
Navštíveno 141x

Kamarad si pred par tydny koupil peogeota 206 2.0Hdi,az na ten motor celkem pekny auto,ale pry mu puvodni majitel rikal ze auto ma chip od Bitpower z 90 na 130 koni.Ja se jen ptam tech kdo tomu rozumi ci maji zkusenosti..neni to blbost pridat cca.45procent vykonu jen chipem?Cim primo chip zveda vykon?Pridava tlak turbu,oblbuju cerpadlo aby davalo vic paliva?Snizeni spotreby se mi samozrejme zda jako blbost opravdu hranicici se lzivou reklamou a co na to zivotnost motoru?Ptam se jen tak protoze vcera jsme o tom dlouhosahle diskutovali a jelikoz jsem diesela nikdy nevlastnil tak me to zajima.
ten narust moznej je, sam mam 45%narust koni, kroutak vyleze taky dost. technicky veci ti nevysvetlim, s tou spotrebou by to az zas takovej nesmysl u dyzla bejt nemusel, u me zustala spotreba cca stejna. pokud budes jezdit stejne rychle s chipovanym autem jak s nechipovanym, mozna bych i veril ze spotreba sleze. co se tyce zivotnosti nemuzu rict, mam s chipem teprv 13tis km, v pondeli jdu na garancni prohlidku, takze pak budu vedet vic, co na to treba rika spojka, prevodovka atd...

