Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > 2.4JTD ???

 o Navštíveno 90x o
o 12.01.2006, 22:16 | Rajdlos
Kamos se me pta, jestli se s timhle motorem da neco vic udelat? Chip je samozrejmosti. Hlavne jestli muze vykuchat bez problemu vejfuck a nechat jen trubku a koncak. Taky jestli se delaji na to nejake lepsi vstrikovace.

Italove jsou pro me tabu takze nevim. Tady je hodne italofilu :-)


o 12.01.2006, 23:19 | El_Vita
zkus se zeptat na mailu integrale@centrum.cz to je jeden borec, odbornik na italy !!!"
o 12.01.2006, 23:33 | TheTimo
S tímhle motorem se dají dělat divy, není problém z toho dostat 200 koní a to už je masíčkoooooo
o 12.01.2006, 23:37 | Scream
jen do ty doby než se rozkočí:-))
o 12.01.2006, 23:40 | TheTimo
mezi náma, řekl bych, že to jede rozhodně líp jak motory od VW ...
o 13.01.2006, 00:00 | Scream
no to nevim, to bych klidne zkusil, treba i jo, ale jen pokud to jede a neni to zrovna rozbitý:-)
o 13.01.2006, 00:02 | Pepino
TheTimo: Myslím,že Scream ti rád ukáže jak jede VW :-)))
o 13.01.2006, 00:17 | Scream
:-))))
o 13.01.2006, 00:24 | Rajdlos
el_vita: predam :o)

