
Navštíveno 12218x

Zdravim. Chci se zeptat co to vlastne je prevodovka Steptronic?? A pokud s tim mate nejake zkusenosti, sem s nimi! Uvazuji o koupi noveho vozu, konkretne bmw 530D a narazil jsem na modely s timto typem prevodovky. Diky za odpovedi
prostě normál automat kterej má kulisu tak že mu můžeš diktovat kvalty, samo nečekej že bys to dokázal líp než to umí on nebo že by si mu tam dal z 5ky 2ku apod.... prostě pokud by tě to nudilo můžeš do šystému minimálně zasáhnout víc v tom nehledej :)
sem tam se to vysere , když v záruce bude to tady na 90% buchta kterou bude repasovat muj známej, když po záruce bude to bud buchta nebo najeto kolem 200 takže komplet repas kolem 30-40k nic závratnýho ..... pokud ti neva automat tak se toho neboj vůbec

21.07.2009, 14:15 |
fredy a jestli chceš 530d tak já mam svoji na prodej, i s tím steptronikem
taky neco jako ma renault quickshift :-)
a audi tiptronic a každej má naftovej motor značenej jinak aby jeden druhýho nezažaloval o zkratku :)
prostě běžnej automat s možností bezúčelnýho kvedlání s klackem :)

21.07.2009, 16:17 |
fredy :) ale je to nádhera kvedlat :) využiješ to třeba z kopečka - brzdení motorem
TO fredy: tak mi posli pls neajyk blizsi info a fotky na mail co mam v profilu. Dik
TO all: Tak jak moc mi to dovoli radit? Ma to vubec cenu kupovat, kdyz jsem zvyklej na manual?
brzdit motorem můžeš na normál automatu samo taky..... ono že tam namačkáš třeba trojáka z kopce stále neznamená že to bude brzdit protože na brzždění je třeba opravdu spojit buchtu 1:1 s motorem (overdrive) což při navolení kvaltu na nějakym tiptronicu nemusí znamenat že se spojí , muže mít připravenou třebas trojku ale buchta může bejt rozpojená což znamená že při sundání nohy z plynu ti reulérně lehnou otáčky na větší volnoběh :)
každopádně všeobecně jakýkoliv převodovky kde si člověk může volit sou nesmyslný, jediný kde tohle funguje sou určitý supersporty apod sorta aut..... tady je to prostě jen taková fíčura která je uplně k ničemu protože nikdy nedokážeš řadit tak optimálně jako samotnej automat .... převodovka je stejná jen se mění vršek a kulisa, normál automat ví kdy přeřadit z 2 na 3 a je to samo taky elektronicky řízený.... u tiptronicu apod si prostě jen bůh elektroniky a můžeš mu do toho kecat ale naprosto bezvýznamně a bezúčelně....... další věc nikdy tě nenechá dát co by nechtěl takže to snižuje diktátorskou moc boha elektroniky zhruba na polovic neb málokterá prostě umí z 1q vycvakat na 5q a jet 30.... ona si to sama nechá na tom 3q neb ví že prostě majitel je debil stejně tak z 5q tam při 150km taky nedáš 2q ona si postupně odřadí vždy až to bude možný.....
prostě a jednoduše je to fíčura k prdu která tě stejně hnedle omrzí, automat je od toho aby si zařadil D a frčel..... a všeobecně jakákoliv jiná iniciativa mu škodí :)

23.07.2009, 19:14 |
dddd kup si SMG
Diky vsem za vysvetlenou.
TO fredy: diky za nabidku, zapomnel jsem ale uvest ze shanim e39.

24.07.2009, 11:59 |
fredy aha :)

24.07.2009, 12:47 |
RedBaron | Upraveno: 2009-07-24 12:48:11
Steptronic třeba v kombinaci s motorem 4.4 V8 se kterým jezdí můj tatík, je parádní převodovka, nemůžu jí vytknout ani slůvko. Ale v kombinaci s motorem 3.0d žere až o 1.5 litru víc než manuální verze, což je teda už dost. Já jezdím s 330d 135kW v manuálu kombinaci lehce přes sedm litrů a venku umím i pod 6, a rozhodně se necourám. Když jsem jel s 530d v automatu tak tam byla průměrná 8-10 litrů úplně normální. A pokud bych měl jezdit s touhle spotřebou tak už bych asi diesel nevolil, spíš 530i.

