Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > ALU kola - jak moc (ne)vhodná

 o Navštíveno 12337x o
o 25.12.2010, 14:24 | kasko

Jak moc budou (ne)vhodná na každodenní jízdu a jak na tom bude chrom třeba po sezoně. Auto standartně umývám 1x14 dní, někdy častěji.
Jen pro info, bude to na tomhle autě - služební, nájezd cca 1000km/týden. Rozměr 8x18"
[ Link ]
Popř. něco doporučte.
Jen musím mít papír do účetnictví.

foto k příspěvku  od kasko



o 25.12.2010, 14:44 | Kesam
No asi od toho moc nečekej a nevím proč takové kola na služebák.Jednou to někde škrábneš a je to v hajzlu.
o 25.12.2010, 15:12 | kasko
proč na služebáka? Služebák je čistě můj, nikdo s ním nikdy nepojede. Resp. je to firemní auto, se kterým jezdím i soukromě.
Nečekám od těch kol zázraky, jedná se mi to, zda to vydrží, nebo to sleze za rok. Popř. jaké tam dám, jít raději to leštěného hliníku s kombinací černé?
viz. něco podobného
[ Link ]
o 25.12.2010, 15:19 | Midnite
spíš bych dal celoleštěné, třeba tak jako to dělá DUDU tady
o 25.12.2010, 16:22 | kasko
pokud bude mít DUDU nějaká kola na OII v 18" a dá mi na to doklad, tak pak proč ne?
o 25.12.2010, 16:44 | tykeev | Upraveno: 2010-12-25 17:44:37
já mám na OII několik různých sad 18" skladem
[ Link ]
o 25.12.2010, 16:54 | Kesam
Největší píčovina na služebáka leštěné kola o které se musíš starat dá se říct furt.Pokud nejsou zalakovaná.
Za rok to nesleze když je na ně aspon 2 záruka ne?:-)
o 25.12.2010, 17:40 | Diner
Vzhledem k vyse napsanemu by se mi tam asi nejvic libily ty Borbety od tykvee
o 25.12.2010, 18:24 | Cossie
asi bych volil origo superb 18" Themisto kola ;-)
o 25.12.2010, 19:18 | Midnite | Upraveno: 2010-12-25 20:18:29
Kesam: tak zalakování je samozřejmost, když to chce na každodenní ježdění
o 25.12.2010, 20:04 | kasko
tykev: zjistím, jak by to šlo. Popř. bych u tebe objednal kola - nová i když nejsi plátce DPH. Pak bych koupil někde pneu.
Origo ŠKODA jsou hezké, ale mají vysoké ET a pouze 7,5 palce, tzn. že budou moc zalezlá. A podložky nechci
o 26.12.2010, 10:32 | rencek | Upraveno: 2010-12-26 11:35:31
Kesam,Midnite - to neni pravda že na denni ježděni musi byt lestena kola zalakovana. Pokud jsou to rucne lestena, tak je udrzba dost nutna. Ale kdyz jsou lestena ze stroje - sam mam na aute mimo zimu uz 2roky tyhle kola [ Link ] a meju kola cca 1x za 10dni jenom houbou a cistou vodou a kola vypadaji stale stejne jako před 2lety. A to jezdim denne. Neveril jsem tomu ze to takto vydrzi, ale je to tak. Pokud se na to nahodou nešplouchne nejaka chemicka sragora, nebo se s tim nejezdi v zime kdyz se solí, tak neni problem to provozovat bez laku. A kdyz kola treba na kraji skrabnes, tak se opravi jen ten kousek a je klid, narozdil od chromu nebo lakovanych kol.
o 26.12.2010, 10:49 | LukeFab
a je ti jasný,že 18" mají být pouze na RS jinak bys měl mít typový list
o 26.12.2010, 16:06 | kasko
LukeFab: to bych až tak moc neřešil. Kdyby tam měly být max. povolená 16" a já chtěl dát 19", tak možná, ale rozdíl palce je v poho.
o 26.12.2010, 18:40 | Kesam
rencku a kde máš fotku jak vypadají ted? po dvou letech zrcadlo to už asi nejni co?
o 26.12.2010, 23:08 | rencek
Kesam - tady mas fotku cca. letos v září - proste kola vypadaji po 2 sezonach pořad super. Meju jen cistou vodou (s autem do mycky nejezdim).
Věř tomu nebo ne - ja leštim uz hodne let a vim ze rucni lesteni se musi oživovat pastou jinak postupne zajde, tak jsem byl taky zvědavy když jsem si kupoval masinu na strojni lesteni, jak to bude s povrchem a výdrží lesku. Fakt jsem mile překvapen jak kola vypadaji i po 2letech-proste stejne jako po lesteni-nebo minimalne na 95%. Proste uplne v klidu to muzu doporucit na ježděni bez laku. Při procesu lesteni je do stroje pridavana chemicka lestici složka a ten povrch je fakt co se tyce odolnosti uplne jinde než z ručniho lesteni.