nemate nekdo nejaky odkazdy treba po netu na nejaky upravy?
o 13.01.2006, 07:32 | Reprák
2.4JTD je dobrej motor. Nevim jestli ma na VW, kdyby nemeli kluci na severu Hubálka, tak tady ted nikdo nepíše, takže....Spíš to nikdy nikdo nezkoušel. Podstata je ta, že Italskej naftak je konstrukce to samy co nemeckej. Jenze Fiat byl první (TDiD)...ale to je fuck. Kdyby se delalo 2.4JTD do brava, tak si myslim ze by ses nestacil screame divit, kdyby tam byli stejny upravy jako mas ty na svym.
Jinak 2.4JTD a obecne JTD motory jsou uplne, ale uplne neco jinyho nez stary TD. Jsou o 40% tissi, vyborne tahnou uz od 1500 otacek a nezerou. Chip upravi ze seriovych 130k na cca 160. Na 200PS je toho potreba uz vic uprav (vstriky, IC, rekl bych ze i vetsi turbo)
o 13.01.2006, 08:39 | clown
2.4 ma Martyn156 tusim ze po bitpoweru ma k.o. druhy turbo ..,
o 13.01.2006, 10:11 | Martyn
Jj ale to prvni odeslo jeste pred chipem, druhe asi pul roku po "nachipovani".. Bitpower fakt moc nedoporucuju (treba jsem byl vyjimka co potvrzuje pravdilo ze jsou dobri, nevim, ale jsou celkem slusni, rikali ze mi tam hodi origo soft, ale nechce se mi 350km kvuli tomu:/). Jinak chip asi jo ale nejakej opravdu kvalitni + pry se tam necha napachat vetsi IC. Zkus kontaktovat Pesua z tuning.cz ten provadi nejake takovehle veci se svoji 156 2,4jtd:)
Jinak nechipovany 2,4 jtd 100kW pojede Prassata tdi 96kW 6ti kvalt bez problemu.
o 13.01.2006, 14:06 | H-Honza (M)
heh mno ty woe, a najednou kdyz je potreba se zase ztrati rozdil mezi 2,4 a 1,9 - dyk je to jen pul litru....
Porovnaval bych s koncernovou 2,5lkou.... tak pak uz to asi nebude proti jejim 180 konim moc velka slava, ne??
:O))))))
o 13.01.2006, 14:12 | Reprák
2.4JTD je petivalec, 2.5TDi je hlavne tezsi a nedela se v autech stejny kategorie, navic bych rekl, ze motor 1.9TDi je povedenejsi, tvrdi to vsichni. Zkuste srovat seriovej 1.9JTD 77kW vs. 1.9TDi 81kW ve stejne tezkym aute. Obecne nechapu lidi, ktery tvrdej ze jsou italsky diesely spatny. 1.6D/TD je daleko vetsi srac nez 1.7D/TD od Fiata. Jedinej diesel, kterej je fakt srac od Fiata je 1.3D 33kW, to je strasny, navic na koncepci benzinaku. Mozna proto. Ale i 1.4TD v Unu pojede lip jak 1.6TD v Golfu. vydrz maj oba stejnou, cca 150000 pak pujde srat turbo, motor tak po 300000
o 13.01.2006, 14:26 | H-Honza (M)
mno to je sice trochu mimo misu ale kecas, ty 1,7micky od Fiatu jsou totalni jebky.... Me je jedno co koho pojede, u takovyho motoru resim jak dlouho vydrzi, a muzes mi povidat co chces, mel jsem PraGolfa s 1,6TD s motorem co mel PRES 550 000km, a jako to auto nemelo zadny problemy s nicim, spotreba super, zimni starty bez problemu.
Na tuhle Tvoji hlasku si rad vzpomenu az budu rano Doblem roztahovat souseda s Puntem 1,7TD....
o 13.01.2006, 14:28 | Scream
presne jak píše honza, sice koncernova 2,5 neni zadna slava, ale myslim, že je to obsahove rovnocenej souper. Repráku si snad ze mě dělaš prdel ne? kdybych si dal do golfu 3,0 tdi z tuaregu, tak by ses nestačil divit ty.....
Martin: no to je fakt divny, asi stejně jako, že 3,0 tdi jede líp než 2,4jtd, bože.....
o 13.01.2006, 14:31 | Scream
Honza:-)))) jáměl na GTD najeto skoro 400tis, chtel bych videt tu 1,7 jak to najede, jedine ta páty turbo druhej motor a čtvrtej výbrus.
o 13.01.2006, 15:11 | Vlastah
na tipcarsu psali, ze posledni verze ty koncernovy 2,5 sou uz hodne gut ...
o 13.01.2006, 15:14 | Scream
nevim jak poslední, ale vseobecne je lepší volba co se tyka servisu a nakladu vubec koupit to samy auto s 1,9 nez 2,5 jede sice hur nez 2,5 180PS ale udrzba je podstatne levnejsi, jestli sou ty poslední lepsi tak proc ne
o 13.01.2006, 16:04 | .mycTD
a co si verejne mineni mysli o italskych TD 3valcich? :-)
o 13.01.2006, 16:51 | Padre
Screama zavři už hubu,kolik si s italským naf'tákem najezdil, že jsi takovej chytrák,takové mám nejradši,taky bych mohl vyprávět jéké jsou koncernové motory-soused Audi A6,švagr Octavia,kámoš Passat-180000km najeto a 3 turbo ,atd
-je to prostě kus od kusu,o údžbě atd
o 13.01.2006, 17:09 | Martyn
Sream jo myslel jsem mou 2,4 100kW, to novejsi 20V maj okolo 180kobyl v zakladu a tam by to byl pro 2,5ku sakra souper..
Jinak jak jsem psal moje 100kW 2,4proti tomu pasaku - spotreba o 0,5-1l bere vic JTD, povinne stejne takze proc ne? Akoratze ma 100x lepsi zvuk nez ten VW trakturek, mnohem plynulejsi zatah az do nejakych 4-4,5tis, myslim ze i srovnatelnou spolehlivost (mam ji dva roky a resil jsem "akorat" ty turba, viz vyse:(.
o 13.01.2006, 19:10 | .mycTD
mmch muze mi nekdo vysvetlit, cim se lisi fiatacky turbo od koncernoveho, kdyz tady tim fsici tak argumentujete?
o 13.01.2006, 19:48 | H-Honza (M)
mno rict ze italsky auto ma stejnou spolehlivost jako koncern vyzaduje poradnou davku jistoty.... a ze kazdej vyrobi spatnej kus.... pak mam kolem sebe jen samy ty vyjimky a spatny kusy :O))))))))))))
o 13.01.2006, 19:53 | Honza2.016v
jako .mycTD...mam pocit za vsechny turba co tam cpou sou Garret nebo KKK..a to ze odejde turbo neni problem Fiatu (to samy vahy vzduchu od Bosche na HGTckach a TD, JDT, ale i VW...)

reprak ma pravdu ze jedinej motor od fiatu co je jebka je ta 1.3D co je vlastne prestavenej benzin.... (i kdyz znam cloveka co s nim ma nalitano pres 300000km a jeste se mu nic nevysypalo , jen to jednou za pul roku -spis kdyz si vzpomene , seridi ) , 1.7/1.9/2.5d a TD sou prakticky neznicitelny motory..jen vetsina co tady sou sou dorasovany tak nehoraznym zpusobem i diky chybejici aspon zakladni udrzbe ze maj takovouhle povest - kamosuv otec je jednim z nich...furt nadava ze se mu to furt sype, ale aspon jednou za rok do toho dat korunu na zakladni udrzbu nechce..

