
Navštíveno 3119x


25.08.2006, 22:15 |
Cormi Ahoj, chápu že už tady několik lidí štvu, ale snad tenhle příspěvek nikoho nepobouříí a najde se někdo, kdo bude ochoten pomoct s výběrem podvozku...
Našetřil jsem sumu, kterou jsem si stanovil pro nové alu 18", nové pneu, podložky a kompletní podvozek, takže realizace z jara příštího roku je jasná. Ne snad z důvodu, že bych se nudil, ale protože mam ve věcech rád jasno, tak už teď řeším výběr podvozku (alu už jsou pevně vybraný a gumy předběžně taky). Jedná se mi o sadu sportovních tlumičů a pružin (štelovák nechci). Cenová relace je nejlépe okolo 15 tis, max. 20 tis za komplet pružiny + tlumiče. Výběr se zúžil na níže jmenované varianty.
Kompletní sady:
H&R CUP-KIT (-60/-40mm) 447,- €
BILSTEIN B10 POWER KIT (-60/-40mm) 449,- €
BILSTEIN B12 TUNING KIT (-25mm) 689,- €
EIBACH PRO-SYSTEM (-30/-30mm) 19571,- Kč
EIBACH SPORT-SYSTEM (-50/-35mm) 14589,- Kč
Sada tlumičů:
BILSTEIN B8 SPRINT 536,- €
KONI FSD 575,- €
Sada pružin:
EIBACH PRO-KIT (-30/-30mm) 3990,- Kč
EIBACH SPORTLINE (-50/-35mm) 3990,- Kč
Napřed bych si měl ujasnit, jestli snižovat o těch -60/-40mm nebo -30/-30mm a nebo kompromis -50/-35mm. Předek a tlumič výfuku jsou docela nízko už tak, mezi gumou a lemem blatníku mám vepředu 6cm, vzadu 9cm (ale s muzikou šel zadek dolů a nyní je trochu níž než předek). Když budu mít sportovní tlumiče a pružiny - bude zadek s muzikou pořád níž než předek nebo zůstane díky "tvrdšímu odpružení" předepjatý a bude opět trochu výš než předek? Ptám se proto, jestli volit stejné snížení na předku a zadku a nebo předek níž a zadek výš. Co se týče -30/-30, tak to by na ježdění bylo akorát, ale bojím se, že zadek zůstane níž než předek a to v žádném případě nechci. -60/-40 už bude určitě hodně, ale ceny H&R a BILSTEIN sad kompletního podvozku jsou hodně lákavé. Možná by byl nejlepší kompromis od EIBACH - podvozek SPORTLINE, který má snížit předek o 45 až 50mm a zadek o 30 až 35mm. Cena je taky super, ale v porovnání s podvozkem PRO-SYSTEM budou zřejmě horší tlumiče, protože v těch je cenový rozdíl 5000,- Kč. Podvozek BILSTEIN B12 TUNING-KIT je ze všech nejdražší a nabízí nejmenší snížení (na úrovni sériového sportovního podvozku VW - snížení odpovídající R32 a na těch 18" by to mohlo být určitě níž). Určitě by stálo za to zvážit použití novinky KONI - tlumičů FSD, které mají být "2 v 1" - jak komfort, tak sportovní chování (s pružinama 30/30 by to mohl být ideální kompromis mezi sérií a ryze sportovním podvozkem) - tady ale asi nebude možné uvažovat snížení předku o 50mm (pružiny EIBACH SPORTLINE). Když to zvažuju kolem dokola - líbila by se mi asi nejvíc varianta tlumiče BILSTEIN B8 SPRINT a pružiny EIBACH SPORTLINE (50/35). Cenově lehce nad 20 tis., ale snížení by mělo být OK a vlastnosti + zpracování na špičkové úrovni, ale pokud by stačily pružiny 30/30, tak bych s ohledem na jízdní komfort volil tlumiče KONI FSD a pružiny EIBACH PRO-KIT.
Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc - bude problém dopsat do TP 18", když se dávaly sériově na jubi GTI a R32? Stačil by mi rozměr těch 7,5x18 ale hlavně tam potřebuju mít gumy 225/40, které na to dávali - ty chci použít taky. Podběhy blatníků a blatníky samotné jsou u těch modelů naprosto totožné s těma, co mám já, ale zřejmě to bude problém i tak. Přitom 8x18 ET35 co budu mít na G4 absolutně nejsou problém. V TP mám max. 225/45 R17.
Moc by mi pomohlo, kdyby ste se vyjádřili k jakému snížení by ste se přiklonili, případně pokud máte něco k některé z variant...
Díky


25.08.2006, 22:50 |
TROY ;o) a KOLA kdy?