21.10.2005, 18:35 |
Ole Chudak moturek :-(

21.10.2005, 18:41 |
bawor No nejsou to 100% informace ale slišel sem to tak. Seriovej program řídící jednotky je dělanej na to ,aby snesly hodně valký teplotní rozdíly, taky počítá s tím že se do toho pokaždé nebude líp ten nejlepší olej a nejkvalitnější benzín(naftu). No a tuněnej program počítá s tím že do toho budeš lít pravidelně kvalitní olej pravidelný výměny filrtů a tak. Takže v podstatě jou větší nároky na údržbu ,ale pokud do auta investuje tak tady to je nutnost. A s tou životností to souvisí jesli to bude pravidelně měnit, ale taky záleží jak kvalitně je ten chip provedenej. Tak snad sem ti aspoň trochu pomohl Zdarec
taky hodne zalezi na tom, jestli je to udelany tak ze chipem opravdu vzroste vykon nebo jenom se posune kroutak niz - auto potom lip jede a na zivotnost motoru to teda tolik vliv nema a kdo byl s dyzlem na brzde? docela malo lidi a vetsinou ty co byli si to nevotuneli chipem a proc s na brzdu vetsina lidi stejne rekne jede to lip, ja tomu verim...
na starym foru nekdo daal k lepsim pred hodne dlouhou dobou nejaky testy z nemecka ze testovali asi 10 chipu na VAG a pouze jeden z nich zvedl vykon na brzde asi o 5 % ale auta lip jela diky posuinutymu kroutaku
Ole: proc? napis nejakej rozumnej duvod... TDIcka maj hodne velky vykonovy rezervy.
Luke_288- TDi diky koncepci stavby motoru od zacatku na verze s ruznym rozpetim vykonu jo, ale podle prodejcu ojetin to jednoznacne nedava prevodovka...
Tak sem vyslechl par nazoru ci zkusenosti a jen muj maly poznatek resp.nazor na vec:
Sohlasim v zasade se Semysakem protoze opravdu pouze papir z motorove brzdy je jasnym dukazem o zvyseni i ci snizeni vykonu po Chiptuningu,osobne znam spoustu lidi z temadle brutalnima chipama ale bohuzel ani jeden jako na kokot nikdy na brzde nebyl..
Dalsi veci je snizeni spotreby:podle meho nazoru to ani z fyzikalniho hlediska neni mozne,na fyziku jsem nikdy nebyl ale jen kdyz to vezmu na naprosto jednoduchem priklade jako je lidske telo:Pobezim trasu dlouhou 10km rychlosti 15km/h a pote tu samou trasu rychlosti 25km/h,budu mit snad stejnou spotrebu energie?Budu stejne unaveny?
A co se tyce zivotnosti motoru,myslim ze by se dal zhruba vzit v potaz predchozi priklad,akorat mozna vetsi opotrebeni muzu kompenzovat jak bylo napsano lepsimy oleji,popripade zlepsit jine soucasti motoru jako napr.pisty,ventily atd..Ale je to pak vlastne chiptuning?
CervinVega: ano, prave proto jsem zvedavej na vysledek garancni prohlidky.
Briann: s tou spotrebou je to mysleno tak, ze pokud budes jezdit stejnej jizdni styl jako bez chipu, nebudes muset chipovanymu motoru tolik slapat na krk. samozrejme, ze pokud budes neustale naplno vyuzivat novej potencial motoru, spotreba vzroste. jinak o ty brzde cim dal vic premejslim, jenom porad nevim kam.
Luke:ano,ano to me taky pripadlo jako jedina mozna varianta,ale problemem chip firem je ze prezentuji svuj vyrobek jako narust vykonu a snizeni spotreby takze mnoho lidi si mysli co si mysli.
ano, je to spatne vysvetleno, ale kdyz budes striktne dodrzovat stejnej jizdni rezim, verim, ze spotreba klidne i klesne, jenze kdo by si chipoval auto, aby s nim jezdil stejne jako s nechipovanym
tezko rici,ale fakt by me zajimaly fakta jak u benzin tak i diesel chipu.Pamatuju si jak Brisk prisel s nejakou super extra svickou a ze ji testovali na Skoda Octavia 1.8T a narust vykonu pouze svickama byl 10Hp,tak jsme po par tydnech tu samou octavii zmerily na brzde s temadle svickama a ubytek vykonu byl zhruba nejakejch 7-10koni:-) a to je fakt ty papiry z brzdy bych mozna aji jeste nasel..takze nekdy tezko rici kde vyrobci berou jejich udaje:-))
teda já nevím, ale i mě ty získaný HP z chipování přijdou nějak závratně vysoký, příkladně si nedovedu představit u benzínu, že díky chipu získám 50% up viz Probe GT nebo S14a ...
Briann: a merili ste pred i po svickach? samozrejme, ze narustu vykonu pouze svickama bych taky neveril
Mar: jenze tech 50%up neni u vsech motoru, to je jen u nekterych. poradte mi brzdu, ktera meri presne, ja na ni skocim. protoze si jinak nedovedu vysvetlit, jak by bylo mozny, ze po chipu ujedu se svoji 1.9 tomu novymu 2.0 TDI(do kopce, protoze na max mam kratkou prevodovku a to je 105 proti 140 konim a 250 proti 320 Nm v serii a v serii jsem se na ten dvoulitr nechyt)
JJ merily,bylo to super,pac ve vsech reklamnich letakach atd s e tim chlubily jak jen svickama ji zvedly vykon a pravda byla jinde:-)
Jinak v Brne o brzde vim a mozna by to bylo i zadara resp.za flasku.
jako me se zvýšení z 90 na 130 ps jen čipem zda hrozne moc. Peugeoty neznam, ale pociam, že vykonovy varianty se budou prinejmensim lisit turbama, pravdepodobne i blokem, když uvázim, že se pri takhle velkym zvysení muzou propalit písty (fakt nevim, jak je na to frantík konstrukcne - to pozna az to nekde dlouho podrží pod plnym). prinejmensím dostane na prdel turbína hrozne nechutnym zpusobem. takze jestli nejaka lepsi vyk varianta ma vetsi turbo tak šup tam s nim, protoze to nemuze dlouhodobe vydrzet. A pocitam, ze shánet turbo na HDI asi bude o jiny ceně nez na TDi
no je fakt, ze z 90 bych sel tak max na 120, ale vim ze treba u me, se zvedal tlak turba o 0,3(ted nevim jakych jednotek)puvodne 1.0 ted 1.3, takze si myslim, ze to neni zas tak strasny. pisty se mi jeste nepropalily a to mam za sebou 1000km cestu skoro v kuse k mori a na dalnici jsem na tempomatu hodil 180 a kopec nekopec jel. pravda je, ze jednou mi to spadlo do nouzaku, ale to bylo v takovym mistnim testovacim kopci a to bylo opravdu dlouhodoba extremni zatez.
Briann: no ja pendluju Budějovice-Praha, takze Brno je pro me docela z ruky :-(