
Navštíveno 2526x

Jak nejlepe poznam samosvor-samozrejme jizdou,ale u silneho auta to muze klamat, jeste k tomu kdyz nemam nikoho aby pozoroval venku ktera kola hrabou.Proto prosim je nejaka jista moznost jak poznat samosvor na stojicim aute,popripade zvedlem na zvedaku?Vzdycky sem mel za to ze chytnu za jedno kolo a tocim druhym a melo by to kolo co drzim mit snahu tocit se take,ale udajne todle neni 100procentni?8-/Muze nekdo znaly veci poradit?
- při zvednutých obou kolech a otočení jedním se druhé bude točit stejným směrem
- při pouze jednom zvednutém kole bude poměrně velký odpor při točení kolem
- taktéž postavit auto každým kolem na jiný povrch a sledovat jestli zanechají obě dvě stejne dlouhou stopu, případně jestli se nebude protáčet jen jedno
- poslední uvedenou možností je burnout při kterém by měly být vidět pořád dvě stopy
.....
tak nejak by to mohlo bejt??

26.10.2006, 14:47 |
choze pořádně zapálit a máš jasno :-)
Briann:tak normalne se toci kazdy kolo opacne a u samosvoru by se mely tocit stejne. Teoreticky, pac samosvor asi nefunguje uplne jako spera.
jestli testuješ diferák na dvoukile, tak tam je nálepka v levym hornim zadnim rohu, jinak sis to popsal sám

27.10.2006, 00:57 |
JR mycTD: samosvor = špéra !!!! :-)
jako JR, je to jedna a ta sama vec.
Brian: odpovedel sis sam v druhe odpovedi
JR: to jakoze samosvor se zablokuje uplne jako treba u Liazky? Jsem vzdycky myslel, ze to ma jen nejakou omezenou svornost?
samosvor (nebo spera jak chces) je zarizeni ktere pri urcite sile "zablokuje" kola a toci se pak obe soucastne. samozrejme existuje mnoho typu jak rikas - podle svornosti. pokud chces mit blokly kola porad tak na to je uzaverka diferencialu
tak to jo. U nas se spera rikalo prave uzaverce.
asi mate pravdu, ale ciste lingvisticky vzato, tak Sperre je uzaverka ;-)