Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > kdo to vyresi? turbo v. klapka

 o Navštíveno 1511x o
o 23.08.2006, 12:46 | CervinVega
koukam na F1 turbo 1,5 motor a nejde mi do hlavy, proc ma skrtici klapku umistenou PRED turbem...
jediny k cemu jsem dospel je, ze ten motor nema blow-off ventil (jakoze asi ne, pac tam nikde neni videt?) a ten celej system "skrtici klapka-potrubi-IC-sani" je vyuzitej po ubrani plynu jako "zasobnik stlacenyho vzduchu", tedy jako anti-lag system... popravde si nedovedu predstavit, jakej to ma objem, prijde mi, ze hodne malej a ten motor by to "odsal" prakticky hned a nicemu by to nepomohlo +by se zpomalilo turbo (ikdy mozna ne, kdyz nema co nasavat)?
jeste me napadlo, ze by to melo druhou skrtici klapku (šoupě, přímo u sacích trychtyru, ale to nejde z fotek poznat)... dik za kazdej napad, neda mi to spat :-)

[ Link ]

foto k příspěvku  od CervinVega



o 23.08.2006, 14:12 | Reprák
vyhoda je v tom ze nepotrebujes BOV, podle me to tak je i lepsi kdyz se nad tim zamyslis, sani ti pak pomaha krome vyfukovych plynu roztocit turbinu v nizsich otackach a tak si muzes dovolit i turbinu vetsi, docela dobrej napad :) ve vyssich uz to pak roztaceji jen vyf. plyny
o 23.08.2006, 14:19 | CervinVega
a) racing F1 1,5 litru! motor nebezi v nizkych otackach
b) snaha je o co nejlepsi odezvu na plyn (otevreni skrtici klapky), tzn. co nejmensi objem mezi klapkou a sacim ventilem, proto se pouzivaji individualni skrtici klapky, viz motorky a sport motory

nevim, kdyz si to predstavim, jak ubira pred zatackou a jeste chvili tam leze natlacenej vzduch (motor to v podstate "vycucne"), pak otevre za zatackou klapku a turbo musi plnit podtlak, motor produkuje malo plynu, turbo se nemuze roztocit... no nevim... asi se bere v potaz, ze uplne zavrena neni nikdy a zatacky netrvaji tak dlouho :-)
o 23.08.2006, 14:22 | assassin
hele ja bych to videl tak ze se turbo nezastavi.... zavru klapku...motor odsaje vzduch ... tzn mezi klapkou a sacim ventilem je konst tlak... spis podtlak...turbo nefouka vzduch rovna se nekona praci rovna se nebrzdi se .... mozna ze kdyz klapku opet otevru tak se vyrovnavanim tlaku spis jeste trchu rotoci.......
o 23.08.2006, 14:25 | RedBaron
CervinVega: Máš k tomu nějaký zajímavý materiály? Mohl bys mi to poslat na mail? Dík.
o 23.08.2006, 14:26 | assassin
kdyz je tam podtlak tak ho nemusi nafoukat turbo ale nafouka ho pretlak v atmosfere.....rozhodne atmosfera pretlaku je vic nez v tu chvili dava turbo.... tzn. spis to to turbo jeste roztoci......
btw. aerodynamicky tunely pro nadzvukovy rychlosti fungujou tak ze se odcerpa vzduch z velkyho zasobniku a pro mereni se otevre a saje to do nej prave pres tunel.....
o 23.08.2006, 14:30 | assassin
kdyby se preplnoval motor s karburatorem tak to bude asi taky tak ne? se vstrikovanim asi no problem, ale kdyz je karbec a turbo tak asi musi bejt karburator pred turbem.... tezko by fungoval s pretlakem
o 23.08.2006, 14:31 | assassin
hele jestli jsem dobre pochopil funkci bov tak to asi taky neni uplne idealni.... sice turbo nedrzi tlak v potrubi ale zase pres ten ventil fouka vzduch do atmosfery .... tzn stejne kona praci a stejne se brzdi.....
o 23.08.2006, 14:38 | assassin
jinak na tu reakci na otevreni ty klapky si nemyslim ze by melo nejak extremni vliv kde v tom sacim potrubi je umistena..... kdyz budu mit klapku hned u ventilu tak se musi po otevreni rozbehnout vzduch v celem sani , stejne jako kdyz bude az na konci.....
jinak to s tema klapkama u motorek apod je zase rozdil v primejch a podtlakovejch karb. pripadne jejich obdobach vstrikovani.......
tam je to spis o tom ze ty otevres klapku ale prurez se ti otevira az soupatkem rizenym podtlakem- spozdeni...ale zase muzes dat plnej a ono uz si to mnozstvi vzduchu nastavuje samo..... primej kdyz otevres vic nez je potreba= chuda smes ........... mam takovyhle vstrikovani na moto......
o 23.08.2006, 15:21 | Honza2.016v | Upraveno: 2006-08-23 16:17:23
něco na tohel téma sem vyhrabal doma v jedný knize a hodím to ve větším ke mě na web..snad to pomůže..asi to má ten smysl jak se tam píše o tom aby se neochuzovala směs..ale tady ta klapka je zřejmě za turbem a u tý F1 před turbem...ještě k těm fotkám na linku.. každej válec má svou klapku a vzdálenost klapka - střed ventilu je ma x15cm..podle těch fotek...

jináč to je z knihy premiéry a nadšení, která mapuje nejzajímavější československý závodní auta at už domácí, nebo tovární výroby

foto k příspěvku  od Honza2.016v

o 24.08.2006, 06:15 | semysak
nevim jestli to pomuze - turbo je kompresor jako kazdej jinej a kdyz se startuji kompresory o velkych vykonech (ruzny elektricky pro regulaci technologie) aby nebyl velkej naraz vykonu na elektromotor tak se uzavre saci strana a otevre vyfukova

proste kdyz nema kompresor co stlacovat tak nekona mechanickou praci tj. vsechna energie dodana do stlacovaci casti se pouzije pouze na mechanicke ztraty a na prekonani odstredive sily.

v aute by to fungovalo take viz to F1 podle me ten motr nema ani IC a turbo je uplne tesne u sani, protoze kdyz se otevre klapka pred turbem asi by hodne dlouho trvalo naplnit klasickej tvar potrubi s IC vzduchem
o 24.08.2006, 08:45 | CervinVega
semysak- nn, to ma prave opravdu velkej IC, je to videt na tech fotkach v linku nahore... jinak s tim nekonanim prace-zadnej odpor je to rozumny, asi fakt nehrali na ten problem s prodlevou (vysati zbytku stlaceneho vzduchu, borec proste zavrel plyn o neco driv)
o 24.08.2006, 11:08 | CervinVega
tak zahada vyresena:
motor ma opravdu druhe klapky pred sacimi ventily pod airboxem-ovladane lankem naprimo... ta klapka pred turbem slouzi jak psal semysak k zamezeni vzduchu a je ovladana elektricky (vali jen otevrena/zavrena) pri zacatku otevirani te hlavni klapky...
duvodem jsou vysoke plnici tlaky (az 5baru), ktere dokazi ustrihnout osu turba... takze obe klapky uzavreny, kolo kompresoru si vesele toci v castecnym podlaku, zacina se otevirat klapka u ventilu, naplno se otevre ta u turba a kompresor zacne ihned plnit

(dnes se a) tak vysoke tlaky nepouzivaji b) jsou dokonalejsi blow off ventily)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.362 sekund.