Navštíveno 16261x
Tímto příspěvkem chci představit svou audio SQ montáž v mém povozu Audi A6 2.5TDi.Začnu ve skratce od prvotního začátku montáže.Za první fota se omlouvám,byli foceny telefonem,nepředpokládal jsem,že to budu ukazovat.Začal jsem HU Alpine 9887.
Kompa GZNC165
Zesilovač GZNA 4350X
První zapojení na pasiv.Základní vytlumení dveří(První chyba).Natažení kabeláže k reproduktorům a napájecí části.Repro kabel 2.5 do opletení a zakončení dutinkami.Napajecí kabel 35qmm.(Druhá chyba)opletení plus husí krk,zakončeno dutinkami.První umístění výškového reproduktoru.
19.01.2015, 21:29 |
kasko proč ty chyby? Docela by mě to zajímalo...
Tlumení dveří.
Umístění kroužků a tlumení.
To:kasko, dál jak budu popisovat montáž,tak vysvětlím ,předbíhal bych,omlouvám se za fota v dalších fázích montáže budou lepší.
Umístění zesilovače na stropu kufru. Typ Subwoofru je FOCAL 27V1 aktivní.
Trochu kabeláže.
Tak a pustil jsem si muziku na pasiv.Vyhýbky byli umístěny pod palubkou.Tak první dojem lepší poslech než původní audio.Po zjíštění,že je možno hrát v aktivu a ALpinka umožnovala aktiv 3way,tak proč nezkusit něco lepšího.A už jsem tahal další kabel a odpojil vyhýbky.Foto napájecího kabelu.
Po zvážení,čtení článků,telefonických dotazů Jirky z Revila, když aktiv, tak už 4 way.Tojest komplet upgrade všeho.HU rozhodnuto DEX-P99RS a už se vezu s nemocí a závislosti na SQ audio.
když už tak rovnou od podlahy, nemá smysl šetřit a pak třikrát předělávat
Já nevěděl,že mně to tak chytne.
První výroba domečků.
Na řadu přišlo pořádné dotlumení dveří.V úvodu jsem psal o první chybě při provádění základního tlumení tak nešetřit a vytlumit pořádně!!!Jak píše Jarda S.Za reproduktory nalepen DynaXorb.
Na první vrstvu tlumení FOAM24 nalepen DYNAMAT Extrém jak na vnitřní tak na vnější stranu.
Další Gladen aero.
Nátěr kroužků CHP Anti Noise Pastou.
Poslední CHP Dam.
20.01.2015, 21:43 |
rebel Pěkný pěkný jen se mi nezamlouvá ten domeček na vejškáč jak je na tom položenej .Hezčí by byl zapuštenej :(
To je ůplně první domeček,který už není.Do finální fáze tu budou ještě tři.Další fota dodám postupně musím je hledat.
20.01.2015, 22:13 |
rebel jj tak to jo tak to dalsi bude hezčí :) to je pak jina
Celkové foto tlumených dveří.
První výšky v domečkách.
Po dlouhém rozhodování kde umístit středové reproduktory,čtení článků,nikde nic nenajdete, jen zde na AHC,ale každý s SQčkářů má svůj názor, já se rozhodl, do palubky.Pro nedocílení oběmu pro středový reproduktor v palubce, musí být reproduktor kalotový.Výběr DLS Iridium 3.Tak a můžem začít,demontáž palubky.
Tak začnem tunelem ruční brzdy a páky řazení.
Přihrádka rádia a ovládání klimatizace.
Demontáž krytů pod volantem a spolujezdce.Natažení audio signálových kabelů ZNHD 5.2.
Před celou demontáži byla odpojena baterie kvůli erbegům.Demontáž tachometru a dalších věcí.
K pití použit REDBULL.
Palubka venku.
Ještě před demontáži palubky jsem si odměřil umístění reproduktoru,hlavně vzdálenost od skla(krycí mřížky reproduktoru).
Rovněž musely být upraveny průduchy ventylace.Zužení jsem zalaminátoval.Na laminátování si člověk posedlý audiem musí zvyknout a naučit pracovat.
Zabrousit.Celý spodek palubky jsem ještě natřel Dynashieldem ve dvou vrstvách.
Přestříkal jsem krycí mřížky na černo,ať ladí s palubkou.
Usazení reproduktorů,napojení repro kabelu(do opletu).Dotlumení krytických míst v palubce(Dynamat)
Základní rám pro uchycení palubky polepen STP AK 10.
Usazení palubky,volantu a napojení kabelů.
22.01.2015, 21:02 |
Fonfy toto vyzera velmi dobre som zvedavy co sa z toho vykluje :)
Všimnětesi čídla alarmu!Dělal mi paseku v projevu scény.Lévá scéna mi padala.Už ho mám jinde.