jinak nejnovejsi JTD ma 200PS rovnejch... a tam kdyz clovek trochu zapracuje,(turbo, IC, vstriky, SW..atd. tak nebude mit konkurenci..), ono porovnani brava JTD a treba golfu TDi by bylo zajimavy

pokud to je to 130PS JTD tak tam nebude problem se dostat na 200-210
o 13.01.2006, 20:03 | Rajdlos
jj kamos rikal 130 koni, takze to vypada zatim na chip, IC a vyfuck
o 14.01.2006, 18:29 | MarauderZ28
proč zrovna u Fiatů všichni teda serou na údržbu ???
o 14.01.2006, 21:33 | Scream
Marauder: protože vedí, že tak nebo tak je to někde nechá:-)
Padre: zase si neotvírej tolik hubu, nejsem na tvoje výlevy zvedavej, mohl by ses trochu umírnit. zaplapanbuh sem italskym diesel najel hodne malo a doufam, že se to nezmění.
o 14.01.2006, 23:14 | MarauderZ28
jinak myslím říct že problém turb a váhy není problém výrobce auta - sorry je jako uživatele mi je u prdele, že výrobce auta si neumí najít spolehlivýho dodavatele, mě se třeba u auta nikdy za celou dobu váha neposrala a ani nikoho z okolí neznám kdo by jí řešil u aut podobnejch tomu mýmu ...
o 15.01.2006, 09:18 | Padre
Scream já to nezačal,ty napíšeš něco o čem víš hovno a pak přiznáš,že jsi s tím vůbec nejezdil
-seru na to já se nesmím rozčilovat,ještě že nevlatním osobní zbraň
o 15.01.2006, 13:04 | Scream
padre: vidim a slysim to okolo sebe, jezdit tim opravdu ani nechci, protože, jediny, co me na tom láka je vzhled tech aut, což je ale dost málo
o 15.01.2006, 15:44 | .mycTD
Marauder: Spis jde o to, jak tady zastanci VW argumentujou poruchama turba u Fiatu, kdyz se jim ty stejny turba serou uplne stejne.
o 15.01.2006, 15:50 | MarauderZ28
aha já to nečetl detailně ...
o 15.01.2006, 16:16 | H-Honza (M)
co to kecas o turbech?? Tam nepadla ani zminka....
o 15.01.2006, 16:31 | .mycTD
H-Honza: Kdykoliv se rozjede diskuse o italech, tak jeden z prvnich prispevku je otom, ze Martyn156 uz ma 3 turbo.
o 15.01.2006, 18:13 | Scream
kdo tu narazel na turba?
o 15.01.2006, 19:53 | H-Honza (M)
neznam Martina156 a nevim kolikaty ma turbo ;O))

muj OSOBNÍ nazor je, ze mimo vahy vzduchu jsem na koncerny neslysel zadny zavazny stiznosti.
Porad jen rikam, ze zalezi na kusu, a treba jeden z nasich zakazniku by mohl vypravet o tom jak mel do roka 3 novy mercedesy a vsechny tri byly absolutne nespolehlivy a mel veliky problemy.
o 16.01.2006, 02:16 | Drtič
:-)) to je zase debata.Osobně vlastním Itala a nemám s ním žádný problém.Krom toho,že je sem tam něco zaoxidované.Po mechanické stránce naprostá spokojenost a neměnil bych
o 16.01.2006, 02:36 | Shr3k
ReproBoy: Croma Turbo D i.d. měla vstřikovací pumpu Bosch :-). Just FYI.

Honza2.016v: Ty nezničitelné staré čtyřválcové motory Fiatu 2.5 jsou VM, stejné jako v Citroenu XM a Peugeotu 605.

Pánové, co řešíte? Stejná turba se dávají jak do JTD, tak do TDI (GT15* a víc, konktrétně v 2.4 JTD je GT22V a GT25V). Pětiválec 2.4 JTD je moderní (relativně) úplně nový motor z nové motorárny Pratola Serra, stejně jako jsou kraviny srovnávat staré, veskrze průměrné Fiaty 1.4 a 1.7 s VW 1.6, což je mimořádně povedený motor, na kterém se staví dodnes, i když by jej sotva kdo poznal - jenom jeho objem vzrostl na 1.9 a později na 2.0.

Takže závěr?

