Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Alpine CDE-195BT & CDE-W296BT co na ně říkáte?

 o Navštíveno 6821x o
o 19.01.2015, 16:28 | CarMedia.cz (P) | Upraveno: 2015-01-19 16:29:07
Tak nějak pomalu přicházejí nové modely autorádií Alpine. Co mě hodně překvapilo, tak vybavení a zároveň zařazení nových modelů CDE-195BT a CDE-W296BT. Krom klasických komerčních záležitostí jako je BT, USB, variabilní podsvícení jsou tyto modely totiž vybaveny DSP procesorem pro časové korekce a plnohodnotnou 3-way aktivní vyhybkou. Trochu mě překvapilo napětí na výstupech, že když už Alpine konečně zas udělal all in přístroj, mohl v tomto směru přitvrdit.. Druhý bod, co mě trochu překvapil, je možnosti strmostí v případě aktivu, kdy by měly přístroje umožňit pouze 6 a 12 dB strmost, zatímco v pasivu 6/12/18/24. Zítra nám tyto modely mají přijít na sklad, tak to chci hned vyzkoušet, zda-li !!opět!!, tak jak bývá poslední dobou na ofiko webu zvykem, nejsou vypsané nějaké hodnoty, které neodpovídají realitě. Nicméně mě zajímá názor ostatních, co říkají na tato nová rádia, která zapadají do cenové kategorie do 5500,-Kč v případě 1-DIN a do 6500,-Kč v případě 2-DIN.

Více info můžete mrknout třeba na ofiko webu, nebo u nás 195BT [ Link ] a CDE-296BT [ Link ]

Za mě palec nahoru a Alpine si u mě udělal po dlouhé době velké plus.. :-)

foto k příspěvku  od CarMedia.cz



o 19.01.2015, 16:37 | TommyDS
Za mna dizajn nic moc, ale konecne zacali vyrobcovia trochu mysliet na strednu triedu. Celkovo badat ozivenie na trhu car audio (nie len lacne cinske sh!ty, ale znovu sa stavaju aj viacej na kvalitu zamerane produkty - Audiofrog, Zapco, Oncore, etc)...
Budem zvedavy na tvoju recenziu, za mna kto uz ide aktiv, asi zacne rozmyslat nad procakom (aj ked to tieto radia podporuju) ...
o 19.01.2015, 17:25 | Fonfy
Som velmi zvedavy na moznosti nastavenia a zvuk :)
o 19.01.2015, 18:48 | Toxxx
Alpine na foto vypadá zvláštne ale na živo je to všetko celkom pekné. Uvidím možno do piatku 195 tak poreferujem.
o 19.01.2015, 19:06 | Fonfy
som velmi zvedavy ..velmi rad by som bol keby to niekto odskusal a porovnal s 80prs ..cenovo to je takmer narovnako ..no pio sa mi stale zda ako lepsia volba aj co sa tyka nastavenia aktivu
o 20.01.2015, 06:51 | Milhauzz
Já ten facebook na kolečkách nepochopím ani kdyby ste do mě kopali vyleštěnejma kanadama ...
o 20.01.2015, 10:06 | noclue
asi si sedim na kabli, ale tuto vetu ani po 2 precitani nechapem

"Nastavitelné dělící frekvence a strmosti 6/12/18/24 dB/Oktávu - v případě aktivní vyhybky 6/12 dB/Oktávu"


pls vysvetlenie.
o 20.01.2015, 10:23 | TommyDS
noclue - ja to chapem asi takto :)
- 6/12/18/24db v pripade ze ides na pasiv (tzn. delicka subwoofra pri LPF a prednych kompo (v pasive) pri HPF)
- 6/12dB v aktive - tieto strmosti vies pouzit pri subwooferi, stredobasoch, vyskach
o 20.01.2015, 12:12 | CarMedia.cz (P)
noclue: sis udělal výcuc z jiného článku ne? :-D

Cituji, co jsem napsal já: "Druhý bod, co mě trochu překvapil, je možnosti strmostí v případě aktivu, kdy by měly přístroje umožňit pouze 6 a 12 dB strmost, zatímco v pasivu 6/12/18/24."

Slova "dělící frekvence" tam nikde nevidím.. :-)

Jinak je to jak píše TommyDS. V případě klasického pasivu, čili front/rear/SW můžeš nastavit HPF v případě front/rear s nastavitelnou strmostí 6 až 24 dB, u SW LPF opět se strmostí 6 až 24 dB/Oktávu, zatímco v případě 3-way aktivu nastavuješ HPF a LPF pro pásma s možností strmostí pouze 6 až 12 dB.

o 21.01.2015, 00:44 | noclue | Upraveno: 2015-01-21 00:44:40
revilo: mas pravdu, ja som si pozrel tvoju stranku :) popis vyrobku stredny stlpec

dufam, ze to teraz nebude brane ako neplatena reklama :)

Tommy: dik!

