
Navštíveno 2507x


31.10.2006, 12:47 |
Smart Tak jsem si nechal udělat Distanční podložky předek 13, zadek 15mm + vysokopevnostní šrouby
[ Link ] Jsou hezký, přesně udělaný a přesto se mi chvěje od 90ti vejš řízení, když je tam dám. Sundal jsem tedy přední, protože i tak by to vypadalo hezky, ale stejně jsem cítil jak se trošku chvěje prdel. Při silnějším brždění to bylo cítit ještě víc, Tak jsem je sundal úplně a je klid. Pořád nějak nemůžu uvěřit tomu, že jsem vyhodi 3.400 a nic z toho nebude.
Chci se zeptat, kde může být chyba. díky


31.10.2006, 12:51 |
Smart bez


31.10.2006, 12:52 |
Smart s podložkama


31.10.2006, 12:54 |
Smart bez


31.10.2006, 12:54 |
Smart s podložkama


31.10.2006, 12:54 |
JR dotahoval si postupne ty srouby? Kdyz das dlouhej sroub, tak se ti pri jizde trochu natahne, takze je potreba je potom jeste dotahnout. Kazdopadne podlozky + dlouhy srouby vidim jako to az uplne posledni reseni jak rozsirovat napravu.

31.10.2006, 12:55 |
Smart náboj


31.10.2006, 12:56 |
Smart náboj s podložkou


31.10.2006, 12:56 |
Smart komplet

pořádně očisti tu barvu z dosedací plochy náboje/bubnu..tj až na kov

31.10.2006, 13:08 |
Smart Šrouby jsou dotažené hezky postupně až na fest, mám s kolem na 3 šrouby zkušenost, chce to více citu než u 4 šroubů.
Šrouby byly dotašený dost, protože jsem je následně sotva povolil, ale vše jsem dělal běžným klíčem na kola.
Podložky jsem původně chtěl nechat udělat tak, aby NEBYLY průběžné, ale prý jsou na to moc tenké (13 a 15 mm) tak nevím.

31.10.2006, 13:13 |
Smart Honza2.016V , to mě také napadlo odřít tu barvu, ale je to jeden tenký nástřik sprejem a zarovnal jsem to šmirglem. No zkusit to můžu, ale samotnému kolu to nevadilo :-(
Ještě mě napadá. Když nasunu podložku do kola, tak je to téměř bez vůle, jde to tam tipťop, ale na náboji má podložka 0,1mm úmyslnou vůli. Je to jen maličko a není to ani znát, ale jestli ta vůle není i tak moc velká.
nejsem si jistej jestli to je takhle v praxi,ale teoreticky kdyz prodlouzis osu na ktery se kolo otaci tak bod kde se protne s asfaltem by mel byt uprostred pneu(kdyz reknu ze se se pneu dotyka v zeme v usecce tak prostredek te usecky)pokud das podlozky pod stejny kola u kterejch to co jsem ted napsal platilo tak se to tim rozhodi, muze ti to vnaset naky sily do rizeny, muze tahle soustava kmitat atd.... podlozky maj podle me smysl pod kola ktery maj jinej offset(nebo jak se tomu rika) a tima podlozkama se to prave dozene tak jak to ma byt. Na zadku by to nemelo delat problemy, teda krome toho ze tim jak je kolo vic vylozene, ma vetsi paku a zatezuje vic loziska.

31.10.2006, 13:20 |
Valis Jestli ti to nesedi na stred akundrat,tak to u ty tridiry bude asi problem
vzhledem k tomu jak sou soumerny tak bych neveril tomu ze sou nevyvazeny.... slo by to kolo chytit na vyvazovacku s podlozkou? muze to zakmitavat kvuli zvetseni neodpruzeny hmoty? je to dural a neni tak velka...to by tomu asi vadit nemelo.....

31.10.2006, 13:26 |
Smart assassin - něco na tom je ,ale kola maj v předu ET 24 a vzadu - 15,5 takže ve středu kola nejsou ani náhodou a ikdyž to na předních kolech více přiblížím 0 , tak je to taky na prd :-(
Valis...neverim tomu ze by desetina hazeni na obvodu byla znat.......

