Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Auto pro 7 osob

 o Navštíveno 6812x o
o 16.01.2019, 14:53 | Losky | Upraveno: 2019-01-16 15:03:27
Měl bych dotaz pro zdejší znalce. Manželka furt řeší pro sebe nějaké MPV, kvůli dětem a tchýni a švagrovou. Jelikož často spolu někam jezdí, tak O3 je v tomhle nevyhovující a dost často se musí jet dvěma auty a nebo 2x. Mě je celkem jedno, co to bude, ale nějak jsem nad tím trochu přemýšlel a není mi jasné, jak se u aut typu Galaxy apod leze do zadní řady, když tam jsou v prostřední řadě dvě dětské sedačky. To se jedna dětská musí vyndat, lidi nastoupit a zase přikurtovat? Nebo prostě dvě dětské co nejvíc na sebe namáčknout, aby ta krajní byla volná?
Četl jsem nějaké recenze na modrém koníkovi, ale to se nedá moc číst, co tam ty ženský píšou za kraviny. Každá jako blázen řeší isofix a většina ani neví, co mají pořádně za značku auta:)) My teda máme sedačky s isofixem i bez a popravdě mám radši klasické a zvládám je dát do auta rychleji než naladit isofix a pak ještě tahat popruh do kufru.
Díky


o 16.01.2019, 15:04 | Lubak
Nevím jak jinde, ale u Galaxy (od 2007) to doma řešíme tak, že 2x sedačka v druhé řadě uspořádaná jedna vlevo či vpravo a druhá uprostřed a pak jedna krajní sedačka je volná k posunutí a sklopení a nástupu do 3 řady sedaček
o 16.01.2019, 15:22 | Losky | Upraveno: 2019-01-16 15:26:00
Díky, tohle mě právě celkem zajímalo, jak to funguje, Protože všude ukazují na fotkách tři děti v sedačkách a dvě prázdné za nimi:) Teď máme druhé auto pro manželku Roomstera, ale to je malý a do O3 taky více lidí nepojme jak nás 4. Takže asi něco jako je Galaxy II, protože zadní sedačky chceme vyklápěcí. Pak ještě mě celkem zaujal Outlander II, ale nevím, zda zadní sedačky protřední řada umožní nacpat dvě dětské sedačky vedle sebe.
Případně mám možnost z práce Kodiaqa na operák.
o 16.01.2019, 17:05 | xSam
Kdybych potřeboval prostorné MPV, tak určitě jdu do Voyagera, to auto mě, prostě opravdu hodně baví a přijde mi skvělý.
o 16.01.2019, 19:15 | Lubak
Tak galaxy to pojme uplne na pohodu, zadni 2sklopis a vyuzivas dost velky kufr, kam treba das kocarek bez skladani coz je obrovske plus
o 16.01.2019, 19:58 | Losky | Upraveno: 2019-01-16 19:59:59
Voyager je možná zajímavej, ale nemám potřebu pak jezdit do servisu 100 km. Same, ty ho máš? Myslel jsem, že máš Volvo.
Galaxyna není špatná, tedy ta dvojková řada, jen chci něco levnějšího a popravdě starý Ford u mě moc nebudí dobrý pocit. To už mě víc láká ten Outlander II, tam je aspoň starý koncerňák, co je v OII. Dá se nějaká slušná Galaxy sehnat dejme tomu mezi 150-200tis?
Nechci do toho zase nějak závratně sypat. Jak jsem již psal, za necelou osmičku můžu mít toho Kodiaqa se sedmi místy s 2.0Tdi a 4x4. Takže tak nějak zvažuji, co by se mi zamlouvalo víc
o 16.01.2019, 20:14 | xSam
Nemám, ale má to kámoš a několikrát jsem to měl půjčený, je to super kára.
Na operák se vykašli, nestojí ti to za to.
o 16.01.2019, 20:39 | Lubak
Za 200 koupis od 2008 nahoru a budes hledat ale najit se da.
o 16.01.2019, 20:42 | Losky | Upraveno: 2019-01-16 21:45:22
v operáku jedu už asi 6 let a jsem s tím spokojenej. Každý rok nový a jiný auto a za 6tis měsíčně mít auto za 750tis není vůbec špatný.
o 17.01.2019, 07:43 | DaveF
Galaxy je OK, vozíme 4děti v sedačkách, v prostřední řadě je dáš ke straně, jsou tam 3téměř plnohodnotná místa. A nebo holt tu krajní odstrčíš opěradlem při nastupování a nasedne si jako poslední.
Celkově je to bezproblémový auto, jen pozor na krátké trasy u prvních ročníků - nemají ideálně řešenou regeneraci DPF filtru.
o 17.01.2019, 07:49 | Lubak
Asi jako DaveF - galaxy ideálně po face s verzí EURO5 kdy je lépe řešena regenerace DPF, ale to už jsi spíš 200+. Motoricky 103kw nebo 120kw , slabší verze lze bez problémů přehrát na 120KW. Provozujeme už nějaký rok přes týden krátké popojíždění nákup, couračky, děti a sem tam o víkendu nějaký výlet a DPF funguje
o 18.01.2019, 11:23 | Jeffry.j
Losky: muzes mi prosím říct jak je to s tím operakem?
Jak to funguje? Taky vybíráme auto v hodnotě 600-700tis.
o 18.01.2019, 13:29 | Lubak
S operákem záleží od koho ale stand. vybereš si auto s výbavou atd. zvolíš si dobu nájmu ( standard 12-36 měsíců , možno i déle) určíš si předpokládaný nájezd a určíš si zda chce jen operák (tzn. finanční splátku) nebo full servise (tzn. fin.splátka + veškeré náklady za auto - servis, dálniční známky, pneu atd) . Po uplynutí doby auto vracíš nebo odkoupíš dle svého uvážení.
o 18.01.2019, 20:17 | Losky
Přesně tak, já to mám výhodnější z práce a osobně každých 12 měsíců beru jiné auto. Spoluúčast 1% a nic neřeším. Zrovna dnes mě pán střelil na zadek (nárazník, 5. dveře). A je mi to fuk. Auto dám do servisu, vezmu si náhradní a hotovo. Ale já třeba za O3 Style Plus, 1.4 DSG platím 6tis, což je dobrá cena. Bohužel to kazí ČP, protože pojistka ročně 22tis, nejde uznat bonus. Ale i tak jsem v tomhle spokojenej. Tady se mi nevyplatí mít vlastní nové či zánovní auto. Bohužel obyčejný operák je v tomhle ale o dost dražší než co mám já, tipuji možná jednou tokik
o 19.01.2019, 15:56 | Thullo
2 Losky:
Jesli mohu, doporučuji ti z vlastní bohaté zkušenosti Chrysler Grand Voyager (nebo krátký - jen Voyager).

