
Navštíveno 1956x

cim je danej odpor kabelu ke svickam. Da se podle toho nejak posoudit stav kabelu? Jde o to, za mam 3 kabely cca 4kohm a jeden asi 9kohm. Tak me napadlo, nez budu shanet novy, jetli nejsou pro ruzne zapalovaci systemy ruzne kabely?
Dik
No, obvykle udávaná rezistence odporového VN kabelu je typických 15 kohm/1 metr!!! jeho délky, avšak + - i 40%. Takže primárně záleží na délce měřeného kabelu, měřená hodnota je hodnotou veskrze informativní. Měřením ohmického odporu kabelového jádra zjistíš maximálně to, zda je přerušené nebo ne, ale takové měření nevypoví nic o stavu kabelu a zejména jeho izolace.
Já mám postřed že jsem se setkal třeba u moto a aut, že jsou fajfky odporem , a k tomu obyč měděnej kabel, se zanedbatelnou hodnotou, pak fajfky s zanedbatelým odporem a kabely s velkým odporem jak píše Radek, u moto byly okolo 16k ohm na cca 20cm.Podle mého josu rozdílné na ruzný typ kabelu,auta, zapoalování, samosebou i kabely stárnou
jdoizo: me slo o to, ze novej kabel mel vetsi odpor nez ty stary. Ale je fakt, ze je o poznani delsi.
Ano, VN kabelů jsou různé konstrukce. Základem je snaha o co nejjednodušší odrušení soustavy, to nejlépe plní přímo kabel s odporovým jádrem (ten typický 15 kohm/metr). Pokud se použije, můžou se osadit neodrušené svíčky (bez "R") a ani koncovky na svíčku či na rozdělovač neobsahují žádné odrušovací prvky - odpory. Jádro těchto kabelů je zpravidla bužírka s nasypaným rozemletým uhlíkem. Pak jsou kabely s jádrem z kovového vodiče - kdysi bývaly plastové a v nich měděné tvrdé lanko, dnes jsou už silikonové a lanko je mnohem jemněji motané. V případě použití těchto kabelů je nutné odrušit soustavu mimo ně, tedy odrušovacími koncovkami na straně rozdělovače a na straně koncovek svíček, někdy ještě doplněné odrušenými svíčkami.
diky, jeste se zeptam na svicky.
Nabastlil jsem na motor jine vstrikovani a elektriku vc. ECU (MPI misto monopointu). Mam dat svicky podle puvodniho motoru, nebo podle ECU? Je tam rozdil v kompresich asi 9,4 ku 9,8, tak jestli to mam vliv na svicky?
To je dobrý dotaz, použitelnější by měly být svíčky s tepelnou hodnotou, příslušné motoru, na kterém byl ten MPI management, protože od dávky paliva a hodnoty předstihu se odvíjí teplota ve válci. Samozřejmě podmínky ve válci dále upraví vlastní konstrukce motoru - objem versus časování rozvodu (čili zase třeba elektrodovou vzdálenost svíček bych asi nechal originální, je spřežena s požadavkem na prohoření objemu stlačené směsi), no myslím že laborování se nevyhneš, ale začal bych těmi origo k tomu MPI managementu, klidně náhradami třeba od Brisku a po pár km vyndal a zkouknul.-...