Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Koupě nového auta - rada

 o Navštíveno 7590x o
o 29.11.2018, 10:24 | DaveX
Ahoj, táta aktuálně shání auto. Uvažuje o novém, protože už mu je 56 a s jeho nájezdem předpokládá, že už mu to vydrží napořád :).

Cena ideálně do 300 000 Kč. Palivo určitě benzín.

Požadavky nijak zvláštní, kufr, ať se tam vejdou nákupy nebo tašky když pojedou někam na horskou tůru. Nejezdí denně, týdně tak 2x do práce, cca 10km tam a 10 km zpět. Na výbavě si nepotrpí, stačí standard.

Koukáme po Škoda Rapid nebo Citroenu. Zatím máme nabídku na Rapida za 330 000 Kč včetně dvouletého havarijního pojištění a zimních gum. Výbava Ambiente. Potom Citroen C3 za nějakých 225 000 Kč.

Máte někdo zkušenosti s koupí levnějšího auta? Co byste doporučili? Za každou radu budu rád. Díky moc.


o 29.11.2018, 10:30 | walish
Koukl bych na Hyundai ix20. Vyšší posez, slušná výbava, cena teď aktuálně nevím, ale měl by se vejít.
o 29.11.2018, 16:22 | Tuner#2
Táta si teď koupil Peugeot 208. Má to ještě pořád atmosféru a bylo to ještě bez filtru pevných částic. Sice 1,2 trihrnek, ale jede to slušně a s 5tiletym servisem a garancí to bylo kolem 280ti.
o 29.11.2018, 17:15 | All | Upraveno: 2018-11-29 17:16:05
Nedávno jsem sháněl něco levného pro manželku. Nakonec to dopadlo jinak, ale byli jsme vyzkoušet nový Suzuki Ignis. Velmi specifický design, ale hodně příjemné autíčko pro nás starší. Byl by vážný kandidát.
o 29.11.2018, 17:26 | Losky
Citróna C3 mohu porovnat se Škodovkou co se týče zpracování. Auto pěkné, do doby, než šly dolů plasty, tapecírunk, koberce atd. Vše strašně odfláklé, co se týče karosařiny a opatření proti korozi. Ale jinak auto průměrné. Jelikož jsem trošku pracovně zdeformován, vzal bych Rapida. Sám jsem měl pár frantíků a plno věcí mají vymyšleno více user friendly, ale zase plno věcí neskutečně debilně. Měl jsem starou C3, 1,5 roku starou a furt nějaké problémy ohledně karosařiny (vrzání sloupků, chybějící svarové body atd). Jinak pokud toho moc táta netahá, vzal bych Spacebacka. Místa je vepředu i vzadu na rozdávání a kufr o něco více než klasický hatchback.
o 29.11.2018, 18:14 | radek.613
Na 160km měsíčně nové auto? To ho, s pořizovačkou, a všema povinnýma garančkama a svolávačkama kvůli záruce, pojistkou a ostatní přidruženou provozní verbeží vyjde ujetý kilometr dráž, než kdyby používal najaté auto se šoférem,ne? :-D Nevím, samo je to otázka názoru, ale mě to tedy přijde jako nezměrné a neskutečné plýtvání jak penězi, tak zátěží životního prostředí... proč si nekoupí za polovic rok, dva, tři starou předváděčku nebo odložený/zabavený leasing apod?
o 29.11.2018, 18:42 | DaveX
radek.613: Tak samozřejmě toho najede víc, to bylo spíš tak obrazně. Dovolené, výlety za rodinou, nákupy atd. Myslím, že tak reálně najede tak 8000 ročně si myslím.

Co se týče předváděčky, tak to je priorita, ale moc toho není :(

Jinak Citroen má teď akci, 5 roku servisu zdarma a zimní gumy. Ono toho je mraky :D
o 29.11.2018, 19:30 | walish
Koukal jsem a ta ix20 je za 319900,- a taky 5 let záruka.
o 29.11.2018, 20:48 | Only_One
Kia Rio se sedmiletou zarukou se vejde s hezkou vybavou
o 29.11.2018, 21:45 | Lubak
Tourneo Courier- za 330 se dá pořídit pěkně vybavený auto - vyšší posez, dobrá výbava, 5 let záruka
Prostornej interier, šoupačky
[ Link ]
o 30.11.2018, 08:32 | Pglock
Tatík letos koupil Punto s 1.4 8V za 280 tisíc.

