Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > teplota oleje?

 o Navštíveno 1016x o
o 01.11.2006, 20:41 | Rajdlos
Jaka je tak zhruba prumerna teplota oleje u turbo motoru? nejak mi to hodne leze nahoru. Od kolika to zacina byt kriticky?

Diky


o 01.11.2006, 20:54 | Honza2.016v
kolem 90°-100°s fungujícím olejovým chladičem s termostatem ,pokud je oil chladič bez termostatu někdy nejde ani na 90° .. jsou případy kdy ale teplota leze i na 120° (třeba něco překáží chladiči..),ale to je ukrutně moc- na to v jakým docela studeným místě (předpokládám někde třeba ve vaně, na výstupu z filtru atd..) měříš teplotu oleje....

co jsmese někd edočetl tak normoš motory ať turbo/neturbo maj mít kolem 90-100°C ,hodně upravený motory maj mít teplotu o 10-20°C nižšší (a to jak pro olej tak i vodu) než je optimum -díky tomu že se víc zahřívaj ..olej má klidně 160-180°C mimo kanály, třeba vložiskách,na stěnách válců atd...
o 01.11.2006, 20:57 | Rajdlos
tak nevim jestli merak dobre ukazuje ale me se to nezastavuje ani u 200"C
o 01.11.2006, 21:04 | Honza2.016v
aj.. mě když teploměr ukázal 160°C tak byl konec motoru olej už to prostě nezvlád a tlak se úplně ztratil....

osobně na coupátku s celkem upraveným atmosférickým motorem mam teplotu při normální jízdě voda/olej 85/90°C .Při dýl trvající jízdě po dálnici při rychlostech kolem 180-200km/h (otáčky 5500-6000) teplota stoupne na 90/100-110°C , a to díky tomu, že mam jen výměník tepla voda-olej,takže olej ohřejvá vodu... z toho pro mě plyne pro příští sezonu olejovej chladič a asi dám studenější termostat,aby voda měla 75-80°C
o 01.11.2006, 21:05 | Honza2.016v
kde máš vůbec zapojený čidlo? ..já mam klasicky na výstupu oleje z filtru , kde jsou i čidla pro budík a kontrolku tlaku
o 01.11.2006, 21:54 | Jindrs
me teplota ukazuje na palubnim pc pri normal provozu okolo 80-85 stupnu
o 01.11.2006, 22:00 | Rajdlos
jj mam ho pod vymenikem spolu s cidlem na tlak, to meri v pohode, ale kdyz jsem jel celkem ostre, tak budik uz ukazoval max. hodnotu 300"C a neklesalo to, tak nevim :-/ asi bude v prdeli cidlo na budik
o 01.11.2006, 22:04 | Honza2.016v
máš správnej budík/čidlo? 300°rozsah na olej je moc..většinou kritická teplota na normoš budíkách je kolem 160°C - to už je od cca 150°C červeně označený ...takže stačí budík do 160°C

navíc aby to byla teplota oleje co je relativně čerstvej zvanyje snad nesmysl..
o 01.11.2006, 22:46 | dh
ja v provozu olej nedostanu pres 90C, na okruhu nejde pres 100C (po instalaci druheho oil cooleru, predtim mi to slo na 120C na silnici a to je no-good)

doporucene hodnoty pro 13B zde, ale bude to platit obecne pro vetsinu motoru a motorovych oleju

[ Link ]

o 01.11.2006, 23:52 | Rajdlos
ja mam kritickejch od 200"C na budiku, ale je to nejaka picovina, by se roztekly ty trubky na olej :o) nevim ale leze to fakt porad nahoru i na volnobeh, pozvolna
o 01.11.2006, 23:53 | Rajdlos
kuwa ted me tak napada jestli ja ten budas nemam ve "F misto "C, zitra poradne kouknu :o)
o 02.11.2006, 00:51 | tappaja
100F=37C
200F=93C
300F=148C
o 02.11.2006, 01:24 | MarauderZ28
220 stupňů je bod vzplanutí ...
o 02.11.2006, 11:03 | Honza2.016v
jo tak Fko to může bejt:)
o 02.11.2006, 11:47 | MarauderZ28
spíš určo neb to by Rajdlos jezdil tak max na saze :o)
o 03.11.2006, 08:11 | Rajdlos
tak je v prdeli budik, vcera jsem byl na brzde a teplota oleje byla nejakych cca 75"C a taky ja ve "F :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3336 sekund.