
Navštíveno 18178x


05.04.2011, 13:14 |
Octan Zdravím, chtěl jsem se zeptat co by jste doporučili za auto mezi těmito značkami. Už jsem snad přečetl vše možné o motorech ale stále nevím do čehom jít. Jedná se u obou značek o naftu.
U Audi by to byla A4 model 2004 s motorem 1,9TDi - 96kW nebo už nový model A4 r.v. 2006 s motorem 2,0TDi - 103kW
A u BMW 320d model E46 r.v.2005 nebo 320d model E90 r.v. 2006.
Bude sloužit jako rodinný vůz s nájezdem okolo 25.000km ročně.
Jen by mě zajímal váše názory a zkušenosti čemu dát přednost.
Díky Dave

05.04.2011, 13:26 |
Octan | Upraveno: 2011-04-05 13:27:27
A když tedy BMW tak jaký model? Slyšel jsem že je E46 lepší než E90 co je na tom pravdy?

05.04.2011, 13:26 |
Octan | Upraveno: 2011-04-05 13:32:50
A když tedy BMW tak jaký model? Slyšel jsem že je E46 lepší než E90 co je na tom pravdy?Co ještě u modelu E46 motor 330d? nebo radši 320d?
Díky

05.04.2011, 13:54 |
Alda Mel jsem 330d E90 a je to fakt velka parada.
Akorat mi vadilo, ze je to uvnitr docela mrnavy, ale to je A4 taky.
Kazdopadne BMW mi fakt sedlo, vymenil jsem za 530xD a nic jinyho v zadnym pripade nechci.
xDcek bylo malo, tak jsem koukal i po A6 v quattru, ale interier Audi bych proste nesnesl, prvni peknej interier ma A7.

05.04.2011, 16:33 |
zipp | Upraveno: 2011-04-05 16:36:24
Alda: no vidíš, a mně zase interiéry bmw (kromě těch posledních) přijdou jako kdyby patřily 10 let zpět...
Octan: jde o to, co preferuješ, audi je pohodlnější, prostornější (v E46 např. nestrčíš vzadu nohy pod sedačku (to bych zase nesnesl v autě já)) a narozdíl od bmw se dá používat i když zaprší a nedejbože nasněží (ať už bys bral quattro nebo ne)
bmw je tvrdší, má přímější řízení a celkově je sportovnější a míň nedotáčivý
zipp: už jsi jel v E46 za mokra a na sněhu, když tvrdíš takové bludy?
Říká se, že E46 je na požitek z jízdy trošku lepší jak E90.
E90 je zase vevnitř trochu dál interiérem, líbí se mi víc, i když někdo říká, že je ten interiér jak 10 let starej, mně přijde jednoduchej a naprosto krásnej. Prostě ta E90 je dál.
Mám E90, 330i a říká se, že 330i a 330d jsou nej motory, co se do toho dávaly.
E90 je vevnitř celkem malá,ale zapadneš tam a pak je to pohoda.
V zimě nikdy žádnej problém, pokud tam nemáš sjetý gumy jak sviňa, tak v pohodě. Jezdím často vysočinu a neměl sem nic moc žádnej problém, v zimě se zadohrabem zábava jak kurva :o)
Pokud bych měl vybírat mezi tvýma favoritama, tak určitě BMW.
Nedávno tu byla jedna E46 330d černá, nevím od koho - vymazlená.

