Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Komponentní repro Megane 1997

 o Navštíveno 7512x o
o 05.01.2014, 18:58 | Loader | Upraveno: 2014-01-05 18:59:47
Zdravím všechny.

Pořídil jsem si na dojíždění do práce Renault Megane 1997 5dv s krásnými a doloženými 70t kilometry za super cenu.

Všechno šlape tak jak má až na hudbu...

Víc než týden projíždím fóra, eshopy, koukám, porovnávám... ale přece jen názor někoho kdo se vyzná je k nezaplacení.

Hledám náhradu za sériové repro, pravděpodobně se tam vejdou 165mm, komponenty. Které umí trochu "zabasovat". Je mi jasné, že bez subwooferu to nebude nikdy ono, ale jaksi se tam s kočárkem a nákupem nevejde :)

Nechci! pojízdnou diskotéku abych neslyšel ani své myšlenky, jen mám rád, když mi hudba hraje tak jak by měla (je slyšet basová linka atp.) tzn. příjemný plný a hutný zvuk při "normální" hlasitosti.

S tlumením dveří víceméně počítám, rozpočet... 5 tisíc i s tlumením.

Našel jsem i doporučení na repro Kicx ICQ6.2, ale přijde mi to, jak když se je prodejce snaží prodat s dobrou marží a proto je tak vychvaluje (navíc nemám moc důvěru na věci z RU). Zatím to budu krmit rádiem co tam bylo, nějaké SONY (cds-2000 nebo tak něco).

Jiné úpravy v plánu nemám, ale byl bych rád, kdyby to hrálo aspoň jako služební oktávka rv.2010 (netuším co tam je za repro, ale hrajě to slušně).

Děkuji za Vaše nápady a doporučení.


o 05.01.2014, 19:23 | ladinek
Já bych se spíš bál věcí z Chiny :) což znamená bát se všeho :) Já měl KICX gfq 6.2 a ty hráli parádně, prodal jsem je a koupil bych je hned zpět.
o 05.01.2014, 19:27 | CarMedia.cz (P)
V tomto meganu jsou 165ky, jsou uchycené v jakýchsi kapsách, s kterými si budeš muset trochu pohrát, aby to mělo smysl, když už budeš investovat do kvalitnějších reproduktorů a tlumení. Jestli si dobře pamatuji, tak tam je i trochu problém s montážní hloubkou, kdy tam nemůžeš dát uplně cokoliv. Osobně nejsem moc zastánce ICQéček a na rádio už vůbec ne.

Hodně dobré reproduktory s basovkou jsou například Digital Designs CS-65, které mají i dost nízkou montážku. Basová složka je opravdu velmi zajímavá i při zapojení na autorádio. [ Link ] . Mají neuřvaný výškáč, čili je vše hodně dobře poslouchatelné í při vyšší hlasitosti, nic nějak zásadně nedominuje.

Jako tlumení třeba 15 plátů GZ GZDM [ Link ] a případně repro kabelové redukce [ Link ] a 2-3 m nějaké dvoulinky 2x1.5qmm [ Link ] a 12 vidliček do vyhybek [ Link ]



Myslím, že by to mělo plně vyhovovat tvému požadavku. I s tlumením a komplet instalákem jsi do pěti a výsledek bude hodně dobrý.
o 05.01.2014, 19:37 | Toxxx
DD CS-65 su dost dobre repra:) Tu som ich daval kamaratovi do auta a splnili viac ako ocakavania. Su dobre jak na radio tak aj na zes: [ Link ]
o 05.01.2014, 20:22 | Loader
Díky za rychlou odpověď :)

Ještě počkám pár dní jestli mi to tu někdo nerozmluví a asi do nich půjdu :)

Mimochodem, co si mám představit pod pojmem "muset pohrát"? Abych řekl pravdu, mám ho krátce a ještě jsem plasty nesundaval. Jsem zručný a v práci máme vybavenou nástrojárnu, takže není problém si tam udělat nové dveře z titanu :D , ale abych se na to připravil... asi proříznout ten tapecírung (plast kde je usazen repro) a udělat tam nějaký mezikruh pro pevné uchycení (co jsem viděl všude na fotkách)?
o 05.01.2014, 21:05 | CarMedia.cz (P)
Jj, to plně postačí. Buď si vyrobit kroužky, nebo použít volně dostupné MDFkové zalakované. Bude to pak podstatně lepší.
o 06.01.2014, 17:52 | Loader
Ještě jednou otázku bych měl, jestli budete tak hodný :)

Kdy má smysl kupovat na normální repro zesilovač? Chápu pro sub, ev. pro DBDrag, ale když koukám třeba na článek co tu postnul Toxxx...

