
Navštíveno 465x


18.11.2005, 13:26 |
snuky Mam motor M40 má nalítáno 225tis km ,před 10tis km sem tam nalil 5l oleje,a dneska sem ho chtěl měnit a na měrce je tak 1/4 oleje ,je to v pohodě,olej sem za těch 10tis km nedolíval ...

18.11.2005, 17:04 |
JP Nevím jestli je v normě, ale dolévej ho, když je ho málo, nemuselo by to motoru v zatáčkách dělat dobře...
sice nevim co je motor M40, ale ja dolejvam litr oleje co 6-7tiskm
m40 je treba v Bawu ;)
pred vymenou si to vzdycky zacne trochu toho oleje brat, neni to nic spatnyho, proste vzdy kontroluj stav a nemusis mit strach.
0,5 - 1 litr na vymenu (10-12 tisic) je v pohode
mno to je dobry, ja doleju na horni rysku, mesic s autem nejezdim a kdyz k nemu prijdu je to na dolni rysce, tak nevim, o tom kdyz s tim nekam jedu radsi ani nemluvim :o))
A prej ze jen hondy zerou wolej :o)))))))
Za 15000km mi to sežere půlku mezi ryskama takže tak max. 0.5 l
No kdyz jsme u toho kolik to komu zere tak me to vzalo na 13000 km asi 0,3-0,5l a to proto ze jsem nekolikrat zkousel maximalku a drzel jsem to zhruba 5-10 minut v plnejch :-))))))) Ted uz jezdim vyhradne s 0W-40 a naprosta spokojenost :)
Přítel od segry má nové BMW M5 a tam je spotřeba oleje 1L na 1000Km nevím jaká je ale realita. Jinak i VW, Skoda má v papírech povolenou spotřebu 0.7l na 1000Km ve skutečnosti mám u TDi PD 0.5l na 15000Km
Milan: asi jo, jenze 5W30 u PD a 0W30 nebo co tam mam BMW je malicko jina hustota, nepocitam objem a otacky
oleje ty moderni motory proste zerou jako vztekly

19.11.2005, 18:10 |
snuky takže je to celkem pohoda ,sem myslel že to žere dost jinak sem zapoměl dodat že tam liju olej 10W40 ,chtěl bych zkusit třeba ten 0W40 ale právě se bojim aby to třeba někde nezačalo chcát

20.11.2005, 21:43 |
Kmoda 1 litr/1000 km u noveho BMW??Toto je u Hondy maximalni hranice opotrebeni motoru a duvod ke GO.Ani 12 let stary Civic s najetymi 200 tisic km mi tohle nebere ani omylem. :-)
Milan: to je podle mě nesmysl. To má psaný možná na 10 000km.
Kmoda: co to mektas za picoviny ty woe, honda nebere, muze mi to rikat kdejakej zarytej hondysta horem dolem, tak proc si 50% z nich vozi v kufru litrovku woleje...
me to zere asi 1l na 1000km, a to je stridmej odhad, ja olej v honde nemenim, nema to smysl, staci ho jen dolejvat, driv nez by zestarnul tak ho to sezere. Zere to jako svine, a co znam ITR taky si vezme.... Ono je to o stylu pouzivanim pokud je civic pro mlady dostava na prdel a pokud je 5tka bawo paprdomobil malokdy se dostane na 7000ot/min. Jako ne ze by to neumela jen to paprdove proste nedelaji.
nejenom Hondisti, ja vozim litrovku oleje v kufru odjakziva...
Treba OPEL bezne udava spotrebu u novych vozu 1l na 1000 km takze je to naprosto v norme.
tak opel uz taky, a to sem mysle, ze se takhle sichruje jenom skodovka
To mě celkem překvapuje. U favorita je psáno 0,3l/1000km já dolívám tak cca 0,5l/1000 , ale má ostřejší vačku a dostává dost na prdel a taky občas ukápne. Táta v Primeře během 80tis.km dolít nemusel nikdy a pomalu nejezdí.
Pokud nejezdíš pravidelně sprinty,okruhy, nebo dálnice s plynem na podlaze, tak 1L/tis si to prostě vzít nesmí.
S motorkou (r.v.93)jsem jezdil tak, že pod 7 tis. ot. šla jen vyjímečně a spotřeba oleje cca 0,4l/tis ( měla už nižší tlaky ve valcích vlivem opotřebení)
T.O.M.A.S.: jenomze tyhle motory co ty popisujes jsou pomerne stary, tam je to asi neco jinyho, nektery novy proste berou oleje dost
Tady v púráci máme Fabie 1,2 a některý z nich si na 5 tis. km vemou celou vanu :-O Docela jsem nechápal.

22.11.2005, 19:11 |
snuky tak to je kotel :)))
si tady dělám starosti s necelym litrem na 10 000,- km
myslím, že pokud si vezme motor litr od vymeny do výměny tak je to v pořadku pokud na tísíc km, je zralej na překroužkování
snuky: přoč proboha chceš do takovyho prehistorickýho motoru lít takovej olej? není to škoda a stejně tim jen ublížíš....

22.11.2005, 21:56 |
snuky Scream : no dost lidí mi říkalo že je u tohodle motoru problém se sprchou vačky ,špatně to mazalo a tím vznik problém s hydroštelama .. cvakání ..
Když sem měnil naposled olej tak sem tam dával 10W40 a zhruba 1000km sem je neslyšel ale pak zase začaly cvakat tak si myslim že kdyby tam byl lepší olej mohlo by to motoru trochu ulehčit co bys doporučil do tohodle motoru za olej má nalítano 220tis?
ještě se chci zeptat jakej je u těhle motorů interval na výměnu , podle inspekce na přístrojovce 12000 km jezdim tak normálně občas ho vytočim ale max do 5500 tis otáčak
Luke: aha, starý motory olej nebraly a teď nový, který musej plnit euro 4, 5 a takový nesmysly, tak žerou olej? To už musí docela kouřit, když si vezme litr/tis ne?
mno tak nevim, pak je mi to zahadou.
Moje Honda byla pred zazimovanim na velkym servisu, tlaky naprosto v pohode, emise bez problemu, zadna pritomnost oleje tam pry neni.
Olej mi nikde nechcije.
Nicmene to auto zere i vic nez 1lt na 1000km (Kdyz treba jedu do prahy po dalnici a pospicham takze to jede 80km v kuse na 6000ot/min., stejne jako s nim pojedu na dovolenou kdy pojedu na ekonomicky woko a nevezme si to nic.
snuky: Dej tam ridčí ojel a budes mít pocit, že jsi vymenil motor za diesel, pokud ten šok vůbec prežije, čemuž moc nevřím, tak pade na pade, ze se na 0W30 kousne. do tohohle motoru bych asi lil mineral. neni to 16V ani nic moderního a mineralem by mel i dost ztichout. ale samo nejakej kvalitní. ani to netočís, takže bych se vubec nebal, když sem kdysy mel tenhle motor , tak mel najeto 300 a taky na mineral a nevzal si ani kapku
T.O.M.A.S.: no je to tak. litr na tisic je extrem, to tady ma akorat H-Honza, tak se ho zeptej, jak moc mu kouri benzinova Honda.
me auto zere litr na 6-7tis, driv sem dolejval po peti a ze by nejak moc kourilo oproti ostatnim, to ne.