Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Octavia I combi-rady pro začátečníka

 o Navštíveno 10193x o
o 10.10.2016, 14:38 | Mar
Ahoj ve spolek, oborem nepolíbený bych rád požádal jestli byste mě trochu nepovodili za ručičku.
Chtěl bych trochu rozehrát oktávku při příležitosti demontáže půlky interiéru. Můj cíl: příjemně ozvučit auto na běžný poslech a cestování. Rozhodně nechci blikající diskotéku, soutěžit a šaškovat na benzínce a na 99 procent nebudu dál pokračovat. Nejsem audiofil, takže bych rád za málo peněz rozumnej standard. Aktuálně mám Clarion NX702e a nechci ho měnit + ňáký blaupunkt nic moc kompa a špatně vytlumený přední dveře. Chci instalaci co nejmíň komplikovanou, viditelnou a zasahující do prostoru. Představuju si jeden zesilovač v bočnici+nějakej malej subwoofer v bočnici kufru a samozřejmě kloudný kompa.
Moje otázky: 1)základ-aktiv nebo pasiv? Skoro bych zkusil aktiv (když už...)
2) jaký tlumení a kde všude to má reálně smysl pro můj účel? Prostě dobře funkčně a ať toho není 2 metráky
3) jakým způsobem se vůbec orientovat ve výkonech, který bych měl potřebovat?
Snažím si nějak sesumírovat záladní postup a budu pokračovat v otázkách, když se mi nevysmějete. Díky za každou dobrou radu, odkaz k samostudiu...


o 10.10.2016, 15:08 | Milhauzz
1, úplně bude stačit, pokud natáhneš min 2x RCA od rádia do kufru (k budoucím zesilovačům), to samé platí o repro kabeláži - tj. ke každému měniči- Tím budeš mít základ jak pro aktiv, tak i pasiv. V případě potřeby jen zapojíš jinak.
2, je toho dneska dost, značku radit nebudu, ale určitě přední dveře, O1 si zaslouží i trochu na přední podlahu, kufr udělá taky dost - spíš jen komformita - méně hluku a pokud bude woofer, tak páté dveře. Dveře ale na 100% určitě.
3, selským rozumem. Pokud se budeme bavit o dvoupásmovém aktivu, tj. přední středobasy a výšky + woofer, tak když budou výkony reálné, tak 4x80 + 250na woofer stačí na krásný hraní.
o 10.10.2016, 16:48 | Mar
Pěkně děkuju za reakci(bez ironie).
Moje rádio by mělo umět 2 a 3 aktiv. Myslel jsem, že by bylo dobrý natáhnout všechny RCA už od rádia a nechat propusti na něm, holt se nechají eventuelně nezapojený. Je blbost si je udělat sám na míru? Jaký vhodný metrážový kabel a cinche? Totéž reprokabely-vyrobit kroucenou dvoulinku? Průřez?
Asi trochu pletu bič z hovna, ale chci vytěžit maximum na práci a platit co nejmíň na hotových výrobcích, který pro mě (možná) nemají smysl. Pájení, krimpování atd není problém
K tlumení-právě poměr cena výkon mě zajímá. Mám tam 2mm tecsound, samozřejmě proti origu velkej rozdíl, ale není to ono. Možná jsem napoprvý nezvlád zpracování, možná to chce něco lepšího-fakt nevím. Dělal jsem tím ještě bráchovu feldu a tam to maká podstatně líp bych řek.
o 11.10.2016, 09:51 | Milhauzz
S kabeláží to je vždy otázka priorit. Buď si můžeš koupit "lepší" signálovou kabeláž a mít to z krku, ale také se můžeš pěkně napálit. Existuje hodně kabelů, co jsou spíš naleštěná bída - hlavně že mají zlato a flexo oplet, narazíš ale i na hodně dobré, ale už musíš mít zkušenosti. Značky uvádět nebudu, protože nikomu nechci kazit prodejní aktivity :)

Osobně jsem po všech zkušenostech, ještě když sem byl zapálenej, volil signálovou kabeláž v metráži, použil jsem Tasker [ Link ] viděno i v tomto článku [ Link ] a konektory Rean. Existuje i tato [ Link ] varinata, na kterou jsou dobré ohlasy. Nevýhoda je, že i s flexo opletem, aby to vypadalo, se vydáš z peněz, výhoda ale je, že si to uděláš na míru a poctivě. Co se týče repro kabeláže, používal jsem Neotech - hlavně kvůli mechanické pevnosti v tahu. Nicméně dnes už existuje spousta jiných kabelů, které do ceny 100kč/m mají výborné vlastnosti. Já byl úchyl, takže i na výšky sem používal 3mm2 :)

