Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > SQ 2015 BMW e46 coupe

 o Navštíveno 15522x o
o 15.02.2015, 11:38 | swep
Po předchozím soutěžním SQ projektu Opel Kadett ART collection [ Link ] jsem absolvoval pár srazů v sezóně 2014 s novým projektem v BMW e46 coupe. Sezónu 2015 bych chtěl již vzít od začátku.

Instalace je dokončena a v těchto dnech dolaďuji detaily.

V krátkosti k použitým komponentům

HU:
Clarion DRZ 9255

AMPs:
Genesis DualMono
Genesis DualMono

Drivers:
MicroPrecision 7.28MkII
MicroPrecision 7.16

Zatím hraji na dvoupásmový aktiv s přípravou pro full 4 way active. Pokud se podaří sehnat další dual mono, tak bych chtěl ještě letos nainstalovat stereo subwoofer.

Prioritou bylo zachovat co možná nejvíce sériový vzhled auta, takže jsem musel dobře promyslet, co a kam dát. Jediný prvek, který bohužel schovat nešel jsou výškové reproduktory, ty holt dostaly domečky na A-sloupcích.

Zde malá ochutnávka, než zpracuji fotogalerii z průběhu instalace.

foto k příspěvku  od swep



o 15.02.2015, 11:38 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 11:38 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 11:41 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:05 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:05 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:05 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:05 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:06 | swep
kabeláž připravena k instalaci do vozu | vše ve flexo opletech

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:15 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:19 | swep | Upraveno: 2015-02-15 12:19:53
napájení pro head unit | DC/DC converter

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:22 | swep
repro kabely | příprava pro 3 way front

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:25 | swep
signálové kabely | vedeny středem | 4 páry RCA - příprava pro 4 way

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:28 | swep
nutná úprava a fixace kabeláže

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:30 | swep
využití OEM fixačních bodů | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:34 | swep
vedení signálových kabelů středovou konzolí k HU

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:39 | swep
ochrana kabelů OEM průchodkami | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:39 | swep
ochrana kabelů OEM průchodkami | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:48 | swep
papírový muster pro kroužek pod středobas

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:48 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:56 | swep
následně vytvořit 3D model

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:56 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 12:58 | swep
no a díky Smětymu zrealizováno - dosedací plocha sedí perfektně

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 13:02 | swep
no .. jak už to tak bývá, není radno radovati se předčasně a tak přišel na řadu starý dobrý kamarád svěrák

po necelých 3 hodinách řezání jsem dostal správný úhel naklopení, který se ve výrobě bohužel díky nedopatření otočil o 180°

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 13:05 | swep
sedí skvěle

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 13:08 | swep
původně jsem doufal, že se mi podaří tomu vyhnout a nebude nutný zásah do karoserie, ale bohužel jsem musel přistoupit k radikálnímu střihu

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 13:11 | swep
nakonec to nebylo tak bolestivé

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 13:18 | swep
pozice je bohužel lehce nepříjemná z hlediska pojezdu stahovacího okna hned za měničem a výztuhy plechu (v levé části kruhu), která zabránila vytvoření díry v plnném kruhu. Jiná pozice v zhledem k zachování sériového vzhledu interiéru nebyla možná
o 15.02.2015, 13:36 | ivls | Upraveno: 2015-02-15 13:37:22
Pěkná práce ;-)

To ale trvalo, než jsi tam tu díru pod středobas udělal :-)
o 15.02.2015, 13:57 | MARWiN
Máš to pěkný Martine, ale jedna technická... aktuálně to vypadá dost podobně jako moje, alespoň to umístění a přesně díky takovému nešikovnému sklonu se mi v kroužku drží voda co steče po vnitřním plechu při dešti/myčce a samo mi to proteklo až dovnitř na koberec, takže bylo nutné vymyslet dovnitř nad kruh jakýsi okap který tu vodu svede bokem mimo kruh... řešil jsi už taky něco takového?
o 15.02.2015, 14:10 | PekG
super rád bzch se i s tebou už popral ;). Jinak jako Ivls mám stejný pocit že někdo říkal že se díra dělat nebude :D. Rád si poslechnu.
o 15.02.2015, 14:12 | petis
Parádní práce. Líbí se mi to! :-)
o 15.02.2015, 15:46 | swep
MARWiN ono to na fotce vypadá že to má sklon odvnitř, ale ten kroužek je vodorovně, teda myslim. Nahoře nad kroužkem je takový okap už na tom vnitřním plechu, pár deštivých jízd jsem absolvoval a zatím mi nikam nic nenateklo ;)
o 15.02.2015, 15:47 | swep
diky pánové, už to mám delší dobu nafoceno, jen jsem neměl čas to sem dát, samozřejmě že galerie pokračuje
o 15.02.2015, 15:58 | swep
tohle jistě mnozí znáte.. Ground Zero Gold [ Link ] od Jirky z Revila | tvrdil mi že jeden balík bude stačit .. no a mýlil se :D + jsem pak ještě vzal několik plátů Ground Zero ML [ Link ] | kromě toho jsem použil i starý dobrý vibraflex 25, jehož zbytek jsem měl v dílně | dveře natolik přibraly, že se stala drobná nehoda se závěsem dveří, který se tak trochu utrhnul z karoserie - každá mince má dvě strany :(

