
Navštíveno 1542x

Zdarec lidi, kamarad nafasoval po rodičích toto auto...mužete mi nekdo napsat jak si pohrat s motorem a jakej podvozek se da na to sehnat....Jinak kdyby nekdo mel nejaky tjunig fotky tak by nevadilo je sem šupnout...diky moc
rodiče jezdili v 1.3Turbo? :D
No já v tom viděl i důchodce :)

13.11.2006, 22:09 |
Piskoteek | Upraveno: 2006-11-13 22:12:43
jj,měl to jeho otec do práce..ted by me zajimalo jaka uprava by se tomu dala udelat aby to byl trhač samo at ten motor taky neco ješte vydrží...
vim ze zvysovali plnici tlak :o)
potom takovy ty kraviny jako primy sani, sport. vylagrovanej vyfuk, atd :o))
Adlos mi říkal že člen Camca_v má s timto povozem zkušenosti...
jj, je to dost mozne :o) potom i Reproboy, M.a.r.a. a nevim kdo jeste :o)
ale jukni na ty italiancars.org, vetsina tam ma uno, nekteri maji turba a seriovky to nejsou ;o)
Hoď to na italiancars.org do Techniky, Reprák a spol. ti poradí.. Už se to tam určitě řešilo, ale vyhledávání v diskuzi je dost nešťastný, takže stejně nic nenajdeš :))
fiata nikdy :D
jestli potrebujes poradit tak se zaregistruj na www.italiancars.org nebo tam napis co presne potrebujes
zvýšit plníci tlak turba,ted' to nebude tlačit víc jak 0,5bar,třeba vyměnit westgate aby se otvíral až při vyšším tlaku...nebo silnější palivovou pumpu atd... :o))

14.11.2006, 12:57 |
Honza2.016v | Upraveno: 2006-11-14 13:00:51
jak si pohrat s motorem? přetěsnit,dát nový náplně ,zjistit jak na tom je turbo.. pokud už má teĎ problém natlačit 0,5 tak bych řešil jak ho opravit, nebo sehnat jiný ,nebo zjistit důvod proč netlačí..úprava jednoduchá.dát .BOV, dál MBC ,nebo nastavit tlak natvrdo na WG a přidat trochu na benzínu použitím štelovacího regulátoru tlaku paliva bud nějakýho tuning,nebo klasickýho webera pokud bude funkční z tipa/cromy/nějakejch lancií atd (starý 2.0 8V motory..) ..dás se dá použít vačka z una 1.5 MPi atd která má lepší časování a zdvih....pak filtr,a vybrat vejfuk,dát sání z 1.5kyabudeš na cca 100-110kW
honza:slušny vyčet, když to všechno udelam, jaka je životnost motoru:) ? nevite nekdo neco o unu co se umistuje ted na srazech ve sprintu..??
údržbu a pak... turbo timer - pro lepší tlak, ne BOV - zbytečný prachy za šetření turba, vačku určo, filtr jen KN/JR má smysl, sání 1.5 - je širší, vřele doporučuju a veyfuck bude určitě zasranej, jak jetel - všechno nový, nebo zakázkový a pohoda:o)
Někde najdu fotku, jak se trefil strom a světla se nerozbyla, jen doplachtila křížem:o) Jinak auto na odpis:o)
Piskootek
vačka 1.5 nema lepsi casovani a sani 1.5i neni sirsi. Nevim kde jste to vzali - vyzkoušeno, proměřeno.
Jestli myslis icemana s 14.56s nebo Phoba s 14.991 nebo mě s 14.83s :))
Zaklad jsou dobry hadice, dobrej olej, dobry turbo a pak chuť ladit. Z Una se da se seriovym turbem vytriskat kolem 140PS bez drastictejsich uprav. Akurat spojka mi nikdy nestacila, dycky sem ji bud utrhl, nebo uvaril :) ale tam bylo vic jak 140PS, nez mi mazlika ukradli :( kurvy, dodneska po nem patram. I kdyz je to zbytecny, ja to nevzdam snad nikdy. Velky turbo, ic, vstriky, chip a jina hlava, velka spojka :)) to vsechno trhalo asfalt bez spojky na dvojku a se spojkou i na trojku.
[ Link ] REST IN PEACE
do jake kategorie na sprintu se Uno 1,3t řadí ??
My měli ňáký a skutečně bylo širší??? Asi nějaký bastpaskvil...
A vačka byla v píči, tak se měnila za 1.5 s tim, že měla být ostřejší... Chjo, co nezměříš nevěř...
hans: ee tak to nebylo. 1.5 ma vetsi zdvih ale vacka je tupejsi.
piskoteek: do 2500 ccm, sou tam jenom naky trapny BMW 325i a pak konkurence typu opel speedster... jinak nic moc, ale vsechno je to pod 15s. Seriovy uno turbo ma 400metru za 16.4s
mno a jak jste prisli na to, ze ostra vacka z atmosfery bude dobra na turbo motoru? atmosfera - velke presahy, motor saje-podtlak.... turbo - minimalni presahy, smes proudi pod tlakem, neni potreba tak dlouho otevirat