Já jich vlastil (a vlastním) několik a jsou to super auta!

Měl jsem pravda tedy jen 3tí a 4tou generaci...

Třetí generace se dá koupit už skutečně za pár kaček a má také své kouzlo. Ale je to dost staré auto už - (výroba 1996 - 2000)

3tí generace:
[ Link ]
auto je tak velké, že za třetí řadu sedadel dáš celý, nesložený kočár s hlubokou korbičkou. Když vytáhneš zadní sedačky (2hou a 3tí řadu) máš přes 2,4 metry dlouhý naprosto rovný úložný prostor

Zadní lavice se dá hravě zaměnit se střední řadou sedadel a je posuvná! Nebo můžeš mít jen míst - a vše tzv. kapitánské sedačky. Prostě je to zaměnitelné. Je to dělo!

Krátká verze pak nemá moc kufr, ale jinak pro ní platí totéž co pro Grnada - sedačky hravě vyndáš, či vzájemně zaměníš.
[ Link ]


Lepší - praktičtější a novější je pak 4tá generace ve výbavě STOW N GO - tady si totiž 2hou a 3tí řadu sedadel složíš do podlahy a berši si tak sedačky všude s sebou. Navíc se zde již objedvuje i elektrické otevírání bočních i zadních dveří (a to i na dálku) :o)
viz:
[ Link ]

Video:
Youtube video:



Stejné auto je pak ještě DODGE GRAND CARAVAN/CARAVAN (krátký) to platí i pro 3tí generaci, i pro 4tou
[ Link ]

Za mě jsou to skvělá auta v poměru CENA/UŽITNÉ VLASTNOSTI

U páté generace (tu jsem neměl - zatím) se zadní řada sedadel dá sklopit už elektricky a dokoce se zde nově objevilo stahování zadních okének do dveří (což u 3tí a 4té generace není)

Videa máš na YouTube - jsou jich tam mraky. Jsou to super auta a já na ně nedám dopustit!

Pro nakládání dětí do autosedaček např. v úzkém prostoru jsou boží boční posuvné dveře. (to Galaxy, Sharan atp. nemají) Pro naložení nákadu, či kočárku je pak super nízká nakládací hrana zavazadlového prostoru a ta variabilita sedadel je dělo...