05.04.2011, 21:07 |
zipp mně se líbí, jak všichni píšou, jak bmw na sněhu válí, ale v zimě denně potkávám stojící báwa u krajnice, který nemůžou nikam vyjet.
crestík: ne přímo v E46, ale stačilo to ty blude:-)
tohle co píšeš mi potvrdil i známej co má 535d, na lítání bokem dobrý, ale ve chvíli, kdy jezdí hodně km, tak občas potřebuje jet i normálně a tyhle "drifty" po pár km přestanou bavit.
mmch je dost nadšenec do aut, má Porsche GT3 a ring má těsně pod 8 minut, to jen až tu bude někdo psát, že neumí řídit
tak už jste se našli :-)
zipp, aspoň se s tím autem tedy rozjeď, než podáš recenzi na jízdní vlastnosti ;-) Jinak pozoruju, že Brno přesunuli někam k Plzni, páč přes zimu jsem jezdil po celé Moravě a nepotkal jsem ani jedno bmw v nouzi. A před spaním jedno videjko, jak je E46 na sněhu uplně "v pasti"
Luke, jenže pokud s takovým stylem, kdy přes všechny el. pomocníky jezdí s e61 pořád bokem, přesedne do FWD, tak pojede rovno do pole v první zatáčce :-)
[ Link ]
Ty auta jsou celkem odlišný, je důležité si je projet a zjistit co vyhovuje tobě ... já třeba raději BMW, ale nesedí to každému.
Žabomyší války, že se s RWD nedá jezdit v zimě mě taky celkem baví ... od 18 jezdím jen s RWD a nemám větší problémy, ano v určitých okamžicích je to horší, ale jindy je zas horší FWD a ono taky kolik FWD jezdí v zimě s výkonem 150+kW a pneu min 225 ....

05.04.2011, 22:34 |
zipp Crestik: s takovýma videama bychom se tu mohli předhánět donekonečna:
[ Link ] no vidíš, asi jsi toho moc nenajezdil :-)
Naposled jsem měl zadokolku škodu 120, od té doby nic. Pak koupil BMW a po všech řečech od okolí, že nic nevyjedu jsem koupil nové zimní gumy a byl zvědavej, jak to bude. Zkusil sem si několik kopečků, prudších, méně prudkých, zasněžených, více zasněžených a v klidu sem si to zkusil. Vždy sem vše vyjel (zapnuty všechny asistence)
Na druhou stranu, za ten rok najedu asi 35tis km a nebylo moc případů, kdy jsem se v reálném provozu musel někam škrábat s nějakejma problébama.
auto má 260 koní a pneu 225/R18
crestik: přes všechny el.pomocníky? kde to čteš? když bokem tak je všechno off.
ale je to uplně jedno, protože já daleko víc dám na to, co řekne člověk co s tím autem jezdí 60+tis km ročně, tzn pořád. a rozebíral jsem to s ním zleva, zprava a přestože nedá na zadohrab dopustit, tak jedním dechem dodává, že pokud potřebuje jezdit když je hodně sněhu, tak je to prostě se zadohrabem složitější.
ale je mi jasný, že mě tu teď ubijete argumentama, že už v autoškole jste jezdili v M3ce denně 500km v půl metru sněhu a líp než s předohrabem.
cossie: a kolik RWD jezdí s 150kW? z celkovýho počtu aut je takhle silných minimum.

05.04.2011, 23:10 |
Alda Me neprijde interier Audi hnusnej, ale takovej nejakej pro paprdy, ostatne jako i vsechny jejich auta krome A3 a novy A4.
U BMW je to hodne kus od kusu. Svetla kuze a drevo je hnus. Ja mam ted cernou kuzi, cernou stropnici a i cerny lesteny oblozeni. V noci je to s tim cervenym podsvicenim jak v pekle :D.

