
Navštíveno 9431x

Můžete mi prosím někdo vysvětlit, jak funguje na autě kompresor? Případně jaké je riziko, když se na motor dodělá kompresor dodatečně. Prohlížel jsem si nějaký kity, tak možná do budoucna...
jednoduse, oproti turbu (roztaceno vyfukovymi plyny), se pohani remenem, riziko je celkem male, zalezi samo na aute a motoru, protoze to preplnovani je radove v nekolika PSI (cca 5-7)
ono je taky nutný říct jakej neb se v autech používaj min. 3 druhy ...
Právě tomu vůbec nerozumím, ale narazil jsem např. na tento. Jde mi třeba o to, že když na ne-turbo motor dám turbo, tak půjde do kytek (co nevidět). Tak jestli je to s kompresorem stejný nebo ne? Protože těch kitů jsem našel pár a nikde nepíšou, že by se musely měnit ještě nějaký další věci na motoru.

tenhle komrpesor co si sme dal sme viděl někd ekdesi v dočlandu na pár VR6kách..a celkem to fungovalo-vypadá jak klasický turbo, ale nemá takový točky jako turbo který se to dohání rozměrama a zpřevodováním podle toho co tam uváděj až 3 x větším než u klasickýho kompresoru třeba z medvěda... co tam uváděj za max. tlak tak ten by neměl způsobit moc problémů, pokud motor nemá moc vekej komrpesní poměr...
Honza2.016v: přesně, dělají kity hlavně na VW V6/R32 a pak pár dalších aut
Asi ti odejde těsnění pod hlavou, který je v tuhle chvíli zvyklý na podtlak a ty ho zatížíš přetlakem. Nevím jaký máš auto, ale tyhle úpravy lezou do desetitisíců. Když jsem s bratrem řešil úpravu výkonu motoru, tak jsme došli k názoru, že mnohem levnější je koupit auto, který má 110 kW už v základu a na úpravy kašlat.
a Pokud je to starší motor, který má nalítano desetitisíce km tak může odejít úplně cokoliv .. klidně na klice /// je toho kotel :)
kompresni pomer bych absolutne neresil u kompresoru, ktery tlaci 6PSI, pokud teda nebude nejak extremne velky, coz si myslim ze urco nebude
pokud ano, neni problem vyrobit tesneni pod hlavu snizujici kompresy
no problem vyrobit to tesneni neni otazka zni jaky to pak bude mit tlaky a jestli to vubec nastartuje
taky jsem to konzultoval a prej muzes rovnou pocitat ze to nevydrzej saly na klikovce, tesneni, krouzky. a vubec cokoliv na motoru... :D
ale píču nesmysl ....
vydrží vše no problem tenhle kompresor mám taky, jen teda s kapku lepší převodovkou než je tahle na fotce, tyhle kity se cpou na US auta bez jakýkoli potřeby cokoli měnit na motoru ...
jediný čemu nerozumím když se píše že těsnění pod hlavou je zvyklý na podtlak a teď tam bude přetlak tak buďto sem nepochopil jak je to myšleno a nebo je to nesmysl ...
Šestikule: "dělají kity hlavně na VW V6/R32 a pak pár dalších aut"
mrkni sem a uvidis ze to cos napsal je blbost
[ Link ] tomvee: "tesnění pod hlavou, který je v tuhle chvíli zvyklý na podtlak"
vis jaky jsou ve valci tlaky? fakt jsi me pobavil :-)))
Šestikule: Pokud koupis celej kit na konkretni motor, s nejakym rozumnym tlakem, tak by to melo vydrzet. Je jedno, jestli to bude turbo, nebo nejaky druh kompresoru. Do urcirteho tlaku se neresi snizovani komprese, ale hlavne vyssi dodavka paliva a mensi predstih pri plnem zatizeni

12.09.2006, 06:23 |
RadekFM | Upraveno: 2006-09-12 07:05:09
Šestikule: A to hlavni je "vyber" motoru, ne kazdej motor je dostatecne dimenzovanej na klice, nebo na hlave, jsou motory ktery uz toho moc "navic" nesnesou a naopak jiny, ktery zkousnou v pohode 2 a vice nasobek serioveho vykonu. Nepises co mas za motor, ale jestli VR6, tak se toho rozhodne bat nemusis.
RadekFM: ok, díky za názor. To s tím, že dělají jen na určitá auta, jsem myslel konkrétně tu firmu
[ Link ] od níž jsem dával obrázek, je mi jasný, že to dělá řada dalších na jiný auta
To jsem rád, že jsem vás pobavil. Jednak jsem z oboru a taky jsem konzultoval ,,turobování,, motoru na Celicu s týpkem, který má v této oblasti nemalé zkušenosti (a staví motor za několik desítek tisíc Kč). Ten podtlak je myšlen při sání, nejsem blb a vím jak funguje to co pohání auto ... mám na to i papír.
A něco jinýho je amerika, která má 4 litry obsah a vůbec všechno atyp vůči klasickýmu motoru, který je dimenzovaný na určitý výkon. Má jistou rezervu, ale to neplatí za 20 let provozu /// A když něco podobnýho spácháš může jít do kopru vážně cokoliv.
tohle není roots - oproti rootsu má výhodu že je daleko lehčí ....
To máš pravdu, to neni roots. Tohle je ROOTS :-)

krásný jen v něm opravdu nevidím žádnou výhodu ....
Pro obyč auto je ho asi škoda. Ty jezdci, co s tim nafukujou ty hovada, tvrděj, že udělá brutus tlak, a hodně mechanicky vydrží. Nitromethan je kurva :-)
mno vidíš a já tímhle budu nafukovat 6,2 litr na 12 PSI ...

Taky slušná sestava :-) Aspoň nemusíš řešit převod na řemenici, kolik je 12 psů barů? Na druhou stranu, kompressor ma okamžitou odezvu, a prakticky fouká i při volnoběhu (kor roots), a to bez přídavnejch cinkrlátek :-) Z toho turba to budeš foukat rovnou do sání, bez mezichladíče? Jo, když tohlohle boxera Tomáš na startu vokouří, tak je člověk rád že mu nepraskne kebule :-) Ale krmí to methanolem pacholek :-) Fakt mazec.


14.09.2006, 13:51 |
rossi.x | Upraveno: 2006-09-14 13:52:24
Příští sobotu 23. je u nás na letišti SPRINT. Jestli budete mít čas, tak se přijeďte mrknout a zažijete slušnej Db Drag :-)))))))


14.09.2006, 14:22 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2006-09-14 14:23:50
mno já mám vytaženou další řemenici z kliky a ta točí převodovkou kopresoru no a těch 12 PSI budu muset asi prohnat přez IC, předtím to bylo 6,5 a to bylo OK ... jinak 12 PSI je 0,82 Barů doufám, že jsem zvolil dobrej vzorec ...
rossi.x: nejakej link na ty zavody?
Link přímo nemám, ale pořádá to už asi 20 let ÚAMK Kolín. Nějaký fotky jsou na www.dragster.cz A neni to přímo na letišti, ale vedle na silnici, letiště je travnatý. Takže to nejsou klasický K.O. duely, ale jezdí se na časy. I tak je to zážitek :-)