Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Problém s alu - prosím názor, radu

 o Navštíveno 1310x o
o 25.04.2006, 15:02 | Cormi | Upraveno: 2006-04-25 15:07:09
Loni už jsem to tady psal, letos pokračování...

Na jaře 2004 jsem si koupil nový ráfky a dal na ně sériový gumy z plecháčů (alu RH AU Vesuv 7,5x16 ET35, pneu GoodYear EAGLE TOURING 205/55). První vyvážení a sezóna 2004 - OK (nedělala se ani geometrie).

Přes zimu 04/05 byly ráfky (obuté) uskladněny na stojato což neni ideální a taky se mi podařilo na plecháčích se zimákama vymést hlubokej kanál (při couvání z parkování) a později ještě tím samým kolem (přední pravé) najet na obrubník (to už byla vyšší rychlost - asi 40km/h).
Na jaře 2005 (loni) se ráfky znovu vyvažovaly a nahodily na auto v náhodném pořadí, protože nebyly označeny (s plecháčema jsem to tak dělal taky). Pak jsem vjel na dálnici a dost to házelo... nechal jsem teda kola znova vyvážit a přehodit... házelo pořád, ještě trochu víc... nakonec se na přední pravý ráfek dala nepoužitá guma z rezervy (stejný model jako ty ostatní) a bylo to sice lepší, ale stejně házelo. Nechal jsem později udělat geometrii v autorizovaném servisu Škoda a řekli, že to vyštelovali a že jsou špatně sjetý gumy, že to nemam řešit a jezdit. Takhle jsem odjezdil celou sezónu 2005 s tím, že to decentně házelo.

Jaro 2006 - v pátek jsem nechal znova obout ráfky (ale tentokrát byly popsané z loňska) tak se nevyvažovalo a nazulo jako to bylo loni. Hází to dost... Teď jsem si přivez auto z autorizovaného servisu VW (dělal se kompletní servis po 2 letech, včetně geometrie, kontroly brzd a tlumičů atd. atd.). Zjistili, že kolo hází na výšku (čirou náhodou přední pravé, kde byla se zimákama vymetená díra a najeto na obrubník).

Ptám se, jak byste postupovali? Napadá mě sundat gumy a vyvážit samotný ráfky. Ten, který bude házet na výšku, tak odvést na opravu. Je tohle optimální postup nebo navrhujete něco jinýho? Pokud ráfek hází na výšku, znamená to, že je "nakopnutej"? Dá se to jednoduše spravit?

Pro představu vkládám fotku ráfku... Auto je GOLF 4 model 2002, najeto 45 tis km (přes léto celkem asi 25 tis, na liťákách celkem max. 15 tis).

foto k příspěvku  od Cormi



o 25.04.2006, 15:24 | Jakuza
muze to byt taky treba ohnuty rameno nebo nejakej cep v pytli kdyz si to vymetl..
o 25.04.2006, 15:34 | Rajdlos
muze byt milion jinych veci nez kola, treba vytluceny silentbloky v ramenech, cepy..

pokud nepomohla geometrie a vyvazeni, hledal bych chybu jinde
o 25.04.2006, 15:35 | Rajdlos
jakuza byl rychlejsi :o)
o 25.04.2006, 15:41 | Cormi
Takže sundat kolo, zkontrolovat ložiska, čepy, silentbloky? Ale jakmile sáhnu na silentblok, tak to chce zase srovnat geometrií nebo ne?
Určitě si myslim, že když začnu tim vyváženim (samotných ráfků - bez gum), tak tim nic nezkazim, protože to by mělo jednoznačně ukázat, jestli kolo hází na výšku nebo ne... si pamatuju že to loni na ten jeden ráfek ukazovalo - měli problém ho vyvážit, ale nakonec se přiklonili k tomu, že je špatná guma, tak tam přezuli tu z rezervy...