05.04.2011, 23:47 |
cuir ja sem potkal v brne pri takove te jakoze kalamite jedno krasne navonane petkove bawo. Placatil se v prohrnutem pravem jizdnim pruhu. konkretne to bylo na Libusine udoli u toho auqaparku co je kdyz se jede do kopecka po leve strane a po prave strane je restaurace KIKI. mazel tam s tim bojoval, kola sebou cakala ,ale nikam nejel. nakonec vyhnal z auta svoji panicku aby sla zatlacit. Blondynecka , relativne pekna, na podpatcich, ktere zapichovala do snehu ,ale ani to s BME nehlo :D Jo holt letni gumy sou letni gumy :D Pak me to prestalo bavit tak sem vjel se sluzebnim roomem do leveho neprohrnuteho a zcela zasnezeneho pruhu a ikdyz z obtizema ,ale predjel sem, pak sem se z obtizema zaradil do toho jiz znovu zapadaneho praveho pruhu a pokracoval v krasojizde. Zimaky mely tak 4-5mm na mem sluzebaku. Pokud on mel letni , na coz to fakt vypadalo, protoze se fakt nemohl hnout, tak docela chapu ze zkoncil. ikdyz me zase zarazi ze dojel pres Antonina prochazky az do Libusina udoli. prece je to jen kus streky a dost se divim ,ze nezustal stat nekde driv. Leda ze by odjizdel prave od toho aqua centra. Kazdopadne pokud BMW tak nesetrit na zimnich. Myslim si ,ze ten bawec by treba s mejma zimnima (myslim tim ten stav pneumatik) take nevyjel. ale nevim BMW sem ridil jen narkrat a to maximalne za mokra a bylo to auto zakaznika ,takze to byla pianko jizda.
:o)) Už jsem myslel, že píšeš o mě :o) Já objednal pneu, hlásili sníh, nestihl jsem už tehdá ten den přezout. V poledne začalo sněžit a já jel z práce rychle dom, jel sem přes D1 (letní, zadek sjetej jak sviňa). Sjížděl jsem na sjezdu na Bohunice, kdo zná, jsou tam dva pruhy. Jelo předemnou auto, který nevím proč přibrzdilo a já se začal hrabat. Zůstal jsem stát v pravým a už se nerozjel a ještě jsem byl dost natlačenej na svodidlu. 1 min po tom co sem tam uvízl projel borec s velkou radlicou a hodil mi to ještě pod auto :o)
Tak tam tak stojím, čekám na kamoše na odtah a najednou nějakej kokot ve Volvu jede pomale kolem mě, stáhne si okýnko a řve. Kup si debile pořádný auto :o) No byl to ais nějakej pražák no...:o)))

05.04.2011, 23:58 |
Tendr Koupil jsem BMW se sjetejma zimníma a větší kopce nečapačka, pak jsem koupil sic jetý, ale relativně nový zimní a neměl jsem celou zimu jedinej problém. E34, takže bez asistentů. Audi jsem neměl, ale srdíčko mi tíhne o něco víc k bávu, i když ani audinkou bych nepohrdnul. Btw, interiéry v "nových" bávech se mi absolutně nelíbí, futuristickej hnus, je to jak v kosmický lodi... Ale sto lidí, sto chutí, jen můj názor.
Kup si Outbacka či Forestera a nějaký zimní radovánky typu BMW na sněhu tě přestanou zajímat .-)
Jinak BMW či AUDI v daném případě: tak kloním se k BMW, protože A4 je přestrojená Oktávka či Golf = naleštěný prd s patřičně mastným servisem. Z těchto dvou bych volil to menší zlo.

06.04.2011, 07:29 |
Octan | Upraveno: 2011-04-06 07:30:25
Co se týka BMW v zimě asi je to otom zda používáš zimmní gumy. Přitelkyně má Audi A3 a v zimě na letních se auto taky do kopečka nerozjede, tohle neřeším je to jen o gumách a né že BMW v zimě končí.
Mě osobně se líbí BMW jak E46 tak i E90, ale E90 je zas v dobré výbavě dost drahá a v současné chvíli nechci dát víc 230tkč, tak asi to vypadá na E46 a v motorizaci 320d nějaký poslední model rv 2004 - 2005.
Spíš mě zajímali zkušenosti jízdní, poruchovost atd.
A né že BMW se na letních gumách v zimě nechytá.

