Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Auto vs diskotéka

 o Navštíveno 4329x o
o 02.03.2015, 21:40 | Jerry159
Chci se zeptat abych to měl černé na bílém.... mladej táta si dělá ozvučení sám a dělá DJ ... jedna se mi o to že třeba já jsem měl KIcker 12" l7 a říká že kdyby pustil ze svého zesíku který má tak čistého sínusu tak ho odpálí ... já mu říkám že já na něm měl EA2000 D (myslím že to tak bylo označení ) ten měl naměřeno 2,2kW ve 2ohm a dohadovat se s ním že to není možný mít takovej výkon v autě a podobně .... tak co mě o tom řeknete vy ? Ptal se mě proč si tam nedám normální PA repro....


o 02.03.2015, 21:59 | hotdog
protože PA repro funguje ve velkém prostoru ale ne v autě a nezahraje nízké frekvence? už se to tu řešilo milionkrát. někdo si nechal poradit někdo ne. at to vyzkouší a uvidí :-)
o 03.03.2015, 06:06 | Jerry159
Ted ještě to aby věděl ze zesilovače co maji výkon v RMS pres 1-2kW tak mu to dokázat ukazoval jsem mu videa na YouTube kde se to měří a podobně ... Hovno platné :-D
o 03.03.2015, 07:51 | Rocco.
Tam neni ten zásadní problém v zesilovačích, ale v reproduktorech.
Zesilovač má zkutečně 1,2 Kw a to díky tomu, že je v něm měnič napětí. Ten změní 12V třeba na 100 000V a s tim ten zesík dokáže takové výkony.

A repro máme takové gumáky s malou citlivostí.. pro to aby to hrálo potřebujem x kilovat a proto mu asi přijde, že tam ten výkon neni. Je zviklej, že s 200 watama ozvučí celou diskotéku a je to pravda... protože maj PA repra s jinou konstrukcí, která bohužel v uzavřeném autě nefunguji.
o 04.03.2015, 19:00 | Zdeny60
Ach jo. Nou cement...

Tak trochu fyziky:

Ohmův zákon. R=U/I a z něho další odvozené vzorce, napříkald P=U*I, kdy P = výkon ve wattech, U = napětí ve voltech a I = produd v ampérech.
Zesík má výkon 1000W, tedy 1kW. Aby byl schopen tohoto výkonu dosáhnout, pracujerv můstkovém zapojení, protožw jako standard by to bylo sice možné, ale obtížné. Ale pojďme uvažovat stndardní řešení, kdy je napáje symetrikou kolem +/-65V. Tedy napájecí napětí je 130V. Výkon 1000W, Při účinnosti kolem 50% bude příkon 2000W. P=U*I, z toho plyne 2000/130=15A, za předpokladu, že napájení bude tvrdé jak česká koruna a neklesne a ni o volt. Jenže ono klesnea při tom výkonu bude tak odhadem 120V, když to dobře půjde. Pak I=16,6A.
Měnič bude mít při tomto proud mizernou účinnost,. odahduji kolem 40ˇ%. Tzn, aby dal proud na výstupu 17A, musí ze dzroje cucat cca 42,5A.

Takže žádný ultravysoký napětí, ale běžné napájení zesíků obvyklého výkonu. Pro ozvučení je třeba započítat v úvahu další faktory. zesi,ovač máme vyřešený, ale alfa omega josu reproduktory, resp. jejich citlivost a to zejména na středovém pásmu a pak na basecha výškách. Protože vše souvoisí se vším, tak čím citlivější reproduktor, tím potřebuje k dosažení určité mezní hluboko frekvence větší objem. Tak tomu je skutečně u PA reproduktorů Například pro výkon basové horny na 40Hz by musela mít objem tisíců litrů. proto, aby toho byla schopna, se jí pomáhá zvukovodem, který zvyšuje její účinnost. Jak na basech, tak se to dělá i u středobasových a středových sekcí. Do auta tisícilitrovou bednu dát nejde, nejde tam dát ani bedna se zvukovodem. proto se jde meniči s menší citlivostí, které dosáhnou stejě nízkého kmitočtu, ale s adaleko menším objemem, jenže zase endají stejný akustický tlak v dB. Trochu se tomu dá pomoci buď koncepcí BR, nebo BP ozvučnice. Jenže - při daných výkonech nastává druhý problém - nadměrná velikost výchylky membrány = nárůst zkreslení na daném kmitočtu, nezřídka i poškození měniče. Cesta tedy povede přes vysoký počet měničů s nižší citlivostí a větší zatížitelnstí, což však klade exctrémní nároky na zesilovače. A to zase na napájení resp. napájecí proudy. To zase znamená nárůst počtu AKB v autě a k tomu nutnost použít silné vodiče.
Zatím jsem hovořil o jednom teoretickém zesilovači. Když bude potřeba slušný výkn pro napájení dejme tomu 4 basových měničů s malou(menší citlivostí kolem 86dB), potřebumeme cca 4kW = cca 4x42,5A = rund cca 170A... Kde jous středy a výšky?

Jinak pro dokreslení? když hraje Luboš Andršt na své kytarové lampové kombo někde v kulturáku sólo, ve šoičkách výkon vyletí na závratných 30W :-)))Jenže jeho bedna má citlivost přes 100dB a kmitočtový rozsah omezen dole na cca 60Hz, pak to dost klesá. V bytových podmínkách pro běžnou hlasitost bereme ze zesáku průměrných X jednotekwatů, ve špičkách si bedna trošku hladovější cucne ke 200W, aniž by to člověk příliš registroval.
o 04.03.2015, 23:14 | MARWiN
OT: Zdeny: jak můžeš vidět, cca 1000L do auta jde :D je tu téma o Flíčkově RAVce :D
o 05.03.2015, 16:52 | Zdeny60
Asi jde. Nicméně-není to běžný. Spíše jsem chtěl poukázat na to, jak to řešit jinou cestou, než nějakými PAčky:-)
Jinak v autě cokoliv je vždy kompromis.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3173 sekund.