Takže fakt za mě jedině toto - a to pohodlí při cestování na delší trasy, to se nedá nikde nahradit
o 20.01.2019, 08:51 | pbjun
Trošku se vetřu, jak jsou na tom ty Voyagery s korozí a spolehlivostí? Dá se to slušně oservisovat doma? Takový ten základ olej, filtry, brzdy, dá se to doma jako třeba fordy? Samozřejmě mě zajímají jen benzínové varianty s manuálem.
o 20.01.2019, 12:42 | Pardal
Benzin s manualem je snad jen 2.4 a ty bych se vyhnul. Aby se to auto trochu hejbalo, musíš ho točit a pak žere stejně jak 3.3.
Sám mám 4.0 Dodge grand caravan r.2008, což je to samý jak voyager (mimo motor) a servisně napohodu. Rozvody na benzínech řetěz, mimo 4.0. Na tom jsem dělal epzvody a pohoda. Dily z us za babku. Letos mě čeká převodovka, ale pokud bude trocha času, taky to udělám sám doma.
o 20.01.2019, 14:38 | pbjun
No já koukám po autech do kila. Automat ani zadarmo, díly z US je hezká věc, ale když něco zdechne tak to potřebuju opravit hned. Auto u mě najezdí cca 30tis ročně a potřebuju ho relativně solidně provozovat...
o 20.01.2019, 14:44 | Pardal
Z USA do tydne běžně, pokud to hoří, kupuju z MOPARu většinou do 2 dnů.
Jestli ale trvaš na manuálu, poohlédnul bych se po jiným autě.
o 20.01.2019, 15:14 | Thullo
Mno, opět píšu výhradně ze své zkušenosti - i automat, i manuál má v tomhle autě smysl.

Já tu 2,4 ku v manuálu měl 2x a obě byly 3tí generace - jednu tu krátkou (link nahoře - červená), kde byla spotřeba po městě 9-10 litrů a pak jednoho Granda, kde bylo LPG a tam jsem spotřebu popravdě vůbec nesledoval. Obě byly na provoz v pohodě, žádné líné mrchy to nebyly. Není pravda, že bych to musel točit, aby to jelo. Ale jak píšu, byla to 3tí generace.

3,3 V6 Automat jsem měl 4tou generaci a byl to právě DODGE GRAND CARAVAN (taky jsem dával LINK) a tam i s lehkou nohou jsem nešel pod 15litrů... Ovšem automat je pro mne v těchto autech mnohem lepší - komfortnější.

Ovšem, když mám 4tou generaci v naftě - 2,8 CRD Automat (110kW) - je to línější, než slabší a starší 2,5 CRD Manuál (105kW). Tady dle mě hlavně díky manuální převodovce to auto jede výrazně lépe - svižněji. Spotřeba je také mnohem nižší.

Co mne ale VELMI MILE překvalipo, byl dle mě už starý 2,5 TD ve třetí generaci (85kW). Měl jsem to v manuálu a to auto jelo moc krásně a nekecám, žralo mi to 7,5 litrů po městě... což jsem nechápal, neb je to velké a těžké auto. A ani hlučný nebyl ten motor. Zímní starty měl podtstaně lepší , než jsou u té 4té genrace.

U těch benzínových větších obsahů s automatem je často bohužel problém s převodovkama :o( Ostatně to tady Pardál píše i sám.

Každé má své pro a proti, ale určitě bych automat nezatracoval. Je to tak pohodlné ve městě, v kolonách, atd.

Každopádně, kdo shání vélké, praktické, ale hlavně pohodlné auto, pro toho je Voyager jasná volba!

A díly? Myslím, že není třeba NIC objednávat ze států - vše se dá sehnat u nás. Běžný spotřební materiál (tlumiče, pružiny, kotouče, desky, prahy atd.) vše je u nás běžně dostupné. Ta auta se i vyráběla v Rakousku :o)

Jsou poruchové podle mě stejně, jako každé jiné auto. Horší to mají s korozí - asi se vyplatí auto z Itálie, nebo někde, kde se nesolí. Ale dá se to krásně vyvařit a tím, že se dají sehnat ty prahy a lemy, to není o nic horší než třeba Mazda 6 :o)

Jedno právě jeden z mých zaměstnancú prodává - je to stříbrný Voyager (krátký) 2,5 CRD manuál 4té generace před Faceliftem - tuším 2003ka. Spodek je jako by vyjelo z továrny. Je tam nová STK a chce za něj 49.000,-
Má to elektrické dveře, kůži, výhřev sedaček i CD měnič. Fakt super za ty prachy, neb stačí sednout a jezdit :o)

Kdyby náhodou, klidně napište sem nebo mě na kontakty pod nickem - dal to teď někam do bazaru na komis, ale nevím kam a link jsem nenašel :o(
o 20.01.2019, 18:12 | pbjun | Upraveno: 2019-01-20 18:13:53
No koroze je pro mě problém, s tou válčím u forda...
o 20.01.2019, 19:52 | Losky
Thullo: Já četl nějaké recenze a moc to lidi nechválí, konkrétně v naftě. Jinak ideální mi přijde krátký, 4. generace s těma sedačkama do podlahy. Bez toho mi to přijde dost na pytel.
Já koukal, že docela vyhlášená je Lukovna, tam prodávají dost těchto potvor
o 20.01.2019, 20:20 | Thullo
2 pbjun:
No buď koupíš zdravý a pohoda, nebo koupíš sežraný a opravíš si to - a pak taky pohoda, když to uděláš poctivě :o) vždy z tama vytahuji IPU, MONTÁŽNÍ PĚNU, NOVINY - no to samé, co lidi dávají do všech ´vyvařených´ aut :o)

Až když je vyvaříme u nás, můžete je i za prahy zvedat :o)

2 Losky:
Hele, já si ty CRDčka nemůžu vynachválit. Po městě 9litrů ta 2,8ka automat a ta 2,5 CRD v manuálu cca 8 :o)

Problémy bývají se vstřiky a žhavičkama. Ale jak to jednou uděláš, je klid :o)

Jo a 4tá generace KRÁTKÁ se STOW N GO (sedačky do podlahy) není :o( není totiž kam ty sedačky dát. Krátký má prostě sedadla plnohodnotná. Ale všechny se krááásně dají vyndat a máš rovinu jako např v Transitu :o) Jenže je musíš někam dát (garáž např.)

Jak už jsem psal - já píšu vše jen z vlastních zkušeností ;o) žádné jedna paní povídala...
o 20.01.2019, 20:27 | Losky
Mě by zajímala pouze krátká verze a ta díky té dispozici sedaček pro mě už není zajímavá. Ten Grand to má řešeno tohle opravdu lépe, ale na ženskou je to už velký. Jinak podle mě tohle auto jedině v automatu, to prostě k tomu patří. Ale když si člověk zase vezme, co stojí repas automatu a vstřiků (nebo nové), tak to taky není malá investice
o 20.01.2019, 20:38 | Pardal | Upraveno: 2019-01-20 20:40:28
Z USA objednávám specifický díly, jako třeba heavy duty hydroměnič, master rebuild kit na převodovky a tak. Pak je to o ceně.
Myslím, že jednou za 200..250 tis. udělat kloudnej repas celý převodovky - 6.q za cca 25 tis. není nic proti výměně spojky a setrvačníku u moderních dieselů atd.

Jestli ti jezdila 3.3 za 15, tak buď jezdíš hodně dynamicky, nebo bylo něco špatně.

Tady je odkaz na prastarý článek na Lukovně, kde to auto trochu rozebírají.

[ Link ]

Jinak v Lukovně ty auta umí spravit, ale já jsem se servisem nebyl 100% spokojen. Jsem na servis ale velmi náročný.
o 20.01.2019, 21:33 | Thullo
2 Losky:
Co do velikosti z venku, nebude to možná větší než Galaxy a Sharan :o) A věř nebo ne, několik ženských z mého okolí s Grandy jezdí a bez potíží (např. ta moje) :o) a to bydím v Ostravě. Doporučuji ti, zajdi si někam, kde to auto mají, vem s sebou ženu a běžte se projet! Uvidíš sám...

2 Pardal:
Souhlasím s tebou příteli, že tyhle věci (na převodovku například) tady seženeš leda za balík (Impexta atd.) ale myslím, že tady na foru a ještě pro ženu nikdo nekoupí auto, aby s ním najela 200-250.000 km :o) je to tak maximálně na 20.000 km ročně a tak na 2-3 roky :o)

Auta z Lukovny neznám osobně - vidím je jen v inzerci a vždy za ně chtějí minimálně o 30-50% více, než se ta auta od soukromníků prodávají :o) Buď to dají do takového stavu, že je to TOP, nebo fakt nevím, proč je to tak drahé :o) ale jak píši, možná je to tím, že tam UMÍ a VÍ a tak si to mohou dovolit - nevím.
o 20.01.2019, 22:54 | Losky
Lukovna hlavně jede jen benzíny. Píšou, že vše servisují před prodejem a na těch benálech bude menší riziko, že se to nevyplatí
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4205 sekund.