Trošku ukázky kabeláže pro HU jednotku.
Pro HU jednotku jsem vedl napájecí kabel samostatně, přes pojistkové pouzdro a odrušovací filtrační kondenzátor.Obešel jsem pojistkovou skříň,kde docházelo k rušení.
23.01.2015, 09:48 |
ivls Pěkný Aleši, jen tak dál ;-)
Tlumení tapecíru.Vylepení Dynamatem,nátěr,Gladen,CHP Dam.
Přední kapota,Foam24,STP AK10.Omlouvám se za kvalitu fotek(telefon).
Zadní kapota Dynamat a zvukový molitan do dutin.
23.01.2015, 20:19 |
petis Děláš to moc hezky.
Pořádná poctivá instalace!!!
Vytlumení dna kufru, Dynamat Extrém.Před lepením,vždy všechny plochy vyčistím a odmastím.
Tak použiji zesilovače:GZNA4350X výšky,středobas vše série Nucleár.Středy DLS A2.
Kabeláž tažena GZPC 35R.Na začátku jsem psal o chybě tažení hlavního vedení 35kou.Dnes už natažena 50ka.Doporučuji všem,kteří se chystáte na instalaci audia,na hlavní vedení k rozvodnému bloku použijte 50qm,nešetřte!!Další foto kabelu 50qm,je v opletu a husím krku,tažena od baterie přes hlavní pojistkové pouzdro levým prahem až k rozvodnému bloku.
Rozvodný blok umístěn v kufru,ne levé straně.Rovněž slouží i jako kapacitor.
Vnitřek kapacitoru,který rovněž slouží jako pojistkové pouzdro,omlouvám se za fotku.
Ještě jedno pojistkové pouzdro.
Druhou baterii jsem upevnil na držák původní navigace a CD zásobníku,které jsem demontoval a vyřadil z provozu.Držák upraven na rozměry baterie, značky HOLYVOOD SPV20.Do spodní části připevněn jistič 200A,kterým zapínám baterii do okruhu.Zkoušel jsem zapojit baterii přes relé,ale ruční zapínání se mi jevilo lepší, jednodušší.
Co vidíte holé maťičky plusového kabelu, na ty mám okrasné čepičky.
Krycí tapec polepen akustickou pěnou.
Dnešní stav,před týdnem menší upgrade,trošku nasvíceno jen pro efekt.Také nové čalounění tapecu.
Umístění a zapojení zesilovače středů DLS A2.
Nuclear GZNA4350X středobas a výšky.
Zapojení SW. FOCAL 27V1
Umístění SW. v kufru.
Monzáž HU.jednotky PIONEER DEX-P99RS.
Dlouho očekávaná chvíle zpuštění audio systému.Trošku hraní s barvou displeje a zobrazení indikátoru vybuzení.Dlouhé čtení návodu na obsluhu.
zajímavé - na začátku bych to nečekal (že až taková bude výsledná montáž)
Tak po dlouhém nastavování,zkouška poslechu odborníky na první soutěži EASCA Olomouc.Výsledek moc básů,špatná směrovost výšek.Tak hned domečky dolů a nasměrování znovu kytování,další nastavování.
Tentokrát nasměrování na střed.Vše stihnout na další soutěž Hradec.Znovu poslech a ladit,ladit,ladit.
Hradec, trochu lepší, ale stále výšky nějak nesedí ke středům.Pomalu se učím poslouchat a vnímat hudbu jinak než doposud.Více naslouchat detailům,vnímat scénu.Stále víc a víc mně to chytá.Rozhodnuto.Upgrade výšek na DLS Nbelium, přidání zesilovače DLS A3.Vše stihnout na další soutěž.
Oprava k článku: výšky DLS Nobelium.
to aleess: náhodou přední původní repro jeden kus na prodej nemáš? díky
Jelikož Nobelka mají větší montážní průměr, nutno nové domečky.
To:Unihero.Myslíš původní středobas?
myslím ten co byl původní v předních dveřích dole. asi středobas :D nevím co je to jen vím že mi odešel :D
Zaměření výšek,tentokrát na sebe a hned zkouška zcény zEASCA CD.
Opět nové laminátování domečků.
Ještě jednou levá strana.
Natažení napěťového kabelu,remote.Montáž zesilovače DLS A3.
Další,když DLS měníče.tak zkusím i basy vyménit za MS6.Jako nové jsem je před montáži zahrál cirka 30hodin.
Po dlouhých zvukových testech zpět Nuclear.Lepší spodní pásmo a daleko líp kope.
taky bych chtěl umět takhle laminovat :D
Opět nastavení časovek, strmostí,děliček jen poslouchat a nastavovat.
