, koupil jsem si novou pumpu Pierburg, akorát jsem ji ještě nestihl vyměnit, protože jsem dělal turbo na Octavii a neměl na to čas, tak to snad udělám v týdnu po prácí. Předpokládám, že uvnitř budou jen špatný uhlíky u tý starý pumpy.. Hlavně aby to makalo..
o 24.10.2018, 22:46 | Woko_O
Tak to bylo pumpou. Po výměně to makalo tak tejden.. Ted to sem tam jde, sem tam ne. Povětšinou se jen bíle zakouří a vypne se to. Po druhým zmačknutí se to rozjede.. v paměti chyby 01406 a 07, plamen uhašen a žádné hoření. Takže tomu evidentně něco chybí.. Jedna věc se opraví, chvíli to jde a hned se to pro jistotu zase vysere. Výborná věc tenhle bufík.. :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3585 sekund.