foto k příspěvku  od rencek

o 27.12.2010, 16:30 | Kesam
Hmmmmmmm tak to je dobrý teda tomu bych nevěřil jsi mě přesvědčil.Ted nechápu lidi co si to nechávají zalakovat to nejni ono tohle je bomba.
o 27.12.2010, 20:35 | Dudu_481
Kesam: lidi možná lakoujou proto, že to má svou logiku
Když ti ukážu fotku i špatně vyleštěnýho kola, tak to bude bomba resp. bude se to lesknout.
To samé jako rencek jsem zkoušel i na svém autě - také jsem si chtěl ověřit tvrzení dodavatele konkurenční technologie (tu kterou používá Rencek) o "pohádákách" že strojní leštění = leštěná kola bez nutnosti přelešťování.
Když jsem měl 19" bez laku na své 7er, taky jsem si říkál - ono to je fakt dobrý, ono to neoxiduje. Chyba lávky. Malá výhoda je v tom, že voda se chová jinak tzn. nevznikají fleky od brzdového prachu. Lesk ale ubývá uplně stejně rychle. Problém je v tom, že to zákazník nevidí. Rozdíl je vidět až když k tomu dám čerstvě vyleštěné kolo.
Navíc si myslím, že i ty na té fotce musíš vidět "problémová" místa kde je úbytek lesku už znatelný. Na čelní ploše to není. Ta by byla takováto i při ručním leštěním. Čelní plocha bude prostě přád pěkná protože se tam brzdovej prach neusazuje. Po umytí je ihned suchá atd..
Další věc PRO lakovaná kola je pro mě fakt, že leštím kola pro zákazníky a ne pro sebe. Když kola zalakuju, mám jistotu, že kola budou pořád pěkná i když budou mytá šampóny, agresivnější chemií nebo myčkou. A to zkus udělat s leštěným kolem bez laku.

kasko: chrom kola (a hlavně tyto) opravdu ne. To si raději kup na aukru nějaký jetý i poškození kola. Dám ti je do kupy, vyleštím a zalakuju. To vše samozřejmě s dokladem a zárukou.
o 27.12.2010, 22:57 | rencek
Dudu - to nejsou žadny pohadky, proste mam kola na aute po 2 letech porad v super stavu.

Ono ma vyhody a nevyhody oboje. S lakem je to do nejake míry chraneno před nejakou chemií a pod. Ale problem nastane kdyz se ti lak nekde naruší, nebo staci kolo na hraně odřít a za chvíli už to dela zle a po case musi lak dolu-renovovat a stoji to prachy, tak jako puvodni lakovani. A vzhled lakovaneho kola uz neni takovy, to je bez diskuze.
Bez lakovani se opraví jen to poskozene odřene misto a hotovo. A kdyz by nahodou neco na kola přislo a ztratilo to lesk, nebo se odřela, tak staci lehke prebrouseni a preslesteni a jsou kola jako nova a je to pak uz jen otazka pár stokorun.

Nevykladej lidem pohadky ze na denni jezdeni MUSI byt kola zalakovana, proste jsem si v praxi overil ze to neni pravda. Taky jsem neveril ze to bude tak odolne a trvanlive oproti rucnimu lesteni, ale je to tak. Aspon s technologii a chemii se kterou kola dělam.
o 28.12.2010, 09:39 | Dudu_481
rencek: docela chápu, že budeš tvrdit, že strojně leštěná kola jsou použitelná v denním provozu, když je zákazníkovi nedokážeš zalakovat...
Kola bez laku jsem také jezdil na svém autě. Jezdím i kola s lakem na zimních elektronech takže vím, jak se lakovaná kola chovají.
Lakované i nelakované kolo má své zákazníky. Moje zkušenosti však říkají: doporučuji lakovat.
btw: myslím si, že na fotce už nepoznáš rozdíl mezi kolem s lakem a bez laku díky pokroku, který se nám za 2 roky co lakujeme podařilo dosáhnout. Ano, když se kolo odře, je třeba jej renovavat. Ale přeleštění již leštěného kola je za uplně jiné peníze než provotní leštění.

A stejně tak mohu říct (napsat): nevykládej lidem pohádky, že na denní ježdění NEMUSÍ být kola zalakovana, protože jsem si v praxi ověřil, že to není pravda. Také jsem věřil, že to bude tak odolné a trvanlive oproti ručnímu leštění, ale není to tak.

A rozdílnost technologii a chemii v tom nehraje roli. Jsou to jen 2 různé způsoby, jak docílit stejného výsledku. Navíc my k tomu nepotřebujeme používat 2 rozdílné leštící kapaliny - stačí nám jedna.... Tělíska a leštící kapaliny od Röslera jsem také zkoušel. Věř mi, že tělíska a kapaliny používané nyní jsou mnohem efektivnější. Když budeš mít cestu kolem ČB, rád s tebou vše proberu. Vše začíná např. už u pohybu tělísek...

o 28.12.2010, 14:30 | rencek
:-) ja se s tebou nebudu dohadovat - proste vidim na svoji zkusenosti, že pri urcitem chovani ke kolum bez laku (nejezdeni v soli v zime a nepouzivanim chemikalii na cisteni kol) proste neni problem to takto provozovat. To jsem si za 2roky jezdeni ověril - jinak bych to proste netvrdil.
Že ty pises opak a vehementne vsude prosazujes lakovani je jasny, kdyz to nabizis a mas z toho dalsi prachy na kolech.
Ja bych tak u sebe odhadl že cca. 80% lidi co mi da kola na leštění je z toho důvodu, že se jim na limcich nebo čelnich plochach kola začne pod lakem delat oxidace, nebo to proste maji skrabnuty a pod lak se dostane voda atd. a loupe se to. To je proste velka nevyhoda laku - do doby co se lak neporuší je to ok, ale nakonec to vzdy dopadne jak pisu. Proste kazda věc ma svoje plusy i minusy. At uz jde o cenu nebo udržbu kol nebo nasledne opravy.

