
Navštíveno 4326x

uz jsem to sice jednou resil, ale prd vyresil... ted jsem zas narazil jak to ma nova M5ka-vicemene jako vsechny ostatni auta s difuzorem, tzn. pod autem udelany nabeh je vyvedeny co nejvys do z. narazniku...

jinak pekny obrazky a kecy zde:
[ Link ] ---M3 e36 to ma presne naopak (jakoby protazeni podlahy za naraznik)... + treba i nova e90... OTAZKA zni: PROC? :-)))

a M3 e46 CSL zas ma difuzor... jsem z toho zmatenej :-)

M3 e36 serie

a race provedeni...
jde mi o to, ze seriovy (e36 vsechny modely krome M) zadni naraznik je vice podobny (tvarove) difuzoru... tak proc si soudruzi davali praci a vyrabeli jiny-opacny...?


02.01.2006, 16:15 |
Daryl (A)
Muze mi nekdo rict co je ta picovina na prvnim obrazku za rozdvojenim vyfuku ? Myslim tu "mrizku" co couha k zemi. Vidam to na novych bawcech a nechapu k cemu to je ..

02.01.2006, 16:22 |
Pagoš Daryl: Chladič diferenciálu? :-)
Jo a blbá otázka: K čemu je difuzor? Uniká mi nějakej zásadní význam... Má to velkej vliv na aerodynamiku a sezení či co?
Rejpalové prosím nerejpat, fakt nechápu, na co to je.

02.01.2006, 16:45 |
paia difuzorem vznika na spodku auta podtlak, ktery jej tahne k zemi, vpodstate je to nahrada kridla. treba znamej (Jirka Sedlacek), kterej ma zavodni E36 to jeste nasobi tim, ze tam ma pod urovni difuzoru jeste dalsi plech, ktery jeste vice zvysuje ucinnost. pak to vypada, jako by kridlo manontoval zespodu. snad vic napovi obrazek...

Obrací to větrný proud za autem směrem vzhůru a vzniká tak podtlak, jehož efektem je přítlak zádě k vozovce. Má to opravdu význam u aut, která jezdí 250+ , pak to může udělat i pár desítek kg přítlaku a to už je znát.

02.01.2006, 16:52 |
paia jinak se pomoci difuzoru take zvysuje stabilita, protoze se tim usmernuje proudeni pod vozem...

02.01.2006, 17:24 |
meris jestli to chapu dobre,tak tam vznika podobnej efekt jako u kridla letadla,ale opacne nasmerovanej.

02.01.2006, 21:39 |
paia jasne, aerodynamika funguje jak u letadel, tak i u aut... :o)
prvni fotecka je husta
mno, takze sme Cervinovi moc neporadili :-))

03.01.2006, 13:30 |
Pagoš paia, RB: Děkuji za vysvětlení :-)
No, já myslím, že ta prodloužená podlaha s mezerou funguje intenzivněji, na principu toho obtékaného ohybu + de facto spoiler k tomu.

04.01.2006, 09:22 |
paia ja jsem kazdopadne nepochopil, co myslel cervin tim, ze E36 to ma naopak....
no seriovej zadni naraznik se u e36 vic podoba tomu difuzoru, stejne tak u te e90, zatimco Mka to maji protazeny...

04.01.2006, 11:13 |
paia stale nechapu, co myslis, ono uz je jedno, jestli je to protazeny za naraznik, princip je vpodstate stejnej porad. vzdycky tam bude plocha, ktera se dozadu zveda smerem nahoru.
ok, rek sis vo TO :-) muj hustej nacrt-
M3- rovna plocha (utrhava proud dal za auto-si myslim?)
serie- zahnute nahoru jako vetsina tech difuzoru (ma to taky souvislost s rusenim pytle za autem?)