25.08.2006, 22:56 |
Cormi Všechno z jara, v zimě tohle nevyužiju :-)

25.08.2006, 23:42 |
Shr3k Koni Sport vs. Eibach Pro kit jsem měl na dvou autech. Dobrý kompromis co se pohodlí týče (Koni maximálně na měkko). S Koni FSD zkušenost nemám.
Si došetři na štelovák od Eibachu a můžeš snížení řešit až jak se ti to bude líbit a měnit výšku na zimu, ale absolutně tě nechápu s těma kolama, kolik máš v autě, 100k? Já mám skoro 200 a se zimních 205 na letních 225 je dost znát, co pak u tebe!? Ale tvoje volba:-)
Cormi bejt tebou koukam po kolech v zime koupis je za lepsi cenu
ten cup kit o tom bych se hodne rozmejslel vem si jak vypadaji silnice na okruzich a ty nase :-))
Ja mam kombinaci Bilstein B8 + HR springs - 40mm ale zatim jen v predu dozadu jsem jeste nestihl implantovat a uz jsem si parkrat nekde skrtnul krytem motoru ale mozna to bude tim svinsky tezkym motorem :-)))
samosebou nemam ale GIV tam to muze byt jiny

26.08.2006, 12:23 |
Cormi Shr3k: FSD je novinka, zatim jen pro několik typů aut... Ono určitě neni špatný nakombinovat výrobce, kterej je hodně silnej na pružiny a výrobce, kterej zas perfektně ovládá tlumiče :-) U těch kompletních sad EIBACH právě moc nevěřim těm tlumičům. Je mi jasný, že to nebude žádnej shit, ale je silnej právě na pružiny, tak proč za stejnou cenu nevzít tlumiče od výrobce, kterej se zas nezabývá ničim jinym.
Machča: s tim krytem motoru jsem na tom podobně ;-) Ty Bilstein B8 mě určitě zajímají, ale pokud bych měl volit samotnou sadu tlumičů, tak bych se spíš přiklonil k těm novým KONI FSD - tam to vypadá, že to nebude reklamní trik, ale že si konstruktéři skutečně dali záležet, aby vyvinuli sportovní tlumiče, které si zachovají nutnou dávku komfortu...
kamil306: pokud bych měl brát tohle všechno v potaz, tak musim nechat to, co mam a nebo ještě líp sehnat 14"ky, abych měl na naše silnice co největší balóny a zvýšit... :-) Muj názor je ten, že pěknýho Golfa bez 18" a snížení neuděláš. 17"ky mají význam, pokud jsou 3-díly s nádhernýma leštěnýma límcema a auto leží na zemi. Do takových alu investovat nechci a hlavně auto na zem posadit nemůžu, když s nim chci jezdit po našich silnicích... 205/50 na 17" nemají efekt - oproti tomu, co mam minimální pokrok, na ty 18"ky můžu dát ještě 215/40, ale tenhle rozměr je poměrně nedostupnej (málo se dělá a špatně shání v rozumných cenových relacích), hlavně jsou ale nižší než 225/40 a profil týhle gumy je takový minimum, kam jsem ochotnej jít. VW dával na jeden akční model Golfa s mým motorem sériově 17"ky na 225/45 - ty mam taky v TP jako max. alternativní rozměr a určitě by si výrobce nedovolil dávat kola a gumy, který by nějak zásadně ovlivnily spotřebu a jízdní vlastnosti. Rozdíl 205 oproti 225 je znát na každý motorizace, u slabších motorů samozřejmě víc, protože nemají rezervu, ale členové německých fór a vw-clubu mi potvrdili, že už je minimální rozdíl jestli jsou 225/45 R17 a nebo 225/40 R18 a z toho vycházim. Pořád to pojede líp, než když dam na zadek 255/35, což jsem chtěl za každou cenu dřív :-) Prostě už jsem se rozhod, že do toho půjdu, peníze na to mám tak už mi jde jenom o to, jakej podvozek. Jinak nebudu mít nikdy klid. Jsem připravenej na vyšší spotřebu, horší jízdní vlastnosti, ale zase ta jízda dostane úplně jinej charakter (auto nebude hopsat, ale bude sedět) a vzhled auta bude konečně o něčem a to pro začátek i bez stylingu. Co se týče štelováku, ten je bezpochyby nejlepší řešení, ale radši bych dal opravdu pevnou sadu tlumičů a pružin - jen to správně nakombinovat.