27.07.2009, 14:21 |
KaZaN Automat v 120d někde jste jel? Je to dobrá volba? Je dost obsluhochybovzdornej ;) ? Jak je to s ruční brzdou u 120dA? Je elektronická? Zatahuje se sama nebo to musí se hlídat a v kopci ji dávat před zařazením P atd? Na co vůbec u týhle A dát pozor, jsou s ní nějaký problémy? Řeším ročníky 2004-2005.
mno asi takhle..... 1er mi příjde fakt těžce ošklivý asi tak nejhůř z celý nový řady kterou kritizujou pomalu i vyznavači BMW , kvalita zpracování šla kamsi za sedmero hor a sedmero řek (rozuměj do prdele) ...
v 1er jsem nejel ale jel jsem ve všech ostatních novejch, převodovka nečekej že bude jiná přinejhoršim odlišná než je třeba v 5er , spíš tam bude jej jiná buchta (chápej silnější spojka v 5er) ....tudíž co ti řeknu třeba z 5er automatu tak na kvedlání zapomeň (viz povídání nahoře) , automat řadí klidně necuká ale rychlík to neni takže tak na pohodu, ručka je v 1er manuální takže aby si nedostal "shiftlock" tak jí prostě zatáhneš a pak dáš "P" ..... pozor si nedávej v obou případech tě ten automat dřív nebo pozdějc může potkat, u X5 odchází rapidně tady bych se toho tolik nebál ale pokud tam je ta samá kterou sem viděl zevnitř tak tě prostě potká, je tam tzv. "kurvítko" který v těch starejch nebylo a díky němu se prostě časem rozpadne :)
jinak 120d když pominu že je hnusný a styděl bych se říct "mám BMW" tak 20d je motor dobrej , jede to v tom určo svižně ale co mi kdosi řikal tak že snad s M paketem nebrat že to auto je nepoužitelný, dál co jsem čet tak snad se to umí za příplatek samo chcípat na křižovatkách, umí si to odpojit alternátor a klimu když neni potřeba a jiný fíčury ale to pak dát 1mega za 1er ošklivý BMW to je velice smutný :)
tady ho máš


27.07.2009, 15:55 |
KaZaN | Upraveno: 2009-07-27 15:56:36
Jj fičury kolem sem už pročetl, jen v automatu to má málokdo tak mi chyběly reakce na to. Koukám na to jako na auto pro holku, takže z tohodle pohledu asi neni co vytknout. StartStop a ty kraviny kolem bych řekl, že maj 120d všechny a nebo sem jen měl štěstí při hledání. Spíš mne vyděsilo jak málo naloženejch 120d má Xenony, to kolikrát má velkou navi a xenony ne.
Ohledně StepTronicu, kverdlání s tím asi nehrozí, proto volíme automat, aby byl od kvrdlání pokoj.
Na motory 20d čtu všude jen chválu jak na odpovídající dynamiku tak na spotřebu i "neodcházivost", taksnad to je dobrá volba.
Škoda tý ručky, měl sem za to, že do těchhle relativně novějších vozejku se už dávaj automaticky. ale v BMW se moc nevyznám.
Jinak vojetiny s odpočtem a obstojnou výbavou se dají najít do 300 .... a jestli je to hezký nebo ne, to mne moc nezajímá, já s tím jezdit asi nebudu a po pravdě, když to není v nějaký vyblitý barvě včetně neslušivý stříbrný, tak se mi to i docela líbí, hlavní pocit dokážou vyřešit kola ((o: .
tak pro bábovku vpoho, motor bych taky neřek že bude odcházet jako koncernový 2,0TDi který ani moc nejede a spotřebu má větší než tenhle v BMW :)
výbava u BMW je kapitola sama o sobě, každej kdo ti prodává BMW tak max.výbava a nakonec se na to podíváš a zjistíš že to nemá lautr nic :)))) to je ale asi nemoc lidí s BMW , si myslej že maj v E39 tu malou navi tak hnedle plná nakonec podíváš a ono xenony nikde, kůže neni, elektrická sedačka neni ..... to je o zvyk :)

27.07.2009, 16:16 |
KaZaN Jo s tou výbavou je to jak říkáš, takový kreativná kombinace něčeho a ničeho sme už dlouho neviděl (o:
Milion paketu a stejně socka s manualníma sedákama a bez xenonů, pak zase koženice se vším možným, ale opět sedáky bez elektriky a pamětí, nechápu...
Jo a k tomu M paketu to jsem taky četl, že podvozek už je pak nepoužitelnej, obvzlášť u nás...
Mně osobně bude stačit, že to bude automat, xenony, park assist, paměťový vyhřejvaný sedáky leder oder ohne by potěšily....

28.07.2009, 10:04 |
RedBaron | Upraveno: 2009-07-28 10:05:39
V těchhle autech už jsou šestikvalty od ZF a to je převodovka úplně výborná, byl jsem vezen s 335i s touhle převodovkou a absolutně by mi tam nevadila. Řadí rychle a jemně, má dobré odstupňování a vůbec není co bych jí vytknul. Mám M-Paketovej podvozek v trojce a někdy je to hardcore když jsou na silnici díry a není se kam vyhnout ale jinak to vcelku jde a po tom co jsem přesednul do oktávky, celá bouda se tomu klepala a přes měkčí pérování to celý nějak víc drncá tak už mlčím :o)
myslel jsem si ža tam ty ZF budou nicméně když píšeš 335i tak bych si tipnul že v něm bude elektronicky vyšponovaná neb třeba v 530i je relativně pomalá ale řadí vklidu samo, už jsem viděl jemnější ale prostě zlatá střední cesta..... M podvozek bych klidně vynechal, pokud to auto člověk chce na denní jízdu tak si tam taky většinou KW nedá a Mpodvozek je podobnej nesmysl jako KW..... prostě když to je pro bábovku nech jí tam normál podvozek pokud nechceš aby do půl roku měla "věsáky" kozy :)