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:02 | swep
a jde se na to | čím menší čtverečky a více překryvů, tím lepší zpevňující účinek tlumení | pláty jsem dělil podle naznačených čar na alu fólii

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:05 | swep
přístup do dvěří kvalitní německé konstrukce je poměrně náročný a v konečném důsledku byl i bolestivý v podobě mnoha poranění rukou :)

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:08 | swep | Upraveno: 2015-02-15 16:08:50
začít je nutné odspodu směrem nahoru s překryvy cca 10 mm a více, pak stékající voda nebude zatékat pod prípadné netěsnosti a nebude podporovat korozi vnitřních plechů

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:12 | swep
vibraflex 25 jako spodní vrstva v místě za měničem (měl jsem ho jen zbytek necelý jeden plát), následně překryt GZ Gold a následně GZ ML

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:14 | swep
tady už schován pod GZ gold

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:17 | swep
ještě jsem našel detail vibralexu | velikost dílků volena cca 100x100 mm

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:22 | swep
jako horní vrstva Ground Zero ML | ten jsem již dal ve větších kusech, aby mi vystačil na větší plochu, jelikož jsem jej použil pouze na místech za reproduktory

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:27 | swep
ošetření antikorozním nátěrem díry ve vnitřním plechu

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:30 | swep
montáž kroužku a utěsnění drobných nepřesností pomocí polyesterového tmelu se skelnými vlákny

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:34 | swep
zatlumení pomocí Ground Zero ML - alubutyl s tlumící pěnou

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:42 | swep
sice jsem zastáne laminátu, ale vzhledem k úspoře hmotnosti jsem se rozhodl použít lehký pozinkovaný plech jako support pro tlumící pláty

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:44 | swep
levá strana uzavřena

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:55 | swep
pravá strana

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 16:56 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 17:01 | swep
zakončení kabeláže u středobasu a utěsnění mezi reproduktorem a kroužkem pomocí těsnící pěny od Gladenu [ Link ]

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 17:33 | Seat Power
Tohle me bude bavit,vypada to super!
o 15.02.2015, 18:37 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 18:38 | swep
čistá práce

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 18:49 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 19:37 | Směty
Máš to pěkné.
o 15.02.2015, 19:53 | BeetAudio.cz
Hodně vydařená instalace - klobouk dolů!
o 15.02.2015, 20:03 | swep
tak a jdeme na výškové reproduktory | bylo potřeba sehnat druhý pár obložení A-sloupků - což nebyl takový problém | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 20:22 | Chris
Pekna install, som zvedavy ci to bude smerovat ako s kadetom ;)

Ale mna by zaujimavo preco si daval GZDM ML?
Ak my zmysel tlmit kruzok aj z vnutra ?
Ked si daval gladen penu pod dosadaciu plochu repra, nebude to trochu pruzit pri basoch?
o 15.02.2015, 21:04 | swep
směřování výšek

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:05 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:05 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:06 | swep
směřuji symetricky jako obvykle

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:39 | swep
podařilo se mi zachovat airbagy

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:47 | swep
osvědčilo se mi staré froté prostěradlo jako základ pro laminaci, lepší než silonky, je totiž silnější

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:53 | swep
s tátou jsme dali dohromady ukrutné zařízení na měření hmotnosti | dokonale přesná váha | a jde se na to - tentokrát jsem si řekl, že zkusím epoxidovou místo polyesterové

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:54 | swep
a fungovalo to, tady už po nějakém tom tmelení

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:56 | swep
no tady nějaká kabeláž | narvat to do průchodky byl porod, ale když to zvládli ostatní, tak já samozřejmě taky | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 21:57 | swep
použití OEM průchodky po lehké modifikaci | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 22:03 | swep
zakončení kabelů, musel jsem použít textilní izolační pásku místo smršťovacích bužírek, jelikož jsou hodně tuhé a potřeboval jsem v tomto místě co možná nejlepší flexibilitu

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 22:07 | swep
myslím, že to dopadlo docela dobře | MicroPrecision 7.28mkII