06.04.2011, 10:28 |
Alda Pokud jde o zimu, byl to nejvetsi duvod proc jsem se E90tky zbavil. Koupil jsem na to nejmensi mozny (225/45/17) a zaroven nejlepsi (nejaky Micheliny) zimaky a auto je absolutne nepouzitelny. Opravdu nestesti, zapadne to snad i na rovine. Nevim jak by fungoval 4 valec, ma lehci predek a mensi brzdy, takze dovoli i mensi kola..
jestli to nebude ridicem..o))))
jezdim v bavorakach uz 15let a v podstate zadny problem,kdyz jsou dobre pneu

06.04.2011, 11:03 |
Alda Ridicem to nebude. Starou E60tkou s 16tkama se mi taky jezdilo vyborne. E90 s sestivalcem proste na snehu nefunguje. Pomohlo mit vzadu 3 lidi (ktery se tam ovsem nevejdou :D )
aha,takze je problem v e90...o))
chapu,no designove se mi nelibi ani e90 i e60,takze tohle jsem jeste nijak neresil...o))
zlata e46 ci e39..o))samozrejmne i cenove
Aldo, tak to si měl čoveče nějakou demoverzi na E90. Kdybych to auto neměl, tak bych tomu možná věřil.
Octan
E46 jízdní vlastnosti perfekt, poruchovost nevím, záleží jak se kdo moc staral.
U té 320d jsou tuším 2 výkonové varianty, tuším že někde psali, že určitě brát tu silnější.

06.04.2011, 12:30 |
Alda Jestli pousteji z Mnichova do obehu i demoverze, tak je to dost mozny.
Jestli nekdo napise ze E90 funguje na snehu lip nebo aspon stejne jako napr. Octavka, tak je blazen nebo nepripousti nic jinyho nez BMW.

06.04.2011, 12:54 |
Octan To AllInOne: Vím že u 320d je 110kW - 150k a která je ta druhá?
Vždy je to o vodičovi. Tiež som nedávno premýšľal meniť Subaru za kombíka a v merítku boli okrem iného aj E39 530dA a A6 Quattro... Zisťoval som čo sa dalo, ale nakoniec len osobné vyskúšanie párkrát toho či onoho ma presvedčilo, že keď človek nie je úplný kokot, tak ani zadohrab nemá problémy. Dokonca ani po zastavení v kopci. Základ sú aspoň priemerne dobré gumy a rozum. Kamarát odišiel od Freya, tiež "plakal" po Subarách, že čo teraz bude a tak. Nakoniec som mu nechal priniesť 530dA v kombíku, hodili sme na to Dunlop Wintersport 3D a s tým automatom hlavne ako výhodou, to v zime vylezie aj ostrejšou jazdou hociaký kopec, nikde ani raz nezapadol. A to som ho ťahal so sebou na vedľajšie cesty, serpentíny, zalesnené trasy, kde sme si aj autá vymenili a s rozumom prešiel všetko čo som prešiel ja s Legacy. Síce nie tak ako ja, ale prešiel a v tom to bolo, bez jediného zastavenia. Takže za mňa kľudne aj BMW, po pár jazdách som sa tiež zbavil pochybností, ale ako vravím, chce to hlavne dobré gumy, nie nejaké Barumky a žiť v strachu, kde ostaneš vysieť. Prípadne nakúpiť pavúka a vtedy už sa len smeješ za hociakého počasia ;-)
Octan: 110kw je uz commonrail, ta starsi verze je 100kw - tu nebrat

06.04.2011, 16:03 |
cuir | Upraveno: 2011-04-06 16:03:25
AllInOne: nemam volvo...ale myslim si ze se ten v tom volvu trocu seknul pokud si myslel ze ma poradny auto :D :D BMW se mi ac si ho asi nikdy nekoupim libi mnohem vic. Volvo je auto pro paprdy. ikdyz musim uznat ,ze maji jeden moc peknej aero model :D :D a ten slape fakt solidne. ale na BMW to nema.

06.04.2011, 17:48 |
Octan To Vastah: Ja bych chtěl právě tu 110kw - commonrail, tento motor je v pohodě?Prej lepší než 2,0TDi u koncernu, ty se prý hodně serou a moc nejedou, známý ma OII RS TDI a furt samej problém.
AllInOne: tak od řidiče Volva to sedělo jak prdel na hrnec, protože Volvo se svým slavným AWD uvízne snad ještě dřív než čistej zadohrab
Aldo, na sněhu jsme s koktou nikdy nejel, já ti tady píšu, jak funguje E90 na sněhu.
cuir, Luke_288
No, s těma gumama jsem pak nemohl jet ani na rovině, to je fakt, ale ta jeho sračka co vymlel mě pěkně vytočila :o)
to video s E90 je sranda :) přesně tohle akorát horší sem viděl ted v zimě, asi 5 minut zapadlá e90 skoro na fleku v mírnym kopci... no což s fiestou sem za nim zastavil, rozjel sem a objel ho ..... za mě fakt BMW v zimě žádná sláva, jedině nový zimáky a i tak je to na ***** ...

