Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Ladění bassreflexové ozvučnice

 o Navštíveno 8462x o
o 07.11.2015, 06:42 | aPino
Ahoj všem, mám aktivní subwoofer v kufru a ten je nemastný neslaný a už bych chtěl něco pořádného. Jsem v tomhle úplná začátečník a i po přečtení mnoha článků mám pár nejasností. Chtěl bych si postavit bassreflexovou ozvučnici. Začal jsem tím že jsem si vybral pár repráků a ke každému z nich jsem si pomocí vzorce V= Vas/((Qtc/Qts)^2-1) vypočítal objem. Už tady přišla první nejasnost, a to byl činitel jakosti uzavřené ozvučnice Qtc, který si volím sám podle tabulky. Linkwitz, Bessel, atd... Jenže u některých reproduktorů i při zvolení nejnižší hodnoty Qtc, tedy 0,5 mi přišla výsledná litráž moc malá. Konkrétní reproduktor měl činitel jakosti reproduktoru Qts 0,26 a někde jsem se dočetl že pro basreflex je Qts vhodný nad 0,3. Další zvolený reproduktor měl tuto hodnotu 0,4 a litráž se mi už zdála v pořádku. Potom přišlo navržení ozvučnice a ladění bassreflexu. Hned na začátku jsem si vybral mezi dvěma dostupnými nátrubky. Jeden měl průměr 8cm a druhý 9cm. Stáhnul jsem si freeware program WinISD Pro a vložil jsem do něj hodnoty reproduktoru, litráž bedny a průměr bassreflexu. Závěrem bych se chtěl zeptat na pár otázek abych byl chytřejší :)