
Navštíveno 10171x

Mám dotaz kámoš má filcku s motorem 1.3 BMM je to vlastně ten nejblbější motor co felicie měly. Jak by se tento motor dal upravit, aby to mělo aspon nějaké pozitiva a nebyly ty úprvay v řádu x tisís. Přímo výkon se tomu asi moc zvednout nedá, ale jak ho oživit?
nijak...buď vrazit 20tis a víc, aby to mělo smysl, nebo přehodit za MPI v řádu tisícovek
felicie někdy měla nějakej motor že tenhle je nejblbější ? :)) všechny stojej za starou bačkoru....
nechápu proč si někdo kupuje šunku aby pak brečel a snažil se s toho dolovat nějaký koně.... když chci koně koupim si podle toho auto takže nejlepší varianta pro něj bude prodat tohle pokud to někdo vůbec koupí a koupit si něco jako "auto" .....
když ne tak jediná levná a schůdná varianta je tam lupnout 1.6 nic jinýho nemá smysl protože cokoliv jinýho je drahý.... protože minimálně bz potřeboval komplet vejfuk od svodu až dozadu,vyleštit kanálky, dát kratší těsnění pod hlavu, pořádnou vačku a na tenhle celek naladit motor kompletně... pak z toho vytáhneš hravě přes 100koní který sice budou někde u 8-8,5tis ot ale zase to do těhle otáček pojede kdežto sériová felcka končí táhnout tam co tdi začíná.....
Nismo: proč sem tohle od tebe čekal. Nenapsal sem, že brečí, že chce pořádný motor. Zeptal jsem se jen jak to trochu oživit. Zvažoval vačku, ale to nevím co to přesně vše obnáší. podle mě když už by se dělala, tak je potřeba vyměnit vše co se odkryje. aby to bylo vše jak nové. Jinak v úvau padly svody.
Tweety_xx: kámoš má Felicii ale MPi....A dával tam nějaký chip nevím značky ale můžu se poptat dále vačka a vyleštil si klapu dodělával si tam i servo všechno sám a měl to napíchnuté na kompíku a z 50kw to má 58 kw + cca 3kw snížilo servo...Ale myslím, že nemá smysl takhle to upravovat levně to nevýjde víš jak to je..
ať kamarád raději nákou dobu jezdí s pomalou Felicií a v klidu šetří na jiný auto. felicii pak prodá a bude mít dost peněz na trochu slušnější auto a motor, když bude pečlivě vybírat.
Tweety_xx : tak co bys taky asi jinýho čekal když to je pravda..... samo že já jí podám tak jak si to myslim ale to je věc druhá.....
čip ?? nesmyslně vyhozený peníze, nepřidá ti reálně ani 3hp a na autě ho ani nepoznáš spíš bude škodit motoru proti originálu.....
trochu oživit prostě neexistuje varianta která by byla levná a učinná...
vzduch. filtr, přidá ti na pocitu ze zvuku ale auto pojede beztak stejně.... nárust koní s těží 1hp když dáš kvalitní přímý sání za cca 3k....
svody.... samo o sobě úprava naprosto k ničemu.....
vejfuk : u felicie taky nesmyslná věc, přidáš si na hluku a pokud neuděláš opravdu kvalitní vejfuk na míru tak očekávat spíše horší průběh motoru a větší spotřebu.....
jediná levná úprava která možná je co k čemu tak vyvařit katalyzátor kterej už to stejně má dávno za sebou a moh by třeba bejt zapečenej takže bude dusit motor....
vačka : samo o sobě nereálná úprava , je třeba to spojit s věcma který jsem jmenoval aby to mělo nějakej smysl... výměna samostatný vačky je práce na chviličku ale pokud k ní neuděláš přímo mapu tak se ti motor spíš bude dusit ....
takže za mě řešení jednoduchý, vyvařit kat. , koupit nový svíčky,kabely, novej vzduch, filtr, rozdělovač s placem, seštelovat pořádně ventily pod víkem, natankovat power racing at se to pročistí a jezdit felckou bud dokud se nerozpadne nebo dokud jí neprodá a nekoupí si nějaký jiný auto....
Tweety: hele Nismo má v tomhle pravdu, utopí tisíce v době, kdy se auta v výkonem kupujou sami, dneska seženeš do 30k auto, který už vcelku pojede... no a nebo si vemš feldu a koupíš do ní vačku...
A je to 40 nebo 50kW verze? Pokud 40tka, tak uřčtě nejlevnější je výměna motoru za MPI 50kW verzi.
Pokud je to silnější verze, tak aby jsi tam vůbec něco nahnal, tak učitě úprava hlavy (zvětšit kanály úměrně vačce, ale hlavně je neleštit, to je totální kravina) k tomu zvýšit KP slíznutím hlavy o pár desetin dolů (opět dle doporučení motoráře k vačce) a dát jinou vačku. Pokud to má být na normální ježdění, tak nejlepší volba je od Motor Excelu 265/258° zdvihy na palcích 6,5 a 6,3mm. K takové úpravě počítej i se změnou SW v řídící jednotce. Taková úprava když si to umíš udělat nevyjde na moc, ale třeba na hlavně se toho dá dost zkazit a pokud si to nikdy nedělal, tak určitě to svěřit odborníkovi. Tady se podívej na orientační ceny za úpravu opravdovým profíkem ve svém oboru:
[ Link ] Co se týče různých svodů, "závodních" filtrů apod, tak to u série nepřidá vůbec nic, max. tak větší kravál, ale na brzdě to nebude ani znát.
Nismo: Řekl člověk který tady před asi týdnem tvrdil, že u nás motory nikdo nebrzdí, byť třeba Čepek z Motor excelu zrovna má motory bržděné přímo na motorové brzdě. Leštit kanály je taky pořádná hovadina, max tak výfukové, ale sací musí mít svou drsnost. Co se týče motoru o výkonu 100koní, tak rozhodně nemusí točit 8 - 8,5 jak píšeš. To jsou totiž max. možné otáčky co vydrží OHV rozvod a i ty nejlepší závodní motory mají max. kolem 7200 - 7400 rpm. No nic, je vidět že pořád tady kecáš do věcí kterým evidentně nerozumíš...
No s nismem souhlasím v téhle věci:
takže za mě řešení jednoduchý, vyvařit kat. , koupit nový svíčky,kabely, novej vzduch, filtr, rozdělovač s placem, seštelovat pořádně ventily pod víkem, natankovat power racing at se to pročistí a jezdit felckou bud dokud se nerozpadne nebo dokud jí neprodá a nekoupí si nějaký jiný auto....
Vůfuk má od středu do konce nový ale kat sma zatím nechali a asi ale půjde pryč. Jinak se toho asi opravdu moc neoplatí dělat, zvlášt když si člověk ´musí spoustu věcí nechat dělat, protože tomu nerozumí.
Ty cenu u motor-excel jsou hodně slušný... škoda že nemám škodovku... Nevíte jestli upravuje někdo fordy?
No ono jsou dost orientační a bez šáhnutí na spodek. Lepší Čepkovi zavolat a domluvit se na osobní návštěvě protože to není člověk co by seděl u netu. Jinak není problém se dostat na 150 a víc tisíc, ale to už bude motor vyloženě na závody a každý rok po sezóně repas.
Tuner2 : to jsem řikal o firmách který tady hromadně čipujou tédéíčka, ty opravdu na doladění podle brzdy serou protože jí nemaj, firem který to maj a dělaj je opravdu málo vzledem k tomu že čipovacích firem či živnostníků tady jsou po republice asi stovky...... tzn neni třeba se mě chytat za slovo
max otáčky sem napsal tak aby to vyznělo "hodně" .... netušim jaký limitace v tomhle má OHV a popravdě mi to je uplně jedno protože OHV moc neuznávám jsem zastánce DOHC.... prostě neřeš :)
prostě tak i tak nemá cenu do toho cpát jedinou korunu krom toho co jsem řikal takže upravy max. kat a pak údržba taková aby chodilo spalování jak má víc bych pro to ted nedělal, pak bych koupil třeba nějakýho civica s vtec a takovýhle problémy s výkonem už mu budou putna :)
Nismo.Power: Cituji: "Na tomhle cipu nic nezkurvíš protože je stejně dělaj bez brzdy a celkově snad nevim kde by čipovací firmy ladily čip podle výsledný mapy z brzdy a podle toho šahali do mapy aby se přiblížily potřebám toho či onoho konkrétního motoru, dneska se na to nehraje takže přijedeš zaplatíš hoděj ti tam s notesu mapu kterou si tam stejně můžeš hodit sám s potřebnym kabelem a sw + mapou z internetu a jedeš domu"
S tím prostě nesouhlasím a je třeba lidem říkat, že naopak dnes už tady existují solidní firmy, které mají třeba jen válcovou, ty lepší dokonce motorovou brzdu a ladí mapu přímo na brzdě.
A jestli to má cenu neb ne je jen na tom kdo do toho ty peníze chce dát. Pokud to má být koníček a hračka na svezení, tak nevidím důvod proč do toho neinvestovat, pokud to má být povoz z místa A do B, tak jsou to vyhozené peníze, ale to musí vědět sám majitel co od toho čeká a chce.