25.01.2015, 20:21 |
PekG Parada ;) pekne vsechna dokumentace postupneho vyvoje.
25.01.2015, 22:26 |
Fonfy ako mas uchytene tie mdf kruzky k plechu dveri?
To:Fonfy Uchycené jsou čtyřmy šroubky k plechu dveří.Trošku jsem plech musel zabrousit.Kroužky také k uchycení upraveny pro sklon.Vše podlepeno pryskyřicí , přetřeno CHP pastou, přelepeno Dynamatem.
Další EASCA Buchlovice.Trochu se to rysuje k lepšímu, výšky lepší a spodky krapet mohly být silnější.
Pardubice,ikdyž mi kluci znalí SQ soutěží poradily,hlídej si úroveň SW. v kufru. Při velkých teplotách se zvýši subbas.Poslechl jsem ,ale stáhl málo.Výsledek, moc subbasu.Stáhl jsem,ale mélo.Poslechl jsem si dost aut.Další rozhodování ohledně měničů.Stále mi to zvukově moc nesedí.ROZHODNUTO další upgrade.
Škoda těch kalot na středech. Nebude dlouho trvat a budeš je měnit, hned jak poznáš jejich omezení. Ozvučnice není nezbytně nutná. Záleží na měniči a použité frekvenci. V bazaru prodávám středy Focal Utopia BE. Byly v palubce jako Free-Air a hrály výborně.
Mrkni na toto téma o středech:
[ Link ] Všimni si také, jaké to vyvolalo reakce. No a kde jsou dnes kaloty :D
27.01.2015, 09:52 |
PekG Myslím, že už byly repra vyměněny a už není třeba měnit dál ;).
To:hifim@ni@k.Dík za info za článek.Rád jsem si ho přečetl.Ještě by mně zajímal článek od toho pana Sýkory.No já ukážu v dalších přízpěvcích jak jsem vyřešil středy.
Tak vybráno!SINFONI.Další upgrade, výšky.Řada MAESTOSO T25T.Nové reproduktory,nové domečky.
Středy CPRICCIA C89M.Palubka opět dolú.
27.01.2015, 20:56 |
skoki ako hodnotíš zmenu výšiek?
Výšky, jemnější a detailnější.
Kroužky,neboť mi zůstali po Iridiech větší otvory v palubce.
Kabeláž.
Palubka decentně dolů.
Uprava otvorů a zalepení kroužků.Lepeno Pryskyřicí.
Pokud zůstanu při středech v palubce,je plánovaná úprava uchycení a zvětšení litráže.To pro sezonu 2015.
Došlo i k výměně basú a to opět za SINFONI MAESTOSO T165W.
28.01.2015, 15:22 |
PekG ;)
Úprava kroužků,středovývh reproduktorů.
Bez potahové látky.
Jelikož T165W jsou hlubší musel jsem přidat kroužek 1.5cm.
29.01.2015, 21:36 |
Fonfy a ako to hra? :)
To:Fonfy Stále jsem ve stádiu ladění,ale vše hraje víc detailněji ,přesněji , středy mám puštěné od 400Hz,což u DLS Iridií to moc nehrálo.
Potaženo pruzvučnou látkou.
Můj názor na průzvučnou tkaninu je,že stlumí některé kmitočty.
Nynější stav.
29.01.2015, 22:57 |
Fonfy hned je to krajsie :) super praca ides paradne
Zbytečé navigace odstraněna a nahrazena digitální kontrolou napětí.
Pravá strana.
Časovky.
Strmosti a pásma.
EASCA Křivonoska,se zadařilo(Jirka z Revila ví co jsem mněl špatně).Člověk ve spěchu udělá základní chybu.
30.01.2015, 20:25 |
Chris pekne, reproduktorove kable si dal ake ?
Repro kabely mám zatím GLADEN LL 2.5, ale budu je mněnit za OEHLBACHY PRO IN 4X 1.5.
Ještě taková malá rada.Před demontáži dejme tomu palubky,vše foťte.Tato fotka mi zachránila tak dvě hodiny práce.Jak jsem vysouval palubku, zavadil jsem spodní hranou o tuto poj.skříň a vysunul tři pojistky.Díky fotce jsem hned věděl kam patří.
Zakončení sezony 2014,úspěšné.Chci poděkovat Jirkovi z Revila.Po tel.dotazech vždy poradil.Objednaný materiál hned poslal.Taky Tazimu(Pavel)za poslechové časy strávené v autě.Mnoho zkušeností člověk nazbírá na EASCA soutěžích a stanese SQ maniakem.
První kousek sestavy doma.SINFONI AMPLItude 150.2x
Poslední kousky.