A kde jsi vzal že použivam od roslera 2 ruzne kapaliny. Pouzivam jednu. A nevim co ma spolecneho s odolnosti a stalostí lesteneho povrchu ""Vše začíná např. už u pohybu tělísek... "" To s tim nema co delat.

o 28.12.2010, 17:15 | Midnite
rencek: jenže každodenní ježdení je u mě i v zimě, v soli a prostě ve všem co můžeš na cestě potkat
o 28.12.2010, 18:20 | rencek
Midnite - jasne v tomhle pripade ano, ale to je hodne mala skupina lidi, že přezouva jednu sadu kol 2x rocne ze zimaků na letni a pak zase zpět. Spis to beru tak že maji lidi pekny kola na letni pneu treba 17-18palcu a na zimu plechy 15-17treba nebo stary alu. Proste 2sady. Navic v techto sragorach zimnich, aby to lestene kolo vyniklo, tak by to musel clovek pomalu po kazde jizde oplachnout...
o 28.12.2010, 20:52 | Dudu_481
rencek: mě jedno, jestli mám zákazníkovi kola "jen" vyleštit nebo je poté i zalakovat. Pro mě lak představuje jen riziko - vstupuje mi do toho externí subjekt, za kterého přebírám odpovědnost a záruku.
Sám píšeš, že je to o chování se ke kolům. Když kola zalakuju, nemusím mít těžkou hlavu z toho, že mi zákazník na podzim pozdě přezuje, kola hodí do sklepa tak jak je sundá a na jaře bude všude vyprávět, že jsem mu tvrdil něco o stálosti lesku a on má po jedné sezóně kola KO.

Selský rozum mi říká: hliník je lehký kov, který (bez další povrchové úpravy) podléhá povětrnostním vlivů. ANO - strojně vyleštěný pomaleji než při ručním leštění. Rozdíl není ale tak radikální.

Moje zkušenost: lidi se mě sami ptaj, co to vydrží a jestli bych doporučil lak. Samozřejmě že ho doporučuju. Vím, že tito zákazníci jsou s výsledkem spokojeni a nejeden z nich mi dohodil kola svých známých a kamarádů.
Když jsem neuměl lakovat, neměl jsem nikdy jistotu, že se ke mě zákazníci vrátí. Když si kola přebírali, byli vždy nadšeni. Ale až s odstupem času se ke mě dostávala zpětná vazba - ta byla smíšená - někdy OK, někdy rozčarování z toho, že po sezóně je lesk pryč. Bohužel už jsem nidky nedostal prostor pro argumentaci. Lidi s tim jezdili do myček, měsíc nechali kola špinavý, pozdě přezuli....

Celá tato debala by se dala přenést až na akademickou úroveň a to je dle mého názoru zde na fóru zbytečné.

Myslím, že i ty budeš muset souhlasit s faktem, že i s ručně leštěnými koly se dá jezdit bez laku. Proto nechápu toto - cituji tě: Nevykladej lidem pohadky ze na denni jezdeni MUSI byt kola zalakovana, proste jsem si v praxi overil ze to neni pravda. Taky jsem neveril ze to bude tak odolne a trvanlive oproti rucnimu lesteni, ale je to tak. Aspon s technologii a chemii se kterou kola dělam.

Kola NEMUSI byt zalakovana. Já to ale svým zákazníkům doporučuji, aby nebyly otroky svých kol zvláště, když leštění není nejlevnější služba. Pokuch chtěji nelakovanou variantu, mají ji mít. Je to každého svobodná volba.
o 29.12.2010, 15:18 | kasko
tak díky za rady a za hezkou výměnu názorů :)
o 29.12.2010, 15:50 | kasko
jinak vybral jsem něco úplně jiného.
Tomason TN1 8x5x18" ET 45. Na to natáhnu 225/40 a mohlo by být.
o 29.12.2010, 20:42 | Dudu_481
kasko: myslím, že velice dobrá volba. Už mi prošli dílnou - letošní absolutní vítěž TC. Když budeš uvažovat o leštěné variantě, dej vědět.
o 29.12.2010, 21:28 | Kesam
Absolutní vítěz je ani nemyl když přišli od tebe ne??? ten nemá ani desky a kotouče škráblé to auto toho po ose moc nenajelo ?:-) Jinak kola pecka tomasony.
Alííí má zalakované at sem hodí foto jak vypadají po sezoně stím létá furt.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.317 sekund.