2.4 JTD = konstrukčně úplně nový modulární (1,9 a 2,4 a 3.0 používají stejné díly) motor s litinový bloke a hliníkovou hlavou, commonrailem 1. (vůbec první auto s commonrailem) a 2. generace (čemuž odpovídají i výkony).
o 16.01.2006, 08:03 | Martyn
ad ty turba kdyz me tak resite - muj nazor - to 1. - predchozi majitel prase (podle me kdyz odchazej turba tak je to majitelem, ja vim jak jezdit s TD), to 2. chiptuning (slysel jsem i nazory ze by to mohlo byt Militecem kterym jsem ho nechaval promaznout kdyz se menilo poprve, ale nevim...). Ja alfu nikdy nehuntoval (zadne slapani za studena, po rychlejsi jizde jsem nechaval alespon nekolik desitek vterin dotocit na volnobeh..) a jak rikam krome tohohle jsem byl spokojenej za dva roky jsem na 156 2,4 jtd krmene Selenia olejem, menil pouze tohle, predni stabilizator+kosti a motorek na sterace. Posledni dobou se zacinaji trosku ozyvat ramena (bezny problem 156 2,4jtd na ceskych silnicich.)
o 16.01.2006, 08:07 | Martyn
Jo a jeste neco:) Kluci co mi alfu servisujou maj 166ky 2,4 jtd, jeden tusim 98 a 2000 rok, oba maj chipovane a maj je dele nez ja (pres 2 roky) a ani jeden z nich nemusel resit turbo a nemaji s tema autama zadne vyraznejsi problemy (tusim ze mi rikali ze schaneli zrovna tu vahu (debimetr), ramena, tlumice a takove veci - umerne veku auta, ale zadne drama).
o 16.01.2006, 10:37 | Reprák
shr3k: 1.4TD a 1.7TD je to samy jako 1.9TD, jak vzhledove, tak konstrukcne, jen jiny vrtani. Pokud vim tak do fiatu se davali cerpadla jenom Bosch, a do francouzskejch Lucas. Elektronika byla od urcityho roku Bosch u vetsiny Fiatu (vstriky, RJ, cerpadla) (mluvim o benzinu) a doplnky od magnetti marelli. Ja rikam ze JTD jsou proste dobry, urcite srovnatelny z VW motorama jak vydrzi tak vykonama. Nebudu sem davat nejaky testy z casaku ktery rikaj ze italsky TD je zivejsi, ja tomu neverim temhle kecum, ale kdo me zna tak vi ze se pohybuju hlavne v italskejch autech a pochopitelne se budu zastavat, ale jak jsem psal, jedinej zmrsenej diesel je 1.3D jinak jsou ty motory prevazne dobry. Meli jsme tipo 1.7D a to melo najeto 380000km a hulilo a startovalo lip nez kamosova 1.6TD VW GII s 230000. Proste kus od kusu, italsky diesely jsou dneska jedny z nejlepsich, nejakej renault, peugeot nebo japonec se s nima nemuze rovnat.
o 16.01.2006, 11:23 | H-Honza (M) | Upraveno: 2006-01-16 11:25:48
mno jo, pamatuju jak byla Alfa 2,4JTD oslavovana jakou ma skvelou dynamiku a jak vyhravala srovnavaci testy, nez se prislo na to ze ji importer dodal do testu s upravenym softwarem :O)))))))))))))))))))
o 17.01.2006, 15:07 | El_Vita
ach jo, ...
je to proste tak, ze jtd nejen, ze se vyrovnaji Tdi ale v mnoha parametrech je i predci.
tak to proste je, at je tady nekdo germanofil nebo spagetak.
o 17.01.2006, 19:14 | Shr3k
ReproBoy: Já ti chtěl jen naznačit, že italská Croma měla vstřikování od německé firmy (všichni víme, že to nebyla žádná sláva). :-)
BTW Fiat motor 1.9 1929 ccm jsem měl 2x - v roce 1994 v Lancii Prisma D a vzápětí nato v Lancii Dedra jako TD, k tomu v té době i ve otcově minibusu Ducato, takže se neboj, že nevím o co jde.
o 18.01.2006, 16:25 | Driver
no mel jsem moznost jet v jtd i tdi, nevim jak je to s kvalitou, ale vykonove mi prislo ze to jtd je o dost lepsi, byla to konkretne seriova 1,9 jtd 140ps. tlacilo to do sedacky porad! a podvozkove je ta 147 uplne jinde nez treba G4, podvozkeve jsou vsechny VW slabota, mame doma B6 a kdyz to srovnam treba s mondeem.....
o 18.01.2006, 18:13 | Scream
to mas pravdu, co bys čekal od aut co maj místo zavěšení nápravu z trakaře:-))) ale pokud srovnavas jtd 140ps, mel bys to srovnavat aspon s PD 130 nebo 150PS
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3159 sekund.