16.12.2009, 15:38 |
Nismo.Power | Upraveno: 2009-12-16 15:39:56
dneska ani nikdo neví co "čip" znamená natož jak se to dělá a co k tomu je potřeba.... každej prostě jen zaleze na seznam, vyhledá "čiptuning pyčo" a najde si firmu která to dělá levně protože moc dobře ví že vočipovaný auto je prostě dobrý a předjet tě může jen jiný očipovaný nikoli benzínovej monopost protože tobě to táhne už vocpoda :) samozřejmě vim že existujou firmy který to dělaj s brzdou a fandim jim ale prostě lidi zajímá jen cena, věc že si zkurvěj motor je nezajímaj....
prostě jen mě chápej tak že samo vim že firmy s brzdou sou ale taky pochop že to lidi nezajímá protože nevědi co to je a že to někomu řekneš tak se to nebude šířit jak mor po lidech ale ten člověk to zapomene za 5minut protože si uvědomí cena tolik vs. tolik za "vočipování"...... proto řikám že dneska se na brzdu vůbec nehraje
jasnej příklad ABC ..... firma která zkurvila naprosto všechno na co šáhla, a hle jak si vedou.... lidi si ani nedaj vyhledávat firmu prostě jen viděj hele oni sou levný a přidaj mi 118hp a snížej spotřebu o 3,5L ...to je super jedu k nim....soudů měli/maj na krku 3prdele ale je jim to jedno, vesele si pronajmou auto, stání v letnanech v tescu (drahý) a rozdávaj tam letáčky na svoje služby a lidi jak tédéíčkový ovečky tam prostě k nim jezděj.....
Nismo: V tomhle souhlas 100% a proto proti těm letáčků je potřeba alespoň mezi svýma na fóru bojovat za to, že to jde taky jinak byť za jiné peníze.

16.12.2009, 21:57 |
roman tak jak sme ladili za mlada Š100-120.stočit setrvák a řemenice.výkon to nepřidá,ale motor pude lechčejc.pokud není borec fanda a nebude si úpravu dělat sám,tak to fakt nemá cenu,jak píší ostatní.
souhlas s T2 ......
Sám mám doma upravené MPi, tak uvidíme