07.04.2011, 07:49 |
Zdeny60 | Upraveno: 2011-04-07 07:50:29
ojojojo, věru velmi choulostivé thema :-)
Já mám své zkušenosti naštěstí jen jako divák ze zikmy každoročně. Stačí být ve spránou dobu na ČH sedle či na Ostružnském kopci v Jeseníkách. A jak známo, POláci mají BMW docela rádi: Je k zasmání, slyšet originál nadávky v polštině: wsiecko jest w dupě, jest to bardzo na guvno, suka, zjebana mať a další... :-)
Většinou se jedná o E60 či E90, ale řešil se i šoumen s uvízlou X5 :-)Ale tu nedostaneš ani párem volů, když dobře uvázne:-)
No a když se zadaří, tak docela dobrá taneční šou je na Bludovském kopci, když ráno páni podnikatelé jedou rozmnožovat eura do svých "firem". Hlavní roli tam hrají dost často právě BMW .-)A pak chudáci, co nemají na Fabii letní gumy. To jsou fakt gumy, ty lid:-)
Zdeny60: Spíš to jsou chudáci co nemají na BMW pořádný zimáky a neumí jezdit. Já mám největší problém tradičně v kalamitě u kamaráda před barákem se sváženou silnicí ale vím jak na to tak třikrát houpnu sem a tam a je to. Jinak je jízda s BMW v zimě spíš paráda a mnohdy ohromná zábava.
samotna jizda jo, ale vybrat si v zime treba misto k parkovani uz vyzaduje podstatne vic obezretnosti, nez u octavie.
taky to vidím podobně jako RB, ve většině případů za to může blbost majitelů, kteří šetří na gumách a jezdí s prázdnou nádrží, takže nezatížená zadní náprava si dělá co chce..

07.04.2011, 15:58 |
cuir no takze to schrnme...bez poradnejch zimaku s s BMW neda hnout kdyz napadne trosku vic. takze se BMW vyplati :) bud clovek nedojede. v lepsim pripade ani neodjede a nebo se krasne prohne na zimnich gumach. Ale co uz..takove auto si clovek nekupuje pro to aby jezdil s lehkou nohou a v zime ho mel v garazi a nejezdil s tim. clovek co ma natakove auto by mel mit jak na pohone hmoty tak i na dobre pneumatiky. kdo si tohle neuvedomuje tak mu BMW do ruk nepatri. A jak bylo napsane. prazdna nadrz dela taky svoje.
Ty vole, když to tak čtu...tak si to BMW nekupujte, když se v tom v zimě nedá jet. Kup si na zimu fanouša a BMW vytáhneš až na jaře. A nebo pak to Audi.
BMW je pro mě auto na pohodlný cestování a na zábavu. Každej den se těším, jak se svezu, i když jedu jen kousek.
+couvani do kopce na snehu s rwd=max "fun" faktor :-)
Pořádný zimní gumy patří na každý auto, který dnes vyjede na silnici. Ne jen na BMW. Bohužel, ne všichni to ví...

