
Navštíveno 1204x


23.08.2007, 08:18 |
snuky chtel bych se zeptat jelikos se v nafte moc neorientuju je normalni ze je u klasickeho tdcka olej v sani ,jinak IC je pomerne suche pouze mastnota ..Muze tim neco odejit ? Napadlo me jesi treba nehazi turbo ,ale to by byl bordel i v ic kdy to de pres nej ne ?
Normalni to urcite neni, kor u dyzlu, kde se muze stat, ze diky tomu oleji (az ho tam bude dostatecny mnozstvi) nezhasnes motor a pretocis ho.
Jedina moznost je to chcipnout pres rychlost, ale nez si uvedomis, ktera bije, bude pozde.
jestli toho tam je hodne, tak to vycisti, ale normalní to je, kazdy turbo hazí olej, ale pravdepodobne mas do saní i vyvedeny odvetravaní kliky a treba tam je taky EGR, zalezí co je to za auto. Spis by bylo divny, kdyby to tam nebylo.

23.08.2007, 17:50 |
Hanes Lehká mastnota je normální, hlavně u motoru co má víc najeto, kam se dostaneš tak to vytři hadrem a po chvíli ježdění se podívej znovu, pokud bude zase zaolejováno tak je problém někde kolem oddychu motoru-ten je zaveden do sání a nebo v turbu.
Pokud to bude hodně tak je opravdu to riziko že motor chytne na olej a ten kdo neví o co jde motor oddělá.
lehka mastnosta? tak si nekdy sundej sání u tdi řekneme po 50tis km. jestli tomu rkas moc km tak nevim a jestli ti ta mastnota prijde jako lehka, tak ja bych jí nazval spíš nerozpustitelnou kaší.
a nikdy sem neslysel nic o tom, ze by nekomu neco chytlo.......
To ze si nikdy nic o tom pretoceni neslysel neznamena, ze to riziko neexistuje.
"Spotřeba oleje je též projevem opotřebených pánví a projevuje se současně s pískáním. Modrý kouř z výfuku bývá u dieselu často způsobem právě turbodmychadlem. Propuštěný olej se často hromadí v mezichladiči, jeho hladina stoupá, až je pak jednou prudce nasán do motoru. V něm začne hořet a motor se nekontrolovatelně rozbíhá do vysokých otáček, může dojít i k jeho přetočení a totální škodě (v tu chvíli nepomůže vypnutí klíčkem, jedině ponechání zařazeného převodu a zdušení splašeného motoru brzdou)."
no nerekl sem ze to nejde, ale ta pravdepodobnost je asi stejna, jako, že zelení vyhrajou přístí volby si myslim. Když se ti neco podbnyho stane, kazdej normalni clovek to zdechne prez kvalt. ano. stat se to muze, ale kdyby to bylo tak pravdepodobny, tak by moderni motory nenachali vyrobci schvalne zasírat olejem a sazema /odvetravaní, egr/, koukni na ten link.....
tak já měl 524TD najeto 380 000, olej tam sice byl, ale naprostý minimum nic co by stálo za řeč ...

24.08.2007, 07:37 |
snuky pokusim se to behem vykendu na fotit aby sme vedeli o cem je rec .. je to 406 2,1td .
je mozny ze to sani predtim nikdo nerozebiral je to rok 99 najeto 150 v tom pripade bych to i bral .. vycistil sem a budu to sledovat ..
takze ta turbina to tam muze hazet ?

24.08.2007, 11:00 |
Shr3k snuky: Mno a podíval ses, jestli nemáš náhodou do sání vyvedený odfuk z klikovky? :o)

24.08.2007, 11:26 |
snuky to je dost mozny :) to me nenapdalo ,to by se tam nakej olej dostal ,a jesi to fakt nikdo od ty doby co auto jezdi necistil tak by to asi bylo normalni
u starsich aut to tam turbina hazi vzdycky. Jde o to, jak moc, ale sani bude mastny vzdycky.
zaleži kde ten olej je jestli v nasavaní vzdocu teda fitr potrubí nebo už tlakova větev turba totiž u 2.1 td psa umi haprovat odvětravani tod zaprve a zadruhe jestli ma ten motor cosi zasebou tak takzvaně dycha a to zasira prostor vduch fitru atd ..pak druha varianta že turbina propouští a dosaní jde velke množstv oleje a to muže byt smrtelne pro motor
hele me tam Mazdice hazela klasicky olej odvetravanim a motor byl v cajku tlaky dobry tah vybornej ale bylo to jen D a v zivote sem nevidel ze by to neslo kvuli oleji chcipnout u zadnyho diesel agregatu a ze opravuju Motorpaly v destach a to by jste videli kolik takovej motorpal vyhazi voleje do filtru kdyz ma najeto 5x kolem zemekoule
Machča: tak tomu ver, me se to zadarilo u dodavky. Nastesti otacky nevyletely az tak rychle, tak jsem to stihnul ukvaltovat
ja nerikam ze to neni mozny jen ze jsem to v zivote nevidel to je jako kdyz nekomu tvrdim ze se da naftak co ma maly tlaky bez problemu natocit v zime staci zapalit noviny a dat mu cuchnout do sani a blafne jako kdyz je leto ( pokud je teda bez problemovy zhaveni a nezamrzla nafta
No tak takhle se bezne za mrazu startuje V3Ska... :o)
ja sem tak v zime nastartoval Uno v -20 co mu uz 2 roky nechyta pokud je min jak -5 :o))) ale majitel si myslel ze mu snad chci zapalit auto nebo co :o)))

28.08.2007, 20:50 |
snuky dalo by se to resit timhle ,ale nepochopil sem kam se to napoji asi teda pred IC ,ale tam vedou pomerne velky hadice ..
[ Link ]
ne ne, tohle je z odvetravani skrine, jak to zabrani zanaseni IC nevim. Jo a tohle funguje narozdil od vselijakejch tunerskejch "minihribku" ve viku ventilu...

29.08.2007, 12:18 |
snuky tappaja : a nez bych zacal resit jak zachytit olej da se nak poznat jesi ta turbina hazi ,napadlo me treba sundat hadici ktera vede nejbliz k turbine a chvili tomu davat ..

30.08.2007, 13:06 |
snuky pride mi jak normalni diesel ,kdyz to skrtim tak to zacoudi