
Navštíveno 9158x

chtěl jsem se zeptat jestli někdo má zkušenost s montáží.Co je za potřebí.Mám standartní tlumiče Sachs Super touring na Puntu 2 a říkám si že dám nový pružiny, jelikož zadní jsou již unavené.Ale origo 1 pruřina stojí cca 1500Kč co za 3500Kč koupím sadu sportovních.Ale co je za potřebí?Je možná montáž se standartníma tlumičema?Musí se zkracovat dorazy?či něco ještě dokoupit, nebo jen yměnit za stávající origo.Předem děkuju všem za rady či info.
ještě podotknu že bych chtěl jen menší snížení 30/15 nebo něco tak podobného.Disky mám 15 s pneu 195/50
Nevím jak na puntu,ale na bravu potřebuješ: 1x trhák 17,1xtrhák 16,1x trhák 15,ráčnu a dlouhou myslím,že 13 ořech a samozřejmě stahováky a hvězdicu na povolení uložení. Nic nezkracuj,jen vyměň pružinu za pružinu. Není to extrém snížení,takže tlumič bude trochu tlumit a né ležet na dorazu,ale budeš hopsat.
takže žádný gumový podložky,nebo manžety já nevim co tam je se nevyměňuje?Prostě kus za kus?Pokud jsem pochopil správně?
tím hopsáním myslíš jako že to bude tvrdší,nebo jako že to je špatný?

07.04.2010, 23:01 |
Jajinek | Upraveno: 2010-04-07 23:01:55
Pokud máš ty tlumiče dobrý a dělal si s něma aji uložení tak nemáš co dál měnit. Ano,jen kus za kus a pak geometrie. Budeš hopsat jak koza,špatný to není,ale já osobně bych volil sport.tlumiče+pružiny,ale to je zase jinde cena atd atd
Chápu no.Já jen že tlumiče mám skoro nový 6měsíců.Ale prostě zadní pružiny jsou už KO.Ale zase za cenu že by auto bylo nesatbilní to dělat nechci

07.04.2010, 23:03 |
Kesam kolem dokola pořád.
Kesam:se pozeptám když nevím néé

07.04.2010, 23:05 |
Jajinek | Upraveno: 2010-04-07 23:06:21
Nestabilní určitě nebude. levá/pravá bude držet ale budeš jakoby hopsat předek/zadek;-),ale nic hroznýho.
vlastní zkušenost jo?No už ted se budu bát jezdit když tam mám 195/50/15 a to budu přezouvat na 195/45/15.ne že by to byly tak veliký kola,ale ty díry u nás.A oproti tomu co jsem měl na zimu 165/70/14 to bude změna
Mám feldu(HP) a předek -4,5cm a 195-45 16 et 25 a super a bravo -3,5cm(jen pružiny) a 195-45 16 et35 a super,takže zbytečně nepanikař;-)
Ok díky.nemám s tím na takovým autě žádnou zkušenost.Nerad bych něco zkazil.to musí už asi podstatně lépe sedět, hlavně u té felicie.Pamatuju si že táta měl na bmw 5 17ky kola 225/45 a snížení o 30mm a to sedělo jako přibitý.Ale to je zas něco jinačího.Každopádně sportovníma pružinama ušetřím od origo.ještě se tě pozeptám jestli nevíš jaký jsou tam šrouby na kola?Páč na plecháčích jsou krátky a když budu ted přezouvat tak na alu potřebuju delší ale nevím ten závit
M12,stupání 1,25 a délku záleží na alu,ale když vemeš 30mm tak by to mělo být dobrý. Du spat,zatím

07.04.2010, 23:33 |
Katy | Upraveno: 2010-04-07 23:34:12
2bob: nesmis se toho bat, a punto je krabet krabice vysoka tak se to bude naklanet porad. ale ty pruziny, aspon tedy tech 30mm tomu malinko pomuze ze to nebude tak tragicke. a ty nizkoprofily 195/45/15R jsou uplne v pohode, pokud tedy nevymetas vsechny diry co potkas a objetovat trochu komfortu. Jinak se na to vykašli a kup vse serie a nech si pneu co mas, protoze bys to za chvili vracel zpatky. taky druha vec, ze ne u vsech snizeni 30mm je videt nejaka zmena snizeni. co v tom mas za motor? jinak dalsi rady muzes najit na www.club-fiat.com
Katy:nečekám nějaké vizuální snížení našel jsem na jedno shopu 35zadek a 15předek.Jde o to že si krapet pomužu i když nepatrně,ale asi to znát bude.Jsou levnější jak origo, což skoro všechny sportovní pružiny.jak říkám gumy 195/50 ale pujdouna 45 ty mám psaný v techničáku.Žádný ferari to není 1.2 8v rychle jezdit nechci a komfort obětuju.Už jsem obětoval kufr audiu tak co bych pro radost neudělal.jinak chválím červené putno

08.04.2010, 00:11 |
Katy dekuji.
no, snizeni je naopak urcite: 35 predek a 15 zadek ;) sice jsem zadek jeste tak malo nevidela,..co to je za znacku? a gumy se ti tam vlezou i 50 co maš, pokud je chces menit kvuli tomu. a snizeni moc opravdu nečekej!
pokud nebude vadit, dovolím si použít link
[ Link ]
víceméně při montáži nižších pružin ani nepotřebuješ stahovák..... vyndáš tlumiče a stačí povolit uložení, stát při tom jeden človek na pružině popř. s ní nemířit na sebe a ona jen kousek povyskočí.... dáš sníženou pružinu vemeš uložení do ruky, postavíš se na tlumič a zatlačíš na něj uložení.... a víceméně při určitym snížení ani tlačit nemusíš jen nasadíš a dotáhneš a pružina je volně a sedne si po zatížení autem....ale u 15mm zadku bych řek že budeš asi potřebovat stahováky....ostatně s nima se to vždycky dělá líp :)
Nismo.Power:stahováky tuším doma i někde máme.Katy na punto foru někdo nabízí 40mm a 40mm ale to si nejsem jist jestli to už není moc vzhledem k pneu a tlumičum.

08.04.2010, 12:54 |
JR Netvrdil bych, ze na snizeny pruziny nepotrebujes stahovat. Vetsina znackovejch vyrobcu ma pruziny progresivni a ty jsou v nezatizenem stavu vetsinou delsi nez originaly na aute. Az po zatizeni na aute si zavity posedaji na sebe a auto vic klesne. Ale stahovaky jsou na 95% potreba!!!!
Stahováky určitě ano,protože tě jinak origo péro vystřelí z trenek. Tady máš foto origo pružiny a -35 na bravo

no rozdíl je znát.ono i těch 35 je až až pro mě

11.04.2010, 19:21 |
Katy jde to i bez stahovaku nasadit, ale je potreba veeeelikanskou silu :)

11.04.2010, 21:42 |
cuir jak jiz bylo napsano. Stahovak potrebujes hlavne na to sundani stare pruziny, protoze jinak ti to stare pero naliska. Novou nizssi pruzinu tam nasadis, zatlacis a nasroubujes matici a pak dotahnes. To je v pohode. Zatim co sem delal tak na nassazeni kratsich pruzin sem nikdy stahovak nepotreboval. Vzdy to slo bez nej ,ale na sundani sem ho vzdy pouzil.