14.11.2006, 17:42 |
Honza2.016v | Upraveno: 2006-11-14 17:47:57
vyhrabal sem to od jednoho maníka z dojčlandu co s tímhle výčtem byl na brzdě..
cituji:
Fiat Uno Turbo 1301cc.
108kW
Mods:
- head work (chamber, valves polished, better canals)
- 1.5 75MPI camshaft (244° - 220° stock)
- 1.5 75MPI throttle body (48mm - 42mm stock)
- 5th injector (150cc) at 0.8bar
results:
stock boost 78kW with stock k&n filter:
[ Link ] stock boost with high flow k&n filter:
[ Link ] high boost (middle rpm 1.2bar later 0.9bar because of loses in the intercooler) with stock k&n filter:
[ Link ] and with high flow k&n filter:
[ Link ] I had never thought that there are 6kW difference!
podotknu že jede na seriovej IC a lepší spojku
k použití atmosférický vačky na turbo- v anglii to hodně lidí používá jak v integrále (8v i 16v), a na motorech s tímhle základem..tj použijou sací vačku z 2.0 16v 107 kw tipa ,nebo Ritma 130/125TC(cca 250° a 10mm zdvih oproti 230° a 9mm zdvih)a vejfukovou nechaj...
CV ... nevim, ale podle toho, co jsi ted napsal, by hodne lidi asi usoudilo, ze kdyz je delsi dobu otevreny saci ventil, dostanec do valce vic smesi...
honza: zkouseli jsme pouzit 1.4T vacku na 1.3T motor a vacka sla hodne rychle do prdele.. tak nevim.. ja jsem to zkousel a naopak, 1.5 tahla dobre 3000-4000 ale pak to zaclo vadnout
Lh-jo, ale proste u atmosfery-vacky se pocita s pomalejsim naplneni valce, takze je vetsi prekryti doby otevreni saciho/vyfukovyho ventilu, coz u turba udela to, ze ti cast smesi ulitne kominem pryc (takze max efekt bude plamen a mozna rychlejsi nastup turba, diky dohorivani smesi ve svodech, proto nekomu prijde, ze to je lepsi)... ve vyssich otackach to bude jeste horsi... v nizkych to bude samo lepsi, pze turbo netlaci a motor ma "vhodnejsi" vacku
carvinVaga:sorry za asi blbou otazku ale ted si uplne nejsem jistej o jakym typu vačky mluvíš...
to mas fuck... jen tvrdim, ze ostra (ve skutecnosti tupa) vacka s velkym prekrytim doby otevreni sacich/vyfukovych ventilu neni dobra pro turbomotor... navic vacky se meni u oturbenyho motoru az kdyz se dostanes na max se vsim ostatnim, alespon je to praxe treba Svedu, kteri jak znamo jedou radsi VIC nez min :-)
taky si myslim ze vacka je posledni co bych u UT menil. Da se tam celkem dobre napasovat vetsi turbo, ic, vstriky, podle toho poladit ECU urcite vymenit spojku pac ta seriova neudrzi ani prd, pak bych spis resil jiny pisty a spodek motoru, aby udrzel ten kroutak, protoze neni problem jit nad 300N.m, problem je aby se to udrzelo. Ale vsechno je to jen o prachach a ochote na tom neco delat. Me uz treba nedrzela spojka do 280N.m na petku :) nez mi to ukradli.
cervin vega: treba mas pravdu, u nekterejch ostrejch vaček to tak treba bude, ale neverim tomu, že by takovy extrem mohl nastat pri pouzití seiove NA vačky.
jako Scream - většina ostrejch vaček pro turbomotory se svejma parametrama blíží, nebo lehc epřekračuje parametry vaček seriovejch pro NA motory.. stačí nahlédnout do nějakého katalogu většího výrobce (třeba C&B , kent cams, atd...]
no ze nekdo prodava lidem nejaky vacky ve velkym neznamena, ze jsou lepsi nez ty co tam ted maji... staci nad tim chvili premyslet...