31.10.2006, 13:29 |
Smart Valis - no nějaká vůle musí vždycky být, aby to šlo nasadit. Tam co mi to dělali mají s podložkama zkušenosti a prej tu desetinku vždycky přidávaj :-( je to 0,05mm na každou stranu když to tak vezmeš. Moc nevěřím tomu, že by 0,1mm dělala takovou neplechu :-(
Smart: ty seš z Mostu jo?? :)
na stred by si to mely dotahnout ty kulovy hlavy soubu, jak je to jednou utazeny tak uz to nedrzi na tom stredu, veskerej prenos sily obstarava treni mezi plochou podlozky a naboje.... ne ten rantl.....
smart zkusit je dotahnou trochu vic uz na heveru.... nepoustet to na zem skoro volny.... ale podle me je to divny....
smart: smart ma vzadu vleceny ramena? nedela to nejakou neplechu s geometrii?

31.10.2006, 13:33 |
Smart ReproBoy - jsem svým způsobem z Mostu i když garážuju jednou tam a jednou zase jinde :-)

31.10.2006, 13:38 |
Smart assassin - No dotahoval jsem to přesně jak říkáš. Tu větší sílu mě také napadlo použít, ale mám 70kg, tak by to chtělo zkusit asi zajet někam kde maj utahovák a pořádně to dotáhnou, nebo použít větší páku. ( ale dal jsem do toho utahovacího momentu všechno co mám v rukách :-)
Vlečný ramena nevim jestli se to tak dá říct, ale vypadá to jak kyvná vidlice na motorce, taková tlustá roura o průměru cca 10cm ve tvaru velkého "U"
jinak tridira je uplne nejlepsi na vystredeni, takze v tom nevidim problem. Spis aby byla dosedaci plocha s dobrym povrchem a to uplne staci..

31.10.2006, 13:47 |
Smart Já zkusím asi tedy tu dosedací plochu ještě pořádně orajbovat.
Fakt je ten, že vystředění si udělaj šrouby, ten střed uprostřed je vážně asi jen na ten prvopočátek, aby se kola dobře dotahovala, protože jak jsem koukal teď na ty podložky, tak ten střed je po ujetí cca 50km úplně netknutej akdyby se to v té díře díky 0,1mm kvrdlalo, tak by to bylo nějak omlácený a to právě není.
Napadá mě, aby nebyl hlavní problém ve šroubech, tedy v té dosedací ploše. Přijdou mi trošku kulatější a ty Origo šrouby mají ještě u šestihranu takovej prstýnek, kterej jim nedovolí aby se v jamce "koulely" ále sedí tam jak prdel na hrnci

31.10.2006, 14:06 |
Hanes No záleží na tom jestli jsou dobře udělané, zajdi někam kde mají mikrometr a změř jestli je podložka na více místech stejně tlustá, pokud ne tak je blbě udělaná a kolo tím pádem nesedí rovně k náboji kola, to by vysvětlovalo to kmitání.
podložky by se měl dělat na jedno upnutí obě strany, pokud je to možné.
Problém ve šroubech bych neviděl ani ve středu.
Ještě pořádně očisti ty náboje, jenlépe rozbruskou s dráťákem i na kole.