Výbava takovej střed, litý kola.

Hezký, prostorný, nenáročný auto - motor atmo s technikou z 90tek. Jediný co tomu chybí je 6Q převodovka.
o 01.12.2018, 10:41 | crestik
Losky: jenom upřesnění...Spaceback je hatchback, a dokonce má o nějakých asi 130l menší kufr, než obyč Rapid, který je liftback, který má zas větší kufr než octa.
o 01.12.2018, 13:29 | Octávák
Tak je potřeba taky zvážit, že za předváděčku sice něco ušetří, ale většina se k tomu nechová moc hezky. Auto studený a hned se zkouší dynamika, jak to brzdí, jak to jezdí na hrbolatý cestě atd. Já bych do toho asi moc nešel a radši vzal nějakou skladovku....
o 01.12.2018, 13:29 | Octávák | Upraveno: 2018-12-01 13:36:20
Dabl
o 01.12.2018, 14:52 | All
Jak píše Octávák. Předváděčku bych nechtěl. Když jsem se o ně zajímal měly najetých nějakých 20-30 tisíc s kdekým a slevy byly do 25000 u Renaultů s původní cenou okolo 4 kKč, kde jsem to zkoušel ukecat.
Ten Ignis jde ve dvoukolce s nejvyšší výbavou koupit za 307900 a jak jsem napsal. Poněkud specifický design, relativně vysoký posez a kufr v této třídě víc než dostatečný. Jsou tam věci, které mi na oko vadí, ale kvůli ceně bych je snadno skousnul a určitě bych ještě nějaký bonus ukecal což se mi podařilo vždycky když jsem kupoval nové auto.
[ Link ]
o 01.12.2018, 15:14 | xSam
Ignis mi prijde jako super auticko. Kdybyh hledam mikro auto, byl by to rozhodne muj favorit. Rozhodne lepsi nez odpornej rapid.
o 01.12.2018, 15:51 | All | Upraveno: 2018-12-01 15:53:37
Já si to auto vyzkoušel a určitě mi nepřijde jako mikro. Pohodlně se nastupovalo i vystupovalo i přes umělou kyčel. Při výšce 186 cm a váze taky dost vysoké mi přijde všechno OK. Je tam trochu stísněnější prostor na šířku. Až tak, že jsme se ženou o tom autě stejně velmi vážně uvažovali. Nakonec jsme šli výrazně výš s cenou, protože jsem se zamiloval na první pohled láskou až za hrob do něčeho jiného.
No a pokud vezmu v potaz původní zadání kde není nutný vysoký stupeň výbavy s cenou do 300000 nevidím moc jiných možností. Ignis začíná na 253300,- Kč a i základní výbava je dost slušná.
o 01.12.2018, 17:50 | xSam
Já to nemyslel špatně, jen ve srovnání s mou V70tkou mi to jako mikro autíčko přijde.
Ale je super a souhlasím se vším co říkáš.
Ještě mě napadlo, tchýně má Yarise a to mi přijde taky jako hodně dobrý auto, ale netuším kolik stojí.
o 01.12.2018, 20:32 | Sau
Yaris s 4 valcovu 1.5 zacina na 300tis. Tlacil srm do nej ktce, ktery chtel kupovat neco jako Fabiu, zatim sa ale koupe odlozila, takze ho nemame. Z malych aut je mi ale nejsympatictejsi. 111 koni, zafny dravec to ale zase neni. Neni to mini MPV, ale posaz a nastupovani do nej je vyssi nez treba do te Fabie, pro starsi lidi teda asi lepsi.
o 01.12.2018, 21:26 | All
Já se taky nehádám . S V70 to můžeš vozit v kufru jako záchranný člun pro případ ztroskotání.
o 04.12.2018, 17:01 | Losky
Crestik: A co tam asi píšu?:) Spaceback je hatchback:)) Liftback (klasický Rapid) má kufr větší, to je jasný, ale zase ne každému tento typ karoserie vyhovuje a né všem se s tím dobře couvá, když tu prdel má tak vysokou.
A O3 má ještě kufr větší než Rapid, ne obráceně jak zde píšeš, jen tak pro upřesnění:)))))))))
o 04.12.2018, 22:30 | thetuky
Táta si koupil Yardu, 1.5 hybrid automat za 380k...