o 21.01.2015, 00:45 | noclue | Upraveno: 2015-01-21 00:47:47

foto k příspěvku  od noclue

o 21.01.2015, 12:44 | kovvalsky | Upraveno: 2015-01-21 12:45:21
ono to je myslene ze radio ma nastavitelne deliacie frekvencie LPF a HPF a este ktomu aj strmosti. moholi to napisat do dvoch riadkov :-D
ci comu nerozumies?
o 22.01.2015, 19:22 | Toxxx
195 už doma :) Zajtra sa namontuje do auta a bude test. Zatiaľ iba čo sa všetko dá nastaviť, či to vie hlasitosť na každý kanál zvlášť atď. Test zvuku až budú kompá na zese.
o 24.01.2015, 11:49 | CarMedia.cz (P)
Myslel jsem, že se k otestování dostanu dříve. Ale práce bylo mnoho, tak jsem se k tomu dostal až dnes..

A?

Upřímně mám trochu smíšené pocity. 195BT a W296BT sice umožňuje 3way aktiv, ale jak jsem napsal již výše, tak skutečně pouze s dělícími frekvencemi se strmostmi flat/6/12 dB/Oct. Co mi teda v možnostech nastavení ještě moc chybí, je možnost nastavení hlasitosti pro každý měnič zvlášť. Pokud si vemu v potaz cenu, tak asi dobrý, ale tohle mohli japončíci dotáhnout do konce.

Vzhledem k tomu, že mi psalo už asi 50 lidí skrz porovnání s DEH-80PRS, nelenil jsem a hodil jsem si vedle toho hned osmdesátku. A výsledek? 80PRS vs 195(296bt) 2:1 (co se zvuku týče). Vysvětlím hned proč..

196 nabízí možnosti nastavení děliček pro LOW/MID, LOW až do 800 Hz, zatímco 80PRS pouze do 250 Hz. Toto v případě použítí pro 3-way bez SW přináší u použití DEH-80PRS poměrně velké nároky na střeďák. Na druhou stranu 80PRS oproti Alpinám nabízí možnost ovládání gainu pro každý měnič zvlášť a má možnost nastavení strmostí až do 24 dB/Oct. Navíc v možnosti i nastavení fáze atd. Prostě skrz nastavení je 80PRS o několik kroků napřed, i když s relativně zásadním omezením děliček.

Design nerad hodnotím, protože to nehraje a moc mě toto nezajímá, ale dost lidí se na to taky ptá. Tady má Alpinka prostě navrch. V přístrojovkách vypadá normálně a nenarušuje vzhled. Pincek prakticky ve všech řadách vypadá poněkud kosmicky. 80PRS trochu plastově. Krám bych z toho rozhodně nedělal, ale ten dojem tam trochu je.

80PRS taky přináší jedno malé negativum, a to používání USB, kdy je vstup hodně vybíravý. Na druhou stranu 80PRS umí i WAV, což Alpiny neumí..

čili shrnutí vlastností:

Alpine CDE-195BT (CDE-W296BT)
+ široké možnosti nastavení dělících frekvencí
+ zábavnější (objemnější) zvuk
+ vzhled
+ USB vstup si nevybírá a funguje prakticky se vším, co mu dáte
+ jednoduchost ovládání
- absence ovládání hlasitosti každého měniče zvlášť
- chybí strmosti až do 24 dB/Oct

Pioneer DEH-80PRS
+ široké možnosti nastavení aktivního 3way zapojení
+ přesnější a sterilnější zvuk (pro nadšence sterility je to lepší volba)
- děličky u LOW a MID LOW jen po 250 Hz
- USB si vybírá
- chaotické ovládání (i když každý si zvykne)
- plastovější a kosmický vzhled
o 24.01.2015, 20:03 | Jarda S.
takže DEH-80prs se opět nedočkalo nástupce
o 24.01.2015, 20:12 | wefa | Upraveno: 2015-01-24 20:12:45
Za mě zklamání, čekal jsem od nové Alpiny více :( Asi se pořádné Alpiny nedočkám.
o 25.01.2015, 09:03 | CarMedia.cz (P)
Ano, jsou to rádia plné rozporů. Na druhou stranu si musíte uvědomit ceny, za které se nyní prodávají. 195BT u nás za 5398,-Kč a DEH-80PRS za 6990,-Kč s tím, že máme skladem kusy ještě nakoupené za období, kdy doporučenka byla o 500,-Kč nižší. Čili jakmile tyto 2 kousky prodáme, budeme muset jít s cenou kapánek výš. Pak máte rozdíl cca 2000,-Kč.

U zařazení do kategorie do Eascy máte v doporučených cenách rozdíl 6390 vs 8990,-Kč, kde máte rozdíl 2600,-Kč, což například při požadavku zařazení do kategorie mini přináší už celkem větší problémy..

