Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > vzduchová klapka

 o Navštíveno 5874x o
o 03.05.2009, 14:47 | fredh
Mám takovej dotázek. Přes vzduchovou klapku vede i voda z chladícího oběhu. Když prostě tu vodu přes tu klapku nepovedu, stane se něco? Osobně si myslím, že ta voda co tudy prochází, žádný chladivý efekt na tý klapce nemá.

Měním si klapku za jinou s větším průměrem a na tý nový klapce bych tu vodu musel složitě kroutit atd.


o 03.05.2009, 18:00 | Honza2.016v
1) proč měníš klapku za větší? V 99% případů bohatě postačuje ta co tam dal výrobce i pro výkonové úpravy...hodně 2l aut s výkonem nad 200PS nemá klapku (pokud má klasický sání) větší než 55-60mm, a dost často tam ještě ty koně lezou skrz 30mm restriktor...

2) ohřev tam nech, pokud jezdíš i v zimě a chladnějších měsících -je tam proto, aby se na klapce netvořila námraza, a taky aby se motor lépe ohříval (s předehřevem sem měl coupe ohřátý během 10km, bez předehřevu 20km)
o 03.05.2009, 18:20 | fredh
je to ozkoušený spoustou lidí. Spolu s čiplou jednotkou to daleko líp jede. Ještě teď pošlu vyčistit vstřiky. Nehoním se za koněma a tak podobně, jen už mi to příjde líný.

Nechci motoru ublížit, tak proto se ptám.

o 03.05.2009, 19:13 | tappaja
no to je to samy, jako kdyz na ameriku nekdo narve karbec 750cfm misto seriovy 400cfm, budes mit akorat problemy s prechodem z volnobehu do otacek, kdyz po otevreni takovyhle diry spadne vakuum v sani skoro na nulu.

Vymena za vetsi, aspon u amerik co tak sleduju, je podminena vymenou treba vacky, zvysenim objemu 5.0->5.7, souvisi to s mnozstvim vzduchu, kterej je ten motor schopnej nasat.

Nevim jestli vis jakej prutok ma stara a nova klapka, ale spocitat si pozadavek muzes tady
[ Link ]
o 03.05.2009, 19:44 | Honza2.016v
jako tappaja ..

prostě špatný přechodový poměry, bez zásahu do řj chudá směs při akceleraci.
Velikost klapky závisí taky na velikosti sacího potrubí a komory mezi klapkou a jednotlivejma větvema...

při přechodu z 56mm na 68mm z jaguára XJ6 sem po doladění nezaznamenal žádnej rozdíl, krom toho, že se s tím motorem nedalo jet v nízkejch otáčkách po městě - u velký klapky i malej úhel natočení znamenal podstatně větší průtok vzduchu, takže i trochu ostřejší reakce na plyn.. Navíc klapkový těleso musí mít funkci venturiho trubice, takže zvětšením klapky se zmenší i podtlak v místě zúžení dosáhneš zpomalení rychlosti vzduchu a tím zhoršení v plnění..

Je to jak u SEDRa z tatry na Š130.. v difuzorech rychlost poklesne pod únosnou mez, kdy je optimální plnící účinost a rozptýlení paliva takže motor spíš ztratí...jízdní dojmy některejch škodovkářů jsou pozitivní, zkušenosti z praxe na brzdě mluvěj jinak..

příklad z praxe - octavia Cup 2l motor 230PS a 55mm klapka a mnoho dalších aut... líp vybavený dvoulitry mají v základu klapku kolem 60mm a ta už je svým cfm průtokem víc než dostatečná na výkony daleko přes 230PS u 2l NA 4válce.. na nějakejch 280PS pak je optimum 66-68mm a takovej průměr taky dělá jenvey pro motory aut sk. S2000

další výpočet zde...

[ Link ]
o 03.05.2009, 20:07 | fredh
jak sem psal předtím, jednotka dostane taky úpravu a do sání se udělala větší vstupní díra. Je to z 50mm na 60mm. A celý sací potrubí od filtru po klapku bude taktéž 60mm.
Víc lidí to odzkoušelo a není problém. Hodim to tam a kdyžtak sem postnu dojmy.
Vrátit to můžu vždy.

Dík páni.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3251 sekund.