foto k příspěvku  od thetuky

o 04.12.2018, 23:38 | Losky | Upraveno: 2018-12-04 23:38:41
Nevím, hybrid s robotem...
o 05.12.2018, 05:54 | walish
Ještě mě napadla Honda Jazz. Super autíčko, uvnitř hromada místa...
o 05.12.2018, 07:26 | DaveX
Tak nakonec se naskytla možnost koupit Rapida s najetými 90 000 km, rok 2014. 1,2. 189 000 Kč. Pojedeme ho omrknout. Je asi pravda, že s tím ročním nájezdem je nové auto celkem špatná investice, ale není to ještě 100% :)
o 05.12.2018, 07:54 | walish
Hmm, 4 roky starý rapid se 100tkm na hrbu za dva kila...tomu říkám kup století.
Když to auto už nebude prodávat, tak se nedívej na roční nájezd a jestli se to vyplatí nebo ne.
o 05.12.2018, 10:03 | DaveF
Asi bych taky lovil jinde, ale měl jsem párkrát Rapida půjčenýho ze servisu a není to špatný auto.
Jen to bude ještě starý TSíčko EA111 ne ?
o 05.12.2018, 10:08 | Pglock
Když tu přišel ke slovu Ignis:

byli jsme na něj koukat jakožto alternativu k puntu - živější motor, o něco dražší, interiér hrůza. Ty plasty na dveřích jsou jak Š120.
Jinak to jelo pěkně, podvozek slušnej, místa hrozně málo.

Navíc se servisem Suzuki mám jen ty nejhorší zkušenosti.

Od Suzuki maximálně motorku...

