
Navštíveno 10513x


06.05.2010, 07:19 |
Octan Zdravím ,chtěl jsem se zeptat zda tady někdo neřešil otevírání a zavírání kufru pomocí hydrauliky či vzduchotechniky. Chtěl bych aby se kufr sám otevřel a zavřel pouze po stisknutí tlačítka ale nevím čím to udělat. Zde jsem našel nějakou starou diskuzi na toto téma ale byl tam pouze odkaz na firmy SMC a Festo ale dál nic, tak se chci zeptat zda to někdo taky řešil a dořešil nebo by věděl co k tomu použít.
Díky za info
Dave
Ja resim to same...jeste jsem nasel linearni aktuatory. Prodavaji se i na 12V a teoreticky by se to z nich dalo udelat..
je to u merglu tak zkopirovat :-)

06.05.2010, 22:22 |
Octan Jen co je prosím tě ten mergl?

07.05.2010, 08:34 |
Poky2 Taky sem tohle řešil a hledal...
Mergl, Audi A8, Q7 a podobný levný auta to sice mají,
Ale pochybuji že by mě nechaly majitelé to rozebrat abych viděl jak to funguje a navíc já to hledal na hatchbacka, což bude asi větší problém :o(
[ Link ]

07.05.2010, 08:44 |
DaveX | Upraveno: 2010-05-07 08:49:16
No každopádně to bude celkem drahé :) nápad parádní. Nejlépe uděláš, když napíšeš do nějakých firem, které se zabývají právě vzduchotechnikou, hydraulikou nebo elektrickými pohony. Tam ti poradí přímo pohony, které zvolit. Není to bohužel jen tak :) musíš si určit síly, nebo nosnost, popřípadě výkon, které ten pohon potřebuje.
Já osobně bych šel do elektriky. Elektrické pohony, myslím teď ty aktuátory, jsou sice nejdražší, ale podle mě nejvhodnější. Nemusíš tam řešit žádné ostatní věci, které by ti zajišťovaly potřebný tlak vzduchu, nebo kapaliny.
elektropohony zaberou dost místa a vyšlo by to na nesmysl. To jsou pohony, převodovky, elektromotory a nějaký ovladače motorů. Hydraulika je asi to nejlepší. Stačilo by sehnat čerpadlo z hydrauliky kabrioletu, nějaký hydraulický válce, hadice a nějaký relátka a koncáky na koncový polohy. Hydraulika toho utáhne dost a nemuselo bejt až tak drahý oproti el pohonům.
a co takhle to udělat mechanicky
[ Link ]