26.08.2006, 12:32 |
Cormi Machča - ty co chci TOORA T950 8x18 se dají sehnat pouze za MO cenu - na ty jsem nikdy akci neviděl, dokonce i v Německu je cena srovnatelná. V poslední době je ještě trošku zlevnily, takže nyní stojí ráfek okolo 5500,- a to je pro mě ještě přijatelná cena.
Co se týče pneu 225/40 R18, rozhoduju se mezi těmahle:
- Dunlop SP Sport
- Pirelli PZERO ROSSO
- Goodyear Eagle F1 GS-D3
cormi : B8 mam s nima na pruzinach od HR docela dobry zkusenosti i kdyz uz to neni takovy jako na origo i kdyz ja mel uz origo podvozek dosti trvdej tenhle je jeste o neco vic tuhej no co mi ubralo na komfortu tim se zlepsily jizdni vlastnosti i kdyz parkrat jsem si skrtnul i o nejakej ten kamen kdyz jsem jednou musel po polni ceste s balvanama no ale o tech - 40mm se mi nezda ze je to az tak dole ale volil jsem takovou variantu aby se s tim dalo nekde i projet jeste bez vetsich problemu
nj nektery holt nejdou a nejdo dolu no :-))
zalezi na co to auto mas, jestli s nim jezdis denne, nebo to budes mit na vystavy.....pokud denne tak si myslim ze je tech penez skoda, gumy i podvozek bych vybral levnejsi variantu...

26.08.2006, 13:18 |
Cormi Machča: no podle ceny musí být ty B8 SPRINT hodně dobrý tlumiče... těch -60/-40 si můžou dovolit Němci, ale mi ne :-( Dost mi vrtá hlavou ten BILSTEIN B10 POWER-KIT - taková cenovka... ale je to už moc nízko... podle mě má cenu uvažovat o -30/-30 nebo max -50/-35 ale těch 60 na předku už bude moc (se dostane guma až k lemu blatníku, což bude vypadat perfektně, ale moc praktický to nebude).
Tady je ukázka snížení -50/-30mm


26.08.2006, 13:25 |
Cormi Driver: jezdim s autem denně, nicméně moc toho nenajezdim... za rok 10 až 15 tis km. Hlavně mi záleží na tom, aby to auto vypadalo, i když na srazy nejezdim vůbec. Kdybych jezdil převážně po dálnici, tak to klidně posadim o těch -60/-40, ale právě že jezdim hlavně po městě a tam ta vozovka neni ani trochu kvalitní. Nevim jestli to je jenom u nás, ale máme hrozně propadlý kanály, takže to bývá po městě spíš takovej slalom...
Gumy jsou všechny 3 varianty okolo 4000, s podvozkem bych se rád dostal na těch 15 tis., ale jak bylo řečeno v týhle relaci jsou hodně posazený. No uvidíme... Jinak montáž podvozku bude taky pěkná paleta - bude to dělat autorizovanej servis včetně geometrie, v tomhle nikomu jinýmu nevěřim.

26.08.2006, 13:27 |
Cormi Tady jsou ještě ty alu, aby bylo vidět o čem je řeč. Ty už mi nikdo nerozmluví - vždycky se k nim vrátim...


26.08.2006, 13:31 |
Cormi

26.08.2006, 13:31 |
Cormi

26.08.2006, 13:31 |
Machča | Upraveno: 2006-08-26 13:33:34
no ja mam pneu 2,5 cm od blatniku z duvodu aby to neslo niz a dalo se s tim jezdit jsem volil -40 mm pruziny
samo ze idelani stav by byl asi vzduchac
Proc jsem si to myslel ze myslis tyhle Toory :-))

26.08.2006, 13:34 |
Cormi Machča: ten ale neni pro normální smrtelníky ;o) Pro mě by byl ideál -40/-30, ale když tak koukam na toho stříbrnýho Golfíka, tak by nebylo od věci vlítnout do toho -60/-40 :-)
no a pak nekde u nas vylitnout ze silnice :-)))
pokud -30 tak bych radeji koupil jen pruziny, kdyz uz poradny podvozek tak aspon tech -50 a nejlip stavitelny, -30 nebude nic extra dle me...
jinak kola pekny, ale stejne, tyhle by se mi libily vice

a jeste k tomu v chromu :-)

ja bych audi kola v zivote nedal na nic jinyho nez je audi a mohli by mit klidne lestenou i pneumatiku
to jsou teda lepsi pro GIV ty TOORA kola