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 22:09 | swep | Upraveno: 2015-02-15 22:12:08
ještě bych to nechal jednou potáhnout, zatím to nesplňuje moje představy

foto k příspěvku  od swep

o 15.02.2015, 22:49 | swep
Chris - to tlumení má pěnu a mělo by to lépe pohlcovat stojaté vlnění, kroužek jsem tlumil hlavně kvůli tomu aby se mi vlny rozbily a neodrážely od hliníkové stěny kroužku a těsnící pěna mezi středobasem a kroužkem je utažený docela na fest, takže to je celkem v pohodě ;) myslím že to je docela dobře udělaný, pokaždé se snažím to udělat o trochu lépe než minule
o 16.02.2015, 08:26 | aleess
Pěkná instalace.Jaké jsi použil repro kabely?
o 16.02.2015, 09:00 | skoki
veľmi pekná montáž, sa tu e46-ky nejak rozmáhajú :-D tie krúžky na repro sú paráda ale zaujímalo by ma bližšie info ohľadom rádia ako ho tam budeš mať zakomponované
o 16.02.2015, 18:50 | swep
reprokabely pozice v kufru, tak abych vše schoval, musel jsem dost laborovat, kudy a jak je táhnout, nakonec jsem našel šikovnou skulinu pod originálním trimem | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 18:50 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 18:51 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 18:52 | swep
pro pozici zesilovačů, které jsem si dal za cíl schovat pod originální podlahu - jelikož BMW tam má úžasný prostor, který jsem prostě musel využít - jsem si vyrobil taky muster

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 18:58 | swep | Upraveno: 2015-02-16 19:00:21

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:08 | swep
rozhodl jsem se, že nepoužiju v téhle instalaci MDF, takže jsem se rozhodl pro hliník

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:12 | swep
zatím je konstrukce šroubovaná, ale jakmile odladím počet zesilovačů, tak nechám svařit konstrukci ze silnějších profilů

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:15 | swep
další nepříjemnost, která musela být modifikována - šroub pro uchycení rezervního kola

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:17 | swep
nic s čím by si stará kvalitní pila neporadila

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:21 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:26 | swep
ještě jeden by se tam vejít mohl, buď ještě dualmono nebo fourchannel | Genesis amps

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:35 | swep
napájecí kabeláž ještě nemám zdokumentovanou, ale díky tomu, že BMW s víceválcovými motory má akumulátor v kufru, odpadlo docela dost problémů s taháním kabeláže přes celé auto, takže díky | BMW solution

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:44 | swep
aby měl skoki trochu radost, tak instalace head unit | Clarion DRZ9255 | the best unit ever

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:47 | swep
bylo potřeba najít správnou pozici pro DC/DC converter, našel jsem ideální místo, dokonce tam na mne čekala přihrádka, kterou jsem bohužel taky musel trochu kuchnout | BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:50 | swep
trocha lidové tvořivosti, které jsem se musel zbavit (je vidět i na předchozí fotce)

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:53 | swep
přihrádka upravena, doplněn suchý zip, na kterém bude držet converter

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 19:56 | swep
šuplík zpět na místě

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:01 | swep
zakončení kabeláže napájení pro DC/DC converter

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:05 | swep
zakončení kabeláže propojující DC/DC a head unit | Clarion

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:08 | swep
tady v plné své kráse a síle | Clarion

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:11 | swep
přihrádku jsem vypolstroval pěnou od Gladenu

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:13 | swep
perfektní práce | Clarion and BMW part

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:19 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:23 | swep

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:25 | swep
někdo tvrdil, že ho tam nedostanu

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:27 | MARWiN
trochu utopený ne? to budeš mít origo rádio jako krytku nebo co jsi to prováděl s tím origo panelem?
o 16.02.2015, 20:28 | Toxxx
Pekne ti to ide. Krásna inštalácia! Sa teším až uvidím keď sa stretneme :) Prípadne kam budeš dávať stredy?
o 16.02.2015, 20:31 | swep
no a já ho tam dostal dokonce se zachováním OEM vzhledu, na krytce pracuji, bude funkční a pokud se podaří i motoricky sklápěcí

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:34 | swep
celkem elegantní řešení

foto k příspěvku  od swep

o 16.02.2015, 20:37 | swep
Toxxx středy zatím neplánuju, ještě nemám ani vyřešený sub basové pásmo