Jinak pro info výsledek geometrie :-) prý minimální odchylky, který by neměly být v běžnym provozu poznat

foto k příspěvku  od Cormi

o 25.04.2006, 16:33 | píďa363
k te geometrii: zadek neseřídíš u tohoto vozu, tak ten neřešíš. alespoň obě kola jsou stejně zavřený předek, sbíhavost do - teď 0 to je v pohoděcelková sbíhavost je daná součtem takže ta musí vyjít pokaždý
o 25.04.2006, 17:27 | Machča
jako kluci zkontrolovat cepy silentbloky chybka bude jinde ne v kole mozna bych se kouknul jestli neni i ohnuty rizeni
o 25.04.2006, 17:51 | Mudrc
sice nejsem odborní přímo ale mě tohle jednou dělalo taky a byly to brzdiče ale to asi u takhle velkejch nebude:-(
o 25.04.2006, 18:36 | Cormi
Asi takhle, oni to kolo i vyvažovali a říkali že hází na výšku, že s tim nemůžou nic dělat. Takže vypadá to, že všechno směřuje k tomu, že je nakopnutej jeden ráfek...

Jinak tady mam výsledky testu brzd a podvozku a nějak moudrej z toho zrovna nejsem. Vypadá to, že jsou OK ale v prvotřídním stavu zřejmě určitě ne...

A ještě si musim vyřídit měsíc propadlou STK :-)
Ale stejně mi auto akorát stojí pod okny, protože jsem už 3 měsíce nemocnej, ale zase rád bych měl auto v bezvadnym stavu.

foto k příspěvku  od Cormi

o 25.04.2006, 18:44 | Machča | Upraveno: 2006-04-25 18:45:48
tak si zajed s tim rafkem na srovnani cca za dalsi 5 kilo budes moudrejsi a hazi to i na plechach??
o 25.04.2006, 18:52 | Cormi
Na plecháčích jenom malinko - tak málo, že jsem na tom přes zimu jezdil a neřešil to... na hliníkách to hází fakt hodně - o dost víc... věřim tomu, že kdybych ted dal plecháče se zimákama tak nebude házet vůbec (když je ted dovyladěná geometrie).
o 25.04.2006, 18:55 | Machča
tak bych to vubec neresil a rovnou ty alu nechal srovnat nebo ason to jedno potom by to hazet uz nemelo a kdyby hledej zavadu v podvozku jinak ten jizdni odpor vpravo je o dost vyssi na predni naprave to bude asi to kolo co hazi nebo se mylim
o 25.04.2006, 19:02 | Cormi
OK, myslim že začít v pneuservisu je nejlepší volba a nebo přehodit ty kola na jiný auto, ale to teď jenom tak nepude...
o 28.04.2006, 15:37 | cupra.165
pokud ti haze jedno kolo,tak prehod predek za zadek a uvidis sam...
a pokud to mas jak na zimakach a po letnich se ti to jen zhorsilo,tak se podivej na horni ulozeni tlumicu..to resim prave ja :-( jeste si nepsal,pri jake rychlosti ti to zacina vibrovat,jak se to chova pri brzdeni?
o 28.04.2006, 16:04 | Cormi
cupra: volant vibruje asi tak od 110km/h do 130 km/h, ale je to prostě znát i normálně. Při jízdě do zatáčky se to chová divně a při brždění se někdy projevuje dá se říct odlišnej účinek brzd na levym a pravym kole. V autorizovanym servisu mi řekli jako že tam jsou odchylky, ale opravdu minimální. Žádnej fatální "průser" nenašli. Jenom mě dost štve, že to kolo chtělo opravit už loni a já to nechal... ale házelo to jenom decentně, po dálnici a po tý sem toho tolik nenajezdil... Teď si akorát pamatuju, že s tim hliníkem jsem vymet jednou jednu díru, jinak nikdy nic a mají to být kvalitní ráfky :-( Myslíš, že když přehodim předek na zadek tak to bude ok nebo že tim jenom zjistim že jsou vpořádku díly na poloosách?
o 28.04.2006, 16:11 | Machča | Upraveno: 2006-04-28 16:12:56
zjistis zda jsou v poradku dily na naprave + ulozeni tlumicu a kdyz to bude oke nebude ti to tlouct do volantu ale taky bych to videl na neco v podvozku
ale to kolo bych nekde nechal aspon zmerit jestli neni nejak zdeformovany protoze ti to bude delat neplechu i na zadku
o 28.04.2006, 16:16 | Cormi
Machča: OK, díky za vysvětlení... teď nastupuju do nemocnice, tak mi bude auto stát, ale pak to hned začnu řešit. Musim to dát do kupy, protože nový ráfky budou až za rok a na těchhle chci pak stejně jezdit v zimě.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3447 sekund.