Pro mě, při poslouchání na "normální" hlasitosti (pořád si v autě můžu povídat) je to asi zbytečnost, nebo ne?

Díky :)
o 06.01.2014, 18:27 | CarMedia.cz (P)
Zesilovač není jen o hlasitosti, ale všeobecném zdokonalení kompletního projevu. Při lepším vybuzení se samozřejmě "zrazantní" kompletní projev, hlavně co se středobasů týče. Ty se pak v i při nižší hlasitosti nezdají mdlé, mají svižnost atd. Čili smysl to má pokaždé. Téměř každému ale říkám, že zda-li si není jistý, co vlastně chce, tak ať vyzkouší nejprve na rádio a pokud mu tam bude něco chybět, tak ať řeší zesilovač. U některých měničů to tak lze udělat, některé dát na rádio je buď hřích, nebo blbost.
o 06.01.2014, 19:55 | Toxxx
Tak pán Revilák bol rýchlejší :)
o 06.01.2014, 20:33 | jura.j
mám Kicx ICQ6.2 , pověšené na Autotek SS-100.4

na rádio to nehrálo nejhorší ,panasonic CQ-C 5303 , na to úplně obyč poslůchání to stačilo , ale na zesu je to lahoda.
samo vytlumený dveře , podložky z MDF a laminát

foto k příspěvku  od jura.j

o 08.01.2014, 17:24 | Marda
DDčka máme v panelu, ale že by za tu cenu nějak přesvědčily.... no nevím... relativně nízká citlivost a horší výškový reproduktor...za tu cenu teda žádná sláva
o 08.01.2014, 22:09 | Toxxx
Marda: Dostali ste sa vobec k inštalácii do auta alebo ste skončili iba u toho vašeho slávneho panelu? Ja ,že mám DD-čka tiež napočúvané a vyskúšané a pokial im nedáš objem tak to nieje ono. Napr. dvere Octávie, Golfa 4, Opla(kabro) apod. sú úplne peckové a ten stredobass má neuveriteľný spodok i na autorádio. Dáš ich do Fábie a už je to v prípade inštalácie len na rádio horšie. Ak si dobre pamatám, tak si sem písal, že máte uzavrenky s menšou litrážou, potom chápem ,že sa ti(vám) to nepáči. Celkom by ma zaujímalo ako si prišiel na to ,že výškač má horši? Nemyslel si skor utlmený? To ,že nekriči a nieje dominatný ale neznamená ,že je horši. Ba naopak u týchto si možeš dovoliť i priame smerovanie a netrhá to uši. Ale počkám odovodnenie prečo je výškač horši a celkovo tie kompa sú predražené ;)
o 08.01.2014, 22:37 | Loader
Tak jsem dostal ještě nabídku od známého, není to teda to co by jsem původně chtěl, ale za víceméně stejnou cenu:
PowerBass USA S-6C a JBL GT5-1204BR + MAGNAT EDITION TWO

Co myslíte? Zahraje to líp než ty DD? Docela mě rozviklal...