26.08.2006, 15:01 |
Cormi | Upraveno: 2006-08-26 15:04:03
Driver: pružiny EIBACH -30 jsou taky možnost - provizorní. Tlumiče bych pak řešil až by odešly sériový. Zatim jsou v super stavu - mají nalítáno 45 tis km... Fakt nevim, ale ten BILSTEIN B10 za ty prachy... ksakru :-( Bral bych ho hned bez váhání, ale to snížení 60mm na předku stojí za zamyšlení.
Co se týče kol A8... v chromu se mi hrozně líbí - o tom žádná (i když o ten chrom bych měl teda strach), ale na můj vkus jsou tyhle kola až moc velká móda... Ty Toory jsou pro mě 100%ní volba a až tak často k vidění nejsou... Pokud vybíram z alu na běžnej provoz tak u mě nemají konkurenci... Časem k nim koupim ještě takový "půlkoule" (místo krytek náb), ale budou pozlacený :-)


26.08.2006, 15:31 |
clown a ja myslel, ze audi kola ala Ronal CZ, uz na Golfech moda uz nejsou .. ze uz to odeznelo :o)) osobne spis ty Tooory, nejsou zas az tak vokoukany :o)
ale diky tomu, ze vlada pristi rok na silnice neda uz vubec ani korunu, takze se bude jezdit po tom, co zustane po zime (asi to tu bude za chvili jako Rumunsku) tak mne 18" nelakaj .. :o)
pul roku na 17" 225/45/17 s Koni Sport najeto 30tkm vetsinou mimo dalnice a jsem dnes po vymene dorazu (posledni vymena vloni v kvetnu), ceka mne paty stabilizator napravy od zacatku roku (naprava ma jen dva) .. silnetbloky atd ... asi po zime zustanu na na 16" kolech :o)))
ale pokud mas auto jen na masirku a jezdis druhym autem tak to bude dobry :o)

26.08.2006, 18:45 |
Cormi clown: právě že to mam na normální ježdění, ale snad to překousnu... bude to chtít jezdit pomalejš a mít neustále oči na stopkách :-) Horší ale bude až tátovi zase klekne jeho auto a bude si muset půjčit Golfa... vezme kanál a TOORA bude v pr... :-) Koukam, že ty KONI se Ti moc nevyplatily... jinak k těm 16... za chvíli bude nejlepší dát 14ky, aby byl profil gumy aspoň 70 :-) U těch A8 alu je trend takovej, že poptávka je obrovská, tak repliky začíná vyrábět stále víc firem a ceny jdou dolů. Vůbec nechápu, že se to tak vyrojilo... Vem si třeba alu z A8 W12 - to jsou pravý kultovky a k vidění opravdu zřídka... U těch se ale žádná replika nedělá :-)
Co koukam na ty tlumiče KONI FSD, tak zřejmě nejsou vůbec dělaný na snížený, takže by to nepracovalo optimálně ani s těm EIBACH -30/-30...
[ Link ]

26.08.2006, 19:34 |
clown hm .. 14" uz nemuzu :o) tak ja mam 16" 215/55, takze je to balon tezce mekkej ... KONI mne staly jako normos origo tlumice jen na predek, takze to neresim :o) rad bych tuzsi pruzniny, ale delaj se jen snizujici .. , ktery bych uzil tak max 30 / 40mm .. coz Eibach nema

26.08.2006, 20:31 |
Cormi clown: EIBACH má pružiny na většinu aut asi o -30mm, tak proč by neměl na Galaxy nebo Sharana?
Já se na to zatim vykašlu... na první sezónu koupim jenom pružiny a uvidim co to potřebuje... celej podvozek koupim až pozdějš... takhle na nic nepřijdu a ty tlumiče ještě 2 až 3 roky rozhodně vydrží a to i s kratšíma pružinama... musim si to vyzkoušet

26.08.2006, 21:38 |
clown Corni .. ma .. :o)) ale nechci trhat gumy o lemy blatniku ... to uz jsem na Sharanu videl :o)))