07.04.2011, 19:12 |
jackobo | Upraveno: 2011-04-07 19:13:02
kdyz uz teda diesel, tak bych byt v tve situaci sel urcite do E46 330D, ta 320D/110kw jede taky hezky, ale R6 je R6. Spotreba sice lehce vyssi, ale povozeni nesrovnatelny, a na ruceni ktery se da dnes sehnat za par korun prakticky na cokoliv sere pes :).
Jeste by se ti mohlo podarit narazit na ty posledni 150kw kusy co vyjizdeli, za ty penize co na to mas by to mohl bejt fakt peknej zachovalej kousek v naky slusny vybave a treba M-Paketu, aby to taky trochu vypadalo, ze.
Nicmene svuj zaujaty bmw positive nazor nikomu nevnucuji :-D
jj taky jsem zaujaty a troufnu si rict,ze kdo jednou zkusi bmw,uz k jinam nejde a kupuje stale bmw..o]]
jj naprosty souhlas, jsem jasny exemplarni pripad :)
nybrz neodbihejme od tematu :-D
z tech dvou radeji bawo.
na snehu sem zatim vyjel vse, kdyz uz auto jede tak vyjede docela dost, nejhorsi je zastavit a pak se rozjizdet, jak je pred zadnima kolama vic snehu tak uz je to na rozjezd blby.. lopatu v kufru a odhodit aspon od zadnich kol:) (ale to uz je v extremu, treba kdyz sem to hodil letos na strahaci do toho snehu co je vyhrnutej na kraj te ledove desky, tam sem byl ve snehu po dvere...
jinak E36ka vyjede vic s vyplym ASC.. sice mam ASC+T coz by melo delat elektronickej svor.. ale proste to klapka zadusi, lepsi s vypnutym a korigovat kontra sem tam utikajici zadek...
navic mam zimaky uz 5let stary, vzorek sice OK.. ale i tak by to s novejma muselo byt zas o kus lepsi.
vetsi, tezsi bawa budou mit hur rozlozenou hmotnost, 5ka a 7ma uz budou na snehu o kus horsi nez trojkovy kupe...

13.04.2011, 06:52 |
Octan A pokud by se tedy jednalo o BMW E46 320d na co si dát při koupi pozor, co zkontrolovat, na co mrknout, co prohlídnout atd u auta rv 2004, tak okolo 150tkm najeto.
Co a kolik vydrží ten řetěz místo řemene a po kolika měnit.
Díky
retez vydrzi pul mega...to neni jako tedeii,kde menis remen co 80tis..o)))
2004 a 150 najazdených, kor u dílzlu, tak si dám pozor práve na tacho a to, čo sa za tými rozprávkovými km skrýva :-)

13.04.2011, 21:06 |
Octan | Upraveno: 2011-04-13 21:07:05
Co třeba toto? Nevypadá zle, chtěl bych se na to mrknout, co vy na to?
Link:
[ Link ] Díky Octan
Skoda ze jsem onehda nenatocil Nismovi to video, do jakeho cerstve zasnezeneho krpalu se z mista rozjede e92 s poradnyma zimakama..:o)
Odlitane dve zimy s e46 a dve s e90 a nikdy jsem nemel vaznejsi problem. Jediny kdy jsem zapadl v zime s RWD bylo Camaro:)ale to fakt nebyl idealni winterwagen..:D

14.04.2011, 12:52 |
JP Mam BMW jako značku rád, ale tuhle zimu mi přímo před vratama (ve slepý uličce, jen velmi lehce do kopečka) uvízla E60 na uklouzanym sněhu s popraškem novýho. Klouzal se tam na 30cm asi čtvrt hodiny... Pak jsem potřeboval odjet já, tak jsem ho šel zatlačit. Měl zimní Continentaly s hodně slušnym vzorkem a nebyl to idiot co by se snažil z něčeho vyjet tak, že zašlápne plyn na podlahu a počká. Navíc měl s sebou i lopatu kterou to tam rozryl, ale stejně nevyjel. Se starym fwd fiatem (ač teda s visco samosvorem) jsem tady měl problém jenom když jsem nestihl přezout a hrabal jsem se v prvním sněhu 100m do pneuservisu na letních bez vzorku.

19.04.2011, 13:00 |
Octan Tak nakonec jsem se rozhodl pro E90 v motoru 320d. Ve srovnání s E46 se mě více líbí E90. Měl jsem ještě v oku OII 2.0TDi ale tá se prý hodně sere a VW Passat je na tom motorově a poruchově stejně jako OII, takže volba jasná BMW E90.
Díky všem za rady a názory.