31.10.2006, 14:14 |
Smart | Upraveno: 2006-10-31 14:19:00
Hanes - Ten mikrometr je dobrej nápad zkusím to. malá odchylka na podložce u středu kola, by mohla udělat větší rozkmit na jeho obvodu, chápu.
Co jsi myslel tímhle : podložky by se měl dělat na jedno upnutí obě strany, pokud je to možné.
Hanes: to si nemyslim ze by zrovny tohle melo nakej vliv.... myslis ze pak se stejnou presnosti jsou delany kola? jako ze se na jedno upnuti obrabi dosedaci plocha i rafek? nemyslim si ze by podlozka musela bejt na setiny presna..... takhle presny nejsou ani ty naboje .....
Smart: myslel tim ze obrobis celej dil na jedno upnuti....kdyz to v soustruhu vyndas ze sklicidla a otocis uz to 100procentne nesedi... kdyz chces delat prumery a lochy ktery sou rovnobezny a souosy musis je delat na jedno upnuti.... v tomhle pripade to ale znamena soustruzit to z tyce v celku a ne karajet kolecka a obrobit z obou stran ..... delaj se takhle treba kotuce... musis ho upnout tak aby si ho mohl pretocit zvenku i zevnitr bez otaceni... musis na to mit 2 ruzny noze
Smart: taky muzes vzit tzv 'hodinky' magnetickej drzak nekam klapnes (jestli je na to vubec neco zeleznyho) a merici hrot das na plochu kterou zkoumas...otocis a ono ti to ukazuje odchylku, hazeni.... rekl bych ale ze kolo bez podlozky bude hazet stejne jako s .....

31.10.2006, 14:35 |
Smart | Upraveno: 2006-10-31 14:36:40
assassin - chápu , myslel jsem si to , s tím magnetickým držákem jsem ale vedle jak ta jedle

31.10.2006, 14:40 |
Smart S těma malýma odchylkama by to ale nemělo být tak hrozné když vezmu, že jindy bývají už dosedací plochy všelijak rezavé a nečisté a problém s tím není. Také pneumatika není úplně rovná, když roztočím s autem na heveru kolo a porovnám to s nějakým pevným bodem, tak je tam na obvodu rozdíl 1mm ani nemrkneš

31.10.2006, 15:33 |
Hanes assassin: to si jen myslíš, špatně protočená středová díra na kole, nebo blbě srovnaná dosedací plocha kola dokážou udělat pěknej bordel na autě.
Kolo které není bouchlé je obvykle ve dvou stovkách, obrábí to automat většina rozměrů se točí s kolem upnutým za střed,. který se protočí jako první a od toho se dělají ostatní rozměry, nepřesnost se neuznává.
Podložka by ,měla být taky ve dvou stovkách jinak to bude dělat problémy jak píše smart.
Když to bez podložek nedělá a šroubama to určitě není tak čím to asi bude???
Hanes: ja to nikdy nezkoumal, kolem aut se moc nemotam, ale trochu kolem motorek a slysel sem podobny veci o motorkach ... jak merej vidlici na setiny presne a pak se vzadu kolo srovna do roviny podle carek vyrazenych na plechovych napinakach plus minus milimetr a je to ok.... osobne mam bouchnutej zadni rafek... kdyz jsem ho dal do soustruhu tak to na obvodu dava urcite milimetr a az do 270km/h no problem..... vono mit rafek ve dvou stovkach a pak guma je plus minus pul centaku a navic jak ji donutit aby si sedla vsude stejne....
bez podlozek to nedela ... spodlozkam jo.... mozna proto ze tam podlozky bejt nemaj..... najdem spoustu mist kam jde prisroubovat neco u ceho muzem zkoumat jak presne to ma bejt vyrobeny...ale kdyz je nesmyslny tam tu vec davat je jasny ze to muze zhorsit funkci....
assassin: napsal jsi spoustu duvodu, proc se obuty kolo vyvazuje ;-)
Jinak me nedosedaly kola na naboj. Na pohled se to zdalo ok a v 90 me volant malem vytahl z okynka. Takze zmerit podlozky a pokud jsou vsude stejne tlusty, tak vyvazit kola s podlozkama.
já si říkal, že mi to auto něco připomíná .....


31.10.2006, 21:29 |
Smart | Upraveno: 2006-10-31 21:38:51
MazliG - jééé ahoj. Když jsem koukal na tu první fotku, tak jsem nechápal za kterou babou jsem to jel že jsem stál na takovim místě, kde to neznám :-))) Dělám si srandu, ale fakt je ten, že až ty další fotky mi rozjasnily paměť.
Jak jezdíš?