MARWiN ano přesně tak to bude, Clarion nemá odnímatelný panel
o 16.02.2015, 20:39 | swep
tak co skoki, docela fajn řešení, což? Už s tím jezdím víc než půl roku a funguje to skvěle, teď ještě dokončuji krytku před rádio a pak to bude teprve paráda
o 16.02.2015, 20:43 | swep
aleess kabely pro středobasy jsou od AIV nějaká základní série a pro výšky jsou twistované stříbřené AIV Black Planet
o 16.02.2015, 20:51 | skoki
vyzerá to zaujímavo, čiže plánuješ origo tlačitkami ovládať clarion a motoricky odklápať ten "panel" aby si tam vedel vložiť CD. Aj display vyvedieš do toho panelu?
o 16.02.2015, 21:14 | swep | Upraveno: 2015-02-16 21:16:15
Jako základ pro ovládání clarionu jsem použil dálkový ovladač, tedy panel bude umět základní funkce hlasitost, přeskakování skladeb, zapínání a vypínání, to vše bude fungovat přes IR rozhraní.
Dále bude panel mít funkci na zapnutí celého systému, chtěl bych aby taky fungovalo kompletní podsvícení panelu. Spousta tlačítek bude slepých, ale pro vizuální dojem to bude dostatečné.

Display bohužel do panelu vyvádět nebudu, musel bych zasáhnout do rádia a to mi pravidla EASCA ani EMMA neumožňují + by to bylo dost náročné a musel by mi s tím někdo fundovaný pomoci. Shodou okolností ale originální výřez vpanelu je ve stejné pozici jako display na clarionu a tak bude na display vidět přes okýnko v panelu, tam bude sklíčko potaženo oranžovou fólií a díky tomu, že clarion má bílé podsvícení dosáhnu sjednocení barevného vzhledu s osvětlením interiéru.

Motoricky sklápět panel mám v plánu, ale ještě jsem zcela nepromyslel kinematiku pohybu a samotný pohon, ale to se poddá.
o 16.02.2015, 21:25 | MARWiN
jen bych podotknul že easca toto umožňuje a je to i odsouhlasené od Manuela...jelikož je to jenom zlepšení ovládání a nemá vliv na zvuk, protože v dnešní době je čím dál větší problém kam schovat HU u nových aut, kde je vše integrováno do nějaké multimediální zrůdy...
ale byla by to škoda kuchat
o 16.02.2015, 22:15 | swep
MARWiN děkuji za upřesnění, takže pokud to zvládneš, tak ti to svěřím ;)
o 09.03.2015, 18:01 | swep
tak jsme myslel, že pořídím sub a někdo měl bohužel jiný názor..

foto k příspěvku  od swep

o 10.03.2015, 14:00 | kubiik
Boleslav? :(
o 10.03.2015, 14:06 | pepe689
no zrcatka co nikdo nechtel ani za 2000 ty nadelas :-((ne vazne curaci
o 10.03.2015, 14:06 | pepe689
no zrcatka co nikdo nechtel ani za 2000 ty nadelas :-((ne vazne curaci
o 10.03.2015, 19:33 | swep
pepe689 to vis, kdyby to aspoň neponičilo lak na dveřích, tak to sere pes, už mám zarezervované druhé za 14 stovek, ale i tak mě to sere
o 10.03.2015, 20:44 | Chris
njn, curakov je jak maku, take auto by si zasluzilo garaz
o 11.03.2015, 05:30 | PekG
Zmrdi, na to neni co jineho rict:(.
o 11.03.2015, 07:23 | Marťas1
tak to nasere...
o 14.03.2015, 20:11 | radaman
smutny...jedno krásmý auto a 5 000 000 zavistivich čechů :-( ještě že jen tak ;-)
o 15.03.2015, 18:48 | Toxxx
Fakt kreténi:( Toto nepochopím.
o 06.07.2015, 13:27 | swep
tak jsem v sobotu vyrazil na Mimoň, na to, že to byla moje letošní první účast, to nedopadlo špatně. Počasí extrémní, účast poměrně slušná i přes to šílené vedro, musím říct, že auta v kategoriích sql mini a funi mne velmi mile překvapila.
o 06.07.2015, 19:02 | kubiik
no chtěl jsem si poslechnout, ale v tom vedru se mi pak vůbec nechtělo. ale tak snad se ještě ukážeš nebo dáme sraz někde tady v té naší díře...
o 15.01.2018, 23:53 | swep
Docela dlouho jsem tu nepostnul nějakou aktualizaci.
Ten ovládací panel pro HU jsem dokončil, je funkční, zatím jsem neměl možnost vyřešit jeho vyklápení, takže se musí nasazovat ručně.

Auto jsem na podzim 2015 rozsekal a už dva roky ho dávám dohromady. V současné době je hudba venku, auto je po laku a vypadá takhle:

foto k příspěvku  od swep

o 13.11.2020, 07:59 | swep | Upraveno: 2020-11-13 09:02:48
Po delší době update.

foto k příspěvku  od swep

o 13.11.2020, 13:35 | Seat Power
Pěkný
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3379 sekund.