V ranných začátcích jsem třeba tlumil Vibraflexem, viz tady [ Link ] - to je jen tip, proč třeba tlumit i kufr :) Ale budu se opakovat, tlumících materiálů je mraky, stačí kvalitní, klidně i tenký ale s alu fólií.
o 11.10.2016, 09:57 | Milhauzz
Tady jsem našel svoje staré instalace do O1, třeba ti to pomůže:
[ Link ]
[ Link ]

Fíha, to už je nějakej rok :) Auta po tom už byla vykáblovaná lépe :)
o 11.10.2016, 12:14 | Milhauzz
Ještě mě napadlo, Kubikova instalace by ti mohla být velkou inspirací: [ Link ]

Pěkný čtení přeju :)
o 12.10.2016, 16:51 | Ravo
jojo, jak píše milhauzz, jen bych dozadu natáhl tři páry RCA aby jsi to měl nachystáno na aktiv (1x výšky, 1x střebobas, 1x SW)

Jinak ještě trošku inspirace tady, jóoo tenkrát jsme s Milhazzem dobře magořili :D
[ Link ]

Jinak pokud chceš SW do levé bočnice, doporučuju koupit hotový box, větší SW jako 10" tam nemá smysl rvát protože ti budou chybět litry. Takže nečekej nějáký megabasy, spíš to jen podpoří spodní pásmo, ale zase budou ty basy pěkný rychlý kontrolovaný. Pro inspiraci pár fotek mýho boxu - velmi praktické řešení.

foto k příspěvku  od Ravo

o 12.10.2016, 16:51 | Ravo

foto k příspěvku  od Ravo

o 12.10.2016, 16:52 | Ravo

foto k příspěvku  od Ravo

o 12.10.2016, 18:46 | Mar
Super, díky moc pánové, mám o čem přemejšlet.
Ravo: něco takovýho mám v plánu, původní využití auta je priorita a fakt nepotřebuju aby to hrálo víc, než se dá bez problémů snášet 2 hodiny v kuse. Nic krásnýho na chlubení, řekněme přísně funkčně a účelově.
Nic proti vám "pacientům" mně prostě neudělá radost logo "premiový" značky na kabelu nebo tlumení, designovej oplet atd, když něco míň věhlasnýho poslouží pro moji potřebu stejně dobře. Přesně tyhle rady a zdůvodnění se mi líbí-tohle je dobrý pro to a to a tohle už pro tebe nemá význam
o 18.10.2016, 20:02 | Mar
Silent coat M2 nebo Ground zero GZDM AB? Má někdo porovnání? Jsou za hodně podobnou cenu a bude toho dost...
o 18.10.2016, 23:02 | CarMedia.cz (P)
Ani jeden. Oba materiály jsou například oproti VBF Noise Protection dražší. Klame jen nízká cena, protože se jedná o malé přířezy a i s nižšími gramážemi butylu. Příkladem VBF 20 vychází levněji, přitom je z nich nejlepší. Viz [ Link ]

Jinak akorát jsme dodělali jednu Octavii. Tak můžeš mrknout [ Link ]
o 18.10.2016, 23:45 | rebel
Neřekl bych horší, ale jsou i jiné dostupné značky :D

ctk 2,5 [ Link ]
ješte lepší gramáž
Nehodlam se tu přít co je lepší nebo není.Řekl by sem, že je uplne jedno jake tlumení to bude jen aby byla folie aspon komlem 0,1mm a butyl nede 2-3mm

Více je zbytečné a blbě se stím dělá

A jinak rozměr je stejnej gz50*70cm ctk50*70cm vbf50*70cm a stp50*75cm

:D
o 19.10.2016, 01:20 | CarMedia.cz (P)
Rebel: vim, že matematika dělá všeobecně lidem problém. Nebudu se zastávat jen VBF, ale to, že jsme na něj přešli právě z GZ má své opodstatnění. CTK v ceně 895,-Kč/m neni pro mě atraktivní tlumeni, když VBF 20 vyjde na 625,-Kč/m a VBF 30 na 797,-Kč/m.
o 19.10.2016, 10:53 | rebel
CarMedia.cz
matematika mě nedělá problém
Jen sem myslel jak si psal,že je to nejlepší tlumení
( je z nich nejlepší).
Cenově na koncáka možná ano.

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3171 sekund.