SINFONI TEMPO ALLEGRO a ANDANTE.Pěkně zabalené.
a ked bi si chcel kabel tak mam DLS sck 2 x 3..4x4m
Celá sestava.
TO:domimezo.Můžeš dát foto?
mam to este v aute ale sa chystam to dat von
Jelikož Sinfoni mají malé průměry napěťových terminálů,musím vyměnit kabely,které mám 35 za 20 od rozvodného bloku.
nemusis ja som dal na kabel dutinku a potom za cinoval a obrusil do gulata
ano 4 az4,5m kus a mam 4x
V dalších příspěvcích ukážu jak jsem to vyřešil.
Domluvíme se přes email.O.K?
dutinky necinovat, ale crimpovat!
TO:nuclue,A důvod necinovat?
06.02.2015, 17:04 |
skoki tu sa to inak rozbieha :-) riadny posun od začiatku
Je třeba trochu vytopit garáž.
Příprava nářadí,demontáž bočnice.
S menšíma úpravami jsem namontoval zesilovače na místa kde byli původní zesiky.Napájecí kabely vymněněny za 20.Repro kabely rovněž upraveny,zakončené dutinkou a smršťovací bužírkou.Vše v opletu.
aleess pájená dutinka se může uklepat
1. Prechodovy odpor. Cin vedie podstatne horsie.
2. Ovela horsie je to, ze sa otrasmi vytrusi a kontakt nebude pevny a bude sa zohrievat. V najhorsom pripade vyhori... preto na drahe ani v automobiloch podla DIN musia byt vsetky silove vedenia krimpovane. Cin je zakazany, takisto sronovavie terminaly.
08.02.2015, 17:56 |
noclue | Upraveno: 2015-02-08 17:57:14
Dvojmo
TO:noclue.Dík.Tak okamžitě tři dutinky překopu.
Tak trochu budu laborovat.Středy do sloupků.Zkusím,jak to zahraje.U řiďiče mám strach,že mi palubka zhodí scénu.
Člověk to prostě musí vyzkoušet.
12.02.2015, 19:28 |
noclue | Upraveno: 2015-02-12 19:29:08
....
Tak po delší pauze,jsem se pustil na další práce.Lépe řečeno vyzkouším strředy na sloupky.
Začal jsem zhotovením menšího přípravku pro nasměrováni repra.Nevím jestli už to tu někdo dělal,ale pomocník dobrý.(ať se neřekne že se opakuji)
Hodněkrát jsem předělával domečky, tak teď vše najisto a s max. pečlivostí.
Řez krytu sloupků.Opatrně,vedu tama kabely.
Nasměrování.
Pravá strana.
Venkovní pohled.Tak a můžu laminovat.Ještě jedno foto, vedení signálových kabelů.
06.04.2015, 21:08 |
PekG Jsem zvědav na porovnání ;) a výsledek
Pár fotek s laminování.Postupně,jak se dostanu do garáže.Natažení punčochy.
Trošku šití.
Oba kousky.
Třikrát natřeno pryskyřicí.
Zalaminováno.
První vrstva tmelu a brousit.
Brousit, brousit,tmel brousit a stále tmel brousit.
Podařil se mi objem 0,6.dcl a 0,59.dcl.Menší objem dorovnám výřezem do krytu.
Koukám poslední fotka špatná,omlouván se.Pokračujem kyt, brousit.
Tak po zdlouhavém broušení a kytování hotovo a připraveno pro čalounika.Sehnat dobrého čalounika,který to udělá do měsíce PROBLÉM.
První soutěž Hradec,bez povrchové úpravy sloupků.Vytlumení rounem.
Montáž repra.
Vše směrováno na řidiče.
Středy Capriccio.
Konečně sloupky hotové.
Vnitřky natřeny Dynamatem.Objem 0.56 dcl.
tak si se konečně dočkal. myslím, že se vyplatilo si počkat....
co budeš dávat za středy?
kubíík:Vyplatilo se počkat stopro.Takhle bych to neudělal.No středy zkusím MM4.Uvidíme.
servus, preco mas v jednom stlpiku uzavretu ozvucnicu a v druhom "dieru"?
nuclue:už i v druhém sloupku je díra,uzavření přes sloupky.
Tak trošku jsem zamakal,ať se dostanu k ladění.Hned chybička z mé strany, nevešly se mi repra do domečků.Tak odlepit kraje a kroužky jemně zbrousit.
Pravá strana.
Jelikož je konec sezony,tak jsem začal pomalu s malýma dodělávkama a úpravami na audiu.K nové baterii repase držáku.Foto telefonem.
Dotlumení zadní části pod sedačkami.