
Navštíveno 4889x


14.02.2009, 12:08 |
Komba Jakpak by se dalo co nejjednodušeji snížit předek na naftovém peugeotu 205 aniž bych musel kupovat pera?..díky za nápady
seřízni original pera o zavit nebo dva :)))))

14.02.2009, 12:38 |
Komba to jsem si tak trochu myslel,ale nesnížím tím tvrdost?Nebo je jedno jestli tam jsou dva nebo tři závity a bude to pružit stejně?
hlavne je to prasecina :)))) ja osobne s tim zkusenosti nemam ale znamej na mondeu combi chtel seriznout o pul zavit a nak to uriz blbe tak nakonec musel o 2 zavity (taky jen předek) bylo to nizko jak prase ale rikal ze jezdit se s tim da vpohode ze to nijak neplave nic, tak nevim. Co sem zas slysel okolo je to prej o hubu.. uvidis co ti tu napisou ostatni
pružit to bude stejně, akorád to bude nižší......... ale tohle jsme dělali před hodně lety na šádynách a když už jsou dnes pružiny za "pár korun" tak nevím no, odstupem času jsme to říkali "prasečina" ;-)

14.02.2009, 12:59 |
Komba Jasný no,vlastně když máš nový pera tak maj na obou stranách rovně smotaný plochy,aby sedly do misek,ale když se uříznou kousky tak tam bude šikmina a muže to dělat bordel jak řikáš ty viď....uvidime co mi ještě někdo poví
jo a jinak originál pružiny jsou měký, což u sníženýho auta není ůplně žádoucí, jelikož když to máš níž a stejně měký jsou tam určitá nebezpečí ( škrtání kol, nárazníku při nerovnostech atd - teda v těch extrémějších případech ;-)

14.02.2009, 13:25 |
Komba Takže se už neni na co ptát a je to vyřešený...díky za informace a uvidim co stim udělam
Když už je tu prasečina, co by řezání,tak co další a to nahřátí a stlačení na požadovanou výšku?:)
kdyz to snizis tak se ti rozmrda geometrie, bude ti to vytahovat poloosy z prevodovky pri propruzeni atd atd.
Thomas: pružit to stejně nebude, na stlačení o stejnou vzdálenost budeš potřebovat u seříznuté větší sílu, tudíž bude tužší
kdysi sem měl 205ku.uříznul sem pružiny postupně po půl závitech a zkoušel sem coto dělá.a jeto nanic,origo je předpružená atím tvrdá,po skrácení se stím nedalo jezdit,byloto měké a tlumiče chodily na doraz.zbylymě sportovní péra WEITEC cena:1500

14.02.2009, 16:47 |
Komba Teď jsem ještě zkušenější:)...takže neřezat v žádném případě.Ta cena od timona kdyby byla 1000,možná 1100:D tak bych to za to ještě dal.Protože auto stejně převezme kámoš,tak do toho nechci moc dávat no.Jo a o kolik je to snížený,páč mam trošku víš předek než zadek?
jasemto neměřil.ale předek je níž než zadek a jeto pěkně tvrdší(ne zas moc)a stača nato serie tlumiče.jak nejsi nejaký syčák :) taktije dám na 1000,-jak chceš,ležija tady

14.02.2009, 17:16 |
Komba He hé:),tak to je paráda.Aspoň bych to měl vyřešený za kačku.Nevadí když se ti tam budou ještě týden válet?Beztak je máš schovaný tak rok minimálně ne?:)...ale počítej se mnou.Příští týden se ti ozvu
sutam už chvilu,jasem ani inz.nedával,semsi řikal,žesa časem nekdo omete.jak,taksa pak nejak ozvi


14.02.2009, 18:22 |
zazaa no ja konkretne na 205ce sem serizle pera mel .... byl to teda benzin, ale najezdil sem s tim prez 100tis. km bez problemu
jak uz bylo napsane seriznutim se pruzina pritvrdi a ne zmekne a zas takova prasarna to neni ... pokud se uriznou ty zaverne zavity a nebo se konecek nahreje a udela se novej tak to je uplne v pohode
no jásem ještě nezažil aby zkrátěním stvrdla.akorát to chodí častěj na doraz.při zkrátění to nemá žádné předpětí.s tvrdými pruž.jeto nebe a dudy.jinak by každý řezal než kupoval sporty.kor těžký dízl
jinak máš dobrý že ti vydržely když jsi koneček nahřál, já viděl už pár pružin který díky nahřátí a poupravení potom po určité době praskly! ;-)

14.02.2009, 21:05 |
zazaa timon.z: doporucuju ucebnici fyziky pak uveris ze zkracenim o zavit ta pruzina opravdu bude tvrdsi :)
Thomas987: ja ho nenahrival, ale kdybych to delal tak je pak urcite nehodim do vody aby se to zakalilo a prasklo :)
no psal jsi to jakože jsi to nahříval a ohýbal. Tak nemusí se to dávat do vody aby to prasklo potom při používání to praská, s čímž jsem se setkal již.... ;-) nastěstí ne na mým autě.....
zazaa:akorát každé péro je počítané na určitý zkrut drátu zčeho je vyrobené.když mu závit ubereš,tak ostatní závity jsou namáhané víc a tím dávají větší odpor(toje relativně tvrdé).jenže při větším namáhání si docílil toho,že drát pruží za svou mez,kde je měkčí,až nakonec praskne.tobyto zkracované péro muselo být dimenzované na větší zkrut,ato určitě není.a stím nahříváním,tobych už vůbec nedělal,touž je sebevražda.toje lepší tam dát péra z jiného auta.stejně sport.péra jsou dnes za babku,tak co řešit.
Je to tak jak píše zazaa, zkrácením pružiny pružina nezměkne, ale naopak je tvrdší. Samozřejmě poku to vezměš jen o závěrný závit, tak to moc na tuhosti poznat není a díky tomu, že to máš nízko, tak to bude chodit častěji na dorazy a ne nerovném povrchu odskakovat. Tam je pak opravdu lepší nová tvrdší pružina, která nedovolí i při tom snížení tak velké propérování. Ale pokud se to udělá s rozumem a raději méně než více, tak proč ne... Taky jsem pár let jezdil na zkrácených sériích.
jako tuner-serie o 1,5 závitu uříznout,gumy na dorazy a super.nebylo to ani tak moc tvrdý,dokud jsem nedal 195/45-15.to byla koza, ale zase to nebylo možný utrhnout :-) bylo to jak motokára...