Díky :)
o 09.01.2014, 00:08 | Osly | Upraveno: 2014-01-09 00:11:32
podle mě DD hraje určitě líp, ale tak každej má jiný uši :)
o 09.01.2014, 11:22 | CRXMen | Upraveno: 2014-01-09 11:30:48
Loarder : Powerbass S-6C mají příjemné výšky ale na vyhybce špatně sladěnou citlivost, střední pásmo tím pádem trochu zastřené a střebobas trochu slabší.. ale za ty peníze dobré kompo.
Na naší prodejně kde většinou zakazníci chtějí něco poslechnout se nejvíc prodává z levnějších Audio System MX 165 PLUS [ Link ] Hodně vyváženej zvuk, už jsme jich dost i namontovaly a zahrají basovou složku hodně dobře. Jinak mě se nejvíc (z dostupných repro) líbí zvuk nových komponentů Gladen M 165V2. Oproti MX-165 mají lepší dynamiku, střední pásmo uhlazenější a přehlednější a výšky jemnější a detailnější. [ Link ]
Jinak přehled reproduktorů k poslechu zde : [ Link ]
o 09.01.2014, 11:26 | CRXMen
Osly : neznamená že když je kompo dražší že zahraje líp :-)
o 09.01.2014, 11:44 | Marda
Toxxx: tenhle model DD jsme nemontovali nebo aspon ja o tom nevim, takze jsme zkoncili jak rikas jen u naseho ,,slavneho,, panelu, ale to jsem zminil jiz v predeslem prispevku. Byl to pouze nazor. Myslim ze se tu Loader dotazoval na montaz do megane 97, kde pokud vyuzije seriove umisteni vyskovych reproduktoru, tak to zrovna moc smerovat nejde,nepletu-li se..
o 09.01.2014, 12:47 | Osly
CRXMen já psal něco o ceně? Hlavně Loader požaduje basovou složku což s vašema Gladen (od nich Ahifi doporučuje snad úplně vše a trochu už mi to smrdí...ale to je teď jedno), které jsou jak sám píšeš spíš středový asi těžko dosáhne.
Audio System MX 165 PLUS ty jsou dobrý to je pravda, přesto co jsem slyšel tak DD jsou v basovým pásmu lepší.
o 09.01.2014, 12:47 | Osly | Upraveno: 2014-01-09 12:56:33
duplicita..
o 09.01.2014, 12:50 | CarMedia.cz (P)
No dal jsem si tu práci a shválně jsem si porovnal projev na Easca CD následujících komponent:

Gladen M
AS MX
eXcursion SX 6C
Digital Designs CS

Vím, že to jsou jiné cenovky, ale chtěl jsem porovnat jejich potenciál při zapojení na autorádio. Nemíchal jsem do toho žádné filtry, žádný EQ, žádný externí zesilovač, jen jsem prostě pustil CD Eascy a vzhůru do toho.

Jen před nějakým tím textem bych chtěl uvést eXcursion. Ty jsme v úterý měnili v panelu za Powerbass S-6C tím způsobem, že jsme je nejprve dali vedle sebe a pak až teprve demontovali poslední pár S-6C. eXcursion jsou oproti Powerbassu podstatně zvukově vyspělejší na středobasu. Mají vyrovnanější a jasnější projev středního pásma. Výška zůstala prakticky původní, je tedy trochu výraznější, nezní to ale tak markantně jak S-6C díky posílení citlivosti středobasu a rozhodně tam není takový propad na středu.

Teď k tomu srovnání. Zkoušel jsem schválně CD Eascy, kde je prostě od všeho něco a mám ho tak naposlouchané, že mě snad už nic nepřekvapí. :-)

Nejprve jsem se zaměřil na detaily ve vyšším pásmu (4 a 7. song), kde je plno věcí, které řada měničů prostě schová. Je to detail týkající se v aktivním pásmu převážně výšek, protože se projevuje kolem 3kHz, u zmiňovaných reproduktorů to ale narazilo na pasivní vyhybky, kdy plno detailů měl zahrát středobas. Například pohyb na jevišti a lupání prken v pozadí byl slyšet jen u eXcursion a s problémy u DD. Gladen a AS mě tyto detaily schovaly uplně. Jakýsi cvakot ve výškách u 3. songu hned z kraje písničky přehraje eXcrusion, DD a Gladen. U Gladenu a DD jsem se musel hodně moc snažit, ale našel jsem. Pokud vemu v potaz ostrost výšek přímo v ose, tak nejpříjemnější jsou DDčka, Gladen a AS jsou už slyšet víc a někdy si prostě syknou. U eXcursionu bych přímo na hlavu nesměroval, tam je to prakticky stejné jako u předchůdce Powerbass.

