jako tappaja ..
prostě špatný přechodový poměry, bez zásahu do řj chudá směs při akceleraci.
Velikost klapky závisí taky na velikosti sacího potrubí a komory mezi klapkou a jednotlivejma větvema...
při přechodu z 56mm na 68mm z jaguára XJ6 sem po doladění nezaznamenal žádnej rozdíl, krom toho, že se s tím motorem nedalo jet v nízkejch otáčkách po městě - u velký klapky i malej úhel natočení znamenal podstatně větší průtok vzduchu, takže i trochu ostřejší reakce na plyn.. Navíc klapkový těleso musí mít funkci venturiho trubice, takže zvětšením klapky se zmenší i podtlak v místě zúžení dosáhneš zpomalení rychlosti vzduchu a tím zhoršení v plnění..
Je to jak u SEDRa z tatry na Š130.. v difuzorech rychlost poklesne pod únosnou mez, kdy je optimální plnící účinost a rozptýlení paliva takže motor spíš ztratí...jízdní dojmy některejch škodovkářů jsou pozitivní, zkušenosti z praxe na brzdě mluvěj jinak..
příklad z praxe - octavia Cup 2l motor 230PS a 55mm klapka a mnoho dalších aut... líp vybavený dvoulitry mají v základu klapku kolem 60mm a ta už je svým cfm průtokem víc než dostatečná na výkony daleko přes 230PS u 2l NA 4válce.. na nějakejch 280PS pak je optimum 66-68mm a takovej průměr taky dělá jenvey pro motory aut sk. S2000
další výpočet zde...
[ Link ]