
Navštíveno 10522x

řeším ted jeden problém s ibizou motor 1.8T, přijelo to s tim, že se přehřívá motor, ručička teploměru stoupla až na 120 stupňů a voda z nádobky utekla.Hadice za termostatem byla studená, tak jsem na počátku vyměnil termostat, auto se chovalo i nadále stejně.Po důkladnějším zkoumání jsem zjistil, že mezi blokem a hlavou lehce prolíná voda, tak jsem sundal hlavu a na prvním válci bylo lehce vyžrané těsnění, tak jsem zajásal, složil to zpět s novýmy těsněními, dal jsem i novou nádobku kromě víčka a auto má lepší chod na volnoběh, tolik se neklepe a jede to i líp, ale auto pořád vaří jako na začátku, co jsem koukal na hlavě tak žádný praskliny zřetlený nebyly, tak už nevím kde by mohl bejt zakopanej pes.
Termostat, ta vlozka, se obracene nasadit neda? nebo
Zkus to bez termostatu.
Když ti prolínala voda mezi hlavou a blokem, tak jsi měl změřit přesahy vložek, tam může být chyba. Když jsi tam dal novej termostat a vařilo to, tak byla voda za ním studená?
Termostat se myslím obráceně nasadit nedá, mám ještě jeden termostat vykuchanej, tak to zkusim ještě s nim.
Jinak když to vařilo hadice byla za nim studená a jinak jsou hadice celkově docela tvrdý.
jinak bych neřekl, že tady jsou vložky

to je divný, zkusil bych oddělat termostat, ta hadice za ním přece musí být teplá, pokud by byla tak by se vyloučil termostat, ale takhle.....co chladič?Jsou obě hadice teplý?
hale mi sme měli podobnej problem na fiatu punto, motor se přehřál, tak hlavna nová těsnění atd.. a pořád to netopilo a hned vařilo,a nakonec sme zjistili že co je vrtulka v oběhu vody tak se ji roztavili lopatky a tim pátek to necirgulovalo, nevim teda jak to ma tenhle motor jen píšu že sme se s tim trápili dlouho , a to to tam byl novej díl půl roku a tušim že dokonce českej vyrobek
jj, kdyz to mas rozhozeny podivej se na vodni pumpu...
to jsem zapoměl napsat, chladič je průchozí ten jsem zkoušel a vodní pumpa je ok, asi mi nezbyde nic než ji zase sundat, odstrojit a poslat ji na tlakovou zkoušku.
zkoušel si to odvzdušnit?teda jelsti to je to má někde na vedení.
koncernový vozy se odvzdušňují sami, nádobka je defakto v nejvyšim bodě.

29.01.2009, 23:23 |
pelo toto mal otec na ibize, sice nie 1,8t.
kupil novy termostat (nahrada cez kamosa) a nepomohlo, kupili sme druhy (tiez nahrada :D ) a znova. Potom sa kupil original v seate a zrazu sa problem vytratil... a iem, ze na tom termostate je taky vycnelok a lubi sa to ulomit a clovek si to ani neuvedomi.
no vim že se odvzdušnujou sami, ale občas mají ještě odvzušnováky ktery tomu pomůžou, mame servis a vim že s tim je občas problem
měli jsme několikrát vodní pumpu která byla OK do chvíle než se ohřála, pak se jednoduše vrtulka přestala točit neb zafungovala roztažnost materiálů. mohlo se něco uvolnit a zůstat v chladícím systému, odlomek termostatu, bordel, usazenina, cokoliv,
zkus jakto bude zahřáté zmáčknout rukou hadice jestli jsou natlakované,jak jo,tak tam jde kompres.jinak na 1.8 musíš při každé výměně těsnění líznout hlavu,ještě sem neviděl aby byla rovná.a dát nové šrouby(když přiložíš nový ke starému,tak je i o 3mm kratší.a jestli tam bylo 120 c,tak změř pravítkem blok,dost žasto je prohlý,hlavně mezi válcema.jak na tomto motoru vyletí teplota na 120,užjeto zpravidla v pytli
na 99%je to vodni pumpa zkus ji vyndat a otocit vrtulkou proti ozubenemu kolu stava se ze ta plastova vrtulka je volna na hridely