Mě ta 195bt sedí spíše do cenové kategorie společně s Kenwood KDC-BT92SD, kdy mě přijde, že aktuálně si Kenwooda koupí jen blázen.. Kenwood je dokonce o 500,-Kč dražší jak Alpina.. Ono sice BT92SD má 4V na výstupu a má DSP procesor, ale pouze základní pro časovky, případně přednastavené varianty osobák/VAN/atd., kdy stejně tomu pomůžete, ale časování nikdy přesně nevyřešíte. Už i díky nemožnosti aktivu a časování společně výška/středobas atd. Čili jediné, co má možná navíc, co se může ocenit, je SD vstup. Na druhou stranu má věčné problémy se softwarem, zasekává se, atd. Tam bych hodnotil CDE-195bt vs KDC-BT92Sd jako 3:1, čili není co řešit..

195bt a 296bt prostě přináší celkem široké možnosti lidem, kteří o této problematice nemají moc podvědomí a chtějí si to prostě zkusit a nechtějí do toho nasypat tolik financí. Ovládání je krásně jednoduché a intuitivní, prostě přizpůsobené pro začátečníka. Z hlediska ceny mě ta autorádia přijdou jako vynikající volba. Ono za ty 2000,-Kč rozdílu mezi 80PRS a 195BT máte zas třeba pořádně vytlumeno.. :-)
o 25.01.2015, 13:17 | Fonfy
rozdiel je 1600 Kc a to uz sa fakt oplati to pio
o 25.01.2015, 14:58 | CarMedia.cz (P)
To ano, ale když někdo není ochoten těch 1600 přidat? Není to na druhou stranu zas tak málo a těch lidí, co mají prostě hranici, přes kterou nechtějí jít, je opravdu hodně..
o 25.01.2015, 15:15 | riviera.kidd
98,5% lidi co si kupuji radio aktivni zapojeni neresi

Vyrobce se prizpusobuje trhu, cd player za cenu znackoveho multimedialniho 2din s navigaci by si koupilo tak 0,3% lidi?
o 26.01.2015, 09:49 | kovvalsky
Kedze som sa stal nedavno majitelom p80 tak musim suhlasit z recenziou revilohifi ten plastak za tu cenu zabije ale zase keby tam bol iny matros stalo by to dva krat tolko co sa tyka zvuku ako pise jirka je neutralny ani tym najemnejsim usiam neublizi
parad je to ze ked robite 3 pasmo bez subwoofera ako ja da sa tam vynikajuco nastavit stredne a vysoke pasmo s tym spodkom ako bolo pisane skoda toho ze to ide iba do 250 ale aj to sa da prezit inak co jirka zabudol napisat je ze na sub ide strmost az na 36 skoda tej alpiny ze tam je trocha obmedzena strmost ale aj stym sa da zit
o 26.01.2015, 19:23 | Toxxx
Tak recenzia je tu napísaná dobre a súhlasím čo je tu napísané. Škoda len tej strmosti ktorá sa dá prežiť. Počul som veľa aut na 6dB/oct a 12dB/oct a hralo to výborne tak sa stým dá vyrobiť tiež mega zvuk. Hlasitosť na kanál? Dá sa vyriešiť na zese ak to umožnuje ale keď si vezmete tak A9835 ich má ? Nie. Takže ani toto nieje prekážka k skvelému zvuku. Za tie peniaze je to dobré radio. Na fotkách moc nežiari ale na živo je pekné. P80 má čo sa týka nastavenia zvuku všetko super vyriešené. Ovládanie a vyzáš mi už trochu nesedí. Než P80 tak radšej P88 rs kde je to o dosť jednoduchšie a vypadá nádherne len pre niekoho absencia USB ale už díky cene sa nedá ísť do nízkych kategórii v prípade súťaže. V danej cenovej relácii nema 195 konkurenta momentálne. Ale dúfam v to že Alpine absenciu strmostí a hlasitosti na kanál časom doplní a bude to vedieť fakt plnohodnotný Aktiv. Zatiaľ v nastavení a použiteľnosti vedie Pio ale zase kto má neaký limit tak by nemal váhať s 195 čo bude tiež velmi spokojný:)
o 04.02.2015, 22:26 | Toxxx
Dnes som narazil na zaujímavý článok a nestačil som sa diviť čo som videl za blud. Bohužial jeden nejmenovaný predajca z Ahifi p. Ing napísal že 80PRS nemá DSP procesor. Je dobré že dotyčný predáva to čomu rozumie. Nechcem poškodiť jeho meno ani ho pomluviť ale toto ma fakt dostalo. Hold objektivná reakcia na Jirkovú recenziu.

foto k příspěvku  od Toxxx

o 04.02.2015, 22:55 | kovvalsky
Toxxx ja som toto tiez cital a hned som volal jirkovy a ten my to vyvratil tak preto som po pioneeri siahol a nelutujem ale co musim potvrdil tak pioneer a kenwood sa dost podobaju aj zvukovo aj prevedenim
o 05.02.2015, 07:51 | Toxxx
V pasive tieto radia sú možno podobné ale v aktive vobec lebo Kenwood nemá aktivnu výhybku to znamena že je to blbosť porovnávať čo sa týka zvuku.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3293 sekund.