
Navštíveno 10119x

(post spíše pro lidi co se opravdu orientujou v motorech)
delší dobu řešim divnou věc...... supra dojela bez problému večer na plnej výkon, zaparkováno a ráno supra nestartovala.... po dlouhym bádání se chytla asi na 4 - 5, za studena se drží špatně, za tepla naběhne na cca 5 až 5,5 válce tudíž tak nějak divně, do otáček jde ale
cuká se
zkoušel jsem už
jiný svíčky / beze změny
jiný vstřiky / beze změny
proměřit cívky / ok
proměřit kabely / ok
vyměnit walbro za originál / beze změny
znova rozvody + předstih / beze změny
nový svíčkový kabely / beze změny
tlaky ve válcích / ok
tudíž
váha vzduchu : tim to nebude, to by se tak nechovalo
čidlo na polohu vačky : to by nešlo vůbec
zbejvá tedy :
kabeláž ke vstřikum a k cívkácm ale volty a odpor tak nějak všude jsou
podpálený ventily či fouklý těsnění hlavy : to by zase neměl motor komprese někde.....
jediný co jsem vysledoval tak jsou právě svíčkový kabely kde u starejch sice odpor je, ale při sundání 2 to propalovalo všude okolo, tak jsem dal nový ale byly to docela ležáky a při sundání 4 to lehce propaluje taky.... takže teda je možný že stále jen nemám dobrý kabely ???
pokud ale někdo má další nápad čim by to mohlo bejt tak samo budu rád
mne to na vr6 delaly kabely a dalo se to perfektne zjistit kdyz sem je za chodu postrikal rozprasovacem s vodou a jarem a hned zacly krasne probijet a bylo to dobre videt kde.Jinak co jeste delalo ze motor jel jakoby na 5,5 valce ale pri tom do kazdeho valce sla jiskra,tak to delal zapalovaci modul ze byl spatnej.Ale vr6 ma vsech 6civek v jednom kuse tak nevim jestli supra nema pro kazdej valec zvlast modul.
no postříkat je můžu zkusit...... jiskry jdou , cívky má supra 3 takže jedna společná pro dva válce ale odpor maj všechny dobrej a bejt jedna kaput tak to pude spíš na ty 4 né na 5,5......
taky fandim těm kabelum ale musim nejdřív nějaký někde sehnat, nikde nějak nejsou...
skusil bych jeste od nekoho pujcit ty civky a poprehazoval bych to jestli se nezmeni chod,na tej vr6 to taky davalo jiskru ale na jednom valci slabsi.
ale cívky nějak nejsou k sehnání, leda zkusit z pojízdnýho auta popř. koupit na ebay :)
no hele prubni ty kabely... me ted delalo porsche po tejrnu stani to samy...
uvidim, nějaký seženu a testnu to :)
NP:vykašli se na Supru a kup Oktávku f Tédéíčku a máš klid:-)Sry za OT.
takže pokračování, nechci zakládat novej post tak třeba se ještě semněkdo podívá :)
svíčkový kabely o nejsou, zkouška jinejch a beze změny
hlavní poznatek : jedná se stále o 2 válec
důležitá věc je že u supry se všechno řídí párově, tzn. cívky jsou 3 a pálej dvě svíce naráz tudíž jednalo by se o 2 blbnocí válce, vstřiky se taky říděj po párech přes nějakej silenoid rezistor , řj. vede na vstřiky pouze 3 dráty resp. vstřiky jsou pod napětim stále akorát je ECU ukostřuje.... prostě co je společnýho se zapalovánim to je řízeno po dvou a blbne jen jeden válce....
jal jsem tudíž podezření že mám třeba nějakej bordel v sání nebo pod vstřikem , sundal jsem parohy a nic tam neni, jen jsem našel u druhýho válce přívod vody do hlavy..... je tedy možný že se tam rozprašuje voda ale je to divný protože aby to nebylo schopný zapálit tak by jí tam muselo bejt hafo a z vejfuku by to bylo znát.... a voda neubejvá a motor má tlaky OK......
vypadá to teda že sundám hlavu a zkonroluju těsnění pod hlavou zdali nefouklo a asi nechat hlavu zrentgenovat na praskliny.....
nebo napadá někoho ještě nejaká jiná varianta ?
mě už jedině zkusit jinou ECU.... ale vzhledem k tomu že tam je všechno po dvou mi to píjde krajně nepravděpodobný....
do sání to auto nestřílí ani nepálí....
Ty civky jsou stejny? zkousel jsi je mezi sebou prohodit?
Nemusí to být podpálený ventil, ale naopak na tom válci může být problém s nedostatečným otevřením sacího ventilu, nevšední, ale sem tam se vyjevující problém, který se projevuje nestabilním volnoběhem (problematický válec je enormě bohatý proti ostatním válcům), případně vibracemi v nějakém uzoučkém pásmu otáček i někde výš, přičemž měření komprese neukáže zpravidla nic....
něco takovýho už mě taky napadlo že by moh bejt problém , přemejšlel jsem nad mrtvou pružinou.... každopádně mám sundaný parohy takže to můžu objektivně ověřit ..... ale i tak mi příjde divný že by to bylo u obou sacích ventilů......
ještě to asi pak zkusim nastartovat bez vody pro případ že by se jednalo o průnik vody do komory nad ventilama a míchala by se mi směs s vodou tam.....
může to být u obou, pokud tam jsou hydroštely (nevím, tenhle motor neznám), budou u jednoho válce na společném mazacím kanálku, mohl se přicpat a zdvihátka se zlikvidovat.....
nn hydra tam nejsou, je to čistě z vačky rovnou na ventil.... takovej ten "pístek" přes ventil s pružinou... nevim ted jak se tomu nadává :)
každopádně nechápu kde by tam mohla bejt zrada :)
leda že by se ze šišoida vačky udělalo kolečko :D
ale těch 6 šroubů na kryt vaček sundám a za podívání nic nedám :) je možný že se tam sedlo toho "pístku" třeba ulomilo takže vačka sice ventil dolu hodí ale né tolik jak by měla....
Vacky mas seriove nebo jsou delane?
každopádně to co řikáš může bejt pravda, tak nějak mi docvaklo že na tom zdvihátku nad ventilem je taková otočná ploška na štelung motoru.... ta klidně mohla odlítnout .....
viz obrázek a červený políčko.... prodává se asi milion různejch tlouštěk na ladění motoru, sice bych neřek že kdyby mi tam ulítnul takovou kousíček tenkej tak že by to takhle rozházelo motor ale možný to je :)