31.10.2006, 21:36 |
Smart Jinak já díky všem za názory a rady. To vyvážení i s podložkama mě už taky ťuklo, ale nebyl jsem si jistý, jestli jsem nevymyslel kravinu. Podle toho co tu padlo začnu laborovat s přední nápravou, tam je to nejchoulostivější a kdyby alespoň něco pomohlo, tak u zadku už to musí být hračka vychytat.
Kdyby měl ještě někdo něco na toto téma, tak to rád nasaju do kebule ;-)
vyvážit kola s podložkama to je základ + geometrie s podložkama ...
jj,geometrii(sbihavost) bys mel udelat hned, to je zaklad.

01.11.2006, 08:27 |
Smart Jak se provede to vyvážení? Podložka se dá ke kolu, označí se poloha vůči kolu a normálně se to roztočí na vyvažovačce ???
S tou geometriíí je to trochu ošemetný , nechat udělat za těžký prachy v Mercedesu geometrii a pak zjistiti že to stejně skáče a nechat to seřizovat zpět to je docela náročnej a prodělečnej úkon. Mnozí tady s podložkama zkušenosti maj a když jsem se v počátcích ptal co to všechno obnáší nikdo mi nic o geometrii neříkal :-(

01.11.2006, 11:13 |
Smart Jak tak nad tím přemýšlím, tak mi to seřizování geometrie s podložkama nějak nesedí. Přeci když si koupím kola s jiným ET, tak hned nepoběžím seřizovat geometrii, ty kola na to nemají vliv ne? A jestli jo, tak alespoň 99% lidí jezdí spokojeně na neseřízené geometrii.

01.11.2006, 15:56 |
resik | Upraveno: 2006-11-01 15:58:38
to SMART...
hele spravne by se mela delat GEOMETRIE pri kazde vymene kol,treba z letnich na zimni... a naopak. ..takze na jare a na podzim...
a to se nebavim kdyz koupis kola s jinym ET a nebo das podlozky...
a GEOMETRIJE vyjde na 500kc....

01.11.2006, 16:32 |
Smart Uz jsem si nechával geometrii jednou na jinym aute delat, stálo to 600,- ale dělá se to pomocí dat v PC, takže když nebudou mít na Smart progam, tak jsem odkázanej na autorizovanej servis v Mercedesu a tam jsou ty ceny o něčem jiným. Ne že bych na tu geometrii neměl, ale spíš mám obavy z toho, že to budou další vyhozený prachy a nepomůže to. No teď už mám auto pomalu zazimované a vyrazím až na jaře, takže času na přemýšlení a zjišťování je dost. Když nebudu muset do Prahy a seřídil by to tu někdo za to pětikilo, tak bych to testnul.
To že by se měla dělat geometrie při přezouvání na zimní/letní gumy, je pro mě teda novinka. Kolik lidí to dělá? :-)
Smart : s geometrii je to jak pise resik, ale v tvym pripade jsou to podle me vyhozeny prachy

01.11.2006, 16:56 |
Smart mycTD - proč myslíš ?
pac tohle delaj ty podlozky. Rozhozena geometrie (sbihavost) ti nebude kmitat s kolama, maximalne auto nepojede rovne. Gometrii nech nastavit, az to prestane dupat.
ježiš a proč by neměli mít data na Smarta dyť je to naprosto obyčejný a užitkový auto nedělej z toho Royce Roys ...

02.11.2006, 16:51 |
Smart Já vim že je to obyč auto, ale moc jich nejezdí, takže i se sítí prodeje náhradních dílů je to u nás trošku horší. Kdysi jsem měl problém s geometrií i s Oltcitem, nebyl program. Seřídily to nakonec dle Citroen VISA no a naštěstí to bylo OK.
btw: myslim ze tu spousta lidi jezdi na sirokejch gumach, podlozkach atd. a geometrii nemaj serizenou, nebo to na tyhle extremy ani nejde.... jel sem s par auty kde sice byly super 18 nebo 19palcu kola.... ale do zatacky sem se kus rval silou s volantem a pak mi ho to vyskublo a ja se zase rval na druhou stranu..... fakt prima svezeni.... ale tihle jezdci s tim stejne jezdi 60, ruku z vokna a kraval z duc duc bedny.....