31.01.2009, 12:02 |
Komba A tu hlavu si určitě dával srovnat než si dal těsnění viď...??
pokud nemá kovový těsnění pod palicí tak to rovnání neni zcela nutný, sedne si to do novýho těsnění ale žádná o tom že je lepší u těhle motorů srovnat obě strany...... nicméně ta voda v tom má barvu jako v klasickym silnym JPN autě a to je špatně :) chladič je průchozí ale dle mě je problém právě v něm, dá se to vyřešit krtkem ale nevim co snese chladič z koncernu , na S13 sem vzal krtkem a pak byl teprv průchozí ač se zdálo že předtim taky :) a nevim jak u toho auta máš nebo nemáš víčko na chladiči ale pokud tam je tak tam je klasika těsnění na pérku a tlakem se to pak cpe na expansku a pokud máš tohle těsnění kaput tak vaření je na světě ....... to sem taky řešil dlouho než sem na to kápnul že chyba byla jen ve víčku :)
a to co píše klasek je taky možný to bych zkoušel jako první :)
jakto vypadá stím motorem?
neměl jsem na to čas, až dnes, za chvíli z toho vyndám tu pumpu, pak napíšu.
tak jsem vyndal vodní pumpu, dal ji do hrnce a nechal vařit na bod varu i s termostatem, termostat se otevřel celej a vrtulka na pumpě se neprotáčela, je z litiny a nejsou tam známky nějakýho protočení, ani vůlí.
Nismo: tady víčko na chladiči neni, jen na nádobce.
Timon.z: jj hadice byly poměrně tvrdý, šrouby jsem dával nový.
Asi tu hlavu teda znovu sundám, zas taková pakárna to neni až na to odstrojování a pošlu ji na natlakování, možná ještě ten chladič, ale to se mi moc nezdá.

dej ji srovnat a bude pokoj.jeto investice do3stovek.jak tam byla taková teplota tak se určitě prohla.natlakování je zkouška ventilu,toti nepomůže,leda by byla prasklá,ato hliník těžko.kor když jsou hadice tvrdé,fukato do vody,ata pod tlakem neobíhá(u čerpadla se udělá bublina)
a pokud si dal plechové těsnění tak srovnat musíš,jinak pokaždé fukne(odzkoušeno)
ok dík všem za tipy, vrhnu se na sundání.
Mohlo by to být to těsnění na víčku nádobky, nebo přicpaná ta slabá odvzdušňovcí hadička od expanzky.
Tak hlava je prasklá na prvním a třetím válci, stěna uvnitř hlavy kde je prasklina je tenká, tak se to bojí pán zavařit, páč nikdo neví co to udělá, takže předběžně poptávám hlavu na 1.8T včetně třmenů co drží vačky.
Jak boji, at vari, stejne ji tak nebo tak das do srotu. A kdyz se to povede, bude to jen dobre.
což o to, hlavu zavařit neni problém, horší je, že pokud hlavu nasadim, bude to třeba chvilku dobrý, pak to praskne znovu a znovu dávat nový všechny těsnění, šrouby atd.Nepočítám práci.
o jedné hlavě vím,cena 10tis i s vačkami
na vareni bych se vysral a radsi sehnal jetou, da se uz do 5t komplet
tak tady jsem nafotil zmíněné praskliny

je to prasklý mezi ventilama na prvnim a třetim válci, jinak hlavu už jsem sehnal, nechal jsem ji srovnat a ofrézovat sedla a ventily, v pátek jsem to noci kompletoval a už jsem s autem najel cca 50 km a vypadá to v pohodě drží si to 90 a motor přede jak kočka, tak snad se podařilo a další noční můra je za mnou :o)