25.01.2010, 23:03 |
Phitypaldy | Upraveno: 2010-01-25 23:03:45
Uz jsem se prave setkal s udelanou vackou na hovno a ta delala taky neplechu jen na jednom valci. A vsechno ostatni bylo good, proste nesel jen jeden valec.
tak to tady snad nehrozí..... už jsem z toho opravdu šedivej neb jsem nikdy snad větší kokotinu neřešil :))
hlavní co prostě nechápu že ten motor bez jedinýho zaváhání večer dofrčel na plnej výkon na parkoviště a ráno prostě ani neprdnul :) .... mít to nějakej divnej chod už před tim tak neřeknu ale tohle mi halva prostě nebere :)
Bych se ani nedivil, kdyby prdl ten penizek co je mezi vackou a ventilem a tim padem se neotvira ventil.
Jak moc si mel tu palicu rozdelanou? Nemohl si treba zamenit neco jinak nez bylo puvodne? Vis co myslim, ze casem ma uz vse sve vychozene vule a kdyz tam das neco jineho tak ono to pojede chvilku nez se to bud zadre, pridre a cokoliv jneho.
neboj vše je na svym místě, přesně označeno a složeno a přeci jen to najelo minimálně 5tis bez jedinýho zaváhání :) zejtra zkusim kouknout na ty štelungy pod vačkou :)
tak jen doplnim další nápady co byly doporučeny
-vyleju benál, naleju novej
-vyměnim pal. filtr pro všechny případy
každopádně po včerejšim bádání jsem tak nějak vykoumal že vstřiky tam jdou 2 naráz, a že 2 jde s 6 což přesně vypovídá o tom co se stalo se sadou novejch svíček po chvilce běhu na "5?" .... všechny výjma 2 a 6 očazený....
budu teda asi pátrat po kabelech k těmto vstřikum
jinak vstřiky jsou zde po stálym napětim +12V a jsou řízený ECU tim že je ukostřuje takže bud bude chyba v ukostřovacim vedení od ECU nebo to nějak vysírá samotná ECU ale i přes to je divný že nejde jen 2 válce tedy... (vstřikama to neni) takže i kdyby to byl zemnící kabel nebo ecu tak by to mělo blbnout jak na 2 tak 6....
ad posty vejš tak nahoře v hlavě všechno jak má bejt

28.01.2010, 21:20 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-01-28 21:22:06
takže konečně hurá !!!!! motor jede
teď jen otázka zdali vim čim to bylo ale myslim že vim....
udělal jsem tohle :
- sundal sání
-sundal parohy od sání
-okouknul konektory všechny
-zahnul jsem jazejčky na vstřikách aby byl dobrej dotek vůči konektoru
-utrh jsem jedno ze dvou čidel klepání
kouknul zdali je sání ok a nic nepřekáží
-nalezená anomálie : u druhýho válce přívod vody do hlavy přes parohy, těsnění bylo nový nicméně okolo díry toho přívodu bylo tak nějak ufouklý (výběžek na těsnění pod parohy s dirkou nic víc) a bylo to tam tak jakoby zoxidovaný ....
-celý jsem to poskládal zpět, opravil konektor na čidlo klepání který jsem utrh
vystřihnul z těsnícího papíru kousíček těsnění na utěsnění toho přívodu vody a podlepil jsem to pro sichr silikonem
-zkusil nastartovat a motor prostě jede na 6
tzn. možná závada : utrhnutý těsnění (ač jen onen výběžek a do sání by to němělo bejt průchozí), tudíž motor moh na druhej válec přisávat podtlakem vodu a mísit to s benzínem tudíž by nešel druhej válec
nebo bylo načatý či špatnej dotek jednoho ze dvou čidel klepání, to co jsem "utrh" bylo někde u 6 válce vzadu takže to mohlo taky ovlivnit řj ale to je divný že by se to stalo jen tak samo přes večer
každopádně teda sázim na to že se to podtlakem při sání nějak přisávalo minimum vody kterou si to nasálo ještě jako mlhu, to se smísilo s mlhou benzínu nasálo a nebylo schopný to čapnout....