Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Správné zapojení kabeláže

 o Navštíveno 7608x o
o 06.06.2017, 14:54 | D ´ice
Ahoj mám dotaz ohledně toho jak by měly správně vypadat koncovky jednotlivých kabelů (napájecí, reproduktorové...), dělá se x možností dutinek, oček, vidliček... Jde mi o to, jak by to správně mělo vypadat, co propájet, co ne, popřípadě jak to zapojit aby to vypadalo dobře a i správně fungovalo. Pár sestav už jsem si sestavil, ale s tímhle jsem si nikdy moc hlavu nedělal, ale tentokrát si s tím chci víc vyhrát. Sestava bude jen pro běžný poslech 5-ti kanál Helix DB5, reproduktory Gladen M165 V2 a coax, subwoofer Gladen rsx X12.

Uvítám foto a popis jak koncovky správně nainstalovat, díky ;)


o 06.06.2017, 17:03 | kiklop32 | Upraveno: 2017-06-06 17:05:39
Taky jsem teď předělával auto.

Napájecí kabeláž, na jednu stranu přilisovat oko. Měl jsem i připájené, ale je s tím moc sraní. Na konce jsem dal dutinky, u nějakých zesilovačů mám problém kabel vytáhnout i se šroubem komplet venku. Jsem radši když ten kabel drží a bude po dobu života instalace, než to okecávat přechodovým odporem, žádnou změnu v napětí jsem nepozoroval.

Reproduktorová
dlouho jsem šel vždy kabelem do zesilovače, pak jsem kde to šlo dal vidličky a teď jsem je ještě propájel. Změna žádná jen to líp vypadá. U výšek by bylo asi konektory lepši jen nalisovat ( pokud výška má jen kabel a ne "terminál" ), také jsem s citem propájel a žádné problémy, ale ani zlepšení se nekonalo.
o 06.06.2017, 18:08 | D ´ice
A když se zeptám uplně blbě. Nějak mi hlava nebere jak bude dutinka držet na kabelu. To se tam jen nasadí a konec zaletovat, aby z toho kabelu nesjela?
o 06.06.2017, 18:39 | kiklop32
nasadíš ji na kabel, v tu chvíli nedrží, pak to celé zasuneš do zesíku a šroubuješ, ten šroub to v podstatě slisuje k sobě a dutinka kolem šroubu hranu ( kráter kde místo dopadu je šroub ) a ta hrana drží vůči tomu šroubu a kabelu
o 06.06.2017, 19:37 | Draxx
Anebo tu dutinku proste nalisujes = )
o 06.06.2017, 20:14 | kiklop32
A proč by to dělal?
o 07.06.2017, 06:12 | oberon
@kyklop32: No pretoze k tomu su urcene tie lisovacie dutinky, hlavne preto... Ale nemusi, drzat budu aj tak, ako si to popisal ty. Ja som svoje tiez nelisoval, pretoze v zosiku sa tak ci tak zdeformuju inac.
o 07.06.2017, 08:02 | kiklop32
oberon

tak ukaž foto jak na to. Já je třeba dostal do zesíků v origo stavu velmi těsně, a u mona jsem je musel trochu pokrátit a když jsem na nich udělal trochu hranu, tak už do něj nešli.

Youtube video:
o 07.06.2017, 09:02 | oberon
Aby som aj zmysluplne prispel do debaty, tak ti poradim toto: (fotky mozno neskor)


1. NAPAJACIE KABLE (+/- od akumulatora):

- Pri aku: lisovane oka ( [ Link ] ) - ja pouzivam hydraul. lisovacie klieste ( [ Link ] ), jednoducho sa s nimi pracuje, super vec.

- Pri zosikoch / distrib. blokoch: lisovacie dutinky ( [ Link ] , [ Link ] ), avsak ako som uz pisal, nelisujem ich iba pritiahnem skrutkou na zosiku/distr. bloku


2. REPRO KABLE

- na strane zosilnovaca: ja iba pocinujem koniec kabla ale krajsie by to bolo s nalisovanou dutinkou

- na strane reproduktora: davam tam FASTON konektory [ Link ] (ktore su aj na reproduktoroch, pokial tam nie je 'terminal'), na ktore nemam lis. klieste - 'zalisujem' tenkymi komb. kliestami a pricinujem


Vsetky prechody z kabla na ocka/dutinky/cin samozrejme izolujem zmrstovacou buzirkou
o 07.06.2017, 15:30 | D ´ice
Všechno celkem pochopitelně rozepsáno, děkuji všem ;)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3239 sekund.