o 05.12.2018, 11:26 | Losky
Já bych japonce nechtěl, furt je to problémové servisování a objednávání dílů.
Rapida bych 2014 nechtěl, až tak 2015-2016. Podvozek atd prošel dost změnami a myslím, že ta 2014 ještě bude starší verze (uskákaná, tvrdá). Ale to by musel zjistit někdo jiný, já ty data od kdy do kdy nevím. Každopádně ty TSi nejsou vůbec špatný motory a zbytečně bych se toho nebál, navíc oproti japoncům je to domácí značka a dílů je dost a většinou vše skladem
o 05.12.2018, 14:06 | All | Upraveno: 2018-12-05 14:07:09
Já ti nevím, člověče. Mám různé japonce 18 let a o nějakých potížích při objednávání dílů nebo servisu nevím. Měl jsem kdysi na Almeře N15 bouračku s cenou opravy 96000,- kaček. Oprava včetně odtažení do servisu trvala cca 14 dní. Nemyslím, že by to bylo nějaké drama. Léta jsem prodával autohifi materiál a při montážích jsem nějakou dobu spolupracoval s jedním autosalonem (i servisem) Škoda. Zlatí Japonci a jejich servis. Je to ale jistě o tom na jaké lidi narazíš. Proti gustu žádný dišputát. Naposled jsem jel s Octávkou osazenou CNG. Pokud jde o vnitřní pohodlí tak to fakt raději ten Ignis.
o 05.12.2018, 15:40 | xSam
Já měl rapida půjčeného jako náhradní auto v servisu a za mě je to teda pekelnej stroj.
Yaris tisíckrát lepší.
o 05.12.2018, 17:04 | Losky
Asi si toho Yarise budu muset někde zkusitt, když je to takový zázrak. Matka ma Aygo a to je zoufalost:) A kufr tragédie.
Almeru jsem měl, tuším nejaka GT s 2.O a díly problém, všude to měli, ale bohužel většina věcí nepasovala, zvláště klouby, díly převodovky atd. Měl jsem i Swifty a Suzuki Baleno, na všechno čekací lhůta minimálně tydenta ceny vysoké. Ale je možné, že v dnešní době už je to taky jinde díky unifikaci apod.
Co se týče pohodlí, tak mě vyhovovaly japonci a VW koncern. Žabáci OK, možná i lepší, ale vse plavalo a bolely mě záda z měkčích sedadel
o 05.12.2018, 20:07 | All | Upraveno: 2018-12-06 07:04:41
Díly, které vypisuješ jsem nikdy neřešil. Možná to ale bude tím, že žádné vrány nekupuju a všechny tři japonce jsem koupil nové. Nejdéle Almeru 11,5 roku a cca 192000 km. Jediná větší vada bylo prorezavělé hrdlo k nádrži. Když teda nepočítám tu bouračku. Třeba zadní brzdy jsem měnil po 160000 km a přední po cca 120000 km.Vlastně jo, chytil jsem šutrák a čelní sklo Nissani chtěli dodávat 14 dní. Sehnal jsem ho jinde asi za 3 dny.
Myslím, že čekací lhůta týden není nic moc stresujícího. Kdysi v době bolševizma jsem sháněl levé přední dveře na Š105 cca půl roku. Doba se naštěstí změnila.
O cenách se nebavím a vlastně ani nemám povědomí o jejich rozdílech. Servisuju zásadně v autorizáku. Mám dost děsivé zkušenosti se "stodolovými" mechaniky. Jen tak pro orientaci. Roční prohlídka mojí současné Toyoty včetně výměn filtrů a oleje, měření geometrie, měření světlometů, které se mi nelíbily, včetně práce samozřejmě stála cca 2800,- Kč. Nemyslím, že je to moc.
o 05.12.2018, 22:15 | Losky
Ano, nové auto je nové auto, to neříkám. Mám to už pár let stejně. Jen si myslím, že japonský auta nejsou pupek světa, zvláště v Evropě, kde se jim až tak moc nedaří. Otázka je, kolik japonský vůz s garančkou 2800,- má pořizovačku, protože ta cena mi přijde poměrně nízká
o 06.12.2018, 07:01 | All | Upraveno: 2018-12-06 07:09:06
Japonská auta rozhodně pupek světa nejsou. A která vlastně jsou? Jen pro ně mám slabost. I mně cena za garančku přišla hodně nízká. Základní cena byla 534900,- a byly tam nějaké příplatky i slevy. Šel jsem původně koupit Auris a na první pohled se zamiloval do C-HR. Takže asi tak.
Pro šťouraly dlužno podotknout, že jsme kupovali auto pro dva lidi a nemáme potřebu vozit 600 litrů vzduchu v kufru.

foto k příspěvku  od All

o 06.12.2018, 08:42 | Zdeny60
S Japonci jezdím už minimálně deset let a v současné době (ale i v předchozích letech) jsem měl a mám doma vždy dva. O nedostupnosti ND nevím. Jediný problém jsem měl kdysi s Mazdou 3MPS - atypický nárazník, který v Evropě nebyl a musel jsem čekat strašných 7 dní na dovoz a pak 1 den na servis v Olomouci, kde se to servisovalo:-) Možná bych to s těmi ND interpretoval tak, že naopak díky vysoké spolehlivosti japonců moc dílů v Evropě nikod nedrží (k čemu by komu byly ležáky ve skladu??) a když se tedy někdy fakt zadaří,. tak se prostě musí chvíli čekat:-) Němci mají problémy, kam se podíváš, proto jsou ND dosupné na Boží hod o půlnoci kdekoliv:-)
o 06.12.2018, 11:47 | Losky
Stačí si něco pročíst třeba na Honda klubu, jak poslední Civici jsou kvalitní, zvláště s elektronikou. CHR je pěkný, kamarádka má šedou. Jestli je to jako Juke, tak pro dva dobrý.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3347 sekund.