27.08.2006, 12:49 |
Cormi clown: to tam máš tak málo místa?
Našel jsem Golfa na tom podvozku BILSTEIN B10 se snížením -60/-40... nezdá se mi to zase tak moc... možná by to ještě bylo únosný, možná už ne :-)


27.08.2006, 13:28 |
clown ale ten golf stoji prazdnej na miste ... posad do toho dva dospely a pak zkus prejet jeden zpomalovaci retarder :o))
clown : pruziny si muzes nechat stocit libovolny v perarne a nemusej bejt snizovaci

27.08.2006, 14:05 |
clown Machca .. zkusim nejdrive z V6, ty sou sice o 1cm nizsi .. ale auto je o 100kg tezsi .. tak uvidime :o))
to Clown: jo tak s retardery mam fajn zkusenost......


27.08.2006, 23:09 |
Shr3k Cormi: Vím, co je FSD, psal jsem jen, že nemám zkušenost.... :-) ad dál Právě proto jsem vždycky šel do Pro Kitu, anžto to není extra nic tvrdého, auto slušně péruje, jen na limitu je čím dál tužší. Kombinoval jsem to se Sporty, protože nic lepšího nebylo - a říkal jsem si "no přinejhorším to přítáhnu kolečkem" (nikdy na to nedošlo).

28.08.2006, 19:38 |
Luke_288 | Upraveno: 2006-08-28 19:41:41
presne tohle ted resim taky, v zime chci taky podvozek, ale uz neudelam chybu jakou jsem udelal s GIII, ze jsem si koupil pevnej podvozek 60/40, predek byl akorat, ale zadek nakopnutej. proto chci v zime koupit komplet stelovaci podvozek Eibach, na zimu na 17ky si ho zvednu a zmekcim, na sezonu na 18ky snizim a pritvrdim...
sice stoji 40K, ale za tohle si priplatim
jinak gumy mam 225/40/18 Dunlop SP sport maxx, spokojenost, ale priste nazuju Eagle F1

28.08.2006, 21:35 |
Cormi Driver: to je masakr... z jízdy v týhle káře bych měl neustále husí kůži :-)))
Luke: a co tenhle podvozek?
[ Link ] Ty už jezdíš na 18"? Ještě nedávno jsme se bavili o 17" ;-) Zatim to vidim jenom na ty pružiny -30/-30. To bude pro začátek stačit (navíc tlumiče toho ještě hodně snesou a takový snížení jim žádnej záhul nedá, hlavně to ještě zůstane docela měkký). Aspoň se na tom naučim jezdit a vyzkoušim si o kolik to je třeba snížit... Vůbec bych se ale nedivil, kdybych zůstal na těch 3cm... Se sníženim nemam zatim vůbec žádný zkušenosti. Stejně to bude hrozně velkej skok - z 205/55 R16 na 225/40 R18 - docela z toho mam strach ale na tom, na čem jsem jezdil doposud už dál jezdit nechci, i když na to budu rád vzpomínat (co se týče komfortu) - to je mi jasný :-)
Nemáš fotky Tvýho auta? Podle všeho to bude hodně slušná Oktávka... Jestli teda je to pořád Oktávka
nj, jenze to je podvozek na starou oktu, ja mam novou. na tyhle stranky kouknu, ja vul porad cumim na ty jejich nemecky a anglicky.
jj, uz jezdim na 18 RS kolech, ale na seriovym podvozku je to traktor. 3cm snizeni je naprosto idealni, sam to vic dolu poustet nechci, ale komplet stelovak chci proto, ze mas moznost na zimu auto zvednout, na leto pustit dolu, tohle s pevnym nejde a sam vim, jaky to bylo s golfem utrpeni jezdit se snizenim 60/40 na 14kach zimakach.
jestli jde stelovak na GIV koupit za 25K, vubec bych nevahal a radsi chvili setril, fakt se to vyplati.
co se tyce komfortu, bud v klidu, 225/40/18 a jezdim naprosto bez problemu.


30.08.2006, 18:38 |
Cormi Luke: paráda, až bude ten podvozek tak to nebude mít chybu... myslim, že pokud člověk na jakejkoliv novější koncern koupí 18" a trošku to sníží, tak je to hned úplně o něčem jinym ;-)
Zjistim, jestli je možný ty KONI FSD zkombinovat s pružinama Eibach -30/-30. To by pak pro mě byla jasná volba. S 205/55 R16 bude těch -30 únosný i na zimu.