Basové pásmo u 3, 4. se mi líbí u eXcursion, Gladen a nejvíce u DD. Tam ty basy prostě dupou i při nižším vybuzení a fakt je žeru.

Střed: u DDček je opravdu poměrně potlačen oproti basovce. Je vidět, že basy jsou hlavní dominantou těchto reproduktorů a to jim nelze popřít. U Gladenu mě při hlasech přijde, jako by zpívali přes nějaké vlákno, hlas je jaksi dohráván zvláštním dozvukem, jakoby vše bylo v hale. Prakticky to samé má AS jen je ten střed více zastřený spodkem, extra kloudné basy ale přitom ten středobas taky nezahrál.

Vyrovnanost výška/středobas v ose: u eXcursionu se pořád potýkám s výškou poměrně výraznou, proto bych při instalaci doporučil instalaci mimo osu. u Gladenu a AS je to prostě tak akorát, můžete směrovat na sebe ale nemusíte. u DD bych jednoznačně doporučil směrování.

Všeobecně projev na autorádio a vyrovnanost: pokud vemu v potaz opravdu kompletní vyrovnanost při způsobu zapojení na autorádio, asi bych šáhl po nových eXcursion a poladil trochu výšky na EQ (finta u klasických hedvábných výšek funguje i v tomto případě). Chce li člověk opravdu basovku, šáhl bych po DD. Gladen a AS ničím neurazí, hrají dobře, zajímavě, jsou hodně neutrální ale na druhou stranu pro mě nezajímavé.
o 09.01.2014, 17:09 | CRXMen
tak to budu muset ty eXcursion zapojit a otestovat?..
o 09.01.2014, 17:44 | CarMedia.cz (P)
Zkus, opravdu se povedly a od S-6c je krok správným směrem.
o 20.10.2014, 20:11 | Loader
Tak nějaký čas za námi.
Na doporučení revilohifi.cz jsem pořídil Pioneer MVH-X560BT a eXcursion SX 6C. Hrálo to super a ješte jednou děkuju za rady. Nějaký pátek to vydrželo, ale...

Dostal jsem Crunch GPX1000.4 + JBL GT5-1204BR od manželky :) a... paráda.

Snažím se nějak dodat úroveň celého zapojení, ale narazil jsem u předních dveří. Naivně jsem myslel, že tím "husím krkem" s kabelama protáhnu D2.5mm dráty k repro od zesíku, ale páni od Renaultu si tam vymyseli nějaký konektor. Snažil jsem se ho rozpojit, ale neúspěšně. Nějaký tip jak jste tohle vyřešili vy?

Díky a ahoj :)
o 21.10.2014, 21:58 | Duri168
Ahoj. Vždy sa dá ten konektor rospojiť. Určite tam najdeš jazýčky. Ja som mal tiež obrovské problémy lebo na mojej Mazde 6 je v tych konektoroch vela kablov.
Najdes si v konektore nejaku skulinku, a navrtas ho. Popripade kusok volneho miesta na tom konektore kde by ti prešiel ten kábel. Len treba mať veľa času a chladnú hlavu.. :)
Veľa šťastia..
o 07.05.2015, 18:59 | Loader
Už to je nějaký pátek a dnes při promazávání telefonu jsem našel tyhle fotky. Možná to bude pro někoho užitečný :)

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 18:59 | Loader

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 18:59 | Loader

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 18:59 | Loader

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 18:59 | Loader

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 19:00 | Loader
Na "ucpání" děr, jsem použil lino.

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 19:00 | Loader

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 19:03 | Loader | Upraveno: 2015-05-07 19:05:57

foto k příspěvku  od Loader

o 07.05.2015, 19:06 | Loader
Po dopasování \"dveřní kapsy\" s dírou pro repro, doporučuji ji přítáhnout šroubem v levo-nahoře/dole od repro, jinak kapsa občas \"drnčí\" tím že už není pevně přichycena po odříznutí toho držáku původního repra.

foto k